Renault u Poreču prezentovao novitete u postprodaji
Regionalna novinarska prezentacija svih noviteta koje Grupa Renault nudi u svojoj postprodaji predstavljena je prošle nedelje u hrvatskom primorskom gradu Poreč
Po prvi put na ovakav način je predstavljena ova veoma zanimljiva „radionica”, gde je bila prisutna i redakcija makina.rs. Zamišljena je kroz četiri interaktivne radionice - Digitalizacija Renaultove postprodajne ponude, Renaultova potpora celokupnom životnom ciklusu automobila, Zaštita prava intelektualne svojine Renault i Dacia, kao i Marka Motrio, Renaultov brend rezervnih delova i potrošnog materijala za vozila starija od pet godina, gotovo svih svetskih poznatih proizvođača automobila.
Izuzetno potkovani znanjem nadležni iz ovog automobilskog
giganta predstavili su nam sve ono od noviteta koja Grupa Renault nudi u svojoj
postprodaji. U prvom od dva dela ove neobične prezentacije, predstavićemo vam po
dve teme kako bi što relevantnije objasnili Renaultove ideje i novitete.
Digitalizacija
Renaultove postprodajne ponude
Vlasnici vozila traže jednostavne usluge i transparentne
ponude. To im na najbolji mogući način omogućava digitalizacija. Usluga „Online
ponuda” kupcu osigurava jednostavan i pregledan uvid u troškove servisa vozila
i omogućava dogovor o terminu servisnih zahvata. I sam prijem u ovlašćeni servis
u budućnosti će se promeniti. Postupno će papire zameniti tableti. Za
transparentnu proveru troškova servisnih zahvata unapred bez neugodnih
iznenađenja će se pobrinuti paketna ponuda usluga i proizvoda sa fiksnim
cenama. Projekat digitalizacije je već implementiran u Sloveniji i Hrvatskoj, a
u Srbiji se unapređenje Renault sistema na ovaj način očekuje u toku naredne
godine.
Ksenija Kaloper,
Renault-Nissan Slovenija
-Na radionici smo videli sve što se dotaklo digitializacije.
Predstavili smo „Online ponudu”, koja za sada u Srbiji još ne postoji, ali ona
će biti lansirana sledeće godine. Za sada, od prošle godine postoji u Hrvatskoj
i Sloveniji. Na prezentaciji smo videli kako kupcu može sve biti dostupno i
doći do svojih troškova održavanja vozila direktno na „Online ponudi”. Videli
smo i kako će se između kupca i ovlašćenog servisa ceo postupak praviti na
osnovu digitalizacije, tačnije upotrebe tableta. To trenutno ne postoji u
Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji, ali će već biti u sledećoj godini gde idemo u
pravcu digitalizacije. Tu ćemo upotrebljavati sve stvari bez papira i sve će za
krajnjeg kupca biti brže, lakše i transparentnije - kaže za makina.rs Ksenija
Kaloper, marketing menadžer za postprodaju u Sloveniji.
Digitalizacija kao
pokretač
Digitalizacija usluga i u automobilskoj industriji je jedan
od pokretača sadašnjeg i budućeg razvoja ponude za kupce i korisnike vozila.
Savremeni automobili su opremljeni brojnim elektronskim uređajima koji
putovanja čine sigurnijim, jednostavnijim i zabavnijim. Naravno, nema nikakvih
prepreka za primenu takvih digitalnih rešenja i na održavanje vozila. Prednosti
digitalizacije za kupca su jasne - praktično, brzo, jednostavno, pregledno i
neobavezujuće.
„Internet alat”
Pod nazivom „Online ponuda” tržištu u Srbiji će u toku
sledeće godine predstaviti internet alat koji će kupcu na Renault adresi
omogućiti jednostavan i pregledan uvid u troškove servisa vozila i omogućiti mu
dogovor o terminu servisnih zahvata. „Online ponuda” će vlasniku putem
jedinstvenog identifikacionog broja ili broja šasije vozila omogućiti jednostavan
račun troškova za sledeći servisni zahvat.
Ovaj internet alat je razvijen posebno za vozače koji se ne
razumeju u mehaničarske usluge i održavanje. Zato će sadržati najmanji mogući
broj stručnih tehničkih izraza. Nudiće jasna i jednostavna obrazloženja zašto i
kada bi trebalo zameniti određeni deo u vozilu kao i zašto i kada bi trebalo
obaviti određenu servisnu uslugu.
Kako će raditi „Online
ponuda”
U četiri jednostavna koraka:
1. U prvom koraku će vozač izabrati servisne zahvate koje
želi da obavi.
2. Zatim će upisati identifikacioni broj svog vozila, datum
prve registracije i broj pređenih kilometara.
3. U trećem koraku će dobiti neobavezujuću ponudu sa proračunom
troškova servisnih usluga.
4. Ako se slaže sa ponudom, svoj poslednji korak će
zaključiti tako da putem interneta odmah rezerviše termin za posetu Renaultovom
ovlašćenom servisu. Ponudu će moći da iskoristi u roku od 30 dana.
Digitalizacija prijema
kupca u ovlašćeni servis
Nakon što se vlasnik vozila bude dogovorio za termin pregleda
sa servisnim tehničarem, na dogovoreni dan će doći u servisnu radionicu.
Klasični postupak dogovora sa majstorom putem papirnih obrazaca svima nam je
dobro poznat. Ali, za budućnost prijema kupaca u radionice priprema se sledeća
generacija prijemnih postupaka, u kojima glavnu reč preuzima tablet u rukama
savetnika.
Tako će savetnik kupcu prilikom prijema u servis u
neposrednoj blizini vozila uz pomoć tableta pripremiti ponudu za održavanje,
napraviti pregled eventualnih oštećenja na vozilu, fotografisati vozilo i
zapisati važne beleške. Za kupca će ovakav digitalizovani prijem biti brži,
jednostavniji i temeljitiji.
Paketna ponuda
Prilikom posete servisu vlasnici vozila se često pribojavaju
konačnog iznosa na računu, odnosno toga koliko ih neugodno iznenađenje čeka.
Renaultova paketna ponuda će obuhvatati bogatu ponudu rezervnih delova i sprovođenje
servisnih usluga. Ovakvi paketi sa fiksnom, unapred poznatom cenom vlasniku
vozila u Srbiji će biti dostupni sledeće godine u ponudi izrađenoj uz pomoć
internet alata „Online ponuda”.
Za paketnu ponudu vlasnik vozila će moći da se odluči i
direktno prilikom posete ovlašćenom servisu marke Renault ili Dacia. Na licu
mesta će moći da se dogovori sa savetnikom za pregled vozila na bazi kojeg će savetnik
vlasniku moći da pripremi paketnu ponudu.
Renaultova paketna ponuda će obuhvatati različite kombinacije
ili odabir rezervnih delova i servisnih usluga, u zavisnosti od želja i odabira
kupca kao i od predviđenog programa održavanja vozila. Paketna ponuda za kupca
će moći da bude i mnogo povoljnija jer će mu ponuditi na izbor akcijski
(povoljniji) paketi za originalne rezervne delove Renault, ali i za zamenske delove
marke Motrio. Ovi drugi su posebno povoljni za vozila starija od pet godina, a
dostupni su za sve marke vozila. Upravo drugu temu nastavljamo sa markom
Motrio.
Marka Motrio
Marka Motrio je Renaultov brend rezervnih delova i potrošnog
materijala za vozila starija od pet godina gotovo svih svetskih poznatih
proizvođača automobila. Motrio je nastao u Francuskoj 1998. godine kao odgovor
na zahteve klijenata koji su vozili starije automobile i koji su hteli da
nastave da održavaju svoje četvorotočkaše u ovlašćenoj Renaultovoj mreži, ali
po pristupačnijim cenama sa garantovanim kvalitetom delova i standardizovanim
metodama održavanja.
Milan Pantelić,
Renault-Nissan Srbija
-Pre dvadeset godina Renault je osnovao robnu marku rezervnih
delova Motrio. Prvenstveno namenjenu za vozila starija od pet godina kako bi u
svojoj ponudi unutar Renaultovog servisa imao kupcima, koji voze automobile van
garancije,da ponudi nešto po prihvatljivijoj ceni sličnom kvalitetu kao
prvobitni ugrađeni rezervni delovi, da bi 2003. godine oformio mrežu Motrio
servisa prvo u Francuskoj, kasnije u Španiji i Italiji. Mi smo 2014. godine
otvorili prvi Motrio servis u Aranđelovcu. Tri godine nakon toga dostigli smo
broj od 23 Motrio servisa na teritoriji Srbije. Cilj nam je da iz godine u
godinu rastemo i da dostignemo jedan nivo popunjenosti što je više moguće
servisa na našoj teritoriji. Motrio kao marka nudi kupcima rezervne delove i
potrošni materijal za sve marke automobila, i to od ulja, pa sve do pneumatika
– objašnjava Pantelić.
Dobavljač za mnoge
marke
Motrio je prvo ponudio rezervne delove i potrošni materijal
za vozila Renault i Dacia starija od 5 godine, ali je vrlo brzo, već 2000.
godine, u svojoj ponudi imao i delove za Peugeot i Citroen, a onda i za sve
ostale poznate marke automobila.
Motrio je postao dobavljač za brojne marke. U Francuskoj je
2003. pokrenuta servisna mreža Motrio, koja danas broji više od 1000 servisnih
radionica. Nedugo zatim pokrenute su servisne mreže Motrio u Španiji, Italiji,
Portugaliji, Alžiru... Danas marka Motrio posluje u 26 zemalja sa više od 1600
Motrio servisa u ovlašćenoj servisnoj mreži Motrio, sa prometom većim od 50
miliona evra godišnje. U ponudi ima rezervne delove za 25 različitih marki
proizvođača vozila sa 270 modela automobila.
U Srbiji četiri godine
Otvaranjem prvog servisa Motrio u Srbiji 2014. godine
osnovana je servisna mreža Motrio u Srbiji. Trenutno kod nas postoji 25 Motrio
servisa, Hrvatskoj 19, Bosni 4, Makedoniji 2, Sloveniji 15. Cilj je da do kraja
2018. godine Renault ima 29 Motrio servisa u Srbiji, 24 u Hrvatskoj, 5 u Bosni,
3 u Makedoniji i 19 u Sloveniji.
Marka Motrio je jedinstvena jer pod svojim imenom okuplja
najviše različitih grupa rezervnih delova i potrošnog materijala od svih
konkurenata na tržištu. Motrio između ostalog nudi motorna ulja, antifriz,
akumulatore, gume, brisače, sijalice, kočione diskove i pločice, filtere,
kaiševe, tečnosti za vetrobransko staklo, amortizere, pumpe za vodu, hladnjake,
kvačila... preko 7000 kataloških brojeva iz 46 različitih proizvoda.
Pokrivanje cele regije
Strategija marke Motrio jeste da u bliskoj budućnosti
servisnom mrežom Motrio pokrije celu regiju koju čine Slovenija, Hrvatska,
Srbija, Bosna i Hercegovina i Makedonija, kao i da kroz ovlašćenu servisnu
mrežu i standardizovan sistem rada pod nadzorom Renaulta vozačima vozila
starijih od pet godina osigura najviši mogući kvalitet
delova i usluge po pristupačnim cenama.
Zato se marka Motrio, kako u Evropi i svetu, tako i u Srbiji,
razvija izuzetno brzo jer na tržištu postoji veliki broj kupaca koji traže
upravo onakvo rešenje kakvo im nudi marka Motrio. Jedan od noviteta marke
Motrio koji je uskoro stiže na naše tržište jeste usluga „Motrio pomoć na putu“
koja će važiti u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji za sve naše stranke koje će u
slučaju kvara imati besplatnu uslugu vuče do najbližeg servisa Motrio.
Uskoro drugi deo sledeće
teme:
-Renaultova potpora
celokupnom životnom ciklusu automobila
-Zaštita prava intelektualne svojine Renault i Dacia
Komentari(0)