Storie Alfa Romeo deseta epizoda - Zagrljaj prošlosti i budućnosti
Serijal Storie Alfa Romeo približava se kraju kada brend slavi svoju 110. godišnjicu, ističući vozila koja danas predstavljaju otelotvorenje italijanske stilske i tehnološke izvrsnosti
Zamislite da ste prisutni na licu mesta kada je nebo iznad Nordschleife izgleda kao moćna naslikana pozadina. Spektakularni oblaci plove iznad zelene krune kružne staze. Vazduh je prohladan i suv, idealan za čoveka iza volana. Dva meseca nakon predstavljanja, model Giulia Quadrifoglio pozvan je da dominira stazom Grüne Hölle, ili u prevodu "zeleni pakao" na trkalištu Nirburgring, koja je tokom godina bila svedok mnogih pobeda brenda Alfa Romeo.
Zloslutni nadimak je, kako se čini,
izmislio Ser Jackie Stewart šezdesetih godina prošlog veka, i bio je u pravu.
Ovu stazu vrlo lako je mogao da kreira đavo lično. Sastoji se od preko 70
krivina koje se smenjuju sa pravcima, kao i usponima i padovima sa razlikom od
300 metara u nadmorskoj visini. U startnoj zoni, model Giulia Quadrifoglio je
spreman. Nije posebno pripremljen, nije opremljen "glatkim" gumama i
nema zaštitni kavez. Izgleda u potpunosti kao automobil koji bi svako mogao da
kupi. Da nije kaciga, čak bi i vozač, u farmerkama i polo majci, izgledao kao i
svaki običan vozač. Nema zelenih lampica za start i nema kariranih zastava koje
čekaju na kraju kruga, ali nivo adrenalina teško da bi mogao biti viši. Mora se
pobediti rekord.
Vozač aktivira „trkački“ režim zvani
Alfa DNK i ubrzava uz urlik motora. Sedam minuta i 32 sekunde kasnije ponovo se
može opustiti. Štoperica javlja neverovatne vesti. Sedam sekundi ispod
prethodnog rekorda postavljenog u 2015. godini. Nešto više od godinu dana nakon
toga, Stelvio je još bolji! Na kraju svog kruga štoperica se zaustavlja 8
sekundi ispod prethodnog rekorda kategorije. Giulia i Stelvio su najbrže
limuzine i SUV modeli ikada, na jednoj od najtežih staza na svetu. To je rekord
koji će zahtevati dosta rada da bi se pobedio.
Ko je Đorđo
Ime Đorđo prvi put se pojavilo u poslovnim
medijima još 2013. godine. Sledeća generacija Brenda Alfa Romeo je bila na
putu, kako nam je rečeno, a Đorđo je bila platforma na kojoj je trebalo da bude
izgrađena. Društveni mediji su bili ushićeni. Svi su se pitali šta bi to ime
moglo da znači. Romantičari su verovali da ovo ime odaje počast Tacijo Đorđo
Nuvolariju. Drugi su pak smatrali da je to lični izbor Markijonea.
Tajna nikada nije otkrivena. Ispalo
je da će Đorđo imati zadnji pogon i na sva četiri točka, a njegovi ciljevi bili
su šokantno ambiciozni. Kompanija je planirala ogromna ulaganja u platformu i
pogon Kasino, koja je bila planirana za proizvodnju novih modela. Iznad svega,
organizovala je svoje najbolje tehničke talente u strategiju kojoj je bila
posvećena. Od planera i dizajnera koji su angažovani da ostave stara pravila i
navike, tražila je da počnu da razmišljaju izvan okvira i da "veruju,
sanjaju i stvaraju".
Skunk Works
Đorđo timovi su se izolovali od
ostatka kompanije kako bi se fokusirali isključivo na novu platformu. Korporativni
žargon izmislio je nadimak za njih, koji su oni s ponosom usvojili. Da bismo
objasnili ovaj nadimak i njegovo poreklo, moramo da se osvreno na period pre
sedamdeset godina. Klarens Lerd Keli Džonson nije dizajner brenda Alfa Romeo,
ali njegova priča je podjednako relevantna.
On je inženjer vazduhoplovstva u
kompaniji Lockheed Martin, a 1943. godine zadužen je za poseban projekat - da
za samo šest meseci razvije od nule borbeni avion koji je u stanju da promeni
situaciju na bojnom nebu Drugog svetskog rata. To je bio nemoguć izazov, ali
on ga prihvata, pod uslovom da mu se odobri “carte blanche” u vezi sa procesom
koji će uslediti. Na kraju utvrđenog perioda, čak i nedelju dana pre vremena,
isporučuje revolucionarnu letelicu „KSP-80 Shooting Star“, prvi američki mlazni
borbeni avion. Njegov tim se zvao "Skunk Works".
I tako, između sebe i za ostatak
kompanije, Đorđo radne grupe postale su "skunks (tvorovi)". I oni su
krenuli od “prazne stranice“, imali su krajnje kratke rokove i ambiciozan
zadatak, vratiti vozača u središte svega, stvorivši vozačko iskustvo dostojno
vrednosti i tradicije brenda Alfa Romeo. Na njihovom radu zasnivala se potpuno
nova generacija proizvoda.
Lansiranje modela Giulia u novom Muzeju Alfa Romeo
Verzija koja najbolje izražava najdublje
kvalitete Đorđo platforme je najsportskija od svih - Giulia Quadrifoglio.
Kompanija je odlučila da prihvati pristup “top-down” i učini ovo svojom prvom
prezentacijom. Dugo očekivano lansiranje bilo je tajna operacija. Nijedna
fotografija ili tehničke karakteristike nisu procurile u štampu. Čak ni ime
modela.
Novi model Giulia svetu je konačno
otkriven 24. juna 2015. godine, vrlo poseban dan iz više razloga. To je bio
105. rođendan brenda. Rođena je autmobilska zvezda koju su fanovi nestrpljivo
čekali. I zato što je Alfa Romeo ponovo imao dom. Uz melodiju "Nessun
dorma" Pučinija, maestro Andrea Bočeli dočekao je model Alfa Romeo Giulia
u prostorijama obnovljenog Muzeja Museo Storico Alfa Romeo u Areseu. Zagrljaju
prošlosti i budućnosti.
Nova Giulia sa 510 KS
Ciljevi proizvoda upisani su u
istoriju brenda, vrhunski i inovativni motori, savršena distribucija težine,
jedinstvena tehnička rešenja, najbolji odnos težine i snage u kategoriji, i
naravno, zaista izvanredan dizajn sa nepogrešivo italijanskim štihom. Giulia
motori su potpuno novi, a svi u potpunosti od aluminijuma. Bi-turbo
6-cilindrični benzinski motor modela Quadrifoglio isporučuje 510 KS za 600 Nm,
senzacionalne vrednosti za prosečnu limuzinu sa četvora vrata.
Materijali dizajnirani su tako da
garantuju savršenu raspodelu težine u odnosu 50/50 između dveju osovina.
Veliki broj inovativnih tehničkih rešenja je zapanjujući - ceo automobil
prožima nov koncept. Prednje vešanje, sistem prednjeg oslanjanja opremljen je
sa duplom viljuškom i sa semi-virtuelnom osovinom upravljača, kako bi ugao
vešanja bio što bolje kontrolisan i kako
bi se dobilo optimalno i što bolje prianjanje sa podlogom na putu. Par donjih
veza generišu složeni makazasti pokret koji na vozača prenosi
linearni osećaj u svim uslovima, uz rekordni prenosni odnos (12:1). Nova
Alfalink rešenja predstavljena na zadnjoj osovini, složen su sistem sa četiri i
po veze koji obezbeđuje neophodnu krutost u krivinama, a istovremeno
poseduje lateralnu fleksibilnost neophodnu za što bolji kontakt sa podlogom.
Oba ova rešenja su „napravljena u Alfa Romeu“.
Lagan i uvek pod kontrolom
Da bi se modelu Giulia osigurao
optimalni odnos težine i snage, koriste se posebno lagani materijali u svim
delovima vozila - aluminijum (za bazu i glavu motora, delove karoserije i
vešanja), aluminijski i plastični kompozit (za zadnji poprečni nosač ),
karbonska vlakna (za pogonsko vratilo, poklopac motora, krov, ali i strukturu
prednjih sedišta). „Ogoljena“ karoserija vozila teži samo 322 kilograma.
Od tima za elektroniku traženo je da
poveća sigurnost i zadovoljstvo u vožnji, ali bez oduzimanja slobode od
vozača. Kao rezultat toga, Đorđo tim je razvio posebne sisteme sa jasnim Alfa
Romeo konotacijama - od Q4 ASR kontrole vuče (koja interveniše autonomno samo
kad je apsolutno neophodno), do integrisanog kočionog sistema (koji upravlja
kočionim uređajima i kontrolom stabilnosti), od diferencijala linearnog
proklizavanja (koji poboljšava odziv vozila u krivinama) do sistema koji
usporava okretanje unutrašnjih točkova u krivinama (koji programirano
raspoređuje snagu na zadnje točkove, poboljšavajući prianjanje i upravljanje).
Za koordinaciju svih funkcija uveden
je „super mozak“ koji se sastoji od ekskluzivne kontrole domena šasije.
Izuzetno dinamične performanse automobila poboljšane su napetim i rigorozno
osnovnim dizajnom, otkrivajući svoj italijanski karakter u elegantnoj
harmoniji njegove zapremine i tehničke snage u zadivljujućim aerodinamičkim
rezultatima (0,25 Cx).
Šta dele modeli Giulia i Quadrifoglio
Kako bi napravili svoje
ultra-sportske verzije, skoro svi proizvođači obogaćuju osnovni model, često
modifikujući strukturalne elemente kako bi poboljšali težinu i performanse. Ove
mašine se onda često proizvode na drugim linijama, i u mnogim slučajevima od
dobavljača treće strane. Giulia, sa druge strane, proističe direktno od modela
Quadrifoglio, i to ne samo estetski. Dva automobila dele istu arhitekturu, iste
lake materijale, većinu mehanike i čak i istu proizvodnu liniju u fabrici
Cassino. Rezultat je jedinstven u sektoru, svaki model Giulia, počevši od prvih
motora, ima istu raspodelu težine između prednjeg i zadnjeg dela, istu torzionu
krutost, iste sisteme upravljanja i vešanja kao i vrhunski sportski automobili.
Stelvio prvi Alfa Romeo koji je takođe i terenac
Platforma Giorgio nije stvorena samo
za model Giulia. Došlo je vreme za Alfa Romeo da se dokaže u segmentu terenskih
vozila, najdimaničnijoj i najinovativnijoj oblasti od svih. Tako je u februaru
2017. godine Stelvio imao svoju premijeru - prvi terenac u istoriji brenda. Ovo
nije bio jednostavan izazov. Kako bi napravili Alfa vozilo sposobno za agilnu
vožnju po snegu i zemljanim putevima, bez ikakvog gubitka na performansama,
upravljanja i prianjanja na put.
Drugim rečima, terenac koji se može
voziti kao sportska limuzina. U poređenju sa modelom Giulia, ima viši pod i
višu poziciju vozača. Ima više prostora za putnike i prtljag. Hod amortizera je
duži, kako bi se osiguralo pravilno rastojanje od tla tokom vožnje van asfalta.
Kako bi se povećala stabilnost, rastojanje između točkova je takođe blago šire.
Arhitektura i mehanika ostale su iste, kao i izbor motora i elektronskih
sistema. Rezultat je automobil sa „Alfa Romeo dušom u telu terenca“.
Kombinacija koju niko nije očekivao, i to stvara jedinstvena iskustva vožnje.
Elegantan sportski stil
Giulia i Stelvio su apsolutni lideri
u svojim segmentima što se tiče performansi i dinamičnog odziva. Osnovni
tehnički sistem jeste, i ostaje, revolucionaran. Stoga za novu modelsku godinu
ova dva automobila, Alfa Romeo dizajneri su preusmerili pažnju na iskustvo
unutar vozila, čineći ga ugodnijim, bezbednijim i povezanijim.
Tako da brend ponovo osvaja svoju
tradicionalnu teritoriju - „elegantni sportski stil“. Ovo je koncept koji smo
videli da se ponavlja u Alfa Romeo pričama iz svake ere, ne „premijum“ karakter
određenih brendova koji se hvališu svojim bezdušnim bogatstvom, umesto toga
izražavajući savršenu ravnotežu između forme, funkcije i uzbudljivosti vožnje.
Lansiranje verzija MY20 Giulia i Stelvio predstavlja još jedan korak u ovom
pravcu.
Giulia i Stelvio Model Year 2020
Najnaprednija rešenja u novim
verzijama modela Giulia i Stelvio su orijentisana na udobnost i tipično
italijanski žar za životom. Unutrašnjosti oba automobila su redizajnirana kako
bi dodatno naglasili kvalitet i eleganciju. Povezanost je dobila glavnu ulogu,
zahvaljujući 8,8-inčnom sistem za informacije i zabavu osetljivom na dodir i
lakoćom korišćenja poput pametnog telefona. Telematska ponuda je nadopunjena
nizom Mopar usluga za daljinsko upravljanje vozilom. Inovacije na ovom polju
tehnologije vožnje su postali još važniji. Novi ADAS (napredni sistemi za pomoć
pri vožnji) obeležavaju prelaz sa prvog na drugi nivo autonomije. Sistemi ne
samo da upozoravaju vozača, u slučaju potrebe oni takođe postaju aktivni,
unapređujući bezbednost vozila.
Najnagrađivaniji Alfa Romeo modeli ikad napravljeni
Tokom poslednjih pet godina, Giulia i
Stelvio su postali najčešće nagrađivani Alfa Romeo automobili ikada, 170
međunarodnih titula dodeljenih od strane specijalizovanih novina i opštih
medija, izglasani od strane stručnih žirija ili od strane kupaca direktno, i za
inovaciju i za stil. Počevši od „Eurocarbody of the Year“ evropske nagrade za
karoseriju 2016. godine, za najbolji projekat arhitekture vozila, i
nastavljajući sa svojom rastućom kolekcijom nagrada sa svim vrstama motivacija.
Vitrina sa nagradama je pun, ali nagrade nastavljaju da stižu, poput „Performance Car of the Year 2020“, koju je stručni žiri „What Car?“ časopisa dodelio modelu Giulia Quadrifoglio treću godinu za redom, nakon što ju je uporedio sa sportskim automobila iz svih segmenata na tržištu. Sa zvaničnom motivacijom koja je s pravom izvor ponosa za Alfa Romeo dizajnere „automobil visokih performansi koji se takođe može voziti svakog dana“.
Komentari(0)