Opel kao pionir svetlosnih inovacija
Značajno unapređena bezbednost putnika, vozača, kao i ostalih učesnika u saobraćaju, proizvođač iz Riselshajma, nudi remek-delo sistema kompletnog LED osvetljenja
Poslednji vikend u oktobru je vreme kada se časovnici vraćaju jedan sat unazad, spremni za zimsko računanje vremena. Za vozače, ovo znači više vožnje u mraku i nepovoljne uslove vidljivosti u mesecima koji dolaze. Ipak, oni koji se budu nalazili za volanom Opela, neće imati problema, jer nemačka marka demokratizuje inovativne, inteligentne tehnologije osvetljenja. U mnogim modelima, proizvođač iz Riselshajma, nudi remek-delo sistema kompletnog LED osvetljenja, koje automatski podešava svetlosni snop u odnosu na vladajuću situaciju u saobraćaju i neposrednom okruženju.
Na čelu se nalazi druga generacija IntelliLux LED®
matričnih farova koji postavljaju aktuelne trendove i nalaze se na novoj Opel
Insigniji Country Tourer. To ovaj model, sa njegovim „off-road“ izgledom, čini
univerzalnim karavanom koji noć pretvara u dan. Vidljivost je izuzetno
poboljšana, a samim tim je značajno unapređena bezbednost putnika, vozača, kao
i ostalih učesnika u saobraćaju.
-Mi želimo da osiguramo da naši kupci zadrže dobru
opštu vidljivost i tokom meseci sa manje dnevnog svetla. To je razlog zbog
kojeg u ponudu stavljamo inovativne svetlosne tehnologije, koje nemaju
konkurenciju u odgovarajućim klasama, kako sa našom perjanicom, tako i sa
drugim modelima iz našeg portfolija. Ovo noćnu vožnju čini zabavnom i iznad
svega bezbednom - rekao je potpredsednik Opelove prodaje i marketinga, Peter
Kispert.
Nova generacija IntelliLux
LED®
Revolucionarna IntelliLux LED® matrična svetla su
uvedena sa aktuelnom generacijom Opel Astre. Farovi bestselera iz C segmenta se
sastoje od 16 LED segmenata (po osam sa svake strane), koji automatski i
konstantno prilagođavaju dužinu i distribuciju svetlosnog snopa u odnosu na
svaku situaciju u saobraćaju, a kada je neophodno, jednostavno „iseku“
okruženje oko dolazećih vozila ili onih koji se nalaze ispred. To znači nulti
nivo zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju, dok se u isto vreme uživa u
maksimalnoj vidljivosti.
Frunkcionisanje dotičnog sistema ne može biti
jednostavnije. Čim automobil izađe iz urbane oblasti, IntelliLux LED® farovi se
aktiviraju i automatski prilagođavaju dužinu i distribuciju svetlosnog snopa u
odnosu na svaku moguću situaciju u saobraćaju, bez obzira da li se radi o Astri
ili Insigniji, i to na auto-putu, lokalnom putu, povratku u grad ili vožnji u
krivinama. Ovo remek-delo sistema osvetljenja doslovno pretvara noć u dan za
vozača i putnike, bez ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju.
Opelovi inženjeri su iskoristili značajno više
performanse da bi u kućišta svetala nove Opel Insignije Country Tourer smestili
dvostruko više LED segmenata (32). Isto važi i za Grand Sport i Sports Tourer
modele. Rezultat je impresivan, ne samo da farovi deluju elegantnije zbog
uglađenije tranzicije između brojnijih LED segmenata, već se svetlosni obrazac
preciznije prilagođava. Adaptivni IntelliLux LED® matrični farovi na taj način
proizvode veću količinu još intenzivnije svetlosti.
Da bi se dodatno poboljšala vidljivost tokom vožnje
kroz krivine pri aktiviranim dugim svetlima, inženjeri su dodali novu funkciju
drugoj generaciji IntelliLux LED® matričnih farova. Intenzitet svetlosti u
unutrašnjim matričnim segmentima raste u skladu sa uglom okretanja volana da bi
se poboljšalo osvetljavanje krivine. Svaki IntelliLux LED® far takođe poseduje
reflektor dugog snopa, koji doprinosi dodatnom osvetljenju pri aktiviranim
dugim svetlima, do 400 metara. Na taj način vozač može da uoči životinje koje
prelaze put na razdaljini koja je ranije bila u mraku, posebno u jesenje doba,
ovo je ogroman doprinos bezbednosti kada se vozi lokalnim putevima u rano
jutarnje vreme ili uveče.
Inovativna LED svetla
Opel nudi svetlosnu tehnologiju za primer, ne samo u
svom vrhunskom modelu Insigniji i bestseleru Astri, već i u vozilima drugih
kategorija. Novi Grandland X, na primer, poseduje LED AFL farove. LED
tehnologija omogućava svetlosne obrasce koji mogu da se menjaju u isto vreme
pružajući poboljšanu funkcionalnost u odnosu na prethodno korišćene
tehnologije. Pored toga, automatska duga svetla, bazirana na kameri,
preveniraju zaslepljivanje drugih učesnika u saobraćaju, bez potrebe da se
manuelno deaktiviraju duga svetla. Ukupno, LED AFL farovi u Opelu Grandland X
pružaju sedam operativnih režima - svetlo za lokalni put, svetlo za auto-put,
svetlo za grad-pešake, svetlo za krivine, svetlo za loše vremenske prilike,
dinamično svetlo koje prati pokrete na volanu i asistenciju pri dugim svetlima.
Isto se odnosi na SUV bestseler, Mokku X i kompaktni
monovolumen, Zafiru. Oba Opelova modela takođe poseduju modernu, kompletnu LED
tehnologiju, koja uključuje različite svetlosne funkcije, od osvetljenja za
grad do onog za lokalne puteve, kao i turistički režim za vožnju u zemljama gde
se vozi na levoj strani puta. Na kraju, ali ne i manje važno, odvažni Opel
Crossland X krosover, premijerno predstavljen
pre par meseci, može da se pohvali kompletnim LED farovima, uparenim sa
funkcijama kao što su osvetljavanje krivine, asistencija pri aktiviranim dugim
svetlima i automatsko nivelisanje svetlosnog snopa, što garantuje optimalne
svetlosne performanse kada je reč o putu ispred vozila, uz osiguravanje
najbolje moguće vidljivosti, što je ujedno postavljanje trendova u ovoj klasi
automobila.
Opel je pionir u oblasti
svetlosne tehnologije
Sa IntelliLux LED® matričnim farovima i adaptivnim,
kompletnim LED prednjim svetlima, Opel je još jednom revolucionarne svetlosne
tehnologije učinio dostupnim za široku grupu kupaca. Ovo je čvrsto i istrajno
posvećivanje nemačkog proizvođača automobila, koje traje decenijama, a samim
tim je Opelu priznata uloga pionira u razvoju modernih automobilskih farova i svetlosne
tehnologije.
Već je 1968. godine Opel GT impresionirao javnost, ne
samo svojim potpuno novim stajlingom u vidu „Coca-Cola“ boce, već je takođe bio
prvi nemački model automobila koji je posedovao skrivene farove koji su se
izvlačili iz karoserije. Zatim, 1989. godine, Opel Calibra je bila jedan od
prvih serijskih automobila sa elipsoidnim kućištima prednjih svetala. Samo
sedam centimetara visoka kućišta farova su bila ključna za jedinstven dizajn
ovog kupea i njegovu izvanrednu aerodinamiku.
Tu nije kraj, jer je Opel 2003. godine postao prvi proizvođač automobila koji je u proizvodnju uveo sistem dinamičnog osvetljavanje krivine i svetlo koje je pri skretanju osvetljavalo pod uglom od 90 stepeni, sa inovativnim AFL sistemom u D segmentu. Godine 2004. Opel Astra postaje prvi model iz C segmenta sa sistemom osvetljavanja krivine, da bi 2006. marka iz Riselshajma dodatno demokratizovala bezbednosnu tehnologiju kreiravši bi-halogen farove sa funkcijom osvetljavanja krivine, dostupne za B segment i kategoriju monovolumena u Corsi, odnosno Merivi. Dve godine kasnije, 2008. godine nova generacija svetlosnih sistema, AFL+, debitovala je sa premijerom Insignije, postavljajući nove standarde u automobilskoj industriji. Ovaj sistem varijabilnih ksenonskih farova, već tada je bio sposoban da se prilagođava profilu puta, brzini kretanja vozila i vladajućim uslovima u saobraćaju.
Komentari(0)