Renault Scenic - Porodična lađa
Predstavljen davne 1996. godine Renault Scenic i dalje drži titulu kao jedan od najtraženijih porodičnih četvorotočkaša. Proizvođač je sa novim modelom samo nastavio tu vrednu i dugu tradiciju
Kada su u pitanju porodični automobili pri kupovini obično gledamo da to vozilo pre svega ima veliki prtljažni prostor, da je unutrašnjost komforna i udobna, da je agregat jak i da što manje troši goriva radi uštede novca i još mnogo drugih stvari. Četvoročlane i petočlane porodice pri odlasku na more ili planinu, kako bi proveli godišnji odmor, glomazni prtljag, kao i sitne dečije stvari, znaju da predstavljanju više nego ogroman problem pri pakovanju istih.
Pretrpani prtljažni prostor zna da se
prelije na "peto staklo", pa dobrim delom i na zadnju klupu. Tada
nastaje ogroman problem, kako za vozača tako i za putnike koji kada stignu na
odredište znaju da izađu iz vozila kao "kornjače"! Međutim, kada je
Renault projektovao porodični četvorotočkaš tada je mislio upravo na porodice,
koje će imati sve ono što smo nabrojali na početku teksta. Stvoren je model
Renault Scenic! Alutomobil koji je za svaku preporuku, i to od glave do pete,
već punih 24 godine.
Agregat
1.7 sa 120 KS
Imali smo ga na testu! Naš Renault
Scenic ispod haube je imao više nego odličan agregat - 1.7 Blue dCi sa motorom
snage od 120 KS, uparen sa proverenim automatskim EDC menjačem sa duplim
kvačilom koji garantuje brzu i glatku promenu stepena prenosa. Dinamičnost i
vozne performanse oduševiće sve one koji vole "jaču" i sigurnu
vožnju. Zajedno su podešeni za sva iskušenja na putu, bilo da se nalazite na
asfaltnoj podlozi ili van nje. Motor je izuzetno startan i efikasan prilikom
preticanja. Pola gasa je dovoljno da se pokažete kako bi bili ispred vozila
koje pretičete. U Renaultu kažu da su iskustva i ekspertize vezane za Formulu
1, njegovi kompresori napravljeni od čelika, a DLC podizači smanjuju unutrašnje
trenje dok mu inovativna arhitektura njegovog turbo motora dozvoljava da pojača
svoju sjajnu performansu sa malim brojem obrtaja.
Ruta
Beograd - Tornik
Sa ovim četvorotočkašem smo pošli na
test put Zlatibora, gde smo i uradili set fotografija. Polazna tačka je
Beograd, a poslednja Zlatibor, tačnije Tornik! Kao što i obično red nalaže
torbe su sastavni deo putovanja. Rekli smo da je Scenic tu više nego
velikodušan. Tri velike torbe, kao i mnoge druge sitnice u prtljažni prostor od
502 litre staju bez problema. Kada se klizna sedišta pomere dobija se ukupno
odličnih 572 litre. Namenske i ne namenske pregrade u unutrašnjosti vozila su
velike, pa tako flašice, kartonske čaše za kafu, novine, dečije igračke, kao i
mnoge druge sitnice imaju svoja mesta u vozilu jasno i precizno.
Bogata oprema u automobilu čini
svakodnevni život tokom vožnje vozaču jednostavnijim! Renaultov sistem za
prilagođavanje One Touch omogućava preklapanje zadnjih sedišta u ravan pod za
lakši utovar, što se postiže samo jednim pritiskom ekrana na dodir sistema
Renault R-LINK 2 ili pritiskom na prekidač u prtljažniku. Zadnja pokretna klupa
je deljiva u razmeri 2/3-1/3 i omogućava bolje prilagođavanje putničkog
prostora.
Uredan
enterijer
Kada sednete u kabinu posle pakovanja
prvo što se uočava jeste lepa i fino izvajana instrument tabla visoke klase,
kao i velike staklene površine koje uvode svetlost u vozilo sa svih strana
unutrašnjosti. Jako lepo, jer kada vozite na duže staze ona je svakako jedan od
bitnih faktora u vozilu kako bi bili konstanto prisutni i koncentrisani na
vožnju. Uredan enterijer se prenosi na celu unutrašnjost i u njemu bukvalno sve
blista. Savršeno postavljena i izvajana instrument tabla vozaču daje osećaj
slobode. U prvim momentima nam je na pamet padalo da je i zagrlimo od
preplavljenih automobilskih emocija. Međutim, srećom smo se obuzdali!
Instrument tabla je široka i
prostrana, vozaču je bukvalno sve nadohvat ruke. Dominira veliki ekran na kome
se nalaze sve važne informacije, kao i najsavremenije tehnologije. Ekran je
osetljiv na dodir na kome je jasno i fino integrisana navigacija, mediji i
mogućnosti povezivanja. Digitalni ekran instrument table iza volana je lako
čitljiv i prikazuje važne informacije za vozača, poput statusa funkcija aktivne
bezbednosti, potrošnju goriva, spoljnu temperaturu, pritisak u gumama... Volan
je malo tvrđi, taman toliko da se ruke na dužim putovanjima ne umore. Ručica
automatskog menjača je idealno postavljena, kao i pokretni prostrani naslon za
ruku koja se nalazi između dva sedišta. Široka je toliko da vozač i suvozač
zajedno kada stave ruke se ne dodiruju. Na prednjoj strani do menjača nalaze se
dve okrugle pregrade za flašice, koje su u sklopu pokretnog naslona u kojoj se
nalazi i velika kutija za odlaganje sitinica.
Klizna centralna konzola Easy Life sa
svojom 13-litrskom fiokom, kao prepoznatljiva oprema Scenic-a, omogućava
prilagođavanje konfiguracije putničkog prostora - kada se pomeri napred,
namenjena vozaču, stvara atmosferu kao u pilotskoj kabini, pomerena nazad
pretvara se u zajednički prostor za čitavu porodicu. Na prednjem delu je
osvetljen prostor za odlaganje sa ugrađenim naslonom za ruku. Na zadnjem delu
su, pored pretinaca, prisutna takođe dva USB priključka, AUX utičnica i 12 V
utičnica. Sve je jednostavno. Inovacija je još i prostrana fioka Easy Life
ispred suvozača od 11,5 litara sa funkcijom hlađenja i sefa.
Krećemo
na odredište
Kada upalite motor od Scenic-a jasno
je da ste već spremni da stisnete papučicu gasa i krenete na svoje odredište.
Sam izlazak na auto-put Miloš Veliki pokazuje da ovaj automobil sa odličnim
dizel agregatom pogoni sebe i putnike sa velikom lakoćom. Posle kraćeg
zagrevanja stiskamo papučicu gasa i maksimalnu brzinu isterujemo na 190 km/h.
Iako povišen, vozilo se ne zanosi i čvrsto stoji u pravcu, preticanju, kao i
krivinama.
Sa prvog odmarališta pod punim gasom
želimo da vidimo koliko je sekundi potrebno ovom momčini da utera strah u kosti
cajgeru. Dobrih deset! Celom deonicom auto-puta vozimo ovaj automobil prosečnom
brzinom od 130/h, a kompjuter pokazuje potrošnju goriva 7,5 litara. Posle
"automobilske piste" i jednočasovne vožnje, silazimo sa auto-puta kod
Čačka i dalje ka Zaltiboru vozimo magistralnim putem. Do naše planinske
lepotice preko Čačka, Požege i Užica dolazimo tek za četiri sata! Ne zbog spore
vožnje već zbog radova na putevima. Radno nema šta, ali raditi saobraćajnicu u
sred špice sad i odmah na sedam mesta je prava katastrofa za vozača i članove
njegove posade u vozilu.
Na tačkama gde su se izvodili radovi
zadržavali smo se i po 20 minuta! Start-stop sistem "hladi" motor i
čini svoje da nam uštedi već papreno skupo gorivo na našem tržištu. Hvala mu!
Odužili smo mu se jednim zlatiborskim trominutnim pranjem
"šmrkovima". Kada smo prešli sve "barikade" već odlično odrađenom
magistralom do naše planinske lepotice merimo potrošnju goriva pri prosečnoj
brzini od 100 km/h i ona je dostojna Renaultovim štedljivim agregatima - 6,5
litara. Vozilo je u krivinama pokazalo da je maksimalno upravljivo i utegnuto,
a preticanje vozila brzo i glatko.
Multimedijalni sistem R-LINK 2 je
kontrolni centar opremljen velikim 8,7-inčnim vertikalno postavljenim ekranom
na dodir. Svojom intuitivnošću i odzivnošću omogućava pristup brojnim
funkcijama kao što je MULTISENSE® koji nudi pet načina vožnje i pet
ambijentalnih osvetljenja, što će se posebno dopasti deci. Na njemu vozaču se
najviše dopalo "dugme" - "Vozilo" gde u sledećem koraku
pritiskamo "Sedište", a treći korak za masažu vozačevih leđa. Prava
stvar koja znatno olakšava vožnju na dugim putovanjima kao što je bilo ovo
naše.
Sa 13 zvučnika visokih performansi
raspoređenih po putničkom prostoru za maksimalnu udobnost, Scenic se pretvara u
rekli bi veliku koncertnu dvoranu. Zahvaljujući prednjem središnjem zvučniku,
glasovi i muzički istrumenti su reprodukovani realistično i detaljno. Raspored
zvučnika u prostoru, u kombinaciji sa tehnologijom BOSE Surround, pruža
jedinstveno i kompletno zvučno iskustvo.
Izdvaja
se iz mase automobila
Vozači kao i pojedini prolaznici
standardno kao i kod njegove prethodne braće prstom pokazuju kako izgleda novi
Scenic. Njegova spoljašnjost osvaja sve na prvi pogled. Od prednjih svetala,
preko krova, njegove nebo plave boje, bokova, pa sve do petih vrata. Zaista
izgleda jedinstveno i jako prijatno. Pomalo je robusan, ali dovoljno nežan da ga
zavli svako dete. Jednostavno se izdvaja iz automobilske mase.
Opremljen
tehnologijom Full LED Pure Vision
Sa modifikovanim proporcijama i
oblikovanim linijama Scenic se ističe potpuno novim dizajnom. Dugačak je 4,40
metara, širok je 1,86, u visinu se proteže na 1,65, a međuosovinsko rastojanje
je 2,73 metara. Napred pomereno i još više nakošeno vetrobransko staklo
naglašava dizajn monovolumenskog vozila. Viša karoserija zaslužna je za nove
fluidne linije i izgled. Prednja svetla u obliku slova "C" su opremljena
tehnologijom Full LED Pure Vision, a zadnja svetla sa tehnologijom Edge Light
koja stvaraju 3D efekat. Odličan svetlosni potpis, kako danju tako i noću.
Svojim točkovima od 20 inča sa niskim trenjem, koje obezbeđuje manju potrošnju
goriva, njegova spoljašnjost ocenjuje se čistom desetkom.
Scenic
- Zadovoljstvo pre svega
U odličnim i udobnim sedištima
stižemo na trenutno posle Beograda, najveće srpsko gradilište. Možda nekome to
smeta, ali svakako kao i naš Renault Scenic i Zlatibor će postati moderna i
prava planinska lepotica koju će krasiti najveća gondola na svetu. Za kraj
treba reći da je Renault napravio modernog Scenic-a sa ciljem da današnjim i
budućim porodicama obezbedi izuzetno privlačan doživljaj monovolumenskog
vozila. U tome je i uspeo. Mi konstatujemo da je bilo pravo zadovoljstvo voziti
ovaj automobil!
Dragan
Stanimirović
LIČNA
KARTA
Zapremina
1.7 dCi INITIALE PARIS
Snaga
120 KS
Ubrzanje
10 sekundi
Potrošnja
6,5 - 7,5l
Maksimalna
brzina 190 km/h
Cena od 19.690 do 31.890 evra
Komentari(0)