Sportska mašina - Insignia GSi pravi razliku
Oštra, precizna i efikasna. Nova Opel Insignia GSi je sportski sedan za sve one koji žele nešto drugačije, kao i maksimum zabave u vozilu
Insignia izgleda bolje nego ikada! Veoma dinamično podešeno oslanjanje i odličan “grip” u kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka obezbeđuju jedinstveno vozačko iskustvo, ali i maksimum na polju sigurnosti. Nova osmostepena automatska transmisija može da se koristi uz pomoć polugica smeštenih iza obruča upravljača, kao u trkačkim automobilima, što doprinosi još aktivnijem vozačkom doživljaju. Tipično za drugu generaciju modela Insignia, GSi kombinuje olakšanu karoseriju sa niskim težištem i dvolitarskim turbo motorom. Rezultat je idealan balans i vrlo povoljan odnos mase i snage.
Tako naglašene sportske karakteristike u vožnji zaslužuju i adekvatan sportski dizajn. Sa velikim hromiranim otvorima za dovod vazduha napred i spojlerom u zadnjem delu za poboljšanu stabilnost na zadnjoj osovini, Insignia GSi i vizuelno opravdava performanse. Kožom oplemenjen enterijer, sportska sedišta posebno razvijena za model GSi, kao i kožom obložen upravljač i aluminijumske poluge za promenu stepen prenosa, samo su neki detalji koji kompletiraju sportsk imidž.
Fina podešavanja u skladu sa Opel tradicijom omogućila
su kreiranje najefikasnije Insignije ikada, što pravi razliku u odnosu na već agilnu
i efikasnu Insigniju grand Sport. Potpuno novi nivo savremenog sportskog šarma koji
se ogleda u superiornoj stabilnosti i kao žilet oštrom i preciznom upravljanju -
sve su to kvaliteti koje zaljubljenici u sportske sedane primećuju, a i te kako
su i merljivi. Novi GSi je znatno brži na krugu staze Nirburgring u odnosu na snažnije
OPC verzije modela Insignia prethodne generacije - zaključuje direktor performans
automobile i motosporta, Volker Strycek, posle testiranja. Jedan od razloga je taj što
je GSi za 160 kilograma lakši nego Insignia OPC 2.8 V6 Turbo. Baš kao i dobar atletičar,
GSi kombinuje formu i snagu.
- U pitanju je kombinacija skromne
mase, pogotovo na prednjoj osovini, niskog težišta, lakog upravljanja, velike snage
i moćnog obrtnog momenta u širokom spektru broja obrtaja i najbolje prijanjanje.
Sve su to karakteristike koje model Insignia GSi čine tako brzim. Visoka stabilnost
je savršena za Nirburgring, pruža obilje zabave u vožnji, ali i visok nivo bezbednosti
na otvorenom putu - kaže Strycek.
Najsurovija
test staza na svetu
Završna podešavanja modela
Insignia GSi su obavljena na legendarnoj stazi Nirburgring, a u Eifel planinama
Opel vodi test centar za usavršavanje sportskih automobila. Opelovi inženjeri
su razvili potpuno novo oslanjanje za GSi na stazi Nirburgring, koju je
trostruki svetski šampion Džeki Stjuart svojevremeno opisao kao Zeleni pakao.
Kraće opruge spuštaju model GSi za 10 milimetara, a specijalni sportski amortizeri
redukuju pomeranje karoserije na minimum. Moćne četvoroklipne Brembo kočnice i
direktno upravljanje su naknadno usavršeni. Opel Insignisa GSi je standardno opremljena
“mechatronic FlexRide” šasijom. Ovaj sistem u deliću sekunde prilagođava rad
amortizera i upravljanja, a kontrolna jedinica takođe menja parametre rada
komande “gasa” i prilagođava trenutak promene stepena prenosa osmostepenog automatskog
menjača. Vozač može da bira između Standard, Tour i Sport moda. U skladu sa odabranim
režimom vožnje, upravljanje i odziv na komandu gasa mogu da budu još direktniji.
Ekskluzivno u modelu GSi nudi se i Competition mod, koji se aktivira ESP
prekidačem. Dupli pritisak na njega omogućava najiskusnijim vozačima da
isključe kontrolu proklizavanja, što omogućava postizanje rekordnih vremena na
trkačkoj stazi.
Sportsko oslanjanje, razvijeno u
kombinaciji sa Michelin Pilot Sport 4 S pneumaticima i veliki točkovi prečnika
20 inča, omogućavaju trkački nivo prijanjanja za asfalt. Veliki doprinos savršenim
voznim karakteristikama daje i pogon na sva četiri točka sa raspodelom obrtnog momenta
kao standardnom opremom, što je izuzetak u segmentu. Klasični zadnji diferencijal
je zamenjen sa dve spojnice, koje upravljaju okretanjem svakog zadnjeg točka ponaosob
u deliću sekunde, zavisno od vozačke situacije. Neprijatno podupravljanje, kada
prednji točkovi klize ka spoljašnjoj strani krivine, je na taj način kod modela
Insignia GSi, tako reći eliminisano.
Ovaj sportski sedan je pokretan impresivnim
benzinskim turbo motorom koji kombinuje nisku potrošnju i visoke performanse.
Snažni dvolitarski turbo motor oslobađa 260 KS i moćan obrtni moment od 400 Nm.
Potrošnja je zadržana u veoma prihvatljivim granicama 11,2 litara u gradskim uslovima
vožnje, 7,1 litara van grada, odnosno 8,6 litara u kombinovanom ciklusu.
Emisija ugljendioksida je 197 grama po pređenom kilometru. Četvorocilindrični
motor je uparen sa potpuno novom automatskom transimisjom sa osam stepeni prenosa.
Vozaču je omogućeno da po želji stepene prenosa menja i uz pomoć polugica kod upravljača.
Pored dvolitarskog benzinskog motora, GSi će se nuditi i sa snažnim novim dizel
motorom.
Sportski dodaci
Sportski karakter modela Insignia
GSi se savršeno dopunjuje dizajnerskim elementima i opremom. Na vrhu liste
nalaze se nova sportska sedišta razvijena u Opelu, a koja obezbeđuju povećanu bočnu
podršku, ali i komoditet primeren za duga putovanja. Premijum sportska sedišta imaju
AGR sertifikat (Aktion Gesunder Rücken), što garantuje da su ergonomski idelana.
Baš kao i komforna Insignia Grand Sport, sedišta modela GSi nude ventilaciju,
grejanje i masažere. Kupac može da bira dve kombinacije kožnih presvlaka, a u
svakoj verziji sedišta su dekorisana GSi logom. Isti logo ukrašava i zadnji deo
automobila, na kojem se nalazi i spojler neophodan za poboljšanje stabilnosti pri
visokim brzinama. Donji deo zadnjeg odbojnika podseća na difuzore trkačkih automobila,
a upadljiva su i dva hromirana završetka izduvnog sistema. Hromom su ukrašeni i
otvori za vazduh pozicionirani ispred prednjih točkova. Sportski detalji su
vidljivi i u kabini. Obruč kožom opšivenog upravljača je zaravnjen u donjem delu,
nožne komande su izrađene od aluminijuma, dok je nebo crne boje.
Čak 33 godine tradicije
Insignia GSi nastavlja tradiciju Opelovih
sportskih automobila sa oznakom GSi. Prvi model sa ovom oznakom bila je Manta
GSi, kao i Kadett GSi (115 KS i 1.8 motor) iz 1984. godine. Samo četiri godine kasnije
2.0 DOHC 16-ventilski motor u modelu Kadett GSi 16V raspolagao je sa 150
konjskih snaga. Prva Astra je bila pokretana ovim motorom, a 1993. godine ponuđena
je alternativa u vidu 1.8 motora od 125 KS, u modelu Astra GSi. Predstavljeno
je i više generacija modela Corsa u sportskom GSi izdanju, prva je bila Corsa A
iz 1988. godine koju je pokretao motor od 100 konjskih snaga. Ponuda je
zaključena avgusta 2012. godine modelom Corsa D.
Nova Opel Insignia GSi će imati svetsku premijeru na Salonu automobila u Frankfurtu od 14. do 24. septembra.
Komentari(0)