Opel Vivaro - Kancelarija na točkovima
Brzo rastuće tržište dostavnih vanova srednje veličine će dobiti još jedan podsticaj sa trećom generacijom modela Opel Vivaro
Od 2001. godine, Vivaro je stvorio jaku reputaciju kao dostavno vozilo ili kancelarija na točkovima, sa oko milion jedinica koje su sišle sa proizvodnih traka. Sa veličinama koje su skrojene za razne potrebe i brojnim inovativnim tehnologijama, novi Vivaro može svaki posao da obavi bolje nego ikada pre. U budućnosti, Opel će takođe imati i odgovornost za globalni razvoj lakih komercijalnih vozila za celu PSA grupaciju.
Nosivost do 1400
kilograma
Napravljen na najmodernijoj plaftformi, dostupan za narudžbe
od februara 2019. a kod dilera stiže krajem leta, Opel Vivaro nudi gamu
skrojenu za sve potrebe kupaca - Cargo panel van, zatim putnička verzija za do
šest putnika, šasija za platforme i Combi za prevoz putnika, plus, po prvi put,
tri umesto dve dužine (4,60 metara, 4,95 i 5,30). Sa maksimalnom zapreminom
tovarnog prostora od 6,6 kubnih metara, novi Vivaro ima nosivost do 1400
kilograma - 200 kilograma više od prethodnika.
Isto važi i za kapacitet vuče. Maksimalna opterećenost
prikolice od 2500 kilograma je sada za pola tone viša nego pre. Jedino što je
skromno je visina, jer je većina varijanti visoka oko 1,90 metara. Novi Vivaro
zahvaljujući toj činjenici može da pristupi podzemnim garažama ili tržnim
centrima, što olakšava utovar i istovar.
Pogon na sve točkove
Stabilnost i bezbednost na različitim klizavim površinama,
blatu, pesku ili snegu, obezbeđena je putem naprednog IntelliGrip sistemom
kontrole proklizavanja. Više odstojanje od tla i zaštita podvozja je dostupna
za dodatnom work-site konfiguracijom. Opel će takođe ponuditi novi Vivaro sa
pogonom na sve točkove iz Dangela čim se otvori knjiga narudžbi.
Neometan pristup tovarnom prostoru je omogućen putem širokih
zadnjih i kliznih bočnih vrata. Posebno praktična su klizna vrata koja se, po
prvi put u Vivaru, otvaraju automatski. Pokret stopalom ka senzorima je sve što
je potrebno van vozila. Predmeti dužine do 4,02 metara mogu da se bezbedno
smeste u verziju dužine 5,30 metara zahvaljujući FlexCargo mogućnosti utovara
ispod prednjeg putničkog sedišta.
Kao u putničkom
automobilu
Unutar novog Vivara, vozač i putnici se osećaju kao da su u
putničkom automobile. Sistemi kao što su Head up displej, kamera za pogled
unazad od 180 stepeni, upozorenje na sudar sa vozilom ispred sa automatskim
kočenjem u slučaju opasnosti i tempomat olakšavaju vožnju. Zahvaljujući
ergonomskoj poziciji sedenja, sve kontrole su u vidokrugu i lako pristupačne.
Korisnici su odlično povezani uz pomoć najmodernijih infotainment sistema.
Sa novim Vivarom, Opel nastavlja da ispunjava strateški plan
PACE! investirajući u rastuće segmente tržišta sa velikim količinama. Već u 2020.
godini gama efikasnih pogonskih jedinica će biti proširena sa verzijom na
električni pogon sa baterijama. Opel će na ovaj način započeti elektrifikaciju
svog portfolija lakih komercijalnih vozila i Vivaro neće biti spreman samo za
rad u seoskim sredinama i periferijama gradova, već će takođe moći da pređe i
,,poslednju milju’’ u centrima gradova o kojoj se mnogo priča.
Fleksibilan i
inteligentan Vivaro
PSA grupacija je lider u Evropi što se tiče lakih
komercijalnih vozila. Zahvaljujući zajedničkoj platformi, novi Opel Vivaro
dolazi u tri dužine. Posebno kompaktna verzija dužine 4,60 metara zatvara jaz
između vana i transportera, a sa krugom okretanja od samo 11,3 metara je vrlo
agilna. Ova varijanta već nudi 4,6m3 tovarnog prostora, koji može da se poveća
na 5.1m3 zahvaljujući FlexCargo mogućnosti utovara na strani prednjeg putničkog
sedišta. Ovo dozvoljava transport predmeta dužine do 3,32 umesto 2,16 metara.
Verzije od 4,95 i 5,30 metara imaju maksimalni kapacitet tovarnog prostora od
5,8 i 6,6 m3. Enterijer Vivara tako može komforno da smesti merdevine ili
panele dužine do 3,67 ili 4,02 metara, kao i mnogobrojne sitnice u ostavama
unutar kokpita.
Kapacitet vuče do 2500
kilograma
Nova generacija Vivara, sa kapacitetom vuče do 2500 kilograma,
nije samo svestrani transporter. Pokretom ručnog zgloba se pretvara u
kancelariju na točkovima. Zahvaljujući FlexCargo sistemu, naslon srednjeg
sedišta se preklapa i postaje sto za dokumente, laptop ili tablet. Praktičnost
počinje sa ulaskom u vozilo. Kako bi uneli stvari kroz klizna vrata, nije
potrebno da ih spustite na zemlju, jer je pokret stopala poput šuta dovoljan da
se vrata automatski otvore (klizna vrata koja se kontrolišu putem senzora se u
novoj generaciji nude po prvi put).
Vrhunske tehnologije i
sistemi asistencije
Zahvaljujući mnogobrojnim opcijama podešavanja sedišta, neka
od njih su električna, kao lumbarna podrška i naslon za ruku, kokpit koji je
orijentisan ka vozaču je udoban kao u putničkom automobilu. Brojni sistemi
asistencije, ne tako specifično za ovu klasu, omogućavaju da se isto kaže i za
bezbednost. Vivaro je dostupan sa Head up displejom, što je jedinstveno u ovom segment,
kako bi vozači mogli da vide sve bitne informacije a da im oči budu na putu.
Dodatna prednja kamera i sistemi bazirani na radarima
uključuju - pomoć za ostanak u saobraćajnoj traci, čitač saobraćajnih znakova,
upozorenje na pospanost vozača, koje predlaže vozaču da napravi pauzu nakon
neprekidne vožnje od dva sata, ili putem praćenja ponašanja u vožnji, upozorava
na pospanost uz pomoć vizuelnih i akustičnih signala, adaptivni tempomat, koji
prilagođava brzinu u odnosu na vozilo ispred, upozorenje na sudar sa vozilom
ispred, koje nudi dva nivoa upozorenja na potencijalni sudar, kao i automatsko
kočenje u slučaju opasnosti, koje može da izbegne udes ili smanji njegove
efekte.
Vivaro poseduje ultrasonične senzore napred i pozadi. Oni
upozoravaju vozača na prepreke prilikom parkinga i prate dešavanja u mrtvom
uglu. U zavisnosti od paketa opreme, slika sa kamere pozadi se prikazuje ili na
unutrašnjem retrovizoru ili displeju dijagonale 7 inča. Multimedia Radio i
Multimedia Navi Pro infotainment sistemi dolaze sa velikim 7-inčnim ekranom
osetljivim na dodir. Oba nude povezivanje telefona putem Apple CarPlay i
Android Auto sistema. Multimedia Navi Pro dodatno nudi navigaciju Evrope sa 3D
pogledom.
Servisni interval do 50
hiljada kilometara
Privlačnost novog Vivara se ne zasniva samo na tovarnim mogućnostima i tehnologijama kao kod putničkih automobila. Pored najmodernijih agregata, menjači sa glatkim promenama brzina, kao što je osmostepeni automatik, doprinose efikasnosti i udobnosti, pogotovo za tržište flota. Servisni intervali koji su do 50 hiljada kilometara još više smanjuju troškove održavanja. Karakteristike poput visoko postavljenih prednjih svetala i maksimalna visina od 1,90 metara za većinu varijanti smanjuju rizik od štete, na primer tokom parkiranja. Sve ovo čini novu generaciju Vivara jednim od najekonomičnijih konkurenata na tržištu.
Komentari(0)