Abarth - Godina uspeha i važnih trijumfa
Prethodna godina je bila puna zadovoljstva za brend Abarth, koji je zabeležio važne sportske trijumfe na relijima i na stazama, kao i komercijalne uspehe sa svojim poslednjim specijalnim serijama
-Ponosno slavimo pobedu na FIA R-GT kupu već treću godinu za redom sa reli modelom Abarth 124, koji je u suštini Gran Turismo svetskih šampionata, i koga je vozio Andrea Mabelin iz Italije. Ovaj italijanski vozač je takođe osvojio Abarth reli kup 2020. Nakon što je osvojio tri šampionata za redom, 124 je ostao pobednik u R-GT klasi, sa više od 100 pobeda. Hteo bih da čestitam Gabrijelu Miniju, mladom nacionalnom talentu, nadi međunarodnog moto-sporta i prvom Italijanu koji je osvojio F4 šampionat u ovoj zemlji, kao i Džoniju Edgaru, pobedniku nemačkog F4 šampionata - Luka Napolitano, direktor brendova Fiat, Lancia i Abarth za EMEA region.
-Promocija mladih talenata,
zamislite, čak 7 od top 10 vozača na F4 listi su prvenci, uključujući i Minija,
i promocija moto-sporta čine deo istorije brenda Abarth. Konkretno, trkanje je
uvek bilo najbolje i najteže mesto za dokazivanje, u kome se motori i
tehnološka rešenja oprobaju u ekstremnim uslovima, kako bi se povećale
performanse i pouzdanost kako na trkama tako i za modele u masovnoj
proizvodnji, koju omogućava prenos tehnologije.
Dve nove specijalne serije
Uprkos ovom kompleksnom periodu,
Abarth se takođe istakao vrlo interesantnim rezultatima u komercijalnoj sferi.
Predstavljanje dve nove specijalne serije, od kojih je svaka ograničena na 2000
primeraka, 595 Scorpionero i 595 Monster Energy Yamaha, bilo je uspešno, i
rezultati su pokazali da se tržišni udeo povećao na oko 50% u odnosu na 2019,
sa više od od 80% prodaje izvan Italije.
Novi izazovi
Uzevši ove uspehe kao početnu tačku,
brend „Škorpion“ je sada spreman da prihvati nove izazove i u svetu moto-sporta
i na međunarodnom tržištu tako što nastavlja da osvežava svoju ponudu u 2021. -
nove boje, novi ukrasni elementi i novi detalji koji će naglasiti dvostruki duh
brenda, stil i performanse. Nova gama će uskoro biti otkrivena, i biće dostupna
od februara. Abarth će takođe učvrstiti svoju posvećenost trkanju učešćem na
Formula 4 šampionatima, sa ciljem da izveze ovaj pobednički format u
najinteresantnije strane šampionate, kako iz sportske tako i iz takmičarske
perspektive. Saradnja sa privatnim reli timovima će se takođe nastaviti kao deo
Abarth Customer Sport projekta, sa tehničkom i tehnološkom podrškom u
pit-stopu.
Dve specijalne serije
Prenos tehnologije sa trka na masovnu
proizvodnju može se jasno videti u dve specijalne serije Abarth 595
Scorpioneoro i Abarth 595 Monster Energy Yamaha koje su predstavljene u
septembru, i obe su opremljene 1,4-litarskim Abarth T-Jet motorom, takođe su
osnova za Formula 4 jednosedišne modele. Dva nova otelotvoruju dvostruki duh
brenda, kao i njegove dve osnovne vrednosti: nasleđe i zabavu.
Adrenalinom ispunjena serija Abarth
595 Monster Energy Yamaha predstavlja savršen izraz zajedničkih vrednosti
brenda „Škorpion“ i brenda Yamaha, koje su zasnovane na performansama, trkama,
tehnologiji i zabavi. Proizveden je u ograničenom izdanju od 2000 jedinica, i
ovaj novi model inspirisan je izgledom i enterijerom modela YZR-M1 Monster
Energy Yamaha MotoGP 2020, sa „Monster kandžom“ dodatom na haubu, kao omaž
novom partnerstvu sa poznatim brendom energetskih pića.
Partnerstvo sa Yamahom traje od 2015.
godine, i sa predstavljanjem ove nove specijalne serije, ta veza je ojačana, a
zasnovana je na sposobnosti da se prevaziđu sportske i trkačke prepreke
„izlaskom na ulice“ sa mnogim specijalnim serijama punih adrenalina, Abarth 595
Yamaha Factory Racing Edition (2015.), dvosedišnim Abarth 695 biposto Yamaha
Factory Racing Edition (2015.), i konačno, Limited Edition Abarth 695 XSR
Yamaha (2017.).
Druga specijalna serija, ekskluzivni
Abarth 595 Scorpioneoro je ograničena serija od samo 2000 primeraka koja
predstavlja omaž poznatom A112 Abarth „Gold Ring“ modelu, bolje poznatom
ljubitelja kao A112 Abarth „Targa Oro“. Zaista ekskluzivan automobil, samo 150
modela je proizvedeno 1979. godine, svi crne boje, sa zlatnim detaljima,
sofisticiranim enterijerima i širokim asortimanom opreme u okviru standardnog
paketa, u skladu sa italijanskom tradicijom „granturismo“ automobila.
Sportski uspesi sezone 2020.
Među glavnim trijumfima prošle
sezone, ističu se treća pobeda brenda Škorpion za redom na FIA R-GT kupu, koju
je ostvario mladi Italijan Andrea Mabelini, zajedno sa Virdžinijom Lenci u
Berninini Rally timskom automobilu. Godine 2018. Francuz Rafael Astije osvojio
je ovu prestižnu titulu, a 2019. ju je odneo Italijan Enriko Brazoli. Mabelini
je takođe osvojio Abarth Rally Cup 2020. godine, jednokratni šampionat za
vozače u trci za evropsku titulu, u modelima Abarth 124 rally.
Čist adrenalin i u F4 šampionatima
„powered by Abarth“ u Nemačkoj i Italiji, čiji su rasporedi isprepletani i
unakrsni, gde su jednosedišni modeli sa Abarth motorima imali 18 različitih
pobednika i 23 vozača koji su se popeli na podijum. Ali na kraju šampionata,
imali su samo jednog pobednika. U italiji, po prvi put u 7 izdanja, pobednik je
bio Italijan, 15-godišnji Gabrijel Mini, koji je nanizao 4 pobede i 15 plasmana
koji nose poene, pobedio je u seriji nedelju dana unapred.
Emocije su bile podjednako jake kada
je na nemačkom F4 šampionatu pobedu odneo 16-godišnji Britanac Džoni Edgar.
Tokom sezone, imao je 6 pobeda i 13 plasmana, osvojivši titulu u poslednjoj
trci nakon tesne trke sa Amerikancem Džekom Krofordom i Fincem Elijasom
Sepanenom, druga dva konkurenta. Zajedničkanit koja spaja dva šampionata je
1,4-litarski Abarth T-Jet motor sa 160 KS, što je dokazalo njegove performanse
i pouzdanost.
Formula 4 je osnovana 2014. godine na
osnovu ideje predsednika FIA Žana Tota i odabrala je Abarth kao tehničkog
partnera koji će obezbediti motore. Zahvaljujući izvanrednom odnosu težine i
snage, moćan i pouzdani 1,4-litarski Abarth Turbo motor sa 160 KS postavljen na
Tatuus jednosedišni model garantuje visoke performanse (maksimalnu brzinu od
240 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za oko 5 sekundi). Njegova pouzdanost
takođe znači da se sezonski troškovi za timove i vozače mogu kontrolisati. Zato
ispunjava FIA uslove za obuku za vozače Formula klase budućnosti, i to je
održivo zbog nižeg troška po sezoni, u skladu sa vrednostima FIA i Abarth-a u
pogledu razvoja mladih talenata.
Od 2014. godine, više od 350 vozača
došlo je na staze kako bi dokazali svoje veštine. U nekim slučajevima, dostigli
su vrhunac svoje stručnosti, na primer u slučaju Lensa Strola, prvog pobednika
italijanskog F4 šampionata „powered by Abarth“ 2014. godine, koji je sada vozač
Formule 1. Nemac Mik Šumaher, sin bivšeg Ferrari vozača Mihaela, takođe se
trkao u F4 2016. godine i osvojio je Formula 2 svetski šampionat prošle godine.
Uspeh i na digitalnim platformama
Porodica Abarthisti fanova nastavlja da pruža tople dobrodošlice čak i prošle godine kada je događaj povodom Dana Abarth-a održan u virtuelnom obliku. Zaista, zajednica je omogućila brendu Abarth da obori Ginisov rekord. Ljubitelji brenda Abarth su se okupili na mreži na spektakularnom onlajn događaju, koji je postao najveće digitalno okupljanje na svetu zahvaljujući učešću svih njegovih fanova, koji su postavili 868 fotografija svojih Abarth automobila na posebnoj Facebook stranici, tokom jednog sata - to je bio rekord koji je oborio Abarth digitalni dan.
Komentari(0)