Renault Kadjar predstavljen u Srbiji
Imali smo priliku da zajedno sa kolegama iz drugih redakcija krenemo u jednodnevnu test vožnju i vidimo od čega je skrojena nova francuska uzdanica
Novi Kadjar poboljšan je na svim poljima! Pokreću ga savremeni, snažniji i štedljiviji benzinski i dizel motori koji donose više užitka u vožnji. Dinamičniji je i znatno moderniji. Zadržao je prepoznatljiva obeležja dizajna SUV modela i pritom postao još privlačniji i još luksuzniji. Imali smo priliku da zajedno sa kolegama iz drugih redakcija krenemo u jednodnevnu test vožnju i vidimo od čega je skrojena nova francuska uzdanica. Sastanak sa novim lepotanom na četiri točka zakazan je ispred hotela Radisson Blu u Beogradu, a krajnji cilj je bila vinarija Aleksandrović nedaleko od Topole.
Isporučen u više od
450.000 primeraka
Kadjar, kompaktni SUV, od predstavljanja 2015. godine svojim
fluidnim linijama, dinamičnim voznim osobinama i udobnošću privlači široki krug
kupaca. Do danas je isporučen u više od 450.000 primeraka. U obnovljenom
Kadjaru poseban naglasak je stavljen na udobnost, kvalitet i ergonomski dizajn.
Unutrašnjost je takođe prerađena što svakodnevnu vožnju čini još udobnijom. Dugačak
je 4,48 metara, širok je 1,83, u visinu se proteže na nešto više od 1,6, dok je
međuosovinsko rastojanje 2,64 metara.
Agregati - Niža
potrošnja i snažnije performanse
Obnovljeni Kadjar pokreću Renaultovi motori nove generacije.
Kako bi ispunili zahteve važećih pravilnika, benzinski i dizel motori
opremljeni su najnovijim tehnologijama za smanjenje emisija. Smanjena im je
potrošnja, a istovremeno su im poboljšane performanse i vozne karakteristike. Obnovljeni
Kadjar pokreće 1,3-litarski motor TCe koji je premijeru imao u modelu Scenic, a
zatim je ponuđen i u modelima Captur i Megane. Imali smo prilike da se ispod
haube na našem kratkom testu nađe upravo ovaj motor TCe 140 FAP, praćen
šestostepenim manuelnim menjačem. Sa njim smo prešli oko 150 kilometara i
pokazao se kao maksimalno agilan, tih, sa kombinovanom potrošnjom od 6,8
litara. Šestostepeni menjač u svoje pregrade ulazi maksimalno precizno.
Razvila ga je Alijansa u saradnji sa Daimlerom i ispunjava
najviše standarde u pogledu performansi i voznih osobina. Četvorocilindarska
arhitektura omogućava uglađenu vožnju bez vibracija. Izdržljivost motora je
jedan od Renaultovih prioriteta. Novi 1,3-litarski benzinski motor TCe prošao
je čak 40.000 sati testiranja na ispitnoj klupi. To je jednako 14 godina uz
osam sati rada dnevno!
Zahvaljujući izdašnom okretnom momentu, motor nudi brzi odziv
i pri niskim obrtajima. U Kadjaru je ovaj motor opremljen i filterom čestica
(FAP). Filter uništava krute čestice u izduvnim gasovima tako što ih hvata u
mikroporoznu saćastu strukturu koja se automatski regeneriše u redovnim
intervalima. Motor TCe FAP dostupan je u četiri verzije - TCe 140 FAP sa ručnim
menjačem, TCe 140 EDC FAP, TCe 160 FAP sa ručnim menjačem i TCe 160 FAP sa EDC
menjačem.
Dizel - Više snage,
bolje vozne osobine
Obnovljeni Kadjar pokreću modernizovani dizel motori
opremljeni sistemom selektivne katalitičke redukcije (SCR), koji se smatra
najefikasnijim rešenjem za uklanjanje azotnih oksida (NOx). Ova tehnologija
smanjuje emisije zagađivača bez štetnog uticaja na performanse! Ti motori, koji
sada nose naziv Blue dCi, u obnovljenom Kadjaru se odlikuju većom snagom i
boljim voznim osobinama.
Motor Blue dCi 115 u odnosu na motor prethodne generacije
sada ima 5 KS i 10 Nm više što mu omogućava uglađeniju vožnju uz nižu
potrošnju. Funkcija nadpritiska donosi dodatnih 5 KS i 25 Nm za lakše priključivanje
i preticanje na autoputu. Ovaj motor će u početku biti dostupan sa ručnim
menjačem, a kasnije će mu se pridružiti i automatski menjač sa dvostrukom kvačilom
EDC.
Blue dCi 150 je najmoderniji motor dostupan za obnovljeni
Kadjar. Razvija 20 KS više od prethodne generacije, što mu omogućava fantastične
performanse. Dostupan je sa ručnim menjačem i sa pogonom na prednje ili sva
četiri točka.
Dokazani pogon na
četiri točka
Kadjarov pogon na četiri točka koristi Nissanovo bogato
iskustvo. Kadjar se odlikuje sigurnim voznim osobinama bilo da vozite klizavim putevima,
na putu do skijališta zimi ili neasfaltiranim terenima. Kadjarov pogon na
četiri točka nudi odabir između tri načina rada. Prvi 2WD - snaga se prenosi
samo na prednje točkove kako bi se smanjila potrošnja goriva. Drugi - Auto
elektronski sistem automatski raspodeljuje obrtni moment između prednje i
zadnje osovine. Do 50 % obrtnog momenta može se usmeriti na zadnju osovinu. I
treći Lock - središnji diferencijal zaključan je za stalnu raspodelu obrtnog momenta
u odnosu 50:50 između prednjih i zadnjih točkova. Ovaj način rada, namenjen
posebno za terensku vožnju, aktivan je do brzine od 40 km/h. Načini rada biraju
se uz pomoć obrtnog dugmeta smeštenog na središnjoj konzoli iza ručice menjača.
Izvrsne terenske
sposobnosti
Zahvaljujući izdašnom razmaku od tla od 200 mm Kadjar se lako
nosi sa grbavim putevima. Prilazni ugao (17°) i odlazni ugao (25°) takođe su
prilagođeni za terensku vožnju. Za verzije sa prednjim pogonom i dalje je
dostupan sistem ExtendedGrip. U kombinaciji sa gumama za blato i sneg ovaj
sistem za sprečavanje proklizavanja poboljšava prianjanje u vožnji blatom ili
peskovitim površinama. Načini rada bira se uz pomoć obrtnog dugmeta smeštenog
na središnjoj konzoli iza ručice menjača. Za vožnju putem (normalna kontrola
prianjanja) - sistem koči točak koji proklizava i prenosi obrtni moment na
suprotni točak, što vozilu osigurava maksimalno prianjanje. Za vožnju neravnim
terenom - sistem ExtendedGrip kontroliše prianjanje umesto vozača. Koči točak
sa najmanje prianjanja i smanjuje silu ubrzanja. Gume za blato i sneg efikasno
izbacuju blato, pesak ili meki sneg. Način rada Expert - vozač kontroliše obrtni
moment koji se prenosi na točak kontrolisanim pritiskom na papučicu gasa i
preciznim doziranjem ubrzanja.
Spoljašnji dizajn - Novi
svetlosni potpis
Prednji kraj obnovljenog Kadjara preuzeo je svetlosni potpis
u obliku slova C karakterističan za Renaultove modele i dodatno ga obogatio LED
pokazivačima smera ugrađenima u dnevna svetla. Maglenke su izvedene u LED Pure
Vision tehnologiji (serijski od paketa opreme Intens). Rezultat je šest puta
manja potrošnja u poređenju sa halogenim svetlima. Maglenke su sada pravougaone
i ističu Kadjarovu spremnost za pustolovinu na svim terenima. Zadnji pokazivači
smera takođe su izvedeni u LED tehnologiji, kao i svetla za vožnju unazad i
svetla za maglu, koja su sad uža i ugrađena u branik pa ostavljaju elegantniji
utisak.
Dizajneri su preradili prednji i zadnji kraj obnovljenog
Kadjara kako bi ga učinili još privlačnijim. Prednja maska sada je šira i ima
nove hromirane umetke. Branici su elegantniji zahvaljujući tome što je veća
površina obojena u boju karoserije. U zavisnosti od paketa opreme, zadnji branik
novog dizajna krase hromirani elementi kojima se snažnije ističe na putu.
Najbogatije opremljeni modeli imaju i antenu u obliku peraja morskog psa. Obnovljeni
Kadjar dostupan je sa dve nove verzije 17- i 19-inčnih naplataka kao i u tri
nove boje - Ural zelenoj, čelično plavoj i planinski sivoj.
Dizajn unutrašnjosti -
više kvaliteta u kabini
Kako navodi proizvođač, udobnost putnika u Kadjaru je
prioritet od samog početka. U tome je i uspeo. Kadjar ide korak dalje i donosi
još moderniji dizajn i bolji utisak kvaliteta. U središnjem delu armaturne
ploče smešten je novi dodirni ekran multimedijalnog sistema koji se odlikuje
boljom osvetljenošću i osetljiviji je na komande. Ekran dijagonale 7 inča
omogućava upravljanje sistemom R-LINK 2 uz pomoć komandi na obe strane ekrana.
Ekran je postavljen u ravni sa armaturnom pločom i daje joj elegantniji izgled
bez prekidanja nepotrebnim linijama.
Uravljanje
klima-uređajem putem modernijeg interfejsa
Nova kontrolna ploča automatskog klima-uređaja ima moderniji,
ergonomski dizajn sa prikazom temperature i postavki prozračavanja u sredini
obrtnih dugmića. Jasno i intuitivno. Obrubi ventilacijskih otvora, ručice vrata
i središnja konzola ukrašeni su satenskim hromom. Sa unutrašnje strane vrata
nalaze se nove komande za upravljanje električnim prozorima i retrovizorima, a
njihovo pozadinsko osvetljenje omogućava lakše snalaženje u mraku. Dostupne su
nove boje, uključujući i novu svetlo sivu boju kožnih presvlaka. Neke presvlake
sa ukrasnim šavovima imaju i teksturirani 3D efekat. U novom paketu opreme
Black Edition dostupne su i presvlake od Alcantare.
Kadjar Black Edition
Novi sportski paket opreme Black Edition perjanica je
Kadjarove obnovljene ponude. Jedinstvene karakteristike unutrašnjosti uključuju
presvlake od Alcantare, plafonske presvlake crne boje i posebne zaštitne
tepihe. Spolja se Kadjar Black Edition ističe novim 19-inčnim aluminijskim
naplatcima, zaštitom podvozja napred i pozadi u kontrastnoj boji kao i crnim
kućištima retrovizora.
Dorađen je i najsitniji detalj kako bi obnovljeni Kadjar bio
još praktičniji u svakodnevnoj upotrebi. Središnja konzola ima dva veća držača
čaša koji se mogu prilagoditi veličini čaše. Pretinac ispred ručice menjača
sada je osvetljen. Povezani multimedijalni sistem R-LINK 2 podržava funkciju
prikaza ekrana pametnog telefona na ekranu sistema i kompatibilan je sa
aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay. Vozači tako mogu da prate svoje
omiljene aplikacije prilagođene za upotrebu u vožnji direktno na ekranu u
kabini za veću sigurnost i ergonomičniju upotrebu.
Lakše prepoznavanje
ograničenja brzine
Novi Kadjar je serijski ili uz doplatu opremljen sa desetak
sistema za pomoć u vožnji uključujući sistem za pomoć pri parkiranju, sistem
aktivnog kočenja u nuždi za gradsku vožnju i vožnju otvorenim putem, sistem
upozorenja na frontalni sudar, upozorenje na nenamerno skretanje iz trake,
upozorenje na vozilo u mrtvom uglu… Ponuda je obogaćena funkcijom sprečavanja
prekoračenja brzine koja usklađuje ograničenje brzine koje prikazuje
navigacioni sistem sa ograničenjem na saobraćajnim znacima koje je zabeležila
prednja kamera. Vozač uvek zna koju brzinu ne sme da premaši.
Pretinci u prednjim vratima sada su dovoljno veliki da mogu
primiti 1,5-litarske boce. Putnicima na zadnjoj klupi dostupna su dva USB
priključka za punjenje telefona, tableta, igračkih konzola… Ulazak i izlazak iz
vozila noću olakšavaju svetla za osvetljenje tla oko vozila smeštena pored
prednjih vrata.
Modularniji raspored
Novi Kadjar ima jedan od najvećih prtljažnika u segmentu
zapremine 527 litara, a sa preklopljenom zadnjom klupom penje se na odličnih
1478 litara. Zadnja klupa preklopiva u odnosu 2/3:1/3 jednostavno se preklapa
uz pomoć ručica EasyBreak smeštenih sa obe strane prtljažnika. Pritom se
suvozačevo sedište može preklopiti u potpuno ravnu površinu kako bi omogućilo
utovar tereta dužih i od 2,5 metara.
Cena od 18.390 evra
Novi Renault Kadjar kod nas je počeo da se prodaje od danas. Početna cena sa popustom od 1.000 evra je 18.390, dok je najskuplja verzija ovog odličnog četvorotokaša 30.290 evra.
Komentari(0)