Proizveden milioniti primerak modela Fiat Panda

Bio je prvi gradski automobil sa pogonom na sva četiri točka, prvi je opremljen dizel motorom, prvi je proglašen Automobilom godine i prvi koji je koristio metan kao gorivo





Milioniti primerak modela Fiat Panda sišao je sa proizvodne trake u fabrici G. Vico Pomigliano d’Arco u Italiji, u blizini Napulja. Ovo je najnoviji uspeh ovog izvanrednog automobila koji je nesumnjivo četvorotočkaš broj jedan u Italiji od 2012. godine i najprodavaniji automobil u Evropi u svom segmentu od 2016. godine. Četvorotočkaš koji obara rekorde, a koji će se prodavati u Italiji, jeste City Cross 1.2 od 69 KS sa belom farbom i izgledom terenskog vozila osmišljen je da vam omogući da pobegnete od svakodnevnice i da se upustite u nove urbane avanture.

Ovaj rekord ne iznenađuje jer, otkada se prvi put pojavio, model Panda se izdvaja sa tri različita karaktera - Panda je funkcionalan gradski automobil, ultra-kompaktno 4X4 terensko vozilo i elegantni urbani krosover sa odličnim osobinama pri terenskoj vožnji. Više od 7,5 miliona primeraka proizvedeno je od 1980. godine kada je prvi model Panda lansiran (novi rekord odnosi se na četvrtu generaciju predstavljenu krajem 2011. godine). Ove brojke ukazuju na njegov dug život pun uspeha u pogledu prodaje i tehnoloških inovacija u ovom segmentu. Na primer, 1983. godine model Panda 4x4 bio je prvi gradski automobil sa pogonom na četiri točka, a 1986. godine bio je to prvi automobil te veličine koji je opremljen dizel motorom. Godine 2004. Fiat Panda bio je prvi automobil u svom segmentu koji je proglašen Automobilom godine. Iste godine, bio je to prvi automobil koji je stigao do kampa u podnožju Mont Everesta na 5.200 metara nadmorske visine.

Najprodavaniji model na metan

Duga lista rekorda nastavljena je 2006. godine, kada je Panda postao prvi gradski automobil u masovnoj proizvodnji koji koristi metan kao gorivo. Otkad je predstavljen, ovaj model je godinama bio najprodavaniji automobil na metan u Italiji i Evropi, gledano kumulativno od 2007. godine. Broj od 300.000 prodatih primeraka postignut je prošlog februara, što je apsolutni rekord među automobilima na metan. Naravno, kao i svi drugi Fiat-ovi modeli na metan, model Panda CNG je već sad kompatibilan sa biometanom.

Ovi rekordi bi sami po sebi bili dovoljni da ga učine jednim od najuspešnijih modela auto-moto scene. Ali, Fiat Panda se nikad ne zaustavlja. Danas, to je jedini automobil u svom segmentu koji nudi četiri verzije motora (benzin, dizel, benzin/metan i benzin/TNG), tri konfiguracije (Urban look, City Cross i 4x4), dve konfiguracije pogona (prednji i na sva četiri) i dve vrste prenosa (ručni i Dualogic robotizovani).

Zasluga za ovaj najnoviji rezultat nesumnjivo pripada i fabrici G. Vico Pomigliano d’Arco gde je automobil proizveden. Ova moderna fabrika osvojila je brojne nagrade otkad je potpuno renovirana kako bi proizvodila model FIAT Panda 2011. godine.

Nagrade kao normalna stvar

Godine 2012. fabrika je osvojila srebrnu nagradu u okviru programa sertifikacije World Class Manufacturing, kao i titulu „Najbolja u Evropi“ u okviru Automotive Lean Production Award nagrada. Samo godinu dana kasnije, 2013. godine, i ponovo u okviru WCM programa, fabrika je dobila zlatni sertifikat. A novo međunarodno priznanje dobila je 2014. godine - Lean and Green Management Award, potvrdu napretka u optimizovanju svih resursa potrebnih za proizvodnju automobila.

Danas, fabrika G. Vico nastavlja da smanjuje uticaj proizvodnje na životnu sredinu stalnim unapređenjima, uključujući odgovornu potrošnju energije i vode, kao i kvalitetno upravljanje vazduhom i otpadom.

Komentari(0)

sortiraj