Vozite pametno na TNG
Šta bi bilo kada bi TNG bio na glasu kao najbolje pogonsko gorivo za automobile? Treba spomenuti da je reč o gorivu čiji kvalitet nije nadaleko poznat - ekološki je prihvatljiv, pristupačan i siguran
Ima i smisla s obzirom na rastuće cene goriva i globalne napore da se smanje emisije CO2. Ali, koliko je jednostavno koristiti gas? Da li je praktično? Kako napuniti rezervoar na benzinskoj pumpi? Damien, voditelj odeljenja za međusektorske usluge u Daciji, nam je objasnio zašto tečni naftni gas usrećuje toliko kupaca koji su odabrali Dacijin dvogorivni motor ECO-G. Zaključak je jednostavan! Jednom kada pređete na gas, nikad se više nećete vratiti na staro!
Naftni gas. Zvuči opasno i kao da zagađuje! Ali nije tačno!
Istina je potpuno suprotna. TNG je neshvaćen i kupci od njega zbog toga zaziru.
Na glasu je kao opasan i zastareo, što je potpuno neosnovano. TNG je kao gorivo
usavršavan decenijama. Sada je siguran, pouzdan i jednostavan. Znalcima pruža
puno veselja jer je reč o jeftinijem gorivu koje karakteriše manja potrošnja.
Kao i dizel? Da, ali je još jeftiniji, a pri tome emituje manje CO2 i manje
čestica čađi. U brojnim zemljama ga smatraju čistim gorivom, zbog toga TNG
vredi bolje upoznati. Svaki Dacijin model dostupan je u verziji sa motorom
ECO-G, pokretanim TNG-om. To Dacijinu ponudu čini jedinstvenom na tržištu i
dobitnim rešenjem za kupca i planetu.
-TNG je praktično, ekonomično, ekološki prihvatljivo i
jednostavno gorivo. TNG je tako tipičan za Daciju - Damien, voditelj odeljenja
za međusektorske usluge u Daciji.
TNG - gorivo koje ide u
korak sa vremenom
TNG nije ni za specijalizovanu upotrebu, niti prolazni trend.
Naprotiv! Upotrebljava se kao pogonsko gorivo od 1979. godine, a u međuvremenu
je pokorio svet. Najviše se koristi u
Koreji, Rusiji, Tajlandu, Meksiku i Turskoj. U Evropi su predvodnici Poljska,
Ukrajina i Italija. Danas TNG pokreće 28 miliona vozila širom sveta. Damien
dodaje da se „prihvatanje TNG-a u ovim zemljama može objasniti ili prisustvom
golemih rezervi prirodnog gasa ili poreznim olakšicama jer ga smatraju čistim
gorivom (manje emisije CO2 i niže takse za zagadjivanje prirodne sredine)”. Na
primer, vozila pokretana TNG-om u Francuskoj nose oznaku Crit’Air 1, a u
Španiji oznaku ECO. Sporiji rast TNG-a u drugim zemljama je posledica
nedostatka osveštenosti o njegovim prednostima i manjeg broja benzinskih
stanica koje nude ovu vrstu goriva.
Dacijina hrabra odluka
da se fokusira na TNG
Većina automobila pokretanih dvogorivnim motorom naknadno je
opremljena potrebnom opremom. Reč je o procesu koji zahteva saradnju sa
specijalizovanim prerađivačima koji nisu deo proizvođačeve mreže. Ali, u
protekle dve godine je TNG-u porasla popularnost. Prodaja je u jeku rasta cena
benzina i dizela doživela pravi procvat pa danas svedočimo sve većem broju
vozila sa serijski ugrađenim dvogorivnim motorom. Dacia je odvažna marka koja
iz temelja menja svet automobila svojim jedinstvenim poslovnim modelom i
esencijalnim pristupom razvoju pristupačnih i savremenih vozila. Dacia veruje u
TNG od 2010. Trenutno je jedina marka na tržištu koja nudi TNG kao opciju u
svim modelima pokretanim termičkim motorima, što samo dokazuje njenu hrabrost!
-Dacia je učinila TNG pristupačnijim rešenjem tako što ga je
ponudila u svim svojim modelima – Sanderu Stepway, Loganu, Dusteru i novom
Joggeru, prepoznatljivima po oznaci ECO-G - izjavio je Damien.
I tako TNG doživljava eksplozivan rast! U Francuskoj se, na
primer, prodaja učetvorostručila u prvoj polovini 2021. u poredjenju sa 2020.,
a u poredjenju sa 2019. čak je 15 puta veća. Za ovaj znatan rast zaslužna je
prvenstveno Dacia: 2020. Dacijina vozila činila su 78 % svih novih vozila
sa pogonom na TNG prodatih u Francuskoj. U Srbiji je Dacia na tržište ponudila
prvo Duster sa TNG motorom 2020.god, da bi 2021. ovu ponudu proširila na sve
putničke modele i zaključno sa oktobrom 2021. udeo ovih verzija je dostigao
nivo od 24% ukupne prodaje, dok recimo na modelu Sandero i Logan mix TNG-a ide
do čak 32%.
Eco-G - Dacijin TNG
sistem bez komplikacija
Činjenica da se Dacijin provereni TNG sistem ugrađuje na
motor TCE 100 ECO-G već na proizvodnoj liniji je znak sigurnosti i pouzdanosti.
Može da se pohvali istim trajanjem garancije proizvođača (3 godine / 100.000
km), troškovima održavanja i servisnim intervalima kao i zapreminom prtljažnika
kao i verzija sa benzinskim motorom. Rezervoar za TNG je optimalno smešten na
mestu gde se obično nalazi rezervni točak.
Brojni novi kupci se osećaju sigurnijim zahvaljujući
originalnoj opremi i garanciji proizvođača i sa oduševljenjem prihvataju našu
ponudu. Verzije sa pogonom na TNG su činile 20 % Dacijine prodaje u 2020.
godini. U prvoj polovini 2021. činile su 28 % ukupne prodaje. To je prava priča
o uspehu, posebno kad se u obzir uzmu brojne prednosti.
-Dacijini kupci su vrlo pragmatični i traže vozilo koje im je
korisno u svakodnevnom životu. Zahvaljujući dvogorivnom motoru sa dva
rezervoara, TNG omogućava domet veći od 1000 km, a u slučaju novog Dacia
Sandera i do 1300 km - objašnjava Damien.
Dacijina ponuda verzija
ECO-G je:
-praktična: zapremina prtljažnika ostaje ista, bez obzira na
dodatni rezervoar za gas. Otvor za punjenje rezervoara TNG-a nalazi se na istom
mestu gde i onaj za punjenje benzina.
-ekonomična: motor troši više TNG-a nego benzina, ali
prosečna cena TNG-a je u Srbiji 40 % niža. Kupovna cena verzije Dacia ECO-G
brzo se isplati. Zbog dvogorivnog motora automobil ima dva rezervoara za gorivo
pa je domet sa jednim punjenjem veći od 1000 km. Na primer, novi Sandero
Stepway ECO-G nudi 1300 km dometa.
-ekološki prihvatljiva: kad ih pokreće TNG, Dacijini automobili
emituju 10 % manje CO2 od benzina, a pri tome razvijaju više snage i obrtnog
momenta.
-jednostavna: domet sa svakim rezervoarom jasno je istaknut
na instrument tabli. Automobil se automatski prebacuje na benzinski pogon kad
se rezervoar TNG-a isprazni.
Sa toliko argumenata u njegovu korist, Dacijin odabir TNG-a
kao pogonskog goriva očito je pametna i ekološki osvešćena odluka. Dobitna
kombinacija i za vozače i za planetu.
Šta je TNG
TNG, odnosno tečni naftni gas, je mešavina lakih ugljovodonika, uglavnom butana (koji se koristi u domaćinstvima) i propana. Reč je o potpuno neotrovnom gasu. Kad sagoreva, ne proizvodi gotovo nikakve sitne čestice i pomaže da se smanje emisije NOx za koje je poznato da uzrokuju respiratorne bolesti. Ukupno 60 % TNG-a se dobija iz prirodnog gasa. Zahvaljujući postojanju dva rezervoara, u dvogorivnoj verziji motor radi i na benzin i na TNG. Vozač može samostalno da odabre koje gorivo želi da koristi. U proseku TNG ispušta 10 % manje CO2 od benzina. U Evropi je TNG dostupan na 32.000 pumpi, odnosno na četvrtini ukupne mreže benzinskih stanica.
Komentari(0)