Opel Insignia - Vredan radnik

Opelova limuzina je u stanju da vuče prikolice do 2.200 kilograma, sigurna je na putu, ima pogon na sva četiri točka, kao i pomoć pri polasku na uzbrdici





Nova Opel Insignia Sports Tourer ima sportski, ali i elegantan dizajn, brojne inovativne tehnologije, obilje prostora u kabini, a pored toga idealan je automobil za vuču prikolice. Sports Tourer verzija modela Insignia nudi 1.665 litara prtljažnog prostora, pa se kao takva nameće kao idealan izbor vozača koji često vuku prikolicu. Kako bi vuča bila što lakša, Insignia Sports Tourer ne nudi samo opremu kao što je sklopiva kuka za vuču, sistem stabilizacije prikolice u vožnju i napredni sistem pogona na sva četiri točka sa raspodelom obrtnog momenta, već i pomoć prilikom polaska na uzbrdici, kameru od 360 stepeni ili kameru za vožnju unazad i osmostepenu automatsku transmisiju sa uglađenom promenom stepena prenosa.

Bezbedna vuča prikolice

Osnova za vuču prikolice bez poteškoća je sklopiva kuka sa integrisanom utičnicom, koja je dostupna kod modela Insignia u verzijama Grand Sport i Sports Tourer. Od trenutka kada se prikolica prikači na kuku, Opelova limuzina nudi veći nivo sigurnosti od konkurenata zahvaljujući sistemu za kontrolu stabilnosti prikolice (trailer stability program). On pomaže da se izbegnu potencijalno opasna zanošeneja. ESP sistem registruje potencijalno opasna kretanja prikolice, a ako ona premaše nivo koji bi mogao da ugrozi stabilnost, u roku od nekoliko milisekundi počinju da selektivnim kočenjem usporavaju “kompoziciju” automobil - prikolica, sve dok se ne povrati stabilnost. Intenzitet aktiviranja sistema za kontrolu stabilnosti prikolice zavisi od nivoa registrovanog zanošenja.

Napredan pogon

Dugo međuosovinsko rastojanje ovog modela je 2,8 metara, čak 92 milimetra više od prethodne generacije, takođe doprinosi smirenoj i stabilnoj vožnji, a inteligentni Twinster pogon na sva četiri točka sa raspodelom obrtnog momenta obezbeđuje optimalno prijanjanje na svim podlogama. Kod ovog visoko-savremenog sistema pogona, klasičan diferencijal na zadnjoj osovini je zamenjen sa dve spojnice koje mogu da kontrolišu okretanje oba zadnja točka pojedinačno u delićima sekunde, a sve u zavisnosti od situacije u vožnji. Osnovu da ovako napredan pogon bude maksimalno iskorišćen obezbeđuje FlexRide oslanjanje koje trenutno prilagođava rad amortizera i upravljanja. FlexRide takođe menja kalibraciju komande “gasa” i prilagođava trenutak promene stepeni prenosa. Vozač može da bira modove Standard, Tour i Sport.

Vuče i do 2.200 kilograma

Za efikasnu vuču prikolice je neophodna kombinacija snažnog motora i pouzdane transmisije, a nova Insignia Sports Tourer može da vuče i do 2.200 kilograma! Dvolitarski turbo motor od 260 KS i 400 njutnmetara obrtnog momenta je dobar primer potrebne motorizacije. Na pređenih 100 kilometara, prema fabričkim podacima, u gradu potroši 11,5 litara, 7,1 l/100 km izvan grada, 8,7 l/100 km procečno, uz 199 g/km CO2. Uparen sa potpuno novim osmostepenim automatskim menjačem, ovaj četvorocilindraš (ukoliko je prikolica otkačena) ubrzava Sports Tourer do sto kilometara na čas za 7,5 sekundi, a maksimalna brzina je 245 km/h.

Vrhunska preglednost zahvaljujući kamerama

Kada je, na primer, potrebno porinuti vučeni čamac u vodu, veliki spoljni retrovizori modela Insignia Sports Tourer vožnju unazad čine izuzetno lakom. Za još bolju preglednost, opciono se nude i kamera za vožnju unazad, kao i kamera od 360 stepeni. Čim se ručica menjača prebaci u položaj za vožnju unazad, zadnja kamera na IntelliLink ekranu osetljivom na dodir prikazuje okolinu iza automobila. Pogled iz ptičije perspektive je ponuđen zahvaljujući slici od 360 stepeni, koju sačinjavaju informacije četiri kamere. Kada je prikolica pod opterećenjem, a vozač podigne nogu sa kočnice, Insignia Sports Tourer neće krenuti unazad zahvaljujući sistemu za pomoć prilikom polaska na uzbrdici, koji je deo standardne opreme. Kada je čamac porinut u vodu, ili kamp prikolica bezbedno parkirana, Insignia Sports Tourer može da nastavi putovanje. Pošto kuka za vuču više nije potrebna, može jednostavno da se sklopi ispod zadnjeg odbojnika, tako da ne remeti sklad linija i eleganciju karoserije.

Komentari(0)

sortiraj