Renault Twingo - Mališan sa velikim srcem
Epitet glavne gradske face kada su u pitanju mali automobili definitivno se piše sa šest slova - TWINGO! Za njega možemo reći da je model koji je godinama unazad jedan od najboljih u svojoj klasi
Kada spominjemo mali gradski automobil složićete se da prvo što vam pada napamet je Renault Twingo. Ovaj gradski mališan svojim jedinstvenim izgledom kako spoljašnjosti, tako i unutrašnjosti, motorom postavljenim iznad zadnje osovine, male potrošnje goriva, odličnom upraviljivošću, savršenim proporcijama, samo su neki od detalja koji vas tera na razmišljanje da ga imate u svom vlasništvu. Neki kažu „pravi ženski“ automobil, a mi kažemo da je za svakoga. Konsturisan je za gradsku vožnju. Na prvi pogled posle redizajna izgleda maksimalno doteran i usavršen, a istovremeno je ostao zabavan i originalan.
Ispod haube agregat 0.9 TCe sa 95 KS
Mi smo
imali to zadovoljstvo da ovog mališana na četiri točka vozimo sa trocilindarskim
benzinskim agregatom u verziji 0.9 TCe Intens sa motorom snage od 95 KS. Kod Twinga motor je postavljen iznad
zadnje osovine. Siguran je i dinamičan. Njegovu
težinu od 1015 kilograma motor odlično pogoni iz mesta. Napred je skoro pa i
nečujan, dok na zadnjoj klupi putnici mogu osetiti po koju „vibraciju“. Njegova
potrošnja u gradskim uslovima vožnje ne prelazi sedam litara, dok na otvorenom
putu iz rezervoara istera 5,5 litara benzina.
Do stotke za 12 sekundi
Na
štoperici njegovo ubrzanje do stotke brojimo do odličnih 12 sekundi. Kako u gradskim
uslovima vožnje, tako i na otvorenom putu, redizajnirani Twingo je izuzetno
upravljiv i dinamičan. Precizno
i sigurno podvozje omogućava dinamičnu vožnju. Makismalnu
brzinu na auto-putu na cajgeru razvlačimo na 150 km/h, gde
je i pri toj brzini pokazao svoje kvalitete, kao i stabilnost na drumu. Menjač,
kao i agregat su smešteni pozadi, i odlično su upareni.
Ima pet
brzina koje u svoje pregrade ulaze jasno i precizno. Pogonski sklop je u skladu sa
ekološkom normom Euro 6D i uključuje najnovije tehnologije, kao što su, među
ostalim, sistem Stop & Start i sistem pomoći pri kretanju na uzbrdici. Najveći
obrtni moment od 92 Nm čini novi Twingo izrazito udobnim u gradskoj vožnji.
Turbopunjač mu omogućava veću odzivnost i bolje ubrzavanje pri niskom broju
obrtaja, čime povećava sportski osećaj u gradu i na otvorenom putu. Ovaj motor
je opremljen novim izduvnim sistemom i turbinom varijabilne geometrije.
Radijus kruga okretanja
samo 4,3 metara
Budući da mu je motor smešten u zadnjem delu, novi Twingo ima
radijus kruga okretanja samo 4,3 metara! Izuzetno je okretan u gradskoj gužvi.
Ima veliku prednost, a ona se odnosi na parkiranje, jer mu je dovoljno malo
prostora kako bi pronašao svoje mesto na zgusnutom parkiralištu.
Twingo u
dužinu se proteže na finih 3,61 metar, širok je 1,64, u visinu ide na 1,54, a
međuosovinski razmak je 2,49 metara. Prave dimenzije za gradski automobil! Kada
je u pitanju njegov prtljažni prostor ne očekuje se previše, ali sasvim
dovoljno za ono što ga čini izuzetnim za gradsko krstarenje. Ima 174 litara, a
kada ih „pretvorite“ u torbe, u njega možete smestiti jednu veliku i jednu
malu. Ima u potpunosti
preklopivo suvozačevo sedište, a nudi i prostor od 2,31 metara dužine za prevoz
većeg tereta.
Sve pohvale zaslužuju i mnogobrojne ostave za sitnice.
Pretinci se nalaze na sve strane, ispod centralne konzole, ispred suvozača, u
prednjim i zadnjim vratima... Ono što svakako ne bi
trebali da očekujete jeste mesta ispod „haube“. Ispod nje, koja se inače zaključava i otključava na
dva “klika” sa spoljašnje strane, nalazi se akomulator, posuda za vodu, kočiono
ulje i rashladna tečnost.
Moćna Mango žuta boja
Moćna Mango žuta boja fantastično naglašava zabavan i
originalan karakter novog francuskog četvorotočkaša. Bilo da je na parkingu ili
u pokretu, ovaj Renaultov model uvek je prepoznatljiv. Reklo bi se, za male
pare glavni dasa u gradu. Potpuno izmenjen prednji odbojnik sada je izraženijeg
oblika, lakirana površina je veća, a u prednja svetla su ugrađena LED dnevna
svetla u obliku slova C. Grafički izgled prednje maske, a posebno bočni otvori
za vazduh, doprinose utisku većeg vozila. Hromirani dodaci ovom automobilu sada
daju luksuzniji izgled.
Renaultov prepoznatljiv
svetlosni potpis
Renaultov prepoznatljiv svetlosni potpis uključen je u
prednja svetla ugradnjom niza LED svetala u njihov spoljašnji rub u obliku
slova C koja služe kao dnevna svetla i pokazivači smera. Ova tehnologija je
jedinstvena u segmentu malih gradskih automobila i doprinosi prepoznatljivom
modernom i elegantnom izgledu Twinga. Zadnji odbojnik je promenjen i dodate su
mu ukrasne nalepnice. Svetlosni potpis u obliku slova C je ugrađen i u zadnja
svetla. Praktičnija ručica na vratima prtljažnika omogućava otključavanje i
otvaranje jednim potezom.
Oblik vozila znatno utiče na njegova aerodinamična svojstva.
Bočni otvori za vazduh smešteni na prednjem odbojniku usmeravaju vazduh u
blatobrane. Deset milimetara niži razmak od tla i okvir zadnjeg dela podvozja
isto tako doprinose smanjenju otpora vazduha. Bočni otvori za vazduh nalaze se
na svim verzijama i poboljšavaju hlađenje motora, a daju novom Twingu i
odlučniji izgled.
Najbogatiji paket opreme uključuje brojne prefinjene elemente
- hromirani ukras prednje maske, zaštitne bočne letvice u boji karoserije,
hromirane rubove zaštitnih bočnih letvica i zadnjeg odbojnika, bočne nalepnice
sa tri linije, središnji stubovi sjajne crne boje, 15-inčni brušeni
aluminijumski naplatci Argon ili Venetian.
Unutrašnjost po meri
Njegova unutrašnjost je skockana baš po meri. Instrument tabla
u potpunosti je okrenuta prema vozaču, dok grafika omogućava jednostavno
neposredno čitanje informacija zahvaljujući velikim i veoma dobro vidljivim
ciframa. Opremljen je drugačijom i funkcionalnijom središnjom konzolom sa
prilagodljivim držačem u koji možete odložiti čašu ili pametni telefon položen
vertikalno. Radi lakšeg pristupa na središnjoj konzoli su smeštena i dva USB
priključka kao i jedan 3,5-mm priključak, kao i dirke za upravljanje sistemom
Stop-Start kao i tempomatom i graničnikom brzine.
Nova kolekcija modernijih glava ručice menjača isto tako
doprinosi utisku osveženog putničkog prostora. Pretinac za rukavice je sada
zatvoren u svim verzijama, a zadnja polica je redizajnirana i ojačana. Telefoniranje
slobodnih ruku olakšano je kvalitetnijim zvukom, a dvostruki mikrofon filtrira
pozadinsku buku i reprodukuje samo vaš glas. Poboljšana je i reprodukcija zvuka
zahvaljujući ugradnji dva dodatna visokotonska zvučnika.
Ima novi multimedijalni sistem EASY LINK sa 7-inčnim ekranom
i ekskluzivne presvlake. Rubovi instrument table su lakirani i žute su boje,
nasloni za ruke na vratima su presvučeni presvlakama sa ukrasnim šavovima za
veću udobnost i prefinjeniji izgled. Kao i za spoljašnji deo vozila, za
unutrašnjost su isto tako dostupni paketi boja (crni, crveni i žuti) koji
omogućavaju promenu boje rubova instrument table, obruba ventilacionih otvora,
ručice menjača kao i umetaka na upravljaču. Ono što se izdvaja u vozilu su
“tapacirunzi” vrata koja su u beloj boji, gde daju vozilu utisak većeg prostora.
Povezane usluge kroz
nove tehnologije
Osnovu ekosistema Renault EASY CONNECT u obnovljenom Twingu
čine dva multimedijalna sistema - R&Go i EASY LINK. U kombinaciji sa
pametnim telefonom Apple ili Android ovi sistemi omogućavaju upotrebu
najpopularnijih usluga kao što su Waze ili Google Maps za navigaciju kao i
Deezer, Spotify ili Apple Music za slušanje muzike.
Budući da Renault veruje u jednostavniju upotrebu automobila
povezivanjem vozila, postupno uvodi Renault EASY CONNECT u sva svoja vozila.
Ovaj ekosistem čine povezane usluge kroz nove tehnologije. Razvili su ih
Alijansa i njeni partneri, a dostupne su putem mobilnih aplikacija i
multimedijalnih sistema.
Osnov ovog novog sistema je tablet sa 7-inčnim dodirnim
ekranom visoke rezolucije, a naglasak je na lakšoj upotrebi i ergonomiji.
Njegovo jednostavno okruženje i dostupne prečice smanjuju broj klikova
potrebnih za prelaz između funkcija. Zahvaljujući uključivanju funkcija Apple
CarPlay i Android Auto u serijsku opremu, novi ekrani uređaja omogućavaju i
prikaz ekrana pametnog telefona korisnika. Omogućen je jednostavan i siguran
pristup kompatibilnim aplikacijama, na primer za navigaciju ili slušanje
muzike.
Bezbednost na prvom
mestu
Obnovljeni Twingo svoje putnike štiti programiranim zonama
gužvanja oko sigurnosnog kaveza, zatim sa četiri sigurnosna jastuka i
sigurnosnim pojasevima sa zatezačima. Elektronski sistemi za pomoć u vožnji
uključuju upozoravanje na izlazak iz saobraćajne trake i pomoć pri kretanju na
uzbrdici.
Cena od 8.490 evra
Ono što je najbitnije kod novog Renault Twinga je njegova
cena. U Srbiji se prodaje od 8.490 evra. Testirani model koji je bio u rukama
makina.rs košta 11.840 evra. Međutim, za najskuplju verziju ovog modela sa
automatskim menjačem morate izdvojiti 13.040 evra. Za kraj treba reći da se
ovaj francuski četvorotočkaš lako usklađuje svim vozačevim željama na jedan
poseban “gradski” način!
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina 0.9 TCe
Snaga 95 KS
Ubrzanje 12 sekundi
Potrošnja 5,5 - 7l
Maksimalna brzina 150km/h
Cena od 8.490 do 13.040 evra
Komentari(0)