Proizveden milioniti primerak modela Fiat Panda
Bio je prvi gradski automobil sa pogonom na sva četiri točka, prvi je opremljen dizel motorom, prvi je proglašen Automobilom godine i prvi koji je koristio metan kao gorivo
Milioniti primerak modela Fiat Panda sišao je sa proizvodne trake u fabrici G. Vico Pomigliano d’Arco u Italiji, u blizini Napulja. Ovo je najnoviji uspeh ovog izvanrednog automobila koji je nesumnjivo četvorotočkaš broj jedan u Italiji od 2012. godine i najprodavaniji automobil u Evropi u svom segmentu od 2016. godine. Četvorotočkaš koji obara rekorde, a koji će se prodavati u Italiji, jeste City Cross 1.2 od 69 KS sa belom farbom i izgledom terenskog vozila osmišljen je da vam omogući da pobegnete od svakodnevnice i da se upustite u nove urbane avanture.
Ovaj
rekord ne iznenađuje jer, otkada se prvi put pojavio, model Panda se izdvaja sa
tri različita karaktera - Panda je funkcionalan gradski automobil,
ultra-kompaktno 4X4 terensko vozilo i elegantni urbani krosover sa odličnim
osobinama pri terenskoj vožnji. Više od 7,5 miliona primeraka proizvedeno je od
1980. godine kada je prvi model Panda lansiran (novi rekord odnosi se na
četvrtu generaciju predstavljenu krajem 2011. godine). Ove brojke ukazuju na
njegov dug život pun uspeha u pogledu prodaje i tehnoloških inovacija u ovom
segmentu. Na primer, 1983. godine model Panda 4x4 bio je prvi gradski automobil
sa pogonom na četiri točka, a 1986. godine bio je to prvi automobil te veličine
koji je opremljen dizel motorom. Godine 2004. Fiat Panda bio je prvi automobil
u svom segmentu koji je proglašen Automobilom godine. Iste godine, bio je to
prvi automobil koji je stigao do kampa u podnožju Mont Everesta na 5.200 metara
nadmorske visine.
Najprodavaniji model na metan
Duga
lista rekorda nastavljena je 2006. godine, kada je Panda postao prvi gradski
automobil u masovnoj proizvodnji koji koristi metan kao gorivo. Otkad je
predstavljen, ovaj model je godinama bio najprodavaniji automobil na metan u
Italiji i Evropi, gledano kumulativno od 2007. godine. Broj od 300.000 prodatih
primeraka postignut je prošlog februara, što je apsolutni rekord među
automobilima na metan. Naravno, kao i svi drugi Fiat-ovi modeli na metan, model
Panda CNG je već sad kompatibilan sa biometanom.
Ovi
rekordi bi sami po sebi bili dovoljni da ga učine jednim od najuspešnijih
modela auto-moto scene. Ali, Fiat Panda se nikad ne zaustavlja. Danas, to je
jedini automobil u svom segmentu koji nudi četiri verzije motora (benzin,
dizel, benzin/metan i benzin/TNG), tri konfiguracije (Urban look, City Cross i
4x4), dve konfiguracije pogona (prednji i na sva četiri) i dve vrste prenosa
(ručni i Dualogic robotizovani).
Zasluga
za ovaj najnoviji rezultat nesumnjivo pripada i fabrici G. Vico Pomigliano
d’Arco gde je automobil proizveden. Ova moderna fabrika osvojila je brojne
nagrade otkad je potpuno renovirana kako bi proizvodila model FIAT Panda 2011.
godine.
Nagrade kao normalna stvar
Godine
2012. fabrika je osvojila srebrnu nagradu u okviru programa sertifikacije World
Class Manufacturing, kao i titulu „Najbolja u Evropi“ u okviru Automotive Lean
Production Award nagrada. Samo godinu dana kasnije, 2013. godine, i ponovo u okviru
WCM programa, fabrika je dobila zlatni sertifikat. A novo međunarodno priznanje
dobila je 2014. godine - Lean and Green Management Award, potvrdu napretka u
optimizovanju svih resursa potrebnih za proizvodnju automobila.
Danas, fabrika G. Vico nastavlja da smanjuje uticaj proizvodnje na životnu sredinu stalnim unapređenjima, uključujući odgovornu potrošnju energije i vode, kao i kvalitetno upravljanje vazduhom i otpadom.
Komentari(0)