Opel Grandland X sada sa plavom lampicom
Kada Opel Grandland X hibridni plug-in krstari električnim režimom, ne samo da ne ostavlja nikakve emisije i nečujan je na putu, već to pokazuje i ostalim učesnicima u saobraćaju i pešacima
Veoma pametno - sa plavim svetlom na vetrobranskom staklu, odmah ispod unutrašnjeg ogledala. Kad svetli plavo, motor sa unutrašnjim sagorevanjem je na pauzi, a Grandland X radi isključivo na struju. Da bi to postigao, vozač može odabrati „električno“ podešavanje iz dostupnih modova vožnje, a hibrid automatski prelazi na električni rad. Plavo svetlo takođe olakšava stvari službenicima policije. Na primer, kada se Grandland X vozi na području gde su dozvoljena samo električna vozila. U ovom slučaju je dovoljan jedan pogled da se vidi da Opel vozi isključivo na struju.
Da bi osigurao da je u gradu uvek na
raspolaganju dovoljno snage za vožnju plavim svetlima bez štetnih emisija,
Grandland X plug-in hibrid ima funkciju "e-ušteda". Ova funkcija
omogućava da se električna energija prikupljena u visokonaponskoj bateriji
sačuva za kasniju upotrebu, na primer za vožnju u područjima gde su dozvoljeni
samo električni automobili. Vozač može ovu funkciju podesiti pomoću ekrana
osetljivog na dodir, i na taj način zadržati određenu ili čitavu dostupnu
električnu energiju sve dok to ne bude potrebno na njegovoj ruti. Opel
Grandland X jed dostupan kao hibrid sa pogonom na prednje točkove i izlaznom
snagom do 224 KS. Opel Grandland X Hyibrid, kompaktni SUV takođe se nudi i sa
pogonom na sva 4 točka i izlaznom snagom
od čak 300 KS.
Plava je lepa - Osvetljenje enterijera
Malo plavo svetlo u Grandland X
hybridu, plavo ambijentalno svetlo u unutrašnjosti, plava svetla na vatrogasnim
vozilima - plava svetlost ima dugu
tradiciju u Opelu. Čak i u prošlosti, bistra plava boja modernog sjaja
fascinirala je i inspirisala Opelove dizajnere. Na sajmu u Frankfurtu 2003.
godine, senzacionalna studija Insignije već je pokazala dizajnerski jezik
kasnije istog proizvodnog vozila. U unutrašnjosti je korišćena tada nova
tehnologija LED svetla - u najlepšoj plavoj boji. Sledeća studija sa plavim
svetlom, Opel Vivaro Surf za momke i devojke na plaži, bila je izložena na
sajmu 2015. Godinu dana kasnije, plavo ambijentalno svetlo u prtljažnom
prostoru Opel Vivaro Sporta, zapravo ga je stavilo u serijsku proizvodnju. U
elegantnom Opelu Adamu putnici su mogli čak da prelaze između dve različite
nijanse plave.
Viši nivo bezblednosti sa plavim svetlom
Klasično plavo svetlo može se videti
u vatrogasnim brigadama, policijskim i drugim vozilima za hitne slučajeve još
od davnih dana. Već u 1930-ima, Opel Blitz vatrogasne mašine su nosile plava
svetla, iako su ona i dalje kruto bila usmerena napred. Pedesetih godina
prošlog veka saobraćaj je brzo rastao, a efekat upozorenja je značajno
poboljšan 1955. godine pomoću „rotirajućeg svetla“. Dok su se policijski
automobili sa svetlećim sistemima na krovu
trkali kroz američke trilere iz 1970-ih, trebalo je sve do 1980-ih da
ovi sistemi odu u Nemačku. Sa inovacijama osvetljenja od devedesetih godina
prošlog veka, nije bilo zaustavljanja proizvodnje Opelovih specijalnih vozila
(OSV). Stručnjaci su izgradili kombi vozila Zafira sa specijalnim signalnim sistemima,
vatrogasna vozila Movano s prednjim svetlosnim lampama i automobile Insignia za
Hitnu pomoć sa LED lampama upozorenja u otvorenim vratima prtljažnika.
U međuvremenu, LED tehnologija
postala je mera svih stvari - nudi posebno efikasnu energetsku ravnotežu, duži
radni vek i manje veličine rasvetnih sistema. To se, naravno, pre svega odnosi
i na prednja svetla. Pomoću adaptivnog svetla IntelliLux LED, Opel je
demokratizovao vrhunsku inovaciju i prvi put ga predstavio u kompaktnoj klasi
sa Astrom. Ova svetlost bez odsjaja, ali opet prilična dnevnom svetlu, sada je
dostupna od kompaktnog automobila Opel Corsa do vodećeg brenda Opel Insignia.
Vidi i budi viđen
Svetlosna tehnologija uvek je igrala
vrlo posebnu ulogu u istoriji automobila iz Russelsheima. Sve je počelo prvim
motorom 1899. godine, koji je i dalje imao romantičnu svetlost sveća. Jer su
počeci automobilskih svetla bili prilično mračni. Prvi fenjeri stavljeni su
ispred automobila. Primarna namera nije bila da se osvetli put, već da ga vide
i drugi učesnici u saobraćaju. Krajem 19. veka, Opel Patentmotorwagen “System
Lutzmann” otišao je korak dalje. Takođe je osvetljavala okolinu svećama u
domaćinstvu, ali niko ih više nije morao nositi. Svijeća je sedela u osovini
iznad koje je postavljen „far“ kao staklena posuda sa ogledalom. Opruga je
neprestano pomerala sveću prema gore tokom procesa gorenja da je moglo
optimalno da blista na stalnom nivou kroz staklo. Jednostavno rešenje za niske
cene sa velikim efektom - ukratko, tipičnim za Opel.
Opel Kapitan - automobil koji pripada svetu
Opel je takođe postavio trendove u
dizajnu farova. Farovi Kapitana iz 1938. godine nisu samo u potpunosti
integrisani u blatobrane, već su imali i moderan šestougaoni oblik. Automobil
za svakoga, „automobil koji pripada svetu“, prema brošuri iz 1938. Drugim
rečima, Opel Kapitan „će ostati moderni automobil godinama koje dolaze
zahvaljujući svojim modernim linijama i progresivnim dizajnom“.
U šezdesetim godinama oblik farova je
postajao sve oštriji. Opel je vodio trend sa Kapitanom A iz 1964. godine, koji
je zajedno sa svojim sestrinskim modelima Admiralom i Diplomatom naglasio
ravan, širok izgled pravougaonih farova. Nije ni čudo što su uspešni modeli
Kapitana postali pravi progresivni, komforni i snažni automobili koje bi neko
mogao da priušti.
Opel GT je nastavio tim putem 1968.
godine, impresionirajući ne samo svojim potpuno novim dizajnom flaše Coca-Cole
- legendarni sportski automobil za sve je ujedno bio i prvi nemački automobil
sa podižućim farovima. Kroz polugu na srednjoj konzoli prednja svetla su
iskočila. Halogena svetla u rešetki ispod branika takođe su se udvostručila kao
parking svetla.
Više svetla, više svetlosti sa ksenon sijalicama
Opel Omega B je prvi model koji je
standardno ponudio Ksenon svetla kao standardna od 1998. godine. Svoje ime
dugovali su prirodnom gasu kojim su se tela lampe punila. U poređenju sa
halogenim prednjim svetlima koja su se obično koristila u tom trenutku,
trostruki intenzitet svetlosti ne samo da im je pružio veći domet, već i
bolju osvetljenost puta. I oni su bili mnogo efikasniji: potrošnja energije je
bila za jednu trećinu manja, toplotna radijacija je za 40 procenata niža i
produžen vek trajanja. Dinamični sistem za nivelaciju prednjih svetala sada je
takođe bio opcija. Ovo kompenzuje promene u položaju vozila - na primer, sa
velikim opterećenjem ili tokom ubrzanja i kočenja. Zbog toga je put uvek bio
jednoliko osvetljen. Još jednom, Opel je bio pionirski napredan, tehnologija
osvetljenja koja je bila pristupačna širokom krugu kupaca.
AFL za sve u srednjoj klasi
Ako je jedino logično da je Opel prvi
proizvođač vozila koji je 2003. godine u srednju klasu uveo dinamičko svetlo u
krivinama i 90-stepeno svetlo u krivinama, uz AFL (adaptivno prednje
osvetljenje) u Opel Vectri i Opel Signumu. Inovativna Opelova tehnologija
osvetljenja kombinovala je dinamično osvetljenje na krivinama sa statičkim
svetlom za uske krivine po prvi put. Dodatna komforna funkcija AFL-a bila je
svetlost auto-puta, pri brzinama od oko 120 km / h i stalnoj vožnji sa prednjim
svetlom, osvetljenje kratkog svetla automatski se prilagodilo dugom svetlu i na
taj način optimizovalo osvetljenje na daljinu. Sada standardni dinamički sistem
za podešavanje farova osigurava da nema odsjaja za vozila koja dolaze u susret.
Godine 2004. Opel Astra je prvi kompaktni model sa svetlom u krivinama. 2006.
godine brend je još više demokratizovao bezbednosnu tehnologiju kada je Opel
prvi put na raspolaganju imao dostupan bihalogeni svetlosni sistem (corner
light) na minivanu i malim automobilima
Merivi i Corsi.
Sledeća generacija svetla AFL +
zasnovana na moćnim biksenonskim farovima debitovala je 2008. godine,
predstavljanjem prve Insignie, čime je postavljen novi standard u automobilskoj
industriji. Koristeći složene algoritme, raspodela osvetljenja na prednjim
svetlima automatski je prilagođena odgovarajućem profilu puta i
preovlađujućim uslovima vidljivosti. Moderni vodeći Opel imao je ukupno devet
funkcija osvetljenja - gradsko svetlo, osvetljenje za pešačke zone, svetlo za
seoske puteve, svetlost na autoputu,svetlo za nepovoljne vremenske uslove,
statičko svetlo, dinamičko svetlo, kratko svetlo i dugo svetlo. Još jedna
novost u Insigniji bila su LED dnevna svetla, koja troše znatno manje
električne energije i na taj način manje goriva od dnevnog svetla sa glavnog
fara.
Svetle kao dan, ali niko nije zaslepljen
Nova revolucionarna LED svetla
IntelliLux lansirana su 2015. godine sa trenutnom generacijom Opel Astre. Još
jednom zahvaljujući Opelu, funkcija koja je ranije bila rezervisana za
luksuzna vozila debitovala je u kompaktnoj klasi. Prednja svetla kompaktne
klase bestselera imaju ukupno 16 LED elemenata (po osam sa svake strane), koji
automatski i neprekidno prilagođavaju dužinu i raspodelu svetlosnog konusa bilo
kojoj saobraćajnoj situaciji i jednostavno „izrezuju“ automobile i one na putu
prema dole. Dakle, postoji efekat sjaja - uz odličnu vidljivost. Ili kako to
kaže ambasador marke Opel Jurgen Klopp: “Sjajno ja kao na fudbalskom stadionu,
ali niko nije zaslepljen“.
Kako ovo funkcioniše, prilično je
jednostavno: čim automobil napusti gradske granice, matrična prednja svetla
automatski prelaze u režim dugog svetla i kontinuirano podešavaju dužinu i
raspodelu svetlosnog konusa. Najsavremeniji sistem pretvara noć u dan za
vozače i putnike bez uznemiravanja drugih učesnika u saobraćaju. Opel nudi
izuzetno sofisticirano IntelliLux LED® svetlo u modelima Corsa, Astra, Insignia
i nova Mokka.
Kruna slave razvoja trenutno je
IntelliLux LED piksel svetlo. Već se može naručiti i prvo će se koristiti u
novom modelu Opel Insignia, koja će se naručivati na jesen. Iako su 32 LED
elementa već omogućili Insigniji najbolju vidljivost u mraku, sada su na
raspolaganju i 168 osvetljeni LED elementi poslednje generacije, vodeći u
segmentu među proizvođačima. Farovi reaguju čak i brže i preciznije nego
ranije, poboljšavajući vidljivost.
Čista efikasnost sa najboljim svetlima
Alternativno, Opel oprema Corsu, Astru i Crossland X posebno efikasnim svetlom. Svaka prednja svetla troše samo između 13 i 14W u režimu kratkog svetla. To odgovara uštedi energije većoj od 80 procenata u poređenju sa klasičnim halogenim lampama, koje za kratko svetlo troše oko 70W po faru. Opelovi kupci ne moraju da prave kompromise u pogledu svetlosne snage. Naprotiv: zahvaljujući posebnoj tehnologiji reflektora, ovi ekstra ekonomični LED prednji farovi takođe pretvaraju noć u dan.
Komentari(0)