Renault Scenic - Porodična lađa

Predstavljen davne 1996. godine Renault Scenic i dalje drži titulu kao jedan od najtraženijih porodičnih četvorotočkaša. Proizvođač je sa novim modelom samo nastavio tu vrednu i dugu tradiciju

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Kada su u pitanju porodični automobili pri kupovini obično gledamo da to vozilo pre svega ima veliki prtljažni prostor, da je unutrašnjost komforna i udobna, da je agregat jak i da što manje troši goriva radi uštede novca i još mnogo drugih stvari. Četvoročlane i petočlane porodice pri odlasku na more ili planinu, kako bi proveli godišnji odmor, glomazni prtljag, kao i sitne dečije stvari, znaju da predstavljanju više nego ogroman problem pri pakovanju istih.

Pretrpani prtljažni prostor zna da se prelije na "peto staklo", pa dobrim delom i na zadnju klupu. Tada nastaje ogroman problem, kako za vozača tako i za putnike koji kada stignu na odredište znaju da izađu iz vozila kao "kornjače"! Međutim, kada je Renault projektovao porodični četvorotočkaš tada je mislio upravo na porodice, koje će imati sve ono što smo nabrojali na početku teksta. Stvoren je model Renault Scenic! Alutomobil koji je za svaku preporuku, i to od glave do pete, već punih 24 godine.

Agregat 1.7 sa 120 KS

Imali smo ga na testu! Naš Renault Scenic ispod haube je imao više nego odličan agregat - 1.7 Blue dCi sa motorom snage od 120 KS, uparen sa proverenim automatskim EDC menjačem sa duplim kvačilom koji garantuje brzu i glatku promenu stepena prenosa. Dinamičnost i vozne performanse oduševiće sve one koji vole "jaču" i sigurnu vožnju. Zajedno su podešeni za sva iskušenja na putu, bilo da se nalazite na asfaltnoj podlozi ili van nje. Motor je izuzetno startan i efikasan prilikom preticanja. Pola gasa je dovoljno da se pokažete kako bi bili ispred vozila koje pretičete. U Renaultu kažu da su iskustva i ekspertize vezane za Formulu 1, njegovi kompresori napravljeni od čelika, a DLC podizači smanjuju unutrašnje trenje dok mu inovativna arhitektura njegovog turbo motora dozvoljava da pojača svoju sjajnu performansu sa malim brojem obrtaja.

Ruta Beograd - Tornik

Sa ovim četvorotočkašem smo pošli na test put Zlatibora, gde smo i uradili set fotografija. Polazna tačka je Beograd, a poslednja Zlatibor, tačnije Tornik! Kao što i obično red nalaže torbe su sastavni deo putovanja. Rekli smo da je Scenic tu više nego velikodušan. Tri velike torbe, kao i mnoge druge sitnice u prtljažni prostor od 502 litre staju bez problema. Kada se klizna sedišta pomere dobija se ukupno odličnih 572 litre. Namenske i ne namenske pregrade u unutrašnjosti vozila su velike, pa tako flašice, kartonske čaše za kafu, novine, dečije igračke, kao i mnoge druge sitnice imaju svoja mesta u vozilu jasno i precizno.

Bogata oprema u automobilu čini svakodnevni život tokom vožnje vozaču jednostavnijim! Renaultov sistem za prilagođavanje One Touch omogućava preklapanje zadnjih sedišta u ravan pod za lakši utovar, što se postiže samo jednim pritiskom ekrana na dodir sistema Renault R-LINK 2 ili pritiskom na prekidač u prtljažniku. Zadnja pokretna klupa je deljiva u razmeri 2/3-1/3 i omogućava bolje prilagođavanje putničkog prostora.

Uredan enterijer

Kada sednete u kabinu posle pakovanja prvo što se uočava jeste lepa i fino izvajana instrument tabla visoke klase, kao i velike staklene površine koje uvode svetlost u vozilo sa svih strana unutrašnjosti. Jako lepo, jer kada vozite na duže staze ona je svakako jedan od bitnih faktora u vozilu kako bi bili konstanto prisutni i koncentrisani na vožnju. Uredan enterijer se prenosi na celu unutrašnjost i u njemu bukvalno sve blista. Savršeno postavljena i izvajana instrument tabla vozaču daje osećaj slobode. U prvim momentima nam je na pamet padalo da je i zagrlimo od preplavljenih automobilskih emocija. Međutim, srećom smo se obuzdali!

Instrument tabla je široka i prostrana, vozaču je bukvalno sve nadohvat ruke. Dominira veliki ekran na kome se nalaze sve važne informacije, kao i najsavremenije tehnologije. Ekran je osetljiv na dodir na kome je jasno i fino integrisana navigacija, mediji i mogućnosti povezivanja. Digitalni ekran instrument table iza volana je lako čitljiv i prikazuje važne informacije za vozača, poput statusa funkcija aktivne bezbednosti, potrošnju goriva, spoljnu temperaturu, pritisak u gumama... Volan je malo tvrđi, taman toliko da se ruke na dužim putovanjima ne umore. Ručica automatskog menjača je idealno postavljena, kao i pokretni prostrani naslon za ruku koja se nalazi između dva sedišta. Široka je toliko da vozač i suvozač zajedno kada stave ruke se ne dodiruju. Na prednjoj strani do menjača nalaze se dve okrugle pregrade za flašice, koje su u sklopu pokretnog naslona u kojoj se nalazi i velika kutija za odlaganje sitinica.

Klizna centralna konzola Easy Life sa svojom 13-litrskom fiokom, kao prepoznatljiva oprema Scenic-a, omogućava prilagođavanje konfiguracije putničkog prostora - kada se pomeri napred, namenjena vozaču, stvara atmosferu kao u pilotskoj kabini, pomerena nazad pretvara se u zajednički prostor za čitavu porodicu. Na prednjem delu je osvetljen prostor za odlaganje sa ugrađenim naslonom za ruku. Na zadnjem delu su, pored pretinaca, prisutna takođe dva USB priključka, AUX utičnica i 12 V utičnica. Sve je jednostavno. Inovacija je još i prostrana fioka Easy Life ispred suvozača od 11,5 litara sa funkcijom hlađenja i sefa.

Krećemo na odredište

Kada upalite motor od Scenic-a jasno je da ste već spremni da stisnete papučicu gasa i krenete na svoje odredište. Sam izlazak na auto-put Miloš Veliki pokazuje da ovaj automobil sa odličnim dizel agregatom pogoni sebe i putnike sa velikom lakoćom. Posle kraćeg zagrevanja stiskamo papučicu gasa i maksimalnu brzinu isterujemo na 190 km/h. Iako povišen, vozilo se ne zanosi i čvrsto stoji u pravcu, preticanju, kao i krivinama.

Sa prvog odmarališta pod punim gasom želimo da vidimo koliko je sekundi potrebno ovom momčini da utera strah u kosti cajgeru. Dobrih deset! Celom deonicom auto-puta vozimo ovaj automobil prosečnom brzinom od 130/h, a kompjuter pokazuje potrošnju goriva 7,5 litara. Posle "automobilske piste" i jednočasovne vožnje, silazimo sa auto-puta kod Čačka i dalje ka Zaltiboru vozimo magistralnim putem. Do naše planinske lepotice preko Čačka, Požege i Užica dolazimo tek za četiri sata! Ne zbog spore vožnje već zbog radova na putevima. Radno nema šta, ali raditi saobraćajnicu u sred špice sad i odmah na sedam mesta je prava katastrofa za vozača i članove njegove posade u vozilu.

Na tačkama gde su se izvodili radovi zadržavali smo se i po 20 minuta! Start-stop sistem "hladi" motor i čini svoje da nam uštedi već papreno skupo gorivo na našem tržištu. Hvala mu! Odužili smo mu se jednim zlatiborskim trominutnim pranjem "šmrkovima". Kada smo prešli sve "barikade" već odlično odrađenom magistralom do naše planinske lepotice merimo potrošnju goriva pri prosečnoj brzini od 100 km/h i ona je dostojna Renaultovim štedljivim agregatima - 6,5 litara. Vozilo je u krivinama pokazalo da je maksimalno upravljivo i utegnuto, a preticanje vozila brzo i glatko.

Multimedijalni sistem R-LINK 2 je kontrolni centar opremljen velikim 8,7-inčnim vertikalno postavljenim ekranom na dodir. Svojom intuitivnošću i odzivnošću omogućava pristup brojnim funkcijama kao što je MULTISENSE® koji nudi pet načina vožnje i pet ambijentalnih osvetljenja, što će se posebno dopasti deci. Na njemu vozaču se najviše dopalo "dugme" - "Vozilo" gde u sledećem koraku pritiskamo "Sedište", a treći korak za masažu vozačevih leđa. Prava stvar koja znatno olakšava vožnju na dugim putovanjima kao što je bilo ovo naše.

Sa 13 zvučnika visokih performansi raspoređenih po putničkom prostoru za maksimalnu udobnost, Scenic se pretvara u rekli bi veliku koncertnu dvoranu. Zahvaljujući prednjem središnjem zvučniku, glasovi i muzički istrumenti su reprodukovani realistično i detaljno. Raspored zvučnika u prostoru, u kombinaciji sa tehnologijom BOSE Surround, pruža jedinstveno i kompletno zvučno iskustvo.

Izdvaja se iz mase automobila

Vozači kao i pojedini prolaznici standardno kao i kod njegove prethodne braće prstom pokazuju kako izgleda novi Scenic. Njegova spoljašnjost osvaja sve na prvi pogled. Od prednjih svetala, preko krova, njegove nebo plave boje, bokova, pa sve do petih vrata. Zaista izgleda jedinstveno i jako prijatno. Pomalo je robusan, ali dovoljno nežan da ga zavli svako dete. Jednostavno se izdvaja iz automobilske mase.

Opremljen tehnologijom Full LED Pure Vision

Sa modifikovanim proporcijama i oblikovanim linijama Scenic se ističe potpuno novim dizajnom. Dugačak je 4,40 metara, širok je 1,86, u visinu se proteže na 1,65, a međuosovinsko rastojanje je 2,73 metara. Napred pomereno i još više nakošeno vetrobransko staklo naglašava dizajn monovolumenskog vozila. Viša karoserija zaslužna je za nove fluidne linije i izgled. Prednja svetla u obliku slova "C" su opremljena tehnologijom Full LED Pure Vision, a zadnja svetla sa tehnologijom Edge Light koja stvaraju 3D efekat. Odličan svetlosni potpis, kako danju tako i noću. Svojim točkovima od 20 inča sa niskim trenjem, koje obezbeđuje manju potrošnju goriva, njegova spoljašnjost ocenjuje se čistom desetkom.

Scenic - Zadovoljstvo pre svega

U odličnim i udobnim sedištima stižemo na trenutno posle Beograda, najveće srpsko gradilište. Možda nekome to smeta, ali svakako kao i naš Renault Scenic i Zlatibor će postati moderna i prava planinska lepotica koju će krasiti najveća gondola na svetu. Za kraj treba reći da je Renault napravio modernog Scenic-a sa ciljem da današnjim i budućim porodicama obezbedi izuzetno privlačan doživljaj monovolumenskog vozila. U tome je i uspeo. Mi konstatujemo da je bilo pravo zadovoljstvo voziti ovaj automobil!

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 1.7 dCi INITIALE PARIS

Snaga 120 KS

Ubrzanje 10 sekundi

Potrošnja 6,5 - 7,5l

Maksimalna brzina 190 km/h

Cena od 19.690 do 31.890 evra

Komentari(0)

sortiraj