Opel u punom sastavu u Frankfurtu
Svojim svetskim premijerama na ovogodišnjem IAA Međunarodnom Salonu automobila u Frankfurtu Opel demonstrira budućnost automobilske industrije koja obiluje raznolikostima
IAA Salon automobila, koji će biti otvoren za javnost od 12. do 22. septembra, je mesto gde nova Opel Corsa, Grandland X Hybrid i nova Opel Astra imaju svoj debi - savršeno skrojeni za potrebe kupaca. Nova Opel Corsa nije dostupna samo kao efikasna, klasična verzija koju pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem, već i po prvi put kao električna verzija sa baterijama Corsa-e, sa dometom od 330 kilometara samo uz pomoć električne energije prema WLTP standardima.
Grandland X Hybrid4
Druga svetska premijera na Opelovom
štandu D31 u Hali 11.0 je novi Grandland X Hybrid4 sa pogonom na svim
točkovima. Plug-in hibrid kombinuje snagu turbo punjenog benzinskog motora
zapremine 1,6 litara sa dva elektromotora za ukupnu izlaznu snagu od 300 KS.
Preliminarna potrošnja goriva po WLTP-u (mereno, kombinovano) je 1,6 l/100 km
sa 37 g/km CO2 (NEDC: 1,6 l/100 km, 36 g/km CO2).
Opel Astra
Treći novitet u ovoj grupi je nova
Opel Astra. Sa svojom izvrsnom aerodinamikom, kompletno novom generacijom
agregata i novorazvijenim menjačima, Opel Astra postavlja standarde u vidu
efikasnosti i niske emisije gasova. U poređenju sa svojim prethodnikom, emisija
CO2 je smanjena i do 21 procenat (Astra
sa 5 vrata, 1,2 Turbo sa direktnim ubrizgavanjem, 96kW/130 ks, potrošnja goriva
po NEDC standardu: grad 5,3-5,2 l/100 km, otvoreni put 3,9-3,8 l/100 km,
kombinovana vožnja 4,4-4,3 l/100 km, 101-99 g/km CO2). Sve ovo novu Astru stavlja
na vrh klase kompaktnih automobila i čini je najefikasnijom Astrom svih
vremena.
Opel Zafira Life
Poslednja, ali ne najmanje bitna,
nova Opel Zafira Life nastupa po prvi put pred nemačkom sajamskom publikom u
Frankfurtu. Dvadeset godina nakon što je uspeh započeo sa prvom generacijom
1999. godine, priča se sada nastavlja sa novorazvijenim modelom četvrte
generacije. Zafira Life dolazi u novim dimenzijama - u tri različite dužine
vozila, vrlo svestrana sa prostorom za do devet ljudi i vrhunskim sistemima
asistencije i komforom.
Mihael Lohšeler
-Na IAA Salonu automobila mi u Opelu
ćemo prikazati kako budućnost automobila postaje realnost - rekao je izvršni
direktor Opela, Mihael Lohšeler. - Fokusiramo se na kupce i njihove potrebe.
Umesto da propisujemo koji je put napred, nudimo celokupnu gamu pogona, od
revolucionarnog električnog i hibridnog pogona do efikasnih motora sa
unutrašnjim sagorevanjem. Svi novi modeli su opremljeni sa najsavremenijim
tehnologijama i već dostupni za narudžbe.
Opel COrsa - Po prvi put električna
Nova Opel Corsa sa dužinom od 4,06
metara je modernija, dinamičnija i efikasnija nego ikada. Dolazi sa vrlo
ekonomičnim benzinskim i dizel agregatima koji imaju raspon snage od 75 KS do
130 KS (NEDC potrošnja goriva: grad 5,4-3,7 l/100 km, otvoreni put 4,1-2,9
l/100 km, kombinovana vožnja 4,6-3,2 l/100 km, 105-85 g/km CO2; WLTP
kombinovana vožnja: 6,4-4,0 l/100 km, 144-104 g/km CO2).
Šesta generacija bestselera je takođe
po prvi put dostupna i kao potpuno električna Corsa-e sa baterijama od 50kWh,
snagom od 136 KS i dometom od 330 kilometara (WLTP). Umerena potrošnja goriva i
dinamična vožnja su karakteristika svih opcija pogona, a uzorne vrednosti
emisije gasova dolaze čak do nule prilikom vožnje električnog modela Corsa-e.
Ukupna sportska impresija ide rame uz
rame sa smanjenom težinom, najlakša Corsa čak ide ispod brojke od hiljadu
kilograma, i dolazi sa niskom pozicijom sedenja. Aktivna i pasivna bezbednost
su takođe na visokom nivou, a Opelovi inženjeri su fino podesili šasiju i upravljanje.
U novoj Corsi, Opel nudi tehnologije i sisteme asistencije koji su kupcima
poznati samo iz viših klasa automobila.
Pravi vrhunac su adaptivna IntelliLux
LED matrix svetla bez odsjaja, koja Opel čini dostupnim po prvi put u segmentu
malih automobila. Druge inovacije koje su novitet kod Corse su sistem bočni
čuvar kontrolisan senzorima, panoramska kamera za pogled unazad od 180 stepeni
i automatski asistent za parkiranje, kao i sistemi poput upozorenja na sudar sa
vozilom ispred sa automatskim kočenjem u slučaju opasnosti i detekcijom pešaka,
a tu su i inteligentni tempomat kao i asistencija održavanja vozila u traci.
Vozači i putnici Corse imaju odličnu
povezanost i zabavu sa novim spektrom info-zabavnih sistema koje čine
Multimedia Radio, Multimedia Navi sa 7-inčnim ekranom osetljivim na dodir u
boji, i vrhunski Multimedia Navi Pro sa 10-inčnim ekranom osetljivim na dodir u
boji sve do u potpunosti digitalnog kokpita u Corsi-e. Uz to, Corsa nudi novi
Opel Connect telematski servis kao opciju sa
navigacijom uživo i direktnom konekcijom sa službama za pomoć na putu i
hitnim službama.
Opel Grandland X Hybrid4 sa pogonom na svim točkovima
Pored nove Corse-e, sledeći model u
Opelovoj električnoj ofanzivi je Grandland X sa najmodernijom plug-in hibridnom
tehnologijom i pogonom na svim točkovima. Pogonski sistem modela Grandland X
Hybrid4 uključuje WLTP-sertifikovani 1,6 litarski turbo punjeni benzinski motor
sa direktnim ubrizgavanjem koji razvija 200 KS. Četvorocilindarska jedinica je
specijalno podešena za primenu u hibridnim automobilima.
Pored toga, tu je i električni
pogonski sistem sa dva električna motora snage 109 KS i litijum-jonskom
baterijom od 13,2kWh. Prednji električni motor je uparen sa elektrifikovanom
osmostepenom automatskom transmisijom. Drugi električni motor, generator i
diferencijal su integrisani u električno pokretanu zadnju osovinu kako bi se
omogućio pogon na sve točkove po potrebi.
Grandland X Hybrid4 će ponuditi
četiri moda vožnje, električni, hibridni, AWD i Sport, omogućavajući vozačima
da prilagode karakteristike automobila svojim željama ili specifičnim uslovima
vožnje. Na primer, izbor hibridnog moda dozvoljava automobilu da automatski
izabere najefikasniju metodu pogona, sa mogućnošću da se prebaci na električni
mod za vožnju sa nultom emisijom kada ulazi u centar grada, što omogućava
automobilu da pređe do 52 kilometra u potpuno električnom modu bez zagađenja po
WLTP ciklusu (65 km po NEDC).
Izbor AWD moda aktivira
elektrifikovanu zadnju osovinu za maksimalnu trakciju na svim vrstama puteva.
Kako bi još više unapredio efikasnost, Grandland X Hybrid4 dolazi sa
regenerativnim sistemom kočenja kako bi energiju proizvedenu prilikom kočenja
ili smanjenja brzine vratio u baterije.
Najefikasnija Opel Astra ikada
Sa kompletno novom generacijom motora
i menjača, Opel Astra postavlja standarde za nisku emisiju. Ultra moderni
trocilindarski benzinski motori kao i dizel agregati obezbeđuju živahne
performanse i vrhunski komfor u vožnji sa optimalnim prigušenjem buke.
Kontra-rotirajuće međuvratilo u bloku trocilindarskog motora neutralizuje
vibracije.
Kompaktni, trocilindarski, turbo
benzinski motori su dostupni sa zapreminom od 1,2 i 1,4 litra. Sa izlaznom
snagom od 110 KS do 145 KS i maksimalnim obrtnim momentom od 195 do 236 Njutn
metara, postižu odličnu ravnotežu između performansi i efikasnosti (NEDC
potrošnja goriva: grad 6,4-5,2 l/100 km, otvoreni put 4,2-3,8 l/100 km,
kombinovana vožnja 5,0-4,3 l/100 km, 116-99 g/km CO2; WLTP kombinovano: 6,2-5,2
l/100 km, 142-119 g/km CO2; preliminarne vrednosti). Bazne pogonske jedinice
imaju šestostepeni manuelni menjač kao standard. Nova bezstepena automatska
transmisija i devetostepeni automatik sa neprimetnim promenama brzina takođe
doprinose manjoj potrošnji i većem komforu.
Astra takođe prednjači u pogledu
aerodinamike. Sa koeficijentom otpora vazduha od 0,26 za Astru hečbek kao i za
karavan Sports Tourer, novi kompaktni Opel je najefikasnija Astra ikada i jedan
od najaerodinamičnijih automobila u svojoj klasi. Ukupno, aerodinamička
optimizacija nove Astre uštedi 4,5 g CO2 po kilometru prema WLTP standardima.
Nova Astra je podjednako izvrsna po
pitanju komfora, infozabavnih sistema i sistema asistencije. Nova prednja
kamera je manja, ali je bolja nego pre zahvaljujući bržem procesoru. Digitalna kamera
za pogled unazad koja je dostupna u kombinaciji sa novim Multimedia Navi Pro
infozabavnim sistemom je takođe bolja. Pogled na saobraćaj iza vozila je
jasniji i precizniji, kontrasti su vidljiviji u mraku. Inteligentna IntelliLux
LED matrix svetla bez odsjaja su takođe dostupna.
Kompatibilni pametni telefoni u klasi
kompaktnih modela sada mogu da se pune putem bežičnog punjača. Nova Astra se
pretvara u koncertnu dvoranu sa opcionim Bose zvučnim sistemom. Vožnja tokom
hladnih dana je prijatnija i bezbednija sa grejanjem vetrobranskog stakla, još
jedna funkcija komfora koja je dostupna u Astri po prvi put.
Višenamenski van u vrhunskoj formi
Već 20 godina, atraktivni,
fleksibilni i praktični vanovi se zovu Zafira. Ovo načelo se nastavlja na IAA
Salonu automobila 2019. sa modelom Opel Zafira Life. Četvrta generacija je
dostupna u tri dužine - ,,mala’’ dužine 4,60 metara, ,,srednja’’ sa 4,95 metara
i ,,velika’’ sa 5,30 metara, od kojih svaka dolazi sa do devet sedišta. Većina
verzija prostranog vana su niže od 1,90 metara i tako mogu da pristupe
klasičnim podzemnim garažama, što je bitno kada se koristi kao hotelski šatl,
ali isto tako i za sve vozače koji žele da svoj automobil parkiraju bilo gde
bez prepreka.
Novi van takođe dolazi sa malim
krugom okretanja, dobrim upravljanjem i opciono sa dvoje kliznih vrata
kontrolisanih putem senzora koja se elektronski otvaraju putem pokreta stopala,
jedinstvena funkcija komfora u ovom segmentu tržišta. U unutrašnjosti, ,,S’’ verzija
Zafire Life već nudi do 3.600 litara prtljažnog prostora, koji može da se uveća
do 4.900 litara u ,,L’’ verziji. Pored toga, konfiguracije sa do osam kožnih
sedišta još više unapređuju komfor. I kao vrhunac, luksuzni ,,Lounge’’ paket
opreme je dostupan sa pokretnim stolom, mnoštvom prostora za noge i jastucima
za sedišta pozadi širine 48 centimetara.
Zafira Life ispunjava sve potrebe, od
svestranih enterijera, visokog komfora i sofisticiranih sistema asistencije
vozaču, do najmodernijeg infozabavnog sistema, head-up displeja, automatske
kontrole brzine koja je bazirana na kameri i radaru kao i IntelliGrip
elektronskog sistema kontrole proklizavanja.
Napredna tehnologija je uparena sa kul izgledom, ujednačenim proporcijama, kratkim prepustima i tipičnim Opel izgledom prednjeg dela. Vozač i putnici će takođe opciono moći više da uživaju u korišćenju vozila uz pomoć dvodelnog panoramskog staklenog krova i opcijom otvaranja prozora na vratima prtljažnika.
Komentari(0)