To je rekord - Dobrodošlica za pamćenje
Trista šezdeset i pet modela Panda je poželelo dobrodošlicu modelu Panda Waze na skupu „Panda u Pandinu“
U pitanju je međunarodno okupljanje vlasnika modela Panda iz cele Evrope - iz Nemačke, Belgije, Španije, Italije, Ujedinjenog Kraljevstva i Austrije. Ukratko, postoji automobil Panda za svakoga i za svaki dan, za sve nacionalnosti i za sve starosne grupe, i njih 365 se susrelo u Pandinu oborivši tako sve rekorde i učinivši ovo najvećim okupljanjem modela Panda na svetu.
Nova Panda Waze
Počasni gost drugog izdanja ovog skupa je bila nova Panda Waze, model koji je prilagođen društvenim mrežama više od bilo kog modela Panda, što je sasvim prikladno, moglo bi se reći, s obzirom na to da je ovaj događaj organizovan preko društvenih mreža.
Prvobitna ideja je započela 2017. godine nešto kao šala, kada je jedna mlada vlasnica modela Panda sa juga Italije objavila na fejsbuku da namerava da otputuje sa svojim prijateljima, u svom malom automobilu, u Italiji poznatom kao „Pandino“, u gradić na severu zemlje koji nosi to isto ime. A društvene mreže, kao što im je i svojstveno, su se pobrinule za sve ostalo. Tog 18. juna 2017. godine, što je bio zvaničan datum prvog skupa, pojavilo se preko 200 starih i novih automobila FIAT Panda iz cele Italije.
Učesnicisu se okupili ispred dvorca Pandino, velelepnog zdanja u vlasništvu porodice Viskonti koje datira još iz sredine 14. veka, i tu je organizovan događaj u okviru događaja, kada je nekih 200 automobila ispisalo reči „Panda Waze“ uz pomoć šarenih tabli, i tako poželelo dobrodošlicu novom modelu Panda Waze. Razdragana povorka je potom napustila dvorac i provozala se kroz nekoliko okolnih gradova i sela koji se nalaze na trasi dugoj 27 kilometara. Prvo su prošli kroz predivno selo po imenu Gradela sa prepoznatljivim kućama ofarbanim u žutu boju i oivičenim crvenim ciglama, a zatim su nastavili do gradića Rivolta d'Ada i Spino d'Ada.
Duga automobilska tradicija
Dvorac Pandino dominira područjem koje je poznato po tradicionalnim lokalnim proizvodima, poput sira Pandinela, i jedinstvenoj školi sira Pandino osnovanoj 1954. godine koja ima svoju mlekaru. Ovo područje takođe ima dugu automobilsku tradiciju. Svega nekoliko kilometara od dvorca nalazi se šarmantno seoce Gradela, jedno od najlepših sela u Italiji, koje je obožavao grof Aimo Mađi (1903-1961), koji je bio jedan od osnivača legendarne automobilske trke Hiljadu milja (Mille Miglia) 1927. godine.
Poseban uspeh Pande
Uspeh modela FIAT Panda je sam po sebi poseban. Ovaj model na jedinstven način
predstavlja spontaniji, lagodniji pristup svakodnevnoj vožnji još od 1980.
godine. Ono što je upečatljivo jeste da je proizvedeno više od 7,5 miliona
modela otkad je prvi put predstavljen.
Neki od ponosnih učesnika ovog događaja imali su posebnu sreću da osvoje jednu od 11 nagrada koje dodeljuju organizatori. Nagrade su dodeljene za najbolje opremljenu Pandu, najstariju Pandu na sajmu, Pandu koja je došla iz najudaljenijih krajeva i najekstravagantniju Pandu. Sredstva prikupljena na događaju „Panda a Pandino 2018“ podeliće Consulta dei Giovani, organizacija koja organizuje ovaj događaj zajedno sa različitim udruženjima i Gradom Pandinom kako bi se obnovili rekreativni objekti za osobe sa invaliditetom i njihove porodice.
Panda Waze je prvi gradski automobil koji s ponosom nosi naziv Waze i povezan je sa sistemom za navigaciju Waze kroz aplikaciju Panda Uconnect, i pored toga je najdruštveniji model Panda ikada napravljen, potpuno u skladu sa suštinom misije ovog Fiat modela da ponudi najpametnija rešenja koja pojednostavljuju i unapređuju život za volanom i koja svako može da priušti.
Na kraju krajeva, Fiat Panda je uvek obarao tehnološke rekorde u svom segmentu. Na primer, pored toga što je prvi gradski automobil sa pogonom na sva četiri točka (1983), Panda je takođe bio prvi automobil u segmentu koji je osvojio prestižnu titulu „Automobil godine“ (2004), i iste godine, bio je takođe i prvi automobil koji se popeo na nadmorsku visinu od 5.200 metara do kampa u podnožju Everesta. Dugi niz rekorda nastavljen je 2006. godine kada je Panda postao prvi gradski automobil na prirodni gas u masovnoj proizvodnji. Godine 2013. bio je prvi automobil u svojoj klasi u koji je uvedena funkcija „autonomnog kočenja“. A danas, to je prvi automobil koji ponosno nosi ime Waze i integriše funkcije ove aplikacije u svoj zabavno-informativni sistem.
Komercijalni uspeh
Impresivna lista dostignuća odražava se i u zadivljujućem komercijalnom uspehu ovog modela koji je, zajedno sa modelom Fiat 500, najprodavaniji gradski automobil u Evropi od 2003. godine. Vodeću poziciju su ponovo potvrdili i u prva četiri meseca 2018. godine, kada su modeli Panda i Fiat 500 predvodili svoje segmente u Evropi sa tržišnim udeom od 29,1%. Ovaj automobil je na samom vrhu u Italiji (sa tržišnim udeom od skoro 40%) i Grčkoj, a nalazi se i među prva tri u Španiji, Portugaliji i Austriji.
Komentari(0)