Renault Clio - Galski petlić koji kljuca automobilske nerve

Ko ima slabo srce Renault Clio nije za njega! Na našem testu pokazao se kao mala gradska formula, spremna da prihvati sve zahteve kako bi vozaču ispunio i najsitniju želju za sportskom vožnjom

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Nemamo novac za kupovinu novog! Imali smo ga samo sedam dana u svojim rukama! Mislimo, baš malo, ali reklo bi se dovoljno da osetimo galskog petla kako po beogradskim oštrim ulicama s ponosom predstavlja na pravi način automobilsku kuću kojoj pripada. A, i nas je! U pojedninim momentima u prestonici na semaforima i britkim vožnjama zahvaljujući njemu bili smo u centru pažnje, i to popularni kao Mik Džeger svojevremo na svetskim binama.

Šalu na stranu, ali moramo reći da stvarno nismo vozili bolji automobil pod imenom CLIO. A vozili smo sve generacije. Definitivno nova francuska momčina se vozi srcem, dušom i telom! Petu generaciju predstavlja i glavom i bradom, onako kako dolikuje jednom savremenom gradskom sportskom automobilu, od vozne dinamike, preko motora, pa sve do spoljašnjeg i unutrašnjeg izgleda. Mi ga “laički” ocenjujemo sa odličnom ocenom, a drugima ostavljamo da mu traže mane!

Ispod haube prava mala aždaja

Krenimo redom! Imali smo prilike da testiramo model Clio Edition One koji ispod poklopca motora ima odličan 1.33 TCe agregat praćen sa „besnih“ 130 KS! Uparen je sportskim EDC automatskim menjačem sa duplim kvačilom, koji je pored motora žila kucavica sportske vožnje. Oduševiće sve one koji vole brzo i sigurno drajverisanje. Brzi stepen prenosa, jednostavno od vas traži da papučica gasa uvek bude na maksimumu. Agregat takođe pruža veliko uživanje za upravljačem zahvaljujući dodatnom obrtnom momentu, koji je raspoloživ od niskih obrtaja što rezultira još živahnijim odzivom. Ukoliko ste raspoloženi brzine možete menjati i sami u "plus-minus" varijanti, a mini-komande za manuelni mod se nalaze iza volana i precizno su postavljene za vozačeve prste.

Novi sistemi kontrole upravljanja i oslanjanja ukombinovani su sa perfektnim agregatom što vozačima omogućava užitak u vožnji kakav krasi samo najsnažnije sportske četvorotočkaše. Sa težinom od 1.200 kilograma agregat iz mesta pogoni karoseriju ovog momčine bez ikakvog napora. U njega je ugrađena najsavremenija tehnologija koja vozilu pomaže da ispuni sve što jedan vozač koji voli sportsku vožnju ima na dlanu - uključujući turbopunjač sa električno upravljanim ventilom za recirkulaciju, izduvnu granu koja je delimično integrisana u glavu motora, promenljivim vremenom otvaranja usisnih ventila na oba bregasta vratila i prevlakom zida cilindra.

Kada je u pitanju njegova potrošnja, moramo se složiti da za ovaj model to nije toliko ni bitno. Ukoliko želite sportsko vozilo, držimo se "krilatice" - bez gledanja u strelicu koja pada nadole. Kada zapišti upozorenje da je "vatrena vodica" u rezervoaru pri kraju, benzin sipaj ponovo do vrha i papučicu gasa na maksimum. Iako nismo bili ni malo blagi na papučici gasa u sedmodnevnoj vožnji iz rezervoara kompjuter je pokazivao prosečnu potrošnju od samo 7,5 litara. Možemo reći da pored kvalitetne sportske vožnje ova potrošnja uopšte nije velika.

Devet sekundi do stotke

U punom gasu Clio do stotke stiže za odličnih devet sekundi. Maksimalnu brzinu koju smo uspeli da isteramo na cajgeru bila je okruglih 180 km/h. Kod Clia je više nego korektno odrađena zvučna izolacija, pa tako četvorcilindrični agregat u kabini se skoro i ne čuje pri velikim brzinama.

Treba napomenuti da su njegova dinamičnost, upravljivost i vrhunski kvalitet dizajna i proizvodnih procesa obezbedili status najboljeg modela Clio do sada. Međutim, ono što raduje jeste kada upalite motor i ručicu menjača stavite u "D", čuće se fini zvuk režanja motora pri punom gasu nalik onim iz segmenta "težih" sportskih automobila koji pozivaju na četvorotočkašku radost na drumu!

Fino izvajani upravljač je kompaktnijeg dizajna zahvaljujući kompaktnijem vazdušnom jastuku nego u prethodnom modelu, što poboljšava preglednost za vozača. Opremljen je i naslonom za palac i širim obručem pa ga je ugodno i držati. Uvek tera vozač da postavlja dve ruke na volanu, kao i da ga u svakom trenutku poziva na akciju.

Dugačak je nešto više od četiri metara, u visinu ide na 1,44, širok je 1,79, dok je međuosovinski razmak 2,58 metara. Prtljažni prostor ima 391 litar, uz dodatnih 26 litara raznih pretinaca za odlaganje sitnih stvari u vozilu.

Unutrašnjost - poplava iznenađenja

U njegovoj unutrašnjosti očekuje vas "poplava iznenađenja"! Nova je i lepa od glave do pete. Kako je ranije najavljivano iz Renaulta, utisak kvaliteta i ergonomske karakteristike vozačevog položaja bili su prioriteti za timove dizajnera unutrašnjosti novog Clia. U tome su i uspeli. Posebna pažnja je posvećena kvalitetu sasvim redizajnirane instrument table.

Podeljena je u tri dela - gornji deo prekriven penastim materijalom, obložen i prilagodljiv središnji deo, a zatim i donji deo koji sadrži funkcionalne komponente kao što je pretinac za rukavice. Oblik instrument table liči na talas i vizuelno proširuje kabinu. Tom utisku dodatno doprinosi vodoravni oblik središnjih i bočnih ventilacionih otvora. Ispod središnjeg ekrana posebna pažnja je posvećena ergonomskim karakteristikama pa „klavirske“ tipke i komande za direktan pristup klima-uređaju olakšavaju upotrebu vozaču.

Kompaktan dizajn

Dizajn je kompaktniji kako bi se osiguralo više prostora i uključilo više tehnologija, što znači da je nova „pametna kabina” potpuno prilagođena vozaču. Opremljen je najširim ekranima u segmentu i pruža izuzetno savremena ergonomska rešenja za još bolje iskustvo u vožnji. Dostupne su i inovacije jedinstvene za segment, kao što je električna kočnica za parkiranje koja je posebno korisna u gradskoj vožnji.

Središnja konzola je još jedan ključan element pametne kabine kod Clia. Postavljena je više kako bi se poboljšala ergonomija, a ručica menjača je kraća pa je prirodnije i udobnije držati je i služiti se njome. Obložena središnja konzola se može prilagođavati u zavisnosti od dizajna u unutrašnjosti, a na spoljašnjem rubu je posebno osvetljenje. Izuzetno praktična rešenja za odlaganje ugrađena su u donji deo konzole, a među njima je i prostor za bežično punjenje pametnog telefona.

Pregledan ekran

Ključan deo pametne kabine je 9,3-inčni ekran multimedijalnog sistema. Vertikalni i blago zakrivljeni tablet inspirisan je onime iz modela Espace i vizuelno povećava instrument tablu, daje kabini savremeniji izgled i poboljšava preglednost ekrana. Po prvi put je novi Clio opremljen digitalnim ekranom umesto tradicionalnog analognog. Sedišta su kruća i prilagođena za sportsku vožnju. Pružaju bolju potporu zahvaljujući dužem sedištu. Njihova polutvrda školjka znatno poboljšava prostor za kolena putnika u zadnjem delu vozila.

Elegantan profil

Prefinjeniji je i dinamičniji iz svakog ugla, a od prethodne generacije je nasledio senzualne linije. Novi model je izražajniji, ali istovremeno je zadržao svoj elegantni profil. Poklopac motora je naglašen linijama koje doprinose utisku snage. Prednja maska je veća, a prednji odbojnik naglašeniji vrlo izražajnim središnjim usisnikom vazduha koji poboljšava hlađenje motora.

Kada je reč o dimenzijama, novi Clio je kraći 12 mm, ali unutrašnjost je prostranija. Karoserija je spuštena od 8 do 48 mm do vrha spojlera da bi se postigla bolja aerodinamična svojstva i naglasio sportski duh. Dinamičan izgled novog modela naglašavaju i 17-inčni naplatci. Detalji kao što je krovna antena u obliku peraja morskog psa, 100 % LED svetla, poklopac prtljažnika u ravni sa karoserijom kao i hromirani okviri bočnih prozora čine izgled karoserije modernijim i poboljšavaju utisak kvaliteta.

Krasi ga svetlosni potpis u obliku slova C

Prednja svetla sada su već u osnovnom paketu opreme 100 % LED, a krasi ih svetlosni potpis u obliku slova C karakterističan za Renaultove modele. Vozilu sada daju izražajniji izgled, dodatno naglašen motivom dijamanta na svetlu za još veću prefinjenost. Baš kao i prednja svetla, nova izražajnija zadnja svetla isto tako imaju svetlosni potpis u obliku slova C i posebno snažan efekat dubine. Treće, duže i tanje kočiono svetlo je smešteno pri vrhu zadnjeg prozora.

Ručice zadnjih vrata smeštene su na prozorima i unapređene su uz pomoć nekoliko estetskih intervencija. To su, među ostalim, hromirani okviri bočnih prozora, sjajni crni stubovi prozora i ručice zadnjih vrata, donje bočne stranice izdubljene iz metala kao i hromirani Clio potpis. Pažnja posvećena dizajnu bočnih profila i detaljima takođe povećava utisak kvaliteta karoserije.

Zadnji kraj krase hromirane linije kakve se nalaze i na boku. Dizajn prtljažnika je obnovljen da bi se povećao utisak kvaliteta, a to je posebno vidljivo iz toga što su prtljažnik i odbojnik u istoj ravni. Svetla koja se protežu preko poklopca prtljažnika ostavljaju utisak veće širine.

Odlični sistemi pomoći u vožnji

Ova francuska momčina se može pohvaliti najzaokruženijom ponudom sistema pomoći u vožnji u svom segmentu kojima je cilj da pojednostave vožnju, povećaju sigurnost i učine vozače sigurnijima. Sistemi su podeljeni u tri grupe vožnja, parkiranje (okupljeni pod nazivom Renault EASY DRIVE) i sigurnost. Nova oprema koja se ugrađuje uključuje kameru 360° i aktivno kočenje u nuždi sa prepoznavanjem biciklista i pešaka. Oba sistema se po prvi put ugrađuju u neko vozilo marke Renault.

Vrhunac ponude je sistem za pomoć u vožnji autoputem i u saobraćajnim gužvama, jedinstven sistem u svestranom segmentu gradskih automobila. Ovaj napredni sistem pomoći u vožnji je prvi korak prema autonomnim vozilima. Kao deo cilja da autonomnu tehnologiju učini dostupnu širokom krugu kupaca, Grupa Renault do kraja strateškog plana Drive the Future ponudiće tržištu 15 vozila opremljenih takvim tehnologijama. Potpuno novi Clio prvo je takvo vozilo.

Vozaču pomaže na svakom metru asfalta

Sistem za pomoć u vožnji autoputem i u saobraćajnim gužvama objedinjuje adaptivni tempomat (sa funkcijom Stop & Go) i sistem za pomoć zadržavanja vozila u saobraćajnoj traci. Aktivan je pri brzinama od 0 do 160 km/h. On kontroliše brzinu automobila i održava sigurnu udaljenost od vozila ispred, zadržavajući vozilo u središtu svoje trake.

Posebno koristan u gustom saobraćaju, sistem za pomoć vozaču zaustavlja i automatski pokreće u roku od tri sekunde ako ne dobije drugu komandu od vozača. Sistem funkcioniše pomoću prednje kamere i radara, na putevima gde su oznake traka (kontinualne ili tačkaste) dovoljno vidljive i sa vozilima u vidokrugu. Na putevima bez oznaka traka, sistem aktivira samo prilagodljivi tempomat.

Kada ispred vozila nema drugih vozila na vidiku, sistem za centriranje vozila u traku osotaje u funkciji (pri brzinama većima od 60 km/h), kao i tempomat. Sistem za pomoć u vožnji autoputem i u saobraćajnim gužvama je autonomni nivoa 2 koji značajno poboljšava udobnost u vožnji. Vozači ipak moraju držati ruke na volanu i posmatrati put. Sistem upozorava vozača ako otkrije da ruke vozača nisu na volanu nakon 13 sekundi. Nakon dva dodatna upozorenja, on se automatski deaktivira nakon 48 sekundi.

Adaptivni tempomat (ACC - adaptive cruise control ) funkcioniše pri brzinama od 0 do 170 km/h, i automatski održava minimalnu sigurnu udaljenost u odnosu na vozilo ispred. Tu razdaljina ili preciznije vreme za koje se ta razdaljina pređe, vozač može da podešava (od 2,4 s do 1,2 s, dok je podrazumevana vrednost 2 s). Ako nema vozila ispred, sistem funkcioniše kao tempomat, održavajući izabranu brzinu, uključujući i nizbrdice.

U saobraćajnim gužvama, gde vozač mora da zaustavi vozilo, sistem može da zaustavi vozilo potpuno bezbedno i da ga ponovo pokrene nakon tri sekunde kada se saobraćaj počne kretati. Posle tri sekunde sistem zahteva komandu vozača da bi se ponovo pokrenuo. Posle 30 sekundi neaktivnosti sistem se automatski isključuje.

Pet zvezdica za bezbednost

Treba reći da je Clio osvojio i najveću ocenu na Euro NCAP testu! Pet zvezdica potvrda je njegovog statusa savršeno sigurnog vozila prilagođenog novom dobu. Kada je u pitanju njegova prodajan cena ona se kreće od 11.990 do 19.490 evra u zavisnosti od opreme, motora, menjača...

Za kraj dodajemo da je novi Clio još moderniji i ima znatno lepšu sportsku liniju, a zadržao je DNK kome duguje uspeh u zadnjih gotovo 30 godina. Razvijen je imajući na umu prednosti svake od prethodnih četiri generacije i njime započinje novo, dugo očekivano poglavlje ove uspešne priče.

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 1.33 TCe

Snaga 130 KS

Ubrzanje 9 sekundi

Potrošnja 7,5l

Maksimalna brzina 180km/h

Cena od 11.990 do 19.490 evra

Komentari(0)

sortiraj