„Trokraka zvezda“ za duge staze
„Povišena“ vozila širom sveta su dobila neplaniranu konkurenciju. Reč je o novom fenomenalnom „mercedesevom“ GLC modelu u popularnoj SUV klasi
Nemački „Mercedes“ neprestaje
da iznenađuje „automobilsku“ javnost. Na svetske drumove stigao je ganc-novi
četvortočkaš u SUV segmentu pod nazivom GLC. Ovaj model je naslednik popularnog
„mercedesevog“ četvorotočkaša GLK-a.
Vrhunski dizajn
Svojim izgledom novi nemački
četvortočkaš neće sigurno nikoga ostaviti ravnodušnim, pogotovo one vozače koji
su zaljubljeni u „trokraku zvezdu“. GLC je dugačak 4,65 metara, širok je 1,89,
a u visinu ide na odličnih 1,63 metara, dok je međuosovinsko rastojanje 2,87
metara. Prema njegovim dimenzijama u ovom SUV modelu se može očekivati
makskimalni konfor za sve putnike u vozilu. Ono što treba istaći jeste da je
prtljažni prostor kod ovog vozila zaista veliki. U njega se može smestiti
„brdo“ torbi i sitnih stvarčica. Njegova zapremina je odličnih 580 litara, a
kada se obori deljiva klupa, ona se penje na čak 1.600 litara.
GLC je maksimalno utegnut i u
njemu, reklo bi se, da sve „miriše“ na luksuz. Pogled na dizajn unutrašnjosti
nesumljivo pokazuje njegovu lepotu. Izražajna centralna konzola predstavlja
oličenje snage SUV vozila, blagi prevoji instrument table na strani suvozača
pružaju osećaj prostranosti, naglašavajući kvalitete vozila na duge staze.
Pogled privlači i dekorativna insturment tabla koja se proteže celom dužinom.
Ručice vrata i tasteri za podešavanje sedišta su ugrađeni vrhunski i precizno.
Instrument tabla je izuzetno pregledna i ima izdvojeni veliki TFT monitor od
8,4 inča, a sve ručice su jasno vidljive i bukvalno su nadohvat ruke. Sedišta u
novom GLC modelu su dizajnirana tako da pruže visok nivo konfora na dugim
putovanjima. Svi važni parametri su elektronski podesivi – visina sedišta,
nagiba naslona, nagiba donjeg dela sedišta i pomeranje napred-nazad.
Ispod haube četiri motora
Na raspolaganju je veliki
izbor materijala, kao i brojne doplatne opcije koje uključuju kožni paket,
detalje od aluminijuma, ugljeničnih vlakana ili drveta, panoramski krov...
Ono što je najbitnije jeste da
novi „mercedesov“ četvorotočkaš ispod haube ima jednog benzinca, dva dizela kao
i hibridnu verziju, a sve modele prati i pogon na sva četiri točka. Benzinac
GLC 250 „4Matik“ ima odličnih 210 konjskih snaga. Prvi dizelaš dolazi sa
agregatom od 2,2 kubika sa motorom snage od 170 KS, dok je drugi znatno jači i
pokreće ga fantastičnih 204 KS. Hibridna verzija GLC-a dolazi sa benzinskim
pogonskim sistemom od 211 KS i elektromotorom od 116 KS koji do stotke isteruje
za fenomenalnih šest sekundi, a na „struju“ isteruje 35 kilometara. Maksimalna
brzina je 235 km/h. Benzinski i dizel agregati imaju 9G-tronik automatske
menjače, a u hibridnoj verziji „upakovan“ je automatski 7G-tronik plus menjač.
Novi GLC ima pet modova vožnje, kao i plus tri za terensko „drajverisanje“. Ono
što je još bitno kod novog nemačkog četvorotočkaša jeste cena. Osnovni model sa
benzinskim motorom se prodaje za 43.836 evra, dok je najskuplji u „ful“ opremi
63.540 evra.
Tekst
Dragan Stanimirović
Komentari(0)