Razmišljati kao kupac za upravljačem novog Renault Australa
Testiranja se bliže kraju, a novi Austral već je (skoro) na putevima. Stručnjaci za procenu vozila - Frederic i Benjamin - testiraju vozilo u stvarnim uslovima kako bi definisali završna doterivanja
U ovom članku otkrivamo koja je njihova uloga u razvoju novog SUV-a, toliko ključnog za Renaultovo osvajanje C-segmenta ponovo! Rad na automobilu kao što je novi Austral podrazumeva saradnju svih timova na razvoju njegovih karakteristika. Popis ovih karakteristika je dugačak, raznovrsan i seže u sva područja: upravljivost i prianjanje na putu, udobnost, kočenje, performanse, potrošnja, ergonomičnost, povezivost i drugo. Svaka funkcionalnost mora da zadovolji ciljeve koji su jasno definisani od samog početka, a odnose se na očekivanja i potrebe ciljnih kupaca. Pri tome se u obzir uzima obećanje brenda koje ovaj proizvod treba da potvrdi, kao i obeležja sličnih vozila drugih proizvođača. Na kraju, dizajniranje vozila znači postavljanje kvantitativnih i kvalitativnih ciljeva za svaku funkcionalnost i merenje ispunjenosti tih ciljeva u svim fazama razvoja. Od početka do kraja prodaje, finalni proizvod mora delovati privlačno i kupcima i brendu kao i da predstavlja racionalan izbor.
Protagonisti ove priče već
mesecima su za upravljačem novog Australa
Upoznajmo Frederica i Benjamina, stručnjake zadužene za procenu novog
Renaulta Austral. Frederic je član Odeljenja za planiranje proizvoda Renault
Grupe, odgovornog za definisanje trendova kao i određivanje ciljnih kupaca i
karakteristika za svako novo vozilo. Benjamin, s druge strane, dolazi iz
Odeljenja za inženjering Renault Grupe, posvećenog pronalaženju tehničkih
rešenja za nova vozila kao što je Renault Austral. Zajedno sa timom inženjera,
Benjamin brine da sva tehnologija u vozilu funkcioniše tehnički besprekorno.
Benjamin i Frederic se bave različitim stvarima, ali njihove dužnosti
se preklapaju u jednom važnom području: razmeni neutralnih i objektivnih
informacija o vozilu koje se testira. Oni su ti koji se stavljaju u poziciju
kupca kako bi proverili da li
karakteristike Renault Australa ispunjavaju zacrtana očekivanja. Dvojica
kolega, svaki iz svog ugla, procenjuju vozilo i zatim upoređuju svoja
mišljenja.
-Svaki put kad sednem za upravljač prototipa pokušavam da se stavim u
poziciju kupca, da se osećam i da vidim isto što i potencijalni kupci - kaže Frederic,
voditelj procene vozila u Odeljenju za razvoj proizvoda.
-Da bismo izvršili zadatak, razmenjujemo subjektivna mišljenja koja
formuliišemo na vrlo analitički način. Moramo da znamo kako da izložimo svoje utiske i
potkrpimo ih činjenicama iz svakog ispitanog područja, kao što su prianjanje,
vešanje, upravljanje, kočenje i performanse - objašnjava Benjamin, stručnjak za
sintezu vozila u Odeljenju za inženjering.
Kada sarađuje sa svoji.m kolegama inženjerima, Frederic im prenosi
tehničke specifikacije koje se, u skladu sa osnovnim očekivanjima ciljnih
kupaca, definišu za svako vozilo. Frederic nije direktno uključen u tehnički
dizajn samog modela, što znači da može nezavisno da procenjuje napredak svakog
projekta koji nadgleda. U projekte se uključuje redovno ili po potrebi kako bi
stručno predstavio svoje utiske. U slučaju novog Australa, Frederic deli svoje
analize sa Benjaminom i njegovim timom.
Benjamin, sa druge strane, svakodnevno kontroliše i usmerava tehnički
razvoj novog Australa. Zajedno sa svojim timom garantuje za tehnička rešenja
koja će se implementirati u vozilo. U tom smislu je svakodnevno uključen u
definisanje i proveru relevantnosti odabranih tehničkih rešenja. Benjamin je,
baš kao i Frederic, odgovoran za testiranje konačnog proizvoda u stvarnim
uslovima i iz ugla kupca.
U različitim fazama projekta često se javljaju razlike u percepciji i
mišljenju koje mogu uticati na konačan razvoj pojedinih funkcija. Štaviše,
ostvarivanje početnih ciljeva može dovesti do tehničkih poteškoća ili
neočekivanih kašnjenja u realizaciji, pa čak i dodatnih troškova. Ni Austral
nije izuzetak u tome. Ali, rad u paru nosi određenu prednost: stručnjaci za testiranje
mogu pravovremeno (često i u ranim fazama projekta) i još mudrije sugerisati
određene korekcije. Zajedno mogu da pronadju mnogo zrelija rešenja. Kada bi tim
iz samo jednog odeljenja sprovodio takve procene, one bi verovatno bile manje
efikasne; ne bi bilo ni velike potrebe za strogim kompromisima, s obzirom da bi
od početka bilo manje izazova.
-Istina je da mnogo raspravljamo. Ali takav je naš posao - drugačiji ni
ne može biti. Najvažnije je od svega to da odluka koju donesemo bude u
najboljem interesu kupaca. Na kraju uvek dođemo do kompromisnog i pravog
rešenja za naše kupce. Moram reći da to nije uvek lako postići, ali jednom kad
uspemo, osećaj je fantastičan - dodaje Benjamin.
Svakodnevno suočavanje sa
velikim očekivanjima
Benjamin i Frederic su inženjeri po struci. Njihovo široko i stručno
obrazovanje im omogućava da analitički rasčlane subjektivan utisak koji su
stekli prilikom testiranja neke funkcije. Svoje utiske analiziraju u duhu
stečenih tehničkih znanja i dobrog poznavanja kako vozila Renault Grupe tako i
konkurenata novog Australa, koje su testirali i proučili u detalje. Iskustvo i
stručnost koje su stekli tokom karijere daje im kredibilitet da svoja mišljenja
iznesu izvršnoj upravi kompanije kao i da timu inženjera pruže precizne tehničke
smernice. Frederic objašnjava: -Ako vozilo koje testiramo ne ispunjava neke od
zadatih kriterijuma, slobodni smo da damo negativnu ocenu. To znači da prototip
ne može da predje u sledeću fazu razvoja dok ga timovi inženjera ne prilagode.
U praksi, preporuke koje daju Benjamin i Frederic se upućuju
rukovodećim odeljenjima u kompaniji kako bi tim koji upravlja projektom uklonio
postojeće prepreke ili napravio određene kompromise. To je zahtevan zadatak za
sve, ali Frederic i Benjamin mu pristupaju entuzijastično i posvećeno –
nezavisno od toga gde se i u kakvim uslovima automobil testira. Više od pola
radnog vremena provedu testirajući prototipe u stvarnim uslovima, bilo na
običnim putevima ili ekstremnim stazama. Ispitivanje u ekstremnim i izazovnim uslovima
(na primer na visokim temperaturama u južnoj Španiji ili niskim temperaturama u
najsevernijem švedskom gradu Kiruna) samo pojačava angažman testnih vozača.
Iako Frederica i Benjamina više ništa ne može da iznenadi na takvim
testiranjima, i dalje nestrpljivo čekaju kada će prionuti na svoj poverljivi
zadatak. Kada je reč o tajnosti i poverljivosti, znatiželjni prolaznici obično
žele da saznaju koji se testni automobil krije iza kamuflažnih nalepnica.
Zatečeni obožavatelji ili paparazzi ponekad i snime naše stručnjake koji takvim
situacijama vešto doskoče i pretvore ih u zabavu. Međutim, nikada ne odaju bilo
kakve tajne informacije!
Uloga prototipa - od testnog do
serijskog modela
Rad na proceni budućeg vozila započinje otprilike 18 meseci pre službenog predstavljanja automobila. Sam postupak počinje ispitivanjem testnog modela koji se zasniva na postojećem vozilu, ali od njega se razlikuje konstrukcijom kao i novim komponentama i delovima. Ova tajanstvena vozila se ističu izmenjenom karoserijom i drugim vidljivim razlikama, obično razmakom između točkova i međuosovinskim razmakom, ali uprkos tome teško ih je identifikoati. Privlačno kamuflirani i vešto sastavljeni testni modeli, ovi tehnički hibridi se testiraju do krajnjih granica. Dvanaest meseci pre početka prodaje vozilo se sve više testira u stvarnim uslovima i postupno poprima stil i strukturni dizajn sličan onom kod serijskog modela. U poslednjoj fazi razvoja prototipi gotovo u potpunosti poprimaju izgled serijskih modela i na njima se sprovode završna ispitivanja uskladjenosti.
Komentari(0)