Renault Captur - Autentičan izgled sportskog terenca
Captur, predvodnik u segmentu gradskih sportskih terenaca, od lansiranja na tržište 2013. godine ostvario je ukupnu prodaju od 1,2 miliona primeraka
Ubrzo je postao najprodavaniji model u svom segmentu, kako u Francuskoj tako i u Evropi. Novi izgled ističe usavršene linije sportskog terenca koje su koliko atletske toliko i dinamične. Ostaje i dalje prilagodljiv, ali mnogo prijatniji zahvaljujući revoluciji u dizajnu unutrašnjosti sa kojom doseže nove dimenzije u domenu tehnologije i kvaliteta. Njegove funkcije i oprema su na nivou modela više klase. Tehnološka dimenzija novog Captura oslanja se na tri stuba mobilnosti.
Elektrificiran pogon - u okviru svog plana Grupa
Renault će imati u svojoj ponudi 12 elektrificiranih modela. Novi Captur će
biti prvi među njima dostupan sa hibridnim pogonskim sklopom nazvanim E-TECH
Plug-in koji je rezultat sopstvenog tehnološkog razvoja Renaulta i Alijanse.
Povezanost - u istom roku biće 100 % povezanih vozila na
ključnim tržištima kompanije. Novi Captur ovaj zamah savršeno ilustruje novim
multimedijalnim sistemom za povezivanje i ekosistemom Renault EASY CONNECT.
Autonomna vožnja - u okviru svog plana Grupa
Renault će tržištu ponuditi 15 modela opremljenih tehnologijom za autonomnu
vožnju. Novi Captur će biti jedan od predvodnika u ovoj oblasti. Zajedno s
novim Cliom na masovnom tržištu B segmenta, demokratizovaće pomoći u vožnji
koje vode ka autonomnoj vožnji bez vozača.
Obnovljen spoljašnji izgled
Elegantno oblikovani blatobrani, udubljenja na bokovima i
"plutajući" krov daje novom Capturu prepoznatljiv izgled. Još je više naglašen atletski i dinamičan izgled,
detaljno obnovljen u skladu sa poboljšanim genetskim dizajnom sportskog
terenca. Obnovljena spoljašnjost mu je dala modernije linije, naglašenije i
izražajnije detalje.
Novi Captur je nešto duži od svog prethodnika (4,23 metra, za 11 cm više)
sa naglašenim 18-inčnim naplatcima (u zavisnosti od verzije) i većim
međuosovinskim rastojanjem (2,63 metra, za 2 cm više). Novi definisan izgled,
izuzetna preciznost spojeva, već od osnovne verzije serijski ugrađena svetila
isključivo sa LED diodama, svetlosni potpis marke u obliku obrnutih slova C
napred i pozadi, uža zadnja svetla i ukrasni hromirani umeci značajno doprinose
poboljšanju kvaliteta.
Atletski izgled
Sa još boljim atletskim izgledom i podignutom bočnom linijom, novi Captur
ima autentičan izgled sportskog terenca. Njega dodatno pojačavaju posebni
elementi kao što su zaštitne obloge ispod prednjeg i zadnjeg branika, crne
zaštitne ivice prednjeg dela karoserije i blatobrana kao i aluminijumski krovni
nosači. Naboran, prema maski spušta se poklopac motora, naglašeniji nagib krova
pozadi i smanjenje zastakljenih površina obezbeđuju mu veći stepen
dinamičnosti. Važan deo personalizovane ponude za novi Captur je krov koji može
biti u boji karoserije ili kontrastne boje.
Revolucija u dizajnu unutrašnjosti
Revolucija u dizajnu unutrašnjosti koju je prvi doneo novi Clio, nastavlja
se u novom Capturu koji se penje stepenicu više. Preuzima dizajn "Smart Cockpit" koji je blago okrenut prema vozaču i novu
"plutajuću" centralnu konzolu. U njemu su najnovije tehnologije,
ističe se najvećim ekranom u klasi i obezbeđuje izuzetno moderna ergonomska
rešenja za još bolji osećaj vožnje. Međutim, on nije revolucionaran samo kada
je u pitanju vozačev položaj.
Ceo putnički prostor je dobio novu dimenziju u pogledu kvaliteta i
udobnosti i deluje kao iz više klase automobila. Vrhunski materijali, mekana
obloga instrument table, obloge vrata i okvir centralne konzole, pažljivo
obrađeni spojevi i novi dizajn sedišta - efekti se osećaju na svim nivoima.
Ekran multimedijalnog sistema
Ključni element instrument table "Smart Cockpit" je 9,3-inčni ekran multimedijalnog sistema koji
je dvostruko veći od 7-inčne verzije i najveći je ekran u ovoj klasi.
Vertikalni tablet putničkom prostoru
daje savremeniji izgled, a njegova blaga zakrivljenost poboljšava čitljivost
ekrana. On je blago okrenut prema vozaču i zajedno sa novim povezanim
multimedijalnim sistemom Renault EASY LINK nudi kompletan izbor jednostavno
dostopnih i korisnih multimedijalnih, navigacionih i informativno-zabavnih funkcija
kao i postavke sistema Multisense.
Digitalna instrument tabla
Novi Captur, po uzoru na novi Clio, ima digitalnu instrument tablu. Ekran u
boji veličine od 7 do 10,2 inča omogućava vozaču veoma intuitivno prilagođeno
iskustvo vožnje. Verzija veličine od 10,2 inča uključuje i prikaz GPS
navigacije. Sa dva ekrana, 9,3- i 10,2-inčnim, novi Captur ima najveću površinu
ekrana u svojoj klasi.
Plutajuća konzola
Centralna konzola je još jedan ključni sastavni deo dizajna "Smart
Cockpit" u novom Capturu. Podignuta je radi bolje ergonomije vozačevog položaja i
kako bi mu ručica menjača bila pristupačnija, a njena najsofisticiranija
verzija ima potpuno novi "plutajući" dizajn koji u putnički prostor
unosi osećaj lakoće. Pored toga, oslobađa prostor za odlaganje i indukciono
punjenje pametnog telefona.
Na ovoj "plutajućoj" konzoli je futuristička elektronska ručica
automatskog menjača EDC "e-shifter" koja nema mehaničku vezu sa menjačem. Pruža
glatke i precizne pokrete koji daju svoj doprinos osećaju vožnje. Ručica ima
oblogu prilagođenu unutrašnjoj opremi kao i ambijentalno osvetljenje sa
diodama.
Instrument tabla Instrument tabla novog Captura je od gornje strane do
donjeg dela obložena penastim materijalom namenjenim funkcionalnom delu kao što
je pretinac za rukavice i potpuno je novog dizajna. Svi napori bili su usmereni
na osiguravanje njenog kvaliteta. Horizontalni središnji deo na dva nivoa
namenjen je za ventilacione otvore i ukrasne elemente po vašem izboru. Donji
deo ispod centralnog ekrana, rezultat je posebne brige za ergonomiju
"klavirske tipke" i komande za upravljanje klima uređajem su nadohvat ruke vozaču. Novi
Captur, isto kao i noi Clio, ima niskotonski zvučnik vrhunskog audio sistema
BOSE ugrađen u desnu stranicu kako zbog njega ne bi bio okrnjen prostor za
prtljag.
Prtljažnik od 536 litara
Kapacitet prtljažnika je povećan na 536 litara, a pored toga nudi još 27
litara raznih mesta za odlaganje. Zapremina prtljažnika može da se poveća
uzdužnim pomeranjem zadnje klupe za 16 centimetara i odstranjivim dnom koji
omogućava uređenje prtljažnika u dva nivoa za lakši svakodnevni utovar. Ovo
stvara skoro ravno dno, kada su zadnja sedišta preklopljena, dužina prtljažnika
je povećana na 1,57 metra, što je za 11 centimetara više nego u prethodnoj
generaciji.
Izdašno obnovljena ponuda efikasnih motora
Novi Captur je unapređen proširenom i u velikoj meri obnovljenom ponudom
motora, kako benzinskih tako i dizel. Oni u kombinaciji sa petostepenim i
šestostepenim ručnim menjačem, kao i sa sedmostepenim automatskim menjačem sa
dvostrukim kvačilom pokrivaju široku i povećanu paletu snage koja se kreće od
100 do 155 KS kod benzinskih odnosno od 95 do 115 KS kod dizel motora. Svi
pripadaju najnovijoj generaciji koja ima vrhunske tehnologije za ispunjavanje
važećih standarda i obezbeđivanje optimizovane potrošnje goriva i nivoa
emisija.
Izbor motora u novom Capturu će od 2020. godine biti obogaćen ugrađenim
hibridnim pogonskim sklopom, nazvanim E-TECH Plug-in. Ovo će biti prvi takav
sklop u ponudi Renaulta i jedinstven na tržištu. Kao tržišno uspešan model,
namenjen najširem krugu kupaca, novi Captur će biti predvodnik u
demokratizaciji ugrađene hibridne tehnologije namenjene svima.
Hibridni pogonski sklop e-Tech plug-in
Veran tradiciji vodećeg modela na tržištu, novi Captur u 2020. godini će
biti prvi pristupačan automobil svog segmenta koji će biti dostupan sa
ugrađenim hibridnim pogonskim sklopom. Nazvan je E-TECH Plug-in, razvijen u
okviru Alijanse i zahvaljujući njoj i sopstvenom stručnom znanju vodećeg
evropskog ponuđača električne mobilnosti, Renault hibridnu tehnologiju i
jedinstveno iskustvo vožnje sa njom nudi najširem krugu kupaca. Ugrađen u
popularni i legendarni model kakav je novi Captur, pogonski sklop E-TECH
Plug-in tokom vremena biće dostupan sa srednjim paketima opreme. Fokusiran na
očekivanja kupaca, obezbeđivaće najveći domet sa električnim pogonom i najbolje
karakteristike na tržištu za model namenjen širokom krugu kupaca sa ugrađenim
hibridnim pogonom.
Hibridni pogonski sklop E-TECH Plug-in za novi Captur je predmet više od
150 patentnih prijava Renaultovog inženjerskog odeljenja. Koristili su
sklopove, dizajnirane u okviru Alijanse, kao na primer 1,6-litarski benzinski
motor nove generacije, koga su prilagodili posebno za ovu upotrebu i za
smanjenje štetnih emisija opremili ga filterom tvrdih čestica. Dodata su dva
elektromotora, inovativni sekvencijalni menjač (ovaj dizajn znači veću
energetsku efikasnost, a dolazi iz iskustva tima Renault F1) sa nekoliko načina
rada i baterija kapaciteta 9,8 kWh.
U novi Captur ugrađena inovativna tehnologija
Renault E-TECH Plug-in je veoma slična onoj iz novog Clia E-TECH i pruža
najveću moguću efikasnost električnog pogona. Uvek vozi u električnom načinu vožnje, s tihim i udobnim
radom, a odziv na nivou najboljih na tržištu obezbeđuje jedinstveno
zadovoljstvo u vožnji i ograničenje gubitka energije. Zahvaljujući kočionom
sistemu direktno preuzetom iz sveta električnih vozila i znanju o upravljanju
energijom u formuli 1, odlična efikasnost pogonskog sklopa E-TECH Plug-in omogućava
prihvatanje što je moguće više viška energije za brzo punjenje baterije.
Sa kapacitetom električnog pogona koji omogućava domet od 45 kilometara pri
brzini do 135 km/h u mešovitom ciklusu odnosno oko 65 kilometra u gradskom
ciklusu (WLTP City), novi Captur dokazuje potpuno novu svestranost. Svakodnevne
vožnje koju može da obavlja bez potrošnje benzina, a tokom vikenda i praznika
koristan je za duga putovanja bez brige o dometu.
Renault Easy Drive
Novi Captur, isto kao i novi Clio, demokratizuje pomoći za vožnju
najkompletnijim i najnaprednijim izborom u svom segmentu, što doprinosi
opuštenijoj vožnji. Najuočljivija nova pomoć je pratilac na putu ili u
saobraćajnoj gužvi (Highway & Traffic Jam Companion), koji je veoma redak u
segmentu gradskih terenaca i, šire gledano, u segmentu višenamenskih
automobila. Sa značajnim povećanjem udobnosti i opuštenije vožnje na autoputu i
u saobraćajnoj gužvi, ovaj sistem je i prvi korak ka autonomnom automobilu i
biće dostupan već početkom prodaje novog Captura. Pratilac na putu ili u
saobraćajnoj gužvi je kombinacija prilagodljivog regulatora brzine (sa uređajem
Stop & Go) i pomoći za održavanje vozne trke.
Ovaj sistem deluje pri brzinama od 0 do 160 km na sat i dostupan je u
verzijama TCe 130 FAP EDC i TCe 155 FAP EDC, a takođe će biti dostupan sa
hibridnim pogonskim sklopom E-TECH Plug-in. Nadzire brzinu automobila i održava
sigurnosno rastojanje u odnosu na vozila ispred, a istovremeno omogućava da
ostanete u sredini svoje vozne trake. Ova pomoć je posebno korisna u gustom
saobraćaju, jer novi Captur automatski zaustavlja i ponovo pokreće u roku od
tri sekunde bez intervencije vozača. Sistem funkcioniše uz pomoć prednje kamere
i senzora, ako su oznake na putu (isprekidana ili puna linija) dovoljno dobro
vidljive i u zavisnosti od vozila u vidnom području. Na putevima bez jasno
vidljivih oznaka linija, sistem aktivira samo aktivni regulator brzine. Kada
ispred nema vidljivih vozila, sistem za održavanje vozne trake i dalje
funkcioniše (od brzine 60 km na sat) i isto tako regulator brzine.
Pratilac na putu ili u saobraćajnoj gužvi je sistem za autonomnu vožnju 2.
nivoa prema međunarodnoj klasifikaciji i značajno povećava udobnost vožnje. Bez
obzira na to, vozač sve vreme mora imati ruke na upravljaču i pogled na put ispred
sebe. Prilagodljivi regulator brzine (ACC - Adaptive cruise control) je u novom
Capturu dostupan u kombinaciji sa automatskim menjačem EDC. Ovaj sistem deluje
pri brzinama od 0 do 170 km na sat i automatski održava minimalno sigurnosno
rastojanje u odnosu na vozila ispred. Dostupan je u verzijama TCe 130 FAP EDC i
TCe 155 FAP EDC sa sistemom Stop & Go. U saobraćajnoj gužvi, sistem može
potpuno sigurno da zaustavi vozilo i ponovo ga pokrene u roku od tri sekunde.
Aktivni sistem pomoći pri naglom kočenju sa detektovanjem biciklista i
pešaka je već u ponudi u modelima novi Clio i Scenic. Nivo sigurnosti je
povećan upozorenjem vozača na rizike, a u slučaju vozačeve neodgovarajuće
odzivnosti koči sam. Serijski je ugrađen u sve verzije novog Captura, a deluje danju
i po noći. Upozorenje o prelasku linije i pomoć za zadržavanje u voznoj traci
funkcioniše tokom vožnje na otvorenim putevima pri brzinama iznad 60 km na sat.
Vozača upozorava na smer vožnje i ispravlja ga, ako postoji opasnost da
automobil može da pređe liniju vozne trake, a da vozač nije uključio pokazivač
skretanja. Ova tehnologija se obično ugrađuje u automobile više klase, a u
novom Capturu je dostupna već u serijskoj opremi. Značajno smanjuje rizike,
posebno na dugim putovanjima, na kojima je napuštanje vozne trake jedan od
najčešćih uzroka saobraćajnih nesreća.
Sistem aktivne detekcije saobraćaja iza automobila je novina u ponudi
Renaulta. Upozorava vozača novog Captura tokom vožnje unazad sa parking mesta
na vozila koja mu se približavaju od pozadi koristeći senzor za detekciju. Novi
Captur, isto kao i novi Clio, može biti opremljen 360° kamerom, upozorenjem za
mrtvi ugao, pomoći za parkiranje, kamerom za vožnju unazad...
Renault Easy Connect
Uz novi Captur, Grupa Renault sledi svoje strategije prema kojima će stalnu
povezanost i sa njom povezane usluge ponuditi u svim svojim vozilima. Ostvarena
je sa sklopom Renault EASY CONNECT koji čini dostupnim svet aplikacija kao što
je MY Renault, novi multimedijalni
sistem Renault EASY LINK i povezane usluge kao što je upravljanje voznim
parkovima na daljinu.
Novost u ponudi novog Captura je sistem MULTI-SENSE čije podešavanje
omogućava prilagođavanje osećaja vožnje i životnog prostora. Dostupna su tri
načina vožnje - Eco za smanjenje potrošnje goriva i emisija CO2, - Sport za
veće zadovoljstvo u vožnji sa više agilnosti i odzivnosti, - MySense
(podrazumevani način) za mogućnost prilagođavanja ličnim željama.
U novom Capturu multimedijalni sistem Renault EASY LINK dostupan je u tri
verzije, a sve su kompatibilne sa funkcijama Android AutoTM i Apple CarPlay -
verzija sa 7-inčnim ekranom, - verzija sa 7-inčnim ekranom i uključenom
navigacijom, - verzija sa 9,3-inčnim ekranom i uključenom navigacijom.
Korisnički interfejs multimedijalnog sistema Renault EASY LINK je još više
ergonomski i funkcionalan, a po dizajnu i načinu upotrebe oponaša pametne
telefone i njihovu tehnologiju. Korisnik može neke ekrane da prilagodi
upotrebom ikona (widgets) za direktno pristupanje omiljenim funkcijama. Captur dolazi na tržište sa izrazito jakom konkurencijom početkom 2020. godine sa
obnovljenim i do sada dokazanim identitetom.
Komentari(0)