Torino sada ima novi muzej - Inauguracija muzeja Casa 500 i vrta La Pista 500
Fiatov „zeleni“ manifest! U Lingotu, u Torinu, otvoren Casa 500 i La Pista 500 muzej, gde je debitovao i električni 500, sa porukom „Zaštitimo planetu i njene stanovnike“
Inauguracija muzeja Casa 500 i vrta La Pista 500 desila se u Lingotu, u Torinu. Na ovom velikom događaju je predstavljen Novi (500)RED, prvi automobil koncepta i rezultat partnerstva sa organizacijom (RED). Ceremoniji su prisustvovali Džon Elkan, predsednik Stellantis-a, Olivije Fransoa, izvršni direktor brenda Fiat i direktor marketinga Stellantis-a, Džinevra Elkan, predsednica galerije Pinacoteca Agnelli i Bono, suosnivač organizacije (RED).
Casa 500 - Budućnost inspirisana
korenima
Casa 500 je novi prostor za izložbe koji čini deo muzejskog
kompleksa Pinacoteca Agnelli, na čijem čelu je Džinevra Elkan. Ogroman prostor
sa površinom od više od 700 m2 budi sećanja, emocije i
snove i prati kulturu i istoriju države i grada, isprepletane sa istorijom modela
500. Mnogo više od automobilskog muzeja, Casa 500 govori o budućnosti brenda
FIAT, počevši od njegovih korena, oni koji su zaista inspiracija za budućnost.
Zajednička nit je „metamorfoza“ modela Fiat 500 tokom tri generacije, modela
koji je ušao u istoriju automobilske industrije i koji je uvek inspirisao nove
načine razmišljanja i života. Simbol našeg doba čija evoluacija odražava
kulturu države i istoriju grada.
Casa 500 se nalazi na 4. spratu muzeja Pinacoteca Agnelli i ima
direktan pogled na stazu Lingoto, i u pitanju je otvoren prostor za izlaganje,
okupan svetlošću i sa pogledom na stazu na sve četiri strane zahvaljujući
svojim velikim prozorima. Casa 500 je takođe mesto gde je poštovanje
životne sredine postalo mantra koja je inspirisala kreiranje svih prostora i
materijala, izabranih za instalacije prateći principe sažete u konceptima
„Iskoristi ponovo, smanji, recikliraj“: reciklirano drvo za stolove, platforme
i vrata; paneli koji upijaju promenljive komponente vazduha; ponovo iskorišćen
nameštaj ili proizvodi sa plastikom sakupljenom iz mora, kao što su zadnja
sedišta od Seaqual® plastične vune; kao i ekološke, antibakterijalne
boje. Casa 500 izložba je postavljena oko vrlo simboličnog centralnog
drveta, takođe napravljenog od recikliranog drveta. Drvo koje predstavlja
nastavak istorije, između korena - prošlosti - i budućnosti. Ispod drveta,
maska legendarnog 1967 Fiat 500 modela i New (500)RED, najnovijeg
dodatka gami modela novi 500.
Izložba je izdeljena na
8 tematskih oblasti
One počinju sa oblašću Legacy, očaravajućim prostorom punom fotografija i snimaka, gde se
posetioci odvode na početak putovanja, u 1957. godinu: budućnost se približava
i postoji ceo svet koji treba osvojiti u tri generacije modela 500, kreiranih
sa genijalnošću i strašću talentovanih vizionara.
Sledeća je Made of
Italy, što nije samo kolekcija stvari već afirmacija stila. Dvanaest
industrijskih proizvoda koji su se, kao i 500, probili zahvaljujući svom
italijanskom dizajnu koji kombinuje lepotu i praktičnost. Putovanje kroz vreme
i kreativnost, sa stvarima iz svakodnevnog života koje su postale simboli u
kolektivnoj podsvesti, inspirišući načine razmišljanja i života. U ovom
prostoru, podeljene su u tri oblasti: Boom, Ego i Ethical.
Boom je pogled nazad na 1950-te, koje je proslavio
Felini u svom ostvarenju La dolce vita. Ovaj prostor priča
priču o zemlji koja prolazi potpunu transformaciju, u potrazi za novim
prilikama. Velike kompanije se transformišu, dok se male pouzdaju u
fleksibilnost i umeće, a rezultujući ekonomski razvoj pokreće italijanska
kreativnost. Sa skokom napred većim od pola veka, stižemo do
oblasti Ego i
prve decenije novog milenijuma. Sredstva komunikacije su sada u etru, sa
pojavom interneta, mobilnih telefona, imejla i digitalnih slika. Potreba sa
personalizacijom je zato snažna, kako bi se afirmisala individualnost koja je
ostala pritajena.
Ethical je oblast koja je fokusirana na tekuću deceniju:
period velikih tehnoloških inovacija, ali i ponovnog otkrića osnovnih vrednosti
kao što su solidarnost i poštovanje životne sredine, koje su doveli u pitanje
konflikti, ekonomska logika, klimatske nepogode i pandemije. 2021. je takođe
godina Stellantis Grupe, kreirane da pruži novi polet auto-moto industriji. U
svojoj srži, FIAT je brend koji nastavlja da izražava apsolutne vrednosti
jedinstvenosti i kvaliteta. Oblast Social relevance (društveni značaj) obuhvata
zanimljivu priču modela 500 ispričanu u tri prethodne oblasti: Boom,
posleratnom ekonomskom bumu koji je pokrenuo masovnu potrošnju; Ego, 500 iz
2007. godine, veliko ime novog digitalnog milenijuma zahvaljujući beskrajnim
opcijama za personalizaciju, Ethical, budućnost od 2020. nadalje, sa potpuno
električnim Novim 500 koji vodi sve u novu eru mobilnosti.
Za ljubitelje istorije komunikacija, Poster Collection (kolekcija postera) je neizbežna, sa
12 postera i marketinškim prikazima prvog modela 500, simbola tzv. demokratizacije
automobila u Italiji. Slike reprodukuju pozitivnu atmosferu tih godina, sa
porodicama koje koriste svoje slobodno vreme i njihovim svakodnevnim životima.
Sa puno žena za volanom: mali automobil je takođe postao simbol emancipacije
žena kao i sinonim za slobodu i pristupančnu mobilnost.
3 Generations je oblast sa poređenjima. Dve dragocene
vremenske kapsule pričaju vizuelnu priču o evoluciji modela 500 u tri
inkarnacije. Evolucija tri generacije modela 500 koji je uvek ostajao veran
sebi, bez da ikada izgubi harizmu modernosti. Zidovi obuhvataju prikaz
poprečnog preseka karoserije pravog modela iz 1957. Pored su određene
komponente modela 500 iz 2007: felne, prednja i zadnja svetla, volan,
instrument tabla sa sistemima za informacije i zabavu i
retrovizori.
Industrijske komponente, delovi modela 500 koji su jedinstveni,
ali i momentalno prepoznatljivi zbog svog dizajna, funkcionalnosti i
integracije. Dalje, iste komponente, ali ovog puta uzete iz potpuno električnog
Novog 500 modela iz 2020: inovacije, funkcionalnost, dizajn i tehnologija, sve
sa karakterom modela 500. Dva multimedijska ekrana čine Digital Counter (digitalni
kutak). Interaktivni odeljak sa istorijatom moderne ikone: intervjuima,
komunikacionim materijalima, događajima i nagradama, koji čine Fiat 500
međunarodnom zvezdom.
Za kraj, dolazimo u odeljak Foreseeing the Future (predviđanje budućnosti). U ovom
delu pratimo korake prošlosti, sadašnjosti i budućnosti, sa Lingotom u
pozadini, koji se radikalno menjao nekoliko puta. Prvobitno je to bila fabrika
automobila, a onda neizbežno, sa ograničenim pristupom, fabrika gde je ručni
rad bio fokus postojanja. Devedesetih godina je došao prvi veliki korak, od
„nepristupačne“ lokacije koja je čuvala svoje industrijske tajne do mesta
druženja i multifunkcionalnog komercijalnog centra. A sada je na delu dalja
transformacija, u pitanju je zeleni muzej fokusiran na novu, održivu mobilnost,
otvoren javnosti i dizajniran za zajednicu.
Konačno, Casa 500 biće domaćin privremene izložbe „Zelena
opsesija“ posvećene konceptualnom dizajnu kompanije Stefano Boeri
Architetti, koji je uvek bio okrenut zajedničkom životu prirode i izgrađenih
sredina, i koji je inspirisao viziju grada budućnosti u kome je nedavno
predstavljen električni 500. Izložba se sastoji od video prikaza Vertikalne
šume Milana: poznate zgrade prikazane tokom godina i godišnjih doba, koja je
postala novi model održive arhitekture. Video je postavljen pored modela zgrada
veličine 1:50 - koje se trenutno grade - i koje su osmišljene na osnovu praksi
širom sveta, na osnovu milanskog prototipa: od Vertikalne šume Trudo u
Ajndhovenu, prve koja je realizovana za socijalne stanove i koja je sada
gotova, preko Wonderwoods kompleksa u Utrehtu, do Tower of the Cedars u Lozani
i Vertikalne šume Tirane. Instalacija predstavlja dijalog sa jedinstvenim i
inspirativnim kontekstom Lingota, i deo je priče o zajednici između inovacija i
kontinuiteta, koju predstavlja sama Casa 500.
La Pista 500, nebeski vrt
Više od 40.
000 biljaka u najvećem visećem vrtu u Evropi! Niz cvetanja i boja u skladu sa godišnjim dobom, igra lišća,
svetlosti i senki, punih i praznih prostora, aroma koje ispunjavaju vazduh.
Fantastični krovni vrt La Pista 500 sadrži sve to, a postavljen je na mestu gde
su se automobili napravljeni u fabrici Lingoto nekada testirali. Vrt je prava
injekcija prirode u grad, primer zelene arhitekture izgrađene na zgradi koja
predstavlja simbol za Torino i njegovu istoriju i koja je sada otvorena svim
građanima, kao beg od metropole svuda oko njih. La Pista 500 je napravljena kao
prostor za sve. Projekat La Pista 500 takođe predstavlja novi put industrijske
arheologije, praveći primer naturalističke kulture, i uvodeći najnovije
ekološke vrednosti: od ekologije i štednje energije do socijalne
komponente.
Delo je arhitekte Benedeta Kamerane - sa podrškom Kristijane
Ruspe, specijaliste iz kompanije Giardino Segreto, u botaničkom delu – i
projekat se prostire duž celog ringa od 1,2 kilometara, ali ne staje samo na
izgradnji velikog vrta na visini od 28 metara. Zaista, istorija lokacije se
čuva i prerađuje: nekadašnja staza je sada oživljena, isključivo za električna
vozila, kao i bicikle i skutere. Ona je jedinstvena. Vrt je dizajniran u
tematskim oblastima baš kao barokni vrtovi, a ova moderna verzija ima nove
prostore, od kojih se svaki razlikuje po nameni: od meditacije i joge, staze za
trčanje i oblasti za vežbanje, preko infografika o terenu i spomenicima u
gradu, do prostora za umetnost koji se deli sa muzejem Pinacoteca Agnelli.
Trenutno je tu prikazano 9 većih skulptura nekih od najvećih vajara 20. veka,
kao uvod u privremenu izložbu „Fondacija Megt: studio na otvorenom,“ u muzeju
Pinacoteca Agnelli od 15. oktobra.
Pored ovih zona, tu je i pet tematskih celina, podeljenih po
domaćim vrstama biljaka: „šumarak lešnika“, „biljke za obrazovanje i bojenje“,
„kuhinjski vrt“, „zeljaste biljke“ i „meditacija“. U svetu koji iznova
otkriva vrednost prirode, ne smemo zaboraviti šta biljke mogu da učine za
ljude, počevši od sposobnosti da nas prehrane, ili pomognu u meditaciji kao u
slučaju aromatičnih biljaka. Njih je postavila Zegna grupa, partner FIAT-a i
velika proizvodna kompanija koja posebno brine o zaštiti životne sredine.
Godine 1993. izgradila je Oasi Zegna, prirodni park koji se prostire na 100 km²
u gradu Bjela na Alpima.
Detaljno o vrtu
Vrt je osmišljen kao moderan, linearni park, sa 28 velikih
„ostrva“ koja se prostiru na malo više od 7.000 m2 od ukupnih
27.000. U njemu se nalazi više od 40.000 jedinki 300 vrsta i varijacija
biljaka, izabranih na osnovu ekoloških kriterijuma: neke su iz regije Pijemont
i susednih oblasti, odabrane u skladu sa sezonskim varijacijama u boji. To su
uglavnom zeljaste višegodišnje bilje, koje rastu veoma brzo sa velikim rodom.
Samo zamislite alpske livade koje spontano cvetaju u mešavinu cveća, tekstura i
veličina čim se sneg otopi. Kako bi se one uzgajale, usvojene su nove
konceptualne tehnike za dramatično smanjenje potrošnje vode i korišćenja
đubriva; ova odluka je donesena na osnovu kriterijuma održivosti. Samo nekoliko
meseci kasnije, u vrtu već žive različite vrste leptira i buba: prava injekcija
biodiverziteta.
Šumarak lešnika dobio je sopstvenu tematsku oblast. Pijemont je
bogat lešnikom, listopadnim grmljem sa ljubičasto-crvenim lišćem, koji raste
vrlo brzo na svim vrstama zemljišta, čak iako je suvo, loše ili tlo krečnjaka.
Od ove skromne, plemenite biljke proizvodi se poznati đanduja krem, od čokolade
i naravno lešnika. U
obrazovnoj oblasti se nalaze vrste od koje se prave boje.
Iako su nekada bile jedini način da se boji tkanina, prirodne boje sada se
vraćaju u modu zbog svojih ekoloških i kreativnih karakteristika. Svaka biljka
ima sopstveni odnos sa zemljom i svetlom, što proizvodi originalne
nijanse. Lekcija u baštovanstvu u kuhinjskoj bašti: ovim vrstama je potrebno zemljište
sa dobrom drenažom, sa peskom i razbijenim kamenom, i samo pomalo navodnjavanja
leti. Kada se zasade i prvobitni period oporavka se završi, one se naviknu na
to da se ne zalivaju i postaju sve otpornije na bolesti i
štetočine.
Kod zeljastih biljki, igra
boja i gustine koja prati promene u godišnjim dobima zasenjuje čak i cvetanje.
U zasebnoj oblasti, vetar u lišću i geometrija grana koje se njišu dodaju
poseban osećaj blagostanja. Meditacija nije
samo stvar vizuelne ispunjenosti, već unutrašnje harmonije. Pored neočekivanih
detalja i višestranih geometrijskih oblika koje prave grane i lišće između dva
daška vetra, miris aromatičnog bilja takođe omogućava opuštanje i obezbeđuje
istinski kontakt između ljudi i prirode.
Džon Elkan
-Torino sada ima novi muzej, fokusiran na pravu italijansku ikonu
kao što je Fiat 500, sa novim vrtom otvorenim za sve, nudeći jedinstveno
iskustvo stanovnicima i posetiocima našeg grada. Investicije u električne
automobile u fabrici Mirafiori i zelena transformacija u Lingotu su znak
Stellantis-ove posvećenosti da samopouzdano bude na čelu promena kroz koje
prolazi automobilski sektor, kako bismo svima pružili pogodnosti održive i
vrhunske mobilnosti - rekao je Džon Elkan, predsednik Stellantis-a.
Olivije Fransoa
-Danas počinjemo novo poglavlje u istoriji Lingota. On je uvek bio
pionir u istoriji Fiat-a i upravo ovde ćemo zasaditi seme naše budućnosti: Casa
500, novi muzej posvećen Fiat-ovom najomiljenijem simbolu, kao i nova La Pista
500, najveći viseći vrt u Evropi. Novi zeleni prostor otvoren svima. Takođe
predstavljamo svetsku premijeru modela New (500)RED, prvog automobila
(RED) koncepta na svetu. Casa 500 nije samo običan automobilski muzej, ona
priča priče o kulturi i istoriji, o Italiji i Torinu. Takođe predstavlja
putovanje koje projektuje korene Fiat-a u budućnost. Model 500 ne čine samo
tehnologija, baterije i sjajni ekrani. On predstavlja italijanski dizajn, Dolce
Vita koncept, italijanski duh, a to je tačno ono što smo uneli u naš
novi muzej.
La Pista 500 je najveći krovni vrt u Evropi, a odluka da on bude
smešten na krov fabrike sa početka 20. veka ima duboku simboličnu vrednost za
sve nas: to je mesto koje je, pre sto godina, bilo definicija izvora zagađenja,
sa test stazom koja je nekada bila tajna i nepristupačna, a sada je vrt otvoren
svim ljudima Torina. To naglašava činjenicu da naš cilj nije samo da prodajemo
automobile; naše putovanje je takođe posvećeno brizi i pažnji prema klimi,
zajednici i kulturi. Danas, Bono i ja učestvujemo u svetskoj premijeri
modela New (500)RED. Misija ovog automobila je da zaštiti planetu i
ljude: električan je, kako bi čuvao životnu sredinu i doprineo održivijoj
budućnosti. Ta misija sada ide i korak dalje u pomoć organizacije (RED).
Zajedno sa (RED), želimo da se borimo protiv pandemija, a to je naša dupla
poruka koju želimo da pošaljemo svetu - rekao je Olivije Fransoa, izvršni
direktor Fiat-a i direktor marketinga Stellantis-a gde je zatim i dodao:
-Ovog meseca, sa ponosom ću proslaviti moju 10. godišnjicu na čelu
Fiat-a, 10 ekstremno izazovnih godina. Proslavićemo sa sjajnim rezultatom - Fiat
trenutno vodi u okviru brenda Stellantis u pogledu broja prodatih automobila,
sa već milion vozila do sad prodatih u 2021. Taj rezultat, plus dodatna snaga i
resursi kompanije Stellantis, omogućavaju nam da na budućnost gledamo sa
optimizmom. Zapravo, od 2023, Fiat će predstavljati bar po jedan novi model
svake godine, i svaki od njih biće dostupan i u potpuno električnoj verziji.
Džinevra Elkan
-Lingoto je magično mesto, simbol industrijalizacije Italije koja
se vremenom promenila kako bi odgovorila na nove potrebe. Pre više godina, kada
je proizvodnja prestala, projekat Renca Pjana dao mu je novu misiju, i otvorio
ga za stanovnike Torina, sa posebnim prostorima za umetničke kolekcije Giovanni
i Marella Agnelli: poseban kovčeg sa blagom osmišljen tako da podeli Agnelijevu
strast za umetnošću sa gradom. Danas, u okviru ovog novog početka, Lingoto se
ponovo povezuje sa svojim originalnim identitetom: slavi prošlost i projekte
koji su izrodili novu viziju budućnosti. Pomoću muzeja Pinacoteca,
Casa 500 kao i La Pista 500, ogromnog visećeg vrta osmišljenog tako da se u
njemu izlaže umetnost, Lingotto deli svoju inkluzivnu, održivu viziju budućnosti,
i vodi bogat dijalog sa svetovima umetnosti i životne sredine - izjavila je Džinevra
Elkan.
Bono
-Ovo partnerstvo sa brendovima FIAT, Jeep i RAM je moćna injekcija
organizaciji (RED) u njenoj borbi protiv pandemija i nedelovanju koje ih
raspiruje. Teško je verovati da 15 godina od osnivanja organizacije (RED), sada
se borimo protiv još jednog majušnog virusa... ali još je teže videti virus
nepravde koji je pokazao da je pandemija side živa i aktivna tokom COVID krize.
Manje od 5 odsto ljudi u Africi je potpuno vakcinisano, dok u Evropi i SAD
postoji izobilje vakcina. Moramo da uradimo više, i da podržimo stotine miliona
ljudi koji još nemaju pristup vakcinama, terapiji ili odgovarajućoj zaštitnoj
opremi. Jer ako se ova pandemija ne pobedi svuda, niko neće biti bezbedan nigde
na svetu - objasnio je Bono, suosnivač organizacije (RED) i dodao:
-Ovo je pravi trenutak za (RED). Imamo jednu od najpoznatijih
automobilskih kompanija na svetu, koja kaže da želi da pomogne sa proterivanjem
COVID-19 sa lica planete, a sa modelom New (500)RED neće im za
to čak ni biti potreban benzin. FIAT želi da bude što zeleniji iako postaje
crven (RED), a to je razlog za slavlje.
Dženifer Lotito
-Ovo je 15. godina organizacije (RED) i ne možemo biti ponosniji
što započinjemo tako uzbudljivo višegodišnje partnerstvo. Globalni domet i
kreativna energija koje će on doprineti u borbi protiv COVID i side je tačno
ono što nam je potrebno da okončamo njihov razorni uticaj na tolike milione
ljudi. Duboko smo zahvalni mnogim timovima koji su omogućili ovaj početak - i
njegov budući uticaj mogućim - rekla Dženifer Lotito, predsednica i izvršna
direktorka organizacije (RED).
(500)RED Family
Brendovi Fiat, Jeep i RAM su sklopili partnerstvo sa organizacijom
(RED) i obezbediće minimalno 4 miliona dolara, u periodu između 2021. i 2023,
za podršku važnom radu Globalnog fonda u borbi protiv pandemija, uključujući sidu
i COVID-19. Od danas, to znači da će svako (FIAT)RED vozilo
kupljeno u okviru specijalne serije porodice (500)RED imati
najveći etički značaj i uticaj do sad. (RED) je osnovan 2006. kako bi okupio
kompanije i pojedince radi borbe za okončanje side. Danas, (RED) se bori protiv
dve pandemije, side i COVID-19 i prikupio je skoro 700 miliona dolara za
Globalni fond. Novac je iskorišćen za pomoć više od 220 miliona ljudi, a novac
koji je obezbedio Stellantis će biti iskorišćen za finansiranje još programa
koji spasavaju živote, tamo gde su najpotrebniji. Putem partnerstva sa
organizacijom (RED), Stellantis se priključuje borbi protiv pandemija i daje
svojim kupcima način da se i oni uključe.
Novi (500)RED
Novi (500)RED je heroj večeri, kreiran iz saradnje
brenda FIAT i organizacije (RED) sa zajedničkom porukom brige o životnoj sredini,
planeti i njenim ljudima. Na osnovu uverenja da svi možemo da imamo ulogu
u borbi protiv pandemija i da svako od nas može da predvodi promene stiže
odluka koja je neobična za automobilski svet, da seditše vozača bude jedne boje
- crvene - dok su ostala tri sedišta crne boje. Provokacija, poruka, poziv:
budite „spremni“ da sednete u sedište vozača promena. Za one koji više vole
jedinstvenu boju, model je takođe dostupan sa crnim sedištima sa odudarajućim
(500)RED logotipom, ili sa crvenim sedištima sa crnim
logotipom.
Fiat želi da saopšti poruku organizacije (RED) najširoj mogućoj
publici, zato će ova specijalna serija biti dostupna u celoj 500 porodici:
modeli Novi (500)RED, (500)RED, (500X)RED i
(500L)RED će tako prihvatiti crvenu boju kao glavnu osobinu,
kako spolja (od eksterijera i logotipa do poklopaca retrovizora i dizajnerskih
detalja na točkovima od legure) tako i unutra (ukrasi table, detalji na
tepisima i ekskluzivna sedišta napravljena od Seaqual® vune, dobijene od
plastike sakupljene iz okeana, sa potpisom FIAT i logotipom (500)RED na
naslonu). Crvena neće biti jedina boja u specijalnoj seriji (RED); paleta boja
automobila obuhvataće i druge posebne nijanse za svaki model.
Svi modeli u (500)RED porodici
opremljeni su vazdužnim filterom tretiranim biocidnom supstancom koja je
izuzeto delotvorna (99,9%) protiv virusa i bakterija, koje mogu da zaustave
njihovu ponovnu aerosolizaciju unutar kabine. Pored toga, površine komponenti
enterijera sa kojima korisnici najčešće dolaze u kontakt, kao što su volan,
sedišta i unutrašnjost prtljažnika prošle su antimikrobni tretman koji je
izuzetno efikasan (do 99,9% u zavisnosti od komponenti) protiv virusa i
bakterija, kako bi se kupci osećali bezbednije u automobilu. Svaki
automobil u (500)RED porodici imaće paket dobrodošlice,
koji sadrži aparat za dezinfekciju ruku i posebnu futrolu za ključ koju su
potpisali Olivije Fransoa i Bono, kako bi poželeli kupcima dobrodošlicu u (RED)
zajednicu.
Novi (500)RED takođe obuhvata druge elemente koji ga
čine odmah prepoznatljivim, počevši od 500 logotipa napred preko FIAT logotipa
na vratima prtljažnika, sada u crvenoj boji po prvi put kao omaž organizaciji
(RED). Posebna značka na dnu zadnjeg prozora i znak 500 u sredini premijum
volana sa Soft Touch presvlakom su dodatni podsetnici na ovo
partnerstvo.
Pored nove i ekskluzivne boje Red u stilu (RED), model je takođe
dostupan u bojama Mineral Grey, Ice White i Onyx Black. Još jedan atipičan
detalj modela (RED) je papučica za gas od crvenog anodizovanog aluminijuma,
dostupna u kombinaciji sa crnim sedištima za putnike i crvenim sedištem za
vozača. New (500)RED dostupan je u dve varijante:
hečbek i kabriolet sa crnim krovom, i sa dva nivoa autonomije: jedan 70-kW (95-KS) sa električnim motorom sa
autonomijom do 190 km (WLTP ciklus); 87 kW (118 KS) sa autonomijom do 320 km (WLTP
ciklus).
(500)RED je zasnovan na
Dolcevita verziji i, zajedno sa elementima koje deli cela porodica (500)RED,
nosi logotip (500)RED na oba stuba. (500)RED Hybrid
je dostupan u bojama Pompeii Grey, Gelato White i Cinema Black, kao i Passione
Red, naravno. Ova verzija je takođe ukrašena elementima od hroma na
prednjoj rešetki hladnjaka i kvakama vrata, a što se tiče sistema za
informacije i zabavu, opremljen je 7-inčnim radio sistemom osetljivim na dodir
sa Apple CarPlay™, Android Auto™, kao i 15-inčnim i 16-inčnim točkovima od
legure. Dostupan je i u hečbek verziji sa panorama staklenim krovom ili kao kabriolet
sa crnim krovom, i opremljen je 1,0-litarskim Mild Hybrid motorom od 70 KS.
Model (500X)RED zasnovan
je na verziji Cross i dostupan je kao hečbek ili kao kabriolet sa crnim, mekim
Dolcevita krovom. Logotip (500)RED pojavljuje se na stubovima
prednjih vrata, kako bi dopunio dizajnerske elemente koji se mogu pronaći u
celoj (RED) specijalnoj seriji. Pored Passione Red, paleta boja obuhvata Moda
Grey, Gelato White i Cinema Black, sve sa crvenim detaljima. Enterijeri su
elegantne tamne nijanse, a crna sedišta su ukrašena crvenim detaljima i
šavovima na naslonu za ruke. Povezanost garantuje sistem Uconnect sa 7-inčnim
ekranom osetljivim na dodir i ugrađenom satelitskom navigacijom, Apple CarPlay™, Android Auto™, i 19-inčnim točkovima.
Specifikacije upotpunjavaju senzori za parking i sumrak, maglenke i automatska
klimatizacija. Automobil je opremljen
sa dva benzinska motora – 1-litarski sa 120-KS i
1,3-litarski Firefly sa 150 KS – kao i dva dizel motora, 1-litarski sa 95 KS i
1,6-litarski Multijet sa 130 KS.
Za kraj, ali ne i najmanje važno, (500L)RED stavlja
potpis ove saradnje na stubove prednjih vrata. Pored Passione Red, paleta boja
obuhvata Moda Grey, Gelato White i Cinema Black, koje se sve takođe mogu
poručiti sa opcionim crnim krovom. Točkovi su takođe dostupni u dve veličine –
16 inča i 17 inča – a specifikacije upotpunjuju automatska klimatizacija,
senzori za kišu i mrak, tempomat i sistem za ograničavenj brzine. Automobil je
dostupan sa motorom 1,4-litarskim benzin motorom sa 95 KS ili 1,3-litarskim
turbodizel Multijet motorom, koji su u skladu sa Euro 6D-Final
standardom.
(500 Iride)RED električni
skuter
Porodica (500)RED ima i jednu dodatnu opciju, ne
novu funkciju ili dizajnerski detalj, već jedan komplimentaran sistem
mobilnosti koji čini poslednju milju putovanja održivom. Pored specijalnih
serjia, dostupan je i (500 Iride)RED,
u izradi brenda Mopar. „500 Iride“ - čije ime su inspirisala klasična okrugla
svetla modela 500 - jeste održivo rešenje za svakodnevni saobraćaj: ovaj skuter
je dizajniran da savršeno stane u prtljažnik modela 500 i obezbediće održivu i
komfornu mobilnost, čak i za poslednji deo putovanja u srcu grada. „500
Iride“ električni skuter može da se presavije i težak je 15 kg, što znači da ga
je lako poneti bilo gde. Ima autonomiju do 30km, maksimalnu brzinu od 25 km/h,
i puni se za samo 4,5 sati pomoću punjača za domaćinstvo koji je obuhvaćen
ponudom. Pored toga, možete koristiti posebnu aplikaciju da pogledate
informacije i upravljate podešavanjima i deljenjem skutera direktno pomoću
Vašeg pametnog telefona.
Događaj sa minimalnim uticajem na
životnu sredinu
U skladu sa celim projektom, čak je i otvaranje
dizajnirano i izrađeno sa najmanjim mogućim uticajem na životnu sredinu, kao i
u skladu sa kriterijumima održivosti. Pored Legambiente, Ecoevents je događaju
dodelio sertifikat „održivog događaja sa niskim emisijama“, što je omogućeno
posvećenosti sprovođenju kriterijuma za „smanjivanje, recikliranje i ponovnu
upotrebu“, odabirom lokalnih objekata i tehnika ponovnog iskorišćavanja, dok su
materijali koji se odnose na reklamiranje događaja i oni koji se daju gostima
odštampani na recikliranim sirovinama. Ali to nije sve. Materijali su
isporučeni pomoću električnih vozila, a dobavljači su birani na osnovu blizine mestu
događaja.
Komentari(0)