Predstavljamo Extreme E, najekstremniju auto trku ikada
Dvanaest timova profesionalnih vozača na početku 2021. godine takmičiće se u ekstremnim uslovima na pet neverovatnih lokacija
Dvanaest timova profesionalnih vozača na početku 2021. takmičiće se u ekstremnim uslovima na 5 neverovatnih lokacija, dok će četiri najbolje ekipe napredovati do nokaut-faze i boriti se za vrhunske nagrade. Stiže vreme za potpuno novu vrstu trka! Atraktivnost, brzina, izazov, adrenalin, električna energija, nulta emisija izduvnih gasova, očuvanje životne sredine i briga o ekologiji, sve ono što čini Formulu E, biće pojačano za mnogo stepeni (volti), sve za potpuno zadovoljstvo publike širom sveta! Reč je o Extreme E takmičenju koje kreće početkom 2021, a koje donosi jedinstveni doživljaj za sportska vozila visokih performansi stvorenih za najteže uslove na putevima.
Extreme E je prvenstvo u kojima se
električna SUV vozila takmiče na nekim od najudaljenijih delova sveta u
direktnoj borbi sa najekstremnijom prirodom. Sezona startuje sa bajkovitog Lac
Rose roze jezera usred Senegala (23. - 24. januar), potom se seli na jedno od
čudesa sveta, kameni grad i oaza Al-Ula u Saudijskoj Arabiji (5. - 6. mart), pa
u neverovatni Kali Gandaki kanjon na Nepalu (14. - 15. maj), sledi Kangerlussuak
("veliki fjord") na Grendlandu (28. - 29. avgust), i grad Santarem u
tropskoj šumi Brazila, na ušću Amazona i Tapahosa (30. - 31. oktobar).
Staze dužine do 10 kilometara
Staze su dužine između 6 i 10
kilometara, a vozači moraju da se krecću kroz niz virtuelnih kapija. Svaka
staza će se sastojati od pet do šest kapija, sa kombinacijom off-road staza,
kao što je Amazon, i otvorenog terena poput Arktika. Format je zamišljen tako
da se dve grupe od po šest timova trkaju jedna protiv druge na kružnom takmičenju.
Za četiri najbolje ekipe ovo će biti tek zagrevanje za nokaut fazu, gde se
vozači „jedan na jedan“ bore za željeno mesto u finalu.
Brod RMS Sveta Helena
Sastavni deo Extreme E takmičenja je
RMS Sveta Helena, brod koji je nekada prevozio kraljevsku poštu, a koji sada
prevozi takmičare do lokacija širom sveta. U brod su uložena velika sredstva
tokom nadogradnje, i danas predstavlja operativnu bazu po najsavremenijim
standardima. Poseduje vrhunsku garažu, kao i centralno čvorište za rad,
logistiku, komunikacije i smeštaj.
Extreme E je najekstremnija auto-moto
trka koju je svet ikada video, ali ništa od toga ne bi bilo moguće bez precizno
dizajnirane tehnologije. Pored baterija koje su jedna od osnovnih komponenti
električnog vozila, gume su te koje će vozačima pružiti bezbednost. Kompanija
Continental, suosnivač takmičenja, posebno za ovu priliku izradila je gume koje
savršeno prianjaju kako putevima Himalaja, Arktiku, pesku ili tropskim
krajevima.
Guma za bilo koju površinu
Ekstremna vrućina ili duboki minus,
blato, pesak ili led, bez obzira na to koliko su ekstremni uslovi, takmičarima
i njihovim vozilima potrebna je pouzdana guma koja obezbeđuje savršeno
prianjanje, trakciju i odlične performanse u svakoj fazi trke. Continental
CrossContact LKS, osnova nove gume razvijene za Extreme E, je dobro
izbalansirana celosezonska guma sa posebno dizajniranim gazištima za
poboljšanje vuče i stabilnosti na praktično bilo kojoj površini. Usavršeni
CrossContact će pomoći takmičarima da bezbedno stignu do cilja najveće svetske
ekstremne trkačke serije. Svaki tim će dobiti dva seta letnjih i zimskih guma,
optimizovanih za svaki mogući teren koji zahtevaju SUV vozila na E pogon.
Svi učesnici Extreme E koriste isti
set standardizovane opreme. Tu na scenu stupa proizvođač Spark Racing
Technology koji će kreirati, montirati i isporučiti potpuno novi električni SUV
model za hrabre pionire off-road trkačke serije. Svaki takmičar je slobodan da
testira i napravi prilagođeni pogonski sklop i karoseriju na ovoj platformi.
Čak 630 konjskih snaga
Delovi koji mogu biti uređeni po
individualnoj želji tima su motor i inverter, kao i delovi spoljne karoserije,
na primer, poklopac motora, bočna obloga, svetla, prednji i zadnji branik.
Baterije su kompatibilne sa motorima Formule E i mogu da proizvedu maksimalnu snagu od 630 KS,
s tim što je nova baterija posebno prilagođena strogim uslovima off-road trka,
napravljena da izdrži ekstremna okruženja, uslove na putu i terene.
Još jedna kritična komponenta
automobila Extreme E biće baterija. Ista kompanija koja je sastavljala baterije
u prve četiri sezone ABB FIA Formula E Championship, Villiams Advanced
Engineering, odgovorna je za ovaj ključni segment.
Ektreme E je takmičarska platforma za ubrzavanje razvoja električnih vozila koja će pomoću pogona na obnovljivu energiju stvoriti budućnost sa mnogo manje ugljen-dioksida, ali i skrenuti pažnju na izazove klimatskih promena sa kojima se susreću različiti ekosistemi.
Komentari(0)