Poslednja epizoda FCA Iza scene - Odgovori automobilistima koji su spremni da iskuse budućnost
Proces evolucije u svetu automobila je u toku, a predvodi ga električna mobilnost. Poslednja epizoda serijala zaviruje Iza scene novih istraživanja i razvojnih procesa i odgovara o novim tehnologijama
Sada više nego ikad, Nova godina je ispunjena očekivanjima! Postoji snažna želja za promenom, koja se odnosi na mnogo oblasti. Automobilski svet nije izuzetak, i predstavlja oblast u kojoj se dešava evolutivni proces koji verovatno može da istinski ispiše novo poglavlje u industriji. Neprekidna potraga za proizvodima sa nižim emisijama CO2 sada ima hibridne i električne modele na čelu. Nije slučajnost što strategija elektrifikacije kompanije FCA dolazi na tržište u scenariju koji je najzad sazreo, spreman da sada dočeka budućnost.
Nove tehnologije i novi proizvodi donose nezapamćene prilike za
korišćenje, ali i otvaraju nova pitanja! Finalna epizoda druge sezone serijala
FCA Iza scene je napravljena da odgovori na sva pitanja koja postavljaju vozači
koji gledaju u budućnost. Još jednom, FCA je otvorila vrata svojih centara za
istraživanje i razvoj i terene za oprobavanje širom sveta - automobili se
menjaju, ali pedantan pristup testiranju, proverama, validaciji i ispitivanju
zamora se definitivno ne menja. Tema u srži ove epizode je stoga objašnjavanje
kako se hibridna i električna vozila prave i kako je FCA uspeo da predstavi
potpuno nove modele, ili druge sa potpuno novim tehnologijama, bez
zaboravljanja na funkcionalnosti koje su ih činili uspešnim tokom godina ili
istinskim legendama koje su postale dobro poznata imena širom sveta.
Novi hibridni modeli
Hibridni automobili koriste struju kao izvor energije za
pomoćni motor koji je dodatak motoru sa unutrašnjim sagorevanjem. Postoji
nekoliko vrsta hibrida - „mild“ (blagi) hibridi, sa električnim motorom koje ne
pokreće točkove, nego pomaže konvencionalnom motoru da radi efikasnije. Primeri
su modeli Fiat Panda, Fiat 500 i Lancia Ypsilon, koji svi dele naziv Hybrid,
evolucija modela koji su već idealni za gradsku sredinu, sada još zeleniji i
jeftiniji. Još jedna inkarnacija hibrida, „plug-in“ hibridi, su opremljeni
konvencionalnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i baterijom koja se može
puniti direktno iz utičnice, što znači da automobil može da pređe desetine
kilometara samo sa električnim motorom. Terenci Jeep Compass i Renegade 4xe
koji su napravljeni u Italiji su savršeni primeri plug-in hibridnih vozila.
Istinski, 4xe modeli mogu biti 100% električni, automobil za svakodnevnu vožnju
u gradu, uz zagarantovane poznate terenske sposobnosti brenda, sa njihovom 4x4
vučom.
New Fiat 500 - potpuno
električni od početka
Električni automobil zaslužuje svoje sopstveno poglavlje, i
to veliko. Uzdanica je upravo New Fiat 500, prvi automobil kompanije FCA koji
je potpuno električan od početka. Električni motor koristi energiju koju
isporučuje baterija, i pretvara je u mehaničku energiju koja je potrebna za
pokretanje automobila. Električna energija koja se čuva u bateriji se prebacuje
u električni motor putem pretvarača. Ovaj uređaj pretvara jednosmernu struju
(DC) iz rezervoara u naizmeničnu struju (AC) i prenosi je do motora. Kada se
pusti papučica za davanje gasa ili tokom kočenja, električni motor se ponaša
kao generator i puni bateriju. Novi Fiat 500 radi na isti način, garantujući
bezbrižnu vožnju sa odličnim performansama i autonomijom koja se meri stotinama
kilometara.
Performanse, bezbednost
i pouzdanost
To nije sve! Ova epizoda serijala FCA Iza scene uzima u obzir
mnoge aspekte novog pristupa radu i inženjeringu i sve nove izazove koje donosi
razvoj, životni vek i efikasnost baterija, punjenje, dinamika vožnje i
bezbednosti. Svi ovi aspekti su ispitani u ekstremnim uslovima i prikazani
korišćenjem slika koje do sada nisu viđene.
Kompletan sistem
Sami novi modeli nisu dovoljni! Kroz svoje odeljenje
e-mobilnosti, FCA stoga dizajnira istinski „ekosistem“ usluga podrške za
hibridna i električna vozila. To uključuje postrojenja gde se prave naši
hibridni i električni automobili, kao i FCA prodajne objekte širom Evrope, sa
ukupno 3.600 stanica za punjenje već ugrađenih ili koje tek treba da budu. Da
ne pominjemo naše sporazume sa raznim partnerima, koji će pomoći u otklanjanju
briga koje kupci mogu imati tokom prelaska na električna vozila. Na primer, ovi
sporazumi su rezultirali u stvaranju „My easy Charge“ usluge, koja omogućava
pristup najvećoj javnog mreži punjača na svetu sa preko 200.000 tački za
punjenje širom Evrope i „easyWallbox“ uređaj, za punjenje novog automobila koji
su tek izvezli iz salona, bez promena na njihovom kućnom električnom sistemu.
Drugi primeri uključuju „Shop & Charge“, inicijativu gde vozači modela New 500 mogu da ga napune dok su u šopingu i „GOe“ aplikacije, koje simuliraju korišćenje novih električnih i hibridnih vozila iz FCA game. Serija sporazuma je takođe potpisana kako bi se omogućilo električnoj mreži da se izbori sa značajno povećanom potražnjom za strujom, na primer kroz projekat „iz vozila u mrežu“ (Vehicle-to-Grid - V2G), instalaciju solarnih panela 150.000 m2 u fabrici Mirafiori, koja bi trebalo da proizvodi 15 megavata struje i doprinese smanjenju emisija ugljen dioksida za preko 8.000 tona. Svi koraci preduzeti za elektrifikaciju znači da FCA odmah može da stane na crtu novim izazovima što se tiče pružanja inovativnijih, efikasnijih i povoljnijih rešenja. Za planetu, za gradove, i za kupce današnjice i sutrašnjice.
Komentari(0)