Od Formule 4 do puta - Novi Abarth F595, čist adrenalin od 165 KS
Direktno sa evropskih trkačkih staza dopire tutnjava novog modela Abarth F595, nove posebne serije, opremljene F4 motorom, namenjene najmlađim ljubiteljima „škorpiona“
T-Jet 1,4-litarski Euro 6D-Final-compliant motor visokih performansi od 165 konjskih snaga koji samo što ne iskoči iz haube, osnova je za motore u bolidima Tatuus koji se koriste u italijanskim i nemačkim F4 šampionatima sponzorisanih od strane brenda Abarth i sertifikovanih od strane FIA. Slovo „F“ u imenu zamišljeno je kao počast Formuli 4, za koju je Abarth ekskluzivni dobavljač motora, kao i glavni sponzor.
Uspešan format stvoren kao poligon za obuku mladih vozača,
talenata u kartingu i budućih profesionalaca, inspirisan legendarnim Formula
Italia, osnovanim 1971. godine sa istom filozofijom, omogućavanje mladim vozačima
ekonomičniji pristup svetu bolida. Novi F595 koncentracija je trkačkih detalja
u dizajnu, a stvoren je kako bi privukao mlađe kupce koji očekuju maksimalne
performanse i zabavu od svojih automobila, ljubitelje tehnologije i one koji
traže najnovije funkcionalnosti sistema zabave i informacija.
Čist adrenalin zahvaljujući
Garrett turbo kompresoru
Izvanredne performanse i pouzdanost glavne su karakteristike
1,4-litarskog Euro 6D-Final-compliant T-Jet motora od 165 konjskih snaga,
opremljenog turbokompresorom Garrett sa geometrijskim odnosom kompresije 9:1.
Pod istim pritiskom, ova arhitektura optimizuje temperaturu u komori za
sagorevanje i omogućava maksimalni obrtni momenat od 230 Nm koji je već
dostupan pri 2.250 obrtaja u minutu, dok se snaga isporučuje u gornji deo
brojača obrtaja. To rezultira prednostima u pogledu maksimalne brzine 218 km/h,
i najviše od svega poboljšava ponovno pokretanje u 5. brzini, novi Abarth F595
ubrzava od 80 do 120 km/h za 7,8 sekundi. Motor je uparen sa ručnim menjačem,
ali se na zahtev može ugraditi i 5-stepeni automatski menjač sa tasterima za
menjanje brzine na volanu. Rezultat: ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,3 sekunde
sa ručnim menjačem i za 7,4 sekunde sa sekvencijalnom automatskom varijantom.
Novi auspuh Record
Monza Sovrapposto
Smeli Abarth F595 nudi kultni izduvni sistem Record Monza,
koji je sada evoluirao u novu konfiguraciju sa četiri terminal, po 2 sa svake
strane, postavljenih vertikalno. Rika je uvek nepogrešiva, ona ista koja je
pratila generacije ljubitelja zvanih „Abarthisti“ i koja je dugo sinonim za
snagu i performance. Aktivnim izduvnim ventilom upravlja se pritiskom na dugme
„Scorpion“ na instrument tabli. Vozaču je stoga na dohvat ruke zvuk „gospodstvenog
vozača“, mračniji, smeliji, tipični Abarth zvuk. Rezultat je čista muzika,
moćan i asertivan zvuk, omogućen idealnom kombinacijom tehnologije i dizajna.
Trka, čak i u
dizajnerskim detaljima
Dostupan kao hečbek i kabriolet, novi Abarth F595 ukrašen je Rally Blue dizajnerskim detaljima na poklopcima retrovizora i na prednjem i zadnjem spojleru. Sportski izgled je dodatno unapređen 17-inčnim alu felnama, identifikacijskom oznakom modela F595 na zadnjem delu i maglenkama, sve u sklopu standardne opreme. Ista smelost je prisutna i u enterijeru, kožni volan i pedantno presvučena sportska sedišta, Sabelt sedišta u trkačkom stilu dostupna su na zahtev, ulepšavaju ovo sportsko uređenje upotpunjeno određenim dizajnerskim detaljima u crnoj boji, poput novog okvira ekrana sistema za informacije i zabavu i nove mat crne instrument table. Novi Rally Blue dizajnerski detalji biće dostupni u kombinaciji sa sledećim bojama - Race White, Scorpion Black, Campovolo Grey, Track Grey, Record Grey i Tarmac Grey.
Maksimalno uživanje u vožnji
Na novom F595 sve tehničke specifikacije potrebne za garantovanje
zabave i zadovoljstva u vožnji karakterističnih za Abarth automobile su
standardne. To uključuje zadnje ogibljenje Koni sa tehnologijom selektivnog prigušivanja
frekvencije (FSD), radi poboljšanja performansi, osiguranja savršenog držanja
puta i istovremeno poboljšanja upravljanja i stabilnosti, sve u potpunoj
sigurnosti.
Taster za „Scorpion“ režim na instrument tabli isporučuje
najveći obrtni moment, kalibraciju servo volana i odziv motora na papučicu
gasa, unapređujući njihov odziv. Abarth sistem kočenja pruža optimalan odziv i
poboljšanu sigurnost i sastoji se od prednjih ventilacionih diskova od 284 mm i
zadnjih od 240 mm. Na kraju, ali ne najmanje važno, kako bi se privukli mlađi
ljubitelji tehnologije, najbolja povezanost nije smela biti propuštena: F595 je
opremljen 7-inčnim HD Uconnect™ sistemom sa DAB radiom, ugrađenom Apple CarPlay
i Android Auto ™ kompatibilnošću kao standard.
F4 u Italiji i Nemačkoj
Brojevi se neprestano povećavaju za bolide sa Abarth
motorima, koji u proseku imaju preko 28 vozača po trci, sa maksimalno 34
automobila na stazi. Za italijansko F4 prvenstvo čiji je Abarth sponzor, sezona
2021. je osma sa paketom motora i šasije koji su pohvalili svi upućeni, toliko
da je odabran u više nacionalnih serija Formule 4, uključujući nemačku seriju
ADAC F4 čije se sedmo izdanje održava 2021. Osnovana 2014. godine, na osnovu
ideje predsednika FIA Žan Toda, Formula 4 je izabrala Abarth kao tehničkog
partnera za snabdevanje njegovim motorima. Zahvaljujući odličnom odnosu težine
i snage, snažni i pouzdani Abarth Turbo motor od 1,4 litra, snage 160 KS,
ugrađen u Tatuus bolide, garantuje visoke performanse (maksimalna brzina od 240
km/h, 0-100 km/h ubrzanje za oko 5 sekundi).
Njegova već poznata pouzdanost takođe znači da cena sezone u
smislu timova i vozača može da se drži pod kontrolom. Stoga ispunjava zahtev FIA
za obuku za Formula vozače budućnosti, i to održivo, zahvaljujući nižim
troškovima po sezoni, u skladu sa vrednostima FIA i brenda Abarth u razvoju
mladih talenata. Od 2014. godine više od 350 vozača izašlo je na stazu kako bi
dokazalo svoju sposobnost. U nekim slučajevima su dostigli vrhunac svoje
specijalnosti, na primer Lens Strol, prvi pobednik italijanskog F4 šampionata čiji
je sponzor Abarth 2014. godine, koji je sada vozač Formule 1. Nemac Mik Šumaher,
sin bivšeg Ferrari vozača Mihaela, takođe se takmičio u F4 2016. godine i
osvojio Svetsko prvenstvo Formule 2 2020. godine.
Osnivanje Formula
Italia pre 50 godina
Italijanska komisija za moto-sport (CSAI) sarađivala je 1971.
godine sa brendom Fiat na uspostavljanju novog šampionata rezervisanog za mlade
italijanske vozače, a čiji cilj bi trebalo da bude približavanje moto-sporta
tako što će biti iznet predlog da se za sve uvede identičan i jeftin bolid.
Stoga, u avgustu te godine, brend Abarth, koji se u međuvremenu pripojio kompaniji
Fiat, napravio je prvi prototip dizajniran od strane Marija Kolučija pod
nadzorom Karla Abarta, nazvan Abarth SE025. Opremljen 1,6-litarskim motorom sa
4 cilindra i bregastom osovinom, istim kao u modelu Fiat 124 Sport, ovaj bolid
je imao izuzetno izdržljiv okvir od čeličnih cevi, kao i ugrađen zaštitni
kavez.
Sve delove, koji su preuzeti iz serijske proizvodnje brendova Fiat, Lancia i Abarth, izabrao je Karlo Abart. Jedan od test vozača sa ovih početaka koji je vredan spomena bio je slavni Arturo Mercario. Formula Italia odmah je postigla uspeh: potražnja je bila toliko velika da su prve isporuke izvršene tek sredinom maja 1972. godine. Trkački debi je ostvario 29. juna 1972. godine, na stazi u Monci, gde je Paolo Boceto pobedio. Do 1979. godine, mnogi mladi vozači trkali su se u njemu, a neki od njih su stigli čak i do Svetskog prvenstva Formule 1, uključujući Bruna Đakomelija, Rikarda Patresea, Zigfrida Stora i Pjerkarla Ginzanija.
Komentari(0)