Renault Kadjar učvršćuje svoju poziciju
Obnovljeni Renault Kadjar donosi napredak u svim oblastima. Od lansiranja 2015. godine stekao je važno mesto u segmentu kompaktnih SUV vozila
Njegov izgled, dinamične karakteristike i udobnost su privukli brojne kupce u protekle četiri godine. Istovremeno, Kadjar je iskoristio znanje partnerskog Nissana i ponudio moćan pogon na četiri točka, a sa njim sposobnost za vožnju po lošem terenu. Odlikuje se privlačnijim izgledom istaknutim dinamičnim savremenijim linijama, ali pritom poštuje tradicionalana pravila dizajna SUV-a.
Obnovljeni Kadjar još veću pažnju posvećuje udobnosti, kvalitetu i ergonomiji. Unutrašnjost je poboljšana što svakodnevnu vožnju čini još udobnijom. Pored toga, obnovljeni Kadjar pokreću napredniji, energetski efikasniji benzinski i dizel motori koji donose više zadovoljstva u vožnji.
Olivier Tschanhenz, Renault
-Od lansiranja 2015. godine, Kadjar je jedan od ključnih
automobila u ponudi Renaulta. To je globalni model koga je izabralo više od
450.000 kupaca u više od 50 država. Novi Kadjar će učvrstiti ovu poziciju još
modernijim dizajnom, poboljšanom udobnošću i bolje percipiranim kvalitetom.
Istovremeno i dalje će se zasnivati na ponudi pogona na sva četiri točka, jer
je to njegova karakteristična prednost na tržištu - kaže Olivier Tschanhenz, zamenik direktora za marketing Renaulta.
Spoljašnji izgled
glavni razlog kupaca
Istraživanja su potvrdila da je spoljašnji izgled glavni
razlog kupaca da izaberu Renault Kadjar. Linije novog Kadjara su zato još
elegantnije, fluidnije i sofisticiranije. Prednji deo je preuzeo svetlosni potpis u obliku slova C karakterističan za
modele Renaulta. LED pokazivači pravca, integrisani u dnevna svetla, ističu ga
još više. Svetla za maglu sada imaju LED tehnologiju “Pure Vision” (standard od
paketa opreme Intens). Rezultat je šest puta manja potrošnja u poređenju sa
halogenim svetlima. Svetla za maglu su sada pravougaona i naglašavaju spremnost
Kadjara za avanturu na svim terenima. Zadnji pokazivači pravca su takođe
izvedeni u LED tehnologiji. Retrovizori i svetla za maglu su sada uži i
ugrađeni u branik.
Snažniji vizuelni identitet
Dizajneri su preradili prednji i zadnji deo Kadjara kako bi mu dali još
privlačniji izgled. Maska je šira i ima hromirane umetke. Branici su dobili
nešto više stila. Bogatije opremljene verzije se ističu i novom antenom u
obliku peraja ajkule. Novi Kadjar je na raspolaganju sa 17- i 19-inčnim
naplatcima i u tri nove specijalne boje - zelenoj, plavoj i sivoj.
Unutrašnjost i percipiran kvalitet
Kadjar je od samog početka najveću pažnju posvetio udobnosti vozača
i putnika. U središnjem delu instrument table smešten je novi ekran
multimedijalnog sistema koji se odlikuje boljom osvetljenošću i osetljiviji je
na dodir. Sa njim upravljate sistemom R-LINK 2. Nova kontrolna tabla sa dugmadima za upravljanje automatskim klima uređajem ima
savremen ergonomski dizajn sa prikazom temperature i postavki ventilacije u
sredini tri okrugla rotirajuća dugmeta.
Dodatna poboljšanja
kvaliteta
Detalji kao što su
ručice vrata, centralna konzola i dugmići maksimalno su doterani. Obnovljena
sedišta imaju penu dvostruke gustine za još više udobnosti i sprečavanje zamora
na dužim putovanjima, a čvršće bočne potpore pružaju snažniju potporu telu.
Podesiv središnji naslon odgovara različnim postavkama. Novi vazdušni otvori u
drugom redu obezbeđuju poboljšanu kontrolu vazduha za putnike.
Nova generacija agregata
Obnovljeni Kadjar preuzima novu generaciju Renaultovih motora. Uzimajući u obzir najnovije ekološke standarde, i benzinski i dizel motori sadrže najnovija rešenja za kontrolu emisija. Smanjenom potrošnjom goriva, novi motori obezbeđuju bolje performanse i veće zadovoljstvo u vožnji. Obnovljeni Kadjar će ponuditi novi 1.3 TCe motor sa kojim smo se prvi put sreli u Senicu. Razvila ga je Alijansa Renault - Nissan u saradnji sa Daimlerom. Motor oduševljava već pri niskim obrtajima, a opremljen je i filterom tvrdih čestica (FAP). TCe FAP motor će biti dostupan u četiri verzije - TCe 140 FAP, TCe 140 FAP EDC, TCe 160 FAP i TCe 160 FAP EDC. Obnovljeni Kadjar dolazi i sa obnovljenim dizel motorima sa sistemom selektivne katalitičke redukcije (SCR), koji trenutno predstavlja najefikasnije rešenje za smanjene azotovih oksida. Novi motori će nositi ime Blue dCi. Agregat Blue dCi 115 u poređenju sa prethodnikom pruža nešto više snage i obrtnog momenta. Biće dostupan sa ručnim i automatskim menjačem. Blue dCi 150 je najsnažniji dizel motor dostupan za obnovljeni Kadjar. Opremljen ručnim menjačem, biće dostupan u kombinaciji sa pogonom na prednje ili sva četiri točka.
Pogon na četiri točka
Kadjar je pogon na četiri točka preuzeo od stručnjaka marke
Nissan. Obezbeđuje pouzdano prianjanje na klizavim podlogama, vožnju bez stresa.
Pogon na četiri točka nudi izbor između tri načina rada - 2WD snaga se
prenosi samo na prednje točkove, što obezbeđuje manju potrošnju, Auto - elektronika
automatski raspoređuje obrtni moment između prednje i zadnje osovine. Do 50%
obrtnog momenta može da se usmeri na zadnju osovinu, Lock - središnji
diferencijal je zaključan za stalnu raspodelu obrtnog momenta u odnosu 50/50
između prednjih i zadnjih točkova. Budući da je ovaj način rada namenjen
posebno za terensku vožnju, aktivan je do brzine od 40 km/h.
Terenske performanse
Zahvaljujući velikom
rastojanju od tla (200 mm), Kadjar bez problema može lako da se nosi sa
neuređenim podlogama. Prilazni ugao (17°) i odlazni ugao (25°) prilagođeni su
za terensku vožnju. Za verzije sa prednjim pogonom i dalje je dostupan sistem Extended Grip. U
kombinaciji sa odgovarajućim pneumaticima ovaj sistem poboljšava prianjanje za
lakšu vožnju na blatnjavom ili putu pokrivenom snegom.
Komentari(0)