Razvoj prototipa za novi električni Renault 5 - Pogled iza kulisa
Skriven u okviru inženjerskog kompleksa Renault tehnološkog centra, Globalni centar za inženjering proizvoda razvija prve primerke budućih modela Renault
Ova jedinstvena, tajna i tehnološki napredna mini fabrika je mesto na kojem se proizvode i prvi primerci buduće električne Petice. Proces proizvodnje prototipa koji se tamo koristi pomaže da se obezbedi usaglašenost i reprezentativnost finalnog proizvoda. Cilj je da se obezbedi da 100 odsto električni Renault 5, koji će se proizvoditi u fabrici u Douai-u na severu Francuske, od samog početka ispunjava najviše standarde kvaliteta.
Jedinstvena, tajna i tehnološki
napredna mini fabrika
Šta se dešava u toj velikoj zgradi, skrivenoj unutar Renoovog
tehnološkog centra u blizini Pariza? Ovoj zoni, u kojoj je zabranjena upotreba
mobilnih uređaja, može pristupiti samo ovlašćeno osoblje Renaulta. Globalni
centar za proizvodni inženjering, otvoren pre 25 godina, jedinstven je resurs
za brend Renault i nekoliko drugih proizvođača kojima pruža posebnu mogućnost
za razvoj prototipova. Metode i procesi koji se tamo primenjuju podsećaju na
standardne proizvodne linije automobila: imitirajući proces proizvodnje
automobila, centar ima za cilj da proizvede prototipove koji tačno odražavaju
buduće modele proizvodnje. Na ovaj način, u korak sa razvojnim fazama,
istovremeno se ocenjuje proces industrijske proizvodnje.
Proizvodnja prvih prototipova
električnog Renaulta 5
Pre nego što električna Petica krene u masovnu proizvodnju u fabrici u
Douai-u na severu Francuske, neophodno je razviti njegove prototipove: ova
dužnost je poverena Centru za proizvodnju prototipa, gde se razvijaju
pretproizvodne verzije svih budućih serijskih modela brenda. Prvo se razvijaju
prototipovi za testiranje koji imaju tehničke karakteristike budućeg serijskog
modela. Testni prototipovi budućeg električnog Renaulta 5 se proizvode od
oktobra 2021., imaju siluetu po uzoru na Clio i testirani su u Laponiji kao deo
procesa razvoja i testiranja nove platforme CMF-B EV za 100 %
električna vozila. Trenutno se proizvode i „eksperimentalni prototipovi” koji
po izgledu odgovaraju budućem serijskom modelu. Pre nego što se izvrše njihova
konačna prilagođavanja, ova vozila se kamufliraju i potom testiraju na
evropskim putevima.
Najviši standardi kvaliteta od
samog početka proizvodnje
Pažljivo dizajnirani procesi i pažljivo razvijeni alati i delovi
omogućavaju fabričkim timovima da se fokusiraju prvenstveno na povećanje
proizvodnje. Naravno, uz podršku fabričkih operatera obučenih od strane
stručnjaka iz Globalnog centra za proizvodni inženjering. Faza razvoja
prototipa je most između dizajna proizvoda i masovne proizvodnje i omogućava
da se radne hipoteze i numerički podaci pretvore u opipljiva rešenja koja se
zatim mogu testirati i validirati. Svi softveri, konektori i elektronika su
takođe testirani. Pošto timovi zaduženi za razvoj električnog Renaulta 5 rade u
neposrednoj blizini Tehnološkog centra, sva pitanja se mogu brzo i direktno
obratiti njegovom osoblju.
Globalni inženjerski centar za proizvode oslanja se na veštine stručnjaka Tehnološkog centra da proizvede više od 60 prototipova budućeg električnog Renaulta 5. Štaviše, ova vozila se periodično testiraju u ekstremnim uslovima (ekstremno niske ili visoke temperature, planinski teren, itd.) i na velikim udaljenostima, čime se stiče dragocen uvid u karakteristike koje treba poboljšati u prodaji pre nego što model bude pušten u prodaju.
Komentari(0)