Torino sada ima novi muzej - Inauguracija muzeja Casa 500 i vrta La Pista 500

Fiatov „zeleni“ manifest! U Lingotu, u Torinu, otvoren Casa 500 i La Pista 500 muzej, gde je debitovao i električni 500, sa porukom „Zaštitimo planetu i njene stanovnike“

    foto: Dragan Stanimirović, FCA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Inauguracija muzeja Casa 500 i vrta La Pista 500 desila se u Lingotu, u Torinu. Na ovom velikom događaju je predstavljen Novi (500)RED, prvi automobil koncepta i rezultat partnerstva sa organizacijom (RED). Ceremoniji su prisustvovali Džon Elkan, predsednik Stellantis-a, Olivije Fransoa, izvršni direktor brenda Fiat i direktor marketinga Stellantis-a, Džinevra Elkan, predsednica galerije Pinacoteca Agnelli i Bono, suosnivač organizacije (RED).

Casa 500 - Budućnost inspirisana korenima

Casa 500 je novi prostor za izložbe koji čini deo muzejskog kompleksa Pinacoteca Agnelli, na čijem čelu je Džinevra Elkan. Ogroman prostor sa površinom od više od 700 m2 budi sećanja, emocije i snove i prati kulturu i istoriju države i grada, isprepletane sa istorijom modela 500. Mnogo više od automobilskog muzeja, Casa 500 govori o budućnosti brenda FIAT, počevši od njegovih korena, oni koji su zaista inspiracija za budućnost. Zajednička nit je „metamorfoza“ modela Fiat 500 tokom tri generacije, modela koji je ušao u istoriju automobilske industrije i koji je uvek inspirisao nove načine razmišljanja i života. Simbol našeg doba čija evoluacija odražava kulturu države i istoriju grada.

Casa 500 se nalazi na 4. spratu muzeja Pinacoteca Agnelli i ima direktan pogled na stazu Lingoto, i u pitanju je otvoren prostor za izlaganje, okupan svetlošću i sa pogledom na stazu na sve četiri strane zahvaljujući svojim velikim prozorima. Casa 500 je takođe mesto gde je poštovanje životne sredine postalo mantra koja je inspirisala kreiranje svih prostora i materijala, izabranih za instalacije prateći principe sažete u konceptima „Iskoristi ponovo, smanji, recikliraj“: reciklirano drvo za stolove, platforme i vrata; paneli koji upijaju promenljive komponente vazduha; ponovo iskorišćen nameštaj ili proizvodi sa plastikom sakupljenom iz mora, kao što su zadnja sedišta od Seaqual® plastične vune; kao i ekološke, antibakterijalne boje. Casa 500 izložba je postavljena oko vrlo simboličnog centralnog drveta, takođe napravljenog od recikliranog drveta. Drvo koje predstavlja nastavak istorije, između korena - prošlosti - i budućnosti. Ispod drveta, maska legendarnog 1967 Fiat 500 modela i New (500)RED, najnovijeg dodatka gami modela novi 500.

Izložba je izdeljena na 8 tematskih oblasti

One počinju sa oblašću Legacy, očaravajućim prostorom punom fotografija i snimaka, gde se posetioci odvode na početak putovanja, u 1957. godinu: budućnost se približava i postoji ceo svet koji treba osvojiti u tri generacije modela 500, kreiranih sa genijalnošću i strašću talentovanih vizionara.

Sledeća je Made of Italy, što nije samo kolekcija stvari već afirmacija stila. Dvanaest industrijskih proizvoda koji su se, kao i 500, probili zahvaljujući svom italijanskom dizajnu koji kombinuje lepotu i praktičnost. Putovanje kroz vreme i kreativnost, sa stvarima iz svakodnevnog života koje su postale simboli u kolektivnoj podsvesti, inspirišući načine razmišljanja i života. U ovom prostoru, podeljene su u tri oblasti: Boom, Ego i Ethical.

Boom je pogled nazad na 1950-te, koje je proslavio Felini u svom ostvarenju La dolce vita. Ovaj prostor priča priču o zemlji koja prolazi potpunu transformaciju, u potrazi za novim prilikama. Velike kompanije se transformišu, dok se male pouzdaju u fleksibilnost i umeće, a rezultujući ekonomski razvoj pokreće italijanska kreativnost. Sa skokom napred većim od pola veka, stižemo do oblasti Ego i prve decenije novog milenijuma. Sredstva komunikacije su sada u etru, sa pojavom interneta, mobilnih telefona, imejla i digitalnih slika. Potreba sa personalizacijom je zato snažna, kako bi se afirmisala individualnost koja je ostala pritajena.

Ethical je oblast koja je fokusirana na tekuću deceniju: period velikih tehnoloških inovacija, ali i ponovnog otkrića osnovnih vrednosti kao što su solidarnost i poštovanje životne sredine, koje su doveli u pitanje konflikti, ekonomska logika, klimatske nepogode i pandemije. 2021. je takođe godina Stellantis Grupe, kreirane da pruži novi polet auto-moto industriji. U svojoj srži, FIAT je brend koji nastavlja da izražava apsolutne vrednosti jedinstvenosti i kvaliteta. Oblast Social relevance (društveni značaj) obuhvata zanimljivu priču modela 500 ispričanu u tri prethodne oblasti: Boom, posleratnom ekonomskom bumu koji je pokrenuo masovnu potrošnju; Ego, 500 iz 2007. godine, veliko ime novog digitalnog milenijuma zahvaljujući beskrajnim opcijama za personalizaciju, Ethical, budućnost od 2020. nadalje, sa potpuno električnim Novim 500 koji vodi sve u novu eru mobilnosti.

Za ljubitelje istorije komunikacija, Poster Collection (kolekcija postera) je neizbežna, sa 12 postera i marketinškim prikazima prvog modela 500, simbola tzv. demokratizacije automobila u Italiji. Slike reprodukuju pozitivnu atmosferu tih godina, sa porodicama koje koriste svoje slobodno vreme i njihovim svakodnevnim životima. Sa puno žena za volanom: mali automobil je takođe postao simbol emancipacije žena kao i sinonim za slobodu i pristupančnu mobilnost.

3 Generations je oblast sa poređenjima. Dve dragocene vremenske kapsule pričaju vizuelnu priču o evoluciji modela 500 u tri inkarnacije. Evolucija tri generacije modela 500 koji je uvek ostajao veran sebi, bez da ikada izgubi harizmu modernosti. Zidovi obuhvataju prikaz poprečnog preseka karoserije pravog modela iz 1957. Pored su određene komponente modela 500 iz 2007: felne, prednja i zadnja svetla, volan, instrument tabla sa sistemima za informacije i zabavu i retrovizori.


Industrijske komponente, delovi modela 500 koji su jedinstveni, ali i momentalno prepoznatljivi zbog svog dizajna, funkcionalnosti i integracije. Dalje, iste komponente, ali ovog puta uzete iz potpuno električnog Novog 500 modela iz 2020: inovacije, funkcionalnost, dizajn i tehnologija, sve sa karakterom modela 500. Dva multimedijska ekrana čine Digital Counter (digitalni kutak). Interaktivni odeljak sa istorijatom moderne ikone: intervjuima, komunikacionim materijalima, događajima i nagradama, koji čine Fiat 500 međunarodnom zvezdom.

Za kraj, dolazimo u odeljak Foreseeing the Future (predviđanje budućnosti). U ovom delu pratimo korake prošlosti, sadašnjosti i budućnosti, sa Lingotom u pozadini, koji se radikalno menjao nekoliko puta. Prvobitno je to bila fabrika automobila, a onda neizbežno, sa ograničenim pristupom, fabrika gde je ručni rad bio fokus postojanja. Devedesetih godina je došao prvi veliki korak, od „nepristupačne“ lokacije koja je čuvala svoje industrijske tajne do mesta druženja i multifunkcionalnog komercijalnog centra. A sada je na delu dalja transformacija, u pitanju je zeleni muzej fokusiran na novu, održivu mobilnost, otvoren javnosti i dizajniran za zajednicu.

Konačno, Casa 500 biće domaćin privremene izložbe „Zelena opsesija“ posvećene konceptualnom dizajnu kompanije Stefano Boeri Architetti, koji je uvek bio okrenut zajedničkom životu prirode i izgrađenih sredina, i koji je inspirisao viziju grada budućnosti u kome je nedavno predstavljen električni 500. Izložba se sastoji od video prikaza Vertikalne šume Milana: poznate zgrade prikazane tokom godina i godišnjih doba, koja je postala novi model održive arhitekture. Video je postavljen pored modela zgrada veličine 1:50 - koje se trenutno grade - i koje su osmišljene na osnovu praksi širom sveta, na osnovu milanskog prototipa: od Vertikalne šume Trudo u Ajndhovenu, prve koja je realizovana za socijalne stanove i koja je sada gotova, preko Wonderwoods kompleksa u Utrehtu, do Tower of the Cedars u Lozani i Vertikalne šume Tirane. Instalacija predstavlja dijalog sa jedinstvenim i inspirativnim kontekstom Lingota, i deo je priče o zajednici između inovacija i kontinuiteta, koju predstavlja sama Casa 500.

La Pista 500, nebeski vrt

Više od 40. 000 biljaka u najvećem visećem vrtu u Evropi! Niz cvetanja i boja u skladu sa godišnjim dobom, igra lišća, svetlosti i senki, punih i praznih prostora, aroma koje ispunjavaju vazduh. Fantastični krovni vrt La Pista 500 sadrži sve to, a postavljen je na mestu gde su se automobili napravljeni u fabrici Lingoto nekada testirali. Vrt je prava injekcija prirode u grad, primer zelene arhitekture izgrađene na zgradi koja predstavlja simbol za Torino i njegovu istoriju i koja je sada otvorena svim građanima, kao beg od metropole svuda oko njih. La Pista 500 je napravljena kao prostor za sve. Projekat La Pista 500 takođe predstavlja novi put industrijske arheologije, praveći primer naturalističke kulture, i uvodeći najnovije ekološke vrednosti: od ekologije i štednje energije do socijalne komponente.

Delo je arhitekte Benedeta Kamerane - sa podrškom Kristijane Ruspe, specijaliste iz kompanije Giardino Segreto, u botaničkom delu – i projekat se prostire duž celog ringa od 1,2 kilometara, ali ne staje samo na izgradnji velikog vrta na visini od 28 metara. Zaista, istorija lokacije se čuva i prerađuje: nekadašnja staza je sada oživljena, isključivo za električna vozila, kao i bicikle i skutere. Ona je jedinstvena. Vrt je dizajniran u tematskim oblastima baš kao barokni vrtovi, a ova moderna verzija ima nove prostore, od kojih se svaki razlikuje po nameni: od meditacije i joge, staze za trčanje i oblasti za vežbanje, preko infografika o terenu i spomenicima u gradu, do prostora za umetnost koji se deli sa muzejem Pinacoteca Agnelli. Trenutno je tu prikazano 9 većih skulptura nekih od najvećih vajara 20. veka, kao uvod u privremenu izložbu „Fondacija Megt: studio na otvorenom,“ u muzeju Pinacoteca Agnelli od 15. oktobra.

Pored ovih zona, tu je i pet tematskih celina, podeljenih po domaćim vrstama biljaka: „šumarak lešnika“, „biljke za obrazovanje i bojenje“, „kuhinjski vrt“, „zeljaste biljke“ i „meditacija“. U svetu koji iznova otkriva vrednost prirode, ne smemo zaboraviti šta biljke mogu da učine za ljude, počevši od sposobnosti da nas prehrane, ili pomognu u meditaciji kao u slučaju aromatičnih biljaka. Njih je postavila Zegna grupa, partner FIAT-a i velika proizvodna kompanija koja posebno brine o zaštiti životne sredine. Godine 1993. izgradila je Oasi Zegna, prirodni park koji se prostire na 100 km² u gradu Bjela na Alpima.

Detaljno o vrtu

Vrt je osmišljen kao moderan, linearni park, sa 28 velikih „ostrva“ koja se prostiru na malo više od 7.000 m2 od ukupnih 27.000. U njemu se nalazi više od 40.000 jedinki 300 vrsta i varijacija biljaka, izabranih na osnovu ekoloških kriterijuma: neke su iz regije Pijemont i susednih oblasti, odabrane u skladu sa sezonskim varijacijama u boji. To su uglavnom zeljaste višegodišnje bilje, koje rastu veoma brzo sa velikim rodom. Samo zamislite alpske livade koje spontano cvetaju u mešavinu cveća, tekstura i veličina čim se sneg otopi. Kako bi se one uzgajale, usvojene su nove konceptualne tehnike za dramatično smanjenje potrošnje vode i korišćenja đubriva; ova odluka je donesena na osnovu kriterijuma održivosti. Samo nekoliko meseci kasnije, u vrtu već žive različite vrste leptira i buba: prava injekcija biodiverziteta.

Šumarak lešnika dobio je sopstvenu tematsku oblast. Pijemont je bogat lešnikom, listopadnim grmljem sa ljubičasto-crvenim lišćem, koji raste vrlo brzo na svim vrstama zemljišta, čak iako je suvo, loše ili tlo krečnjaka. Od ove skromne, plemenite biljke proizvodi se poznati đanduja krem, od čokolade i naravno lešnika. U obrazovnoj oblasti se nalaze vrste od koje se prave boje. Iako su nekada bile jedini način da se boji tkanina, prirodne boje sada se vraćaju u modu zbog svojih ekoloških i kreativnih karakteristika. Svaka biljka ima sopstveni odnos sa zemljom i svetlom, što proizvodi originalne nijanse. Lekcija u baštovanstvu u kuhinjskoj bašti: ovim vrstama je potrebno zemljište sa dobrom drenažom, sa peskom i razbijenim kamenom, i samo pomalo navodnjavanja leti. Kada se zasade i prvobitni period oporavka se završi, one se naviknu na to da se ne zalivaju i postaju sve otpornije na bolesti i štetočine.

Kod zeljastih biljki, igra boja i gustine koja prati promene u godišnjim dobima zasenjuje čak i cvetanje. U zasebnoj oblasti, vetar u lišću i geometrija grana koje se njišu dodaju poseban osećaj blagostanja. Meditacija nije samo stvar vizuelne ispunjenosti, već unutrašnje harmonije. Pored neočekivanih detalja i višestranih geometrijskih oblika koje prave grane i lišće između dva daška vetra, miris aromatičnog bilja takođe omogućava opuštanje i obezbeđuje istinski kontakt između ljudi i prirode.

Džon Elkan

-Torino sada ima novi muzej, fokusiran na pravu italijansku ikonu kao što je Fiat 500, sa novim vrtom otvorenim za sve, nudeći jedinstveno iskustvo stanovnicima i posetiocima našeg grada. Investicije u električne automobile u fabrici Mirafiori i zelena transformacija u Lingotu su znak Stellantis-ove posvećenosti da samopouzdano bude na čelu promena kroz koje prolazi automobilski sektor, kako bismo svima pružili pogodnosti održive i vrhunske mobilnosti - rekao je Džon Elkan, predsednik Stellantis-a.

Olivije Fransoa

-Danas počinjemo novo poglavlje u istoriji Lingota. On je uvek bio pionir u istoriji Fiat-a i upravo ovde ćemo zasaditi seme naše budućnosti: Casa 500, novi muzej posvećen Fiat-ovom najomiljenijem simbolu, kao i nova La Pista 500, najveći viseći vrt u Evropi. Novi zeleni prostor otvoren svima. Takođe predstavljamo svetsku premijeru modela New (500)RED, prvog automobila (RED) koncepta na svetu. Casa 500 nije samo običan automobilski muzej, ona priča priče o kulturi i istoriji, o Italiji i Torinu. Takođe predstavlja putovanje koje projektuje korene Fiat-a u budućnost. Model 500 ne čine samo tehnologija, baterije i sjajni ekrani. On predstavlja italijanski dizajn, Dolce Vita koncept, italijanski duh, a to je tačno ono što smo uneli u naš novi muzej.

La Pista 500 je najveći krovni vrt u Evropi, a odluka da on bude smešten na krov fabrike sa početka 20. veka ima duboku simboličnu vrednost za sve nas: to je mesto koje je, pre sto godina, bilo definicija izvora zagađenja, sa test stazom koja je nekada bila tajna i nepristupačna, a sada je vrt otvoren svim ljudima Torina. To naglašava činjenicu da naš cilj nije samo da prodajemo automobile; naše putovanje je takođe posvećeno brizi i pažnji prema klimi, zajednici i kulturi. Danas, Bono i ja učestvujemo u svetskoj premijeri modela New (500)RED. Misija ovog automobila je da zaštiti planetu i ljude: električan je, kako bi čuvao životnu sredinu i doprineo održivijoj budućnosti. Ta misija sada ide i korak dalje u pomoć organizacije (RED). Zajedno sa (RED), želimo da se borimo protiv pandemija, a to je naša dupla poruka koju želimo da pošaljemo svetu - rekao je Olivije Fransoa, izvršni direktor Fiat-a i direktor marketinga Stellantis-a gde je zatim i dodao:

-Ovog meseca, sa ponosom ću proslaviti moju 10. godišnjicu na čelu Fiat-a, 10 ekstremno izazovnih godina. Proslavićemo sa sjajnim rezultatom - Fiat trenutno vodi u okviru brenda Stellantis u pogledu broja prodatih automobila, sa već milion vozila do sad prodatih u 2021. Taj rezultat, plus dodatna snaga i resursi kompanije Stellantis, omogućavaju nam da na budućnost gledamo sa optimizmom. Zapravo, od 2023, Fiat će predstavljati bar po jedan novi model svake godine, i svaki od njih biće dostupan i u potpuno električnoj verziji.

Džinevra Elkan

-Lingoto je magično mesto, simbol industrijalizacije Italije koja se vremenom promenila kako bi odgovorila na nove potrebe. Pre više godina, kada je proizvodnja prestala, projekat Renca Pjana dao mu je novu misiju, i otvorio ga za stanovnike Torina, sa posebnim prostorima za umetničke kolekcije Giovanni i Marella Agnelli: poseban kovčeg sa blagom osmišljen tako da podeli Agnelijevu strast za umetnošću sa gradom. Danas, u okviru ovog novog početka, Lingoto se ponovo povezuje sa svojim originalnim identitetom: slavi prošlost i projekte koji su izrodili novu viziju budućnosti. Pomoću muzeja Pinacoteca, Casa 500 kao i La Pista 500, ogromnog visećeg vrta osmišljenog tako da se u njemu izlaže umetnost, Lingotto deli svoju inkluzivnu, održivu viziju budućnosti, i vodi bogat dijalog sa svetovima umetnosti i životne sredine - izjavila je Džinevra Elkan.

Bono

-Ovo partnerstvo sa brendovima FIAT, Jeep i RAM je moćna injekcija organizaciji (RED) u njenoj borbi protiv pandemija i nedelovanju koje ih raspiruje. Teško je verovati da 15 godina od osnivanja organizacije (RED), sada se borimo protiv još jednog majušnog virusa... ali još je teže videti virus nepravde koji je pokazao da je pandemija side živa i aktivna tokom COVID krize. Manje od 5 odsto ljudi u Africi je potpuno vakcinisano, dok u Evropi i SAD postoji izobilje vakcina. Moramo da uradimo više, i da podržimo stotine miliona ljudi koji još nemaju pristup vakcinama, terapiji ili odgovarajućoj zaštitnoj opremi. Jer ako se ova pandemija ne pobedi svuda, niko neće biti bezbedan nigde na svetu - objasnio je Bono, suosnivač organizacije (RED) i dodao:

-Ovo je pravi trenutak za (RED). Imamo jednu od najpoznatijih automobilskih kompanija na svetu, koja kaže da želi da pomogne sa proterivanjem COVID-19 sa lica planete, a sa modelom New (500)RED neće im za to čak ni biti potreban benzin. FIAT želi da bude što zeleniji iako postaje crven (RED), a to je razlog za slavlje.

Dženifer Lotito

-Ovo je 15. godina organizacije (RED) i ne možemo biti ponosniji što započinjemo tako uzbudljivo višegodišnje partnerstvo. Globalni domet i kreativna energija koje će on doprineti u borbi protiv COVID i side je tačno ono što nam je potrebno da okončamo njihov razorni uticaj na tolike milione ljudi. Duboko smo zahvalni mnogim timovima koji su omogućili ovaj početak - i njegov budući uticaj mogućim - rekla Dženifer Lotito, predsednica i izvršna direktorka organizacije (RED).

(500)RED Family

Brendovi Fiat, Jeep i RAM su sklopili partnerstvo sa organizacijom (RED) i obezbediće minimalno 4 miliona dolara, u periodu između 2021. i 2023, za podršku važnom radu Globalnog fonda u borbi protiv pandemija, uključujući sidu i COVID-19. Od danas, to znači da će svako (FIAT)RED vozilo kupljeno u okviru specijalne serije porodice (500)RED imati najveći etički značaj i uticaj do sad. (RED) je osnovan 2006. kako bi okupio kompanije i pojedince radi borbe za okončanje side. Danas, (RED) se bori protiv dve pandemije, side i COVID-19 i prikupio je skoro 700 miliona dolara za Globalni fond. Novac je iskorišćen za pomoć više od 220 miliona ljudi, a novac koji je obezbedio Stellantis će biti iskorišćen za finansiranje još programa koji spasavaju živote, tamo gde su najpotrebniji. Putem partnerstva sa organizacijom (RED), Stellantis se priključuje borbi protiv pandemija i daje svojim kupcima način da se i oni uključe.

Novi (500)RED

Novi (500)RED je heroj večeri, kreiran iz saradnje brenda FIAT i organizacije (RED) sa zajedničkom porukom brige o životnoj sredini, planeti i njenim ljudima. Na osnovu uverenja da svi možemo da imamo ulogu u borbi protiv pandemija i da svako od nas može da predvodi promene stiže odluka koja je neobična za automobilski svet, da seditše vozača bude jedne boje - crvene - dok su ostala tri sedišta crne boje. Provokacija, poruka, poziv: budite „spremni“ da sednete u sedište vozača promena. Za one koji više vole jedinstvenu boju, model je takođe dostupan sa crnim sedištima sa odudarajućim (500)RED logotipom, ili sa crvenim sedištima sa crnim logotipom.

Fiat želi da saopšti poruku organizacije (RED) najširoj mogućoj publici, zato će ova specijalna serija biti dostupna u celoj 500 porodici: modeli Novi (500)RED, (500)RED, (500X)RED i (500L)RED će tako prihvatiti crvenu boju kao glavnu osobinu, kako spolja (od eksterijera i logotipa do poklopaca retrovizora i dizajnerskih detalja na točkovima od legure) tako i unutra (ukrasi table, detalji na tepisima i ekskluzivna sedišta napravljena od Seaqual® vune, dobijene od plastike sakupljene iz okeana, sa potpisom FIAT i logotipom (500)RED na naslonu). Crvena neće biti jedina boja u specijalnoj seriji (RED); paleta boja automobila obuhvataće i druge posebne nijanse za svaki model.

Svi modeli u (500)RED porodici opremljeni su vazdužnim filterom tretiranim biocidnom supstancom koja je izuzeto delotvorna (99,9%) protiv virusa i bakterija, koje mogu da zaustave njihovu ponovnu aerosolizaciju unutar kabine. Pored toga, površine komponenti enterijera sa kojima korisnici najčešće dolaze u kontakt, kao što su volan, sedišta i unutrašnjost prtljažnika prošle su antimikrobni tretman koji je izuzetno efikasan (do 99,9% u zavisnosti od komponenti) protiv virusa i bakterija, kako bi se kupci osećali bezbednije u automobilu. Svaki automobil u (500)RED porodici imaće paket dobrodošlice, koji sadrži aparat za dezinfekciju ruku i posebnu futrolu za ključ koju su potpisali Olivije Fransoa i Bono, kako bi poželeli kupcima dobrodošlicu u (RED) zajednicu.

Novi (500)RED takođe obuhvata druge elemente koji ga čine odmah prepoznatljivim, počevši od 500 logotipa napred preko FIAT logotipa na vratima prtljažnika, sada u crvenoj boji po prvi put kao omaž organizaciji (RED). Posebna značka na dnu zadnjeg prozora i znak 500 u sredini premijum volana sa Soft Touch presvlakom su dodatni podsetnici na ovo partnerstvo.

Pored nove i ekskluzivne boje Red u stilu (RED), model je takođe dostupan u bojama Mineral Grey, Ice White i Onyx Black. Još jedan atipičan detalj modela (RED) je papučica za gas od crvenog anodizovanog aluminijuma, dostupna u kombinaciji sa crnim sedištima za putnike i crvenim sedištem za vozača. New (500)RED dostupan je u dve varijante: hečbek i kabriolet sa crnim krovom, i sa dva nivoa autonomije: jedan 70-kW (95-KS) sa električnim motorom sa autonomijom do 190 km (WLTP ciklus); 87 kW (118 KS) sa autonomijom do 320 km (WLTP ciklus).

(500)RED je zasnovan na Dolcevita verziji i, zajedno sa elementima koje deli cela porodica (500)RED, nosi logotip (500)RED na oba stuba. (500)RED Hybrid je dostupan u bojama Pompeii Grey, Gelato White i Cinema Black, kao i Passione Red, naravno. Ova verzija je takođe ukrašena elementima od hroma na prednjoj rešetki hladnjaka i kvakama vrata, a što se tiče sistema za informacije i zabavu, opremljen je 7-inčnim radio sistemom osetljivim na dodir sa Apple CarPlay™, Android Auto™, kao i 15-inčnim i 16-inčnim točkovima od legure. Dostupan je i u hečbek verziji sa panorama staklenim krovom ili kao kabriolet sa crnim krovom, i opremljen je 1,0-litarskim Mild Hybrid motorom od 70 KS.

Model (500X)RED zasnovan je na verziji Cross i dostupan je kao hečbek ili kao kabriolet sa crnim, mekim Dolcevita krovom. Logotip (500)RED pojavljuje se na stubovima prednjih vrata, kako bi dopunio dizajnerske elemente koji se mogu pronaći u celoj (RED) specijalnoj seriji. Pored Passione Red, paleta boja obuhvata Moda Grey, Gelato White i Cinema Black, sve sa crvenim detaljima. Enterijeri su elegantne tamne nijanse, a crna sedišta su ukrašena crvenim detaljima i šavovima na naslonu za ruke. Povezanost garantuje sistem Uconnect sa 7-inčnim ekranom osetljivim na dodir i ugrađenom satelitskom navigacijom, Apple CarPlay™, Android Auto™, i 19-inčnim točkovima. Specifikacije upotpunjavaju senzori za parking i sumrak, maglenke i automatska klimatizacija. Automobil je opremljen sa dva benzinska motora – 1-litarski sa 120-KS i 1,3-litarski Firefly sa 150 KS – kao i dva dizel motora, 1-litarski sa 95 KS i 1,6-litarski Multijet sa 130 KS.

Za kraj, ali ne i najmanje važno, (500L)RED stavlja potpis ove saradnje na stubove prednjih vrata. Pored Passione Red, paleta boja obuhvata Moda Grey, Gelato White i Cinema Black, koje se sve takođe mogu poručiti sa opcionim crnim krovom. Točkovi su takođe dostupni u dve veličine – 16 inča i 17 inča – a specifikacije upotpunjuju automatska klimatizacija, senzori za kišu i mrak, tempomat i sistem za ograničavenj brzine. Automobil je dostupan sa motorom 1,4-litarskim benzin motorom sa 95 KS ili 1,3-litarskim turbodizel Multijet motorom, koji su u skladu sa Euro 6D-Final standardom.

(500 Iride)RED električni skuter

Porodica (500)RED ima i jednu dodatnu opciju, ne novu funkciju ili dizajnerski detalj, već jedan komplimentaran sistem mobilnosti koji čini poslednju milju putovanja održivom. Pored specijalnih serjia, dostupan je i (500 Iride)RED, u izradi brenda Mopar. „500 Iride“ - čije ime su inspirisala klasična okrugla svetla modela 500 - jeste održivo rešenje za svakodnevni saobraćaj: ovaj skuter je dizajniran da savršeno stane u prtljažnik modela 500 i obezbediće održivu i komfornu mobilnost, čak i za poslednji deo putovanja u srcu grada. „500 Iride“ električni skuter može da se presavije i težak je 15 kg, što znači da ga je lako poneti bilo gde. Ima autonomiju do 30km, maksimalnu brzinu od 25 km/h, i puni se za samo 4,5 sati pomoću punjača za domaćinstvo koji je obuhvaćen ponudom. Pored toga, možete koristiti posebnu aplikaciju da pogledate informacije i upravljate podešavanjima i deljenjem skutera direktno pomoću Vašeg pametnog telefona.
Događaj sa minimalnim uticajem na životnu sredinu

U skladu sa celim projektom, čak je i otvaranje dizajnirano i izrađeno sa najmanjim mogućim uticajem na životnu sredinu, kao i u skladu sa kriterijumima održivosti. Pored Legambiente, Ecoevents je događaju dodelio sertifikat „održivog događaja sa niskim emisijama“, što je omogućeno posvećenosti sprovođenju kriterijuma za „smanjivanje, recikliranje i ponovnu upotrebu“, odabirom lokalnih objekata i tehnika ponovnog iskorišćavanja, dok su materijali koji se odnose na reklamiranje događaja i oni koji se daju gostima odštampani na recikliranim sirovinama. Ali to nije sve. Materijali su isporučeni pomoću električnih vozila, a dobavljači su birani na osnovu blizine mestu događaja.

Komentari(0)

sortiraj