Alfa Romeo 33 - Legendarna lokacija koja predstavlja deo istorije brenda

Kako bi proslavio stotu godišnjicu 24 sati Le Mana, Alfa Romeo je nedavno napravio omaž u bajkovitoj Vili Erba predstavljanjem dva legendarna automobila

    foto: Stellantis
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Nakon što je napravio omaž „Milan Design Week-u“ sa futurističkim prototipom u CARABO stilu, Alfa Romeo 33 ostao je zvezda manifestacije „Concorso d’Eleganza Villa d’Este“, međunarodnog događaja za ljubitelje automobila koji se ne sme propustiti, jednog od najprestižnijih u industriji. Kako bi proslavio stotu godišnjicu 24 sati Le Mana, Alfa Romeo je napravio omaž u bajkovitoj Vili Erba predstavljanjem dva legendarna automobila koji simbolizuju nezaboravne poduhvate na poznatoj francuskoj stazi: 33/2-litarski model „Daytona“ (1968) i 33 TT 12 (1975).

Tipo 33 je porodica automobila koja je dominirala scenom tokom cele decenije, od 1967. do 1977. godine, ne samo na stazi već i na putevima. Model 33 Stradale – tipska verzija trkačkog modela 33 – ostaje simbol stila brenda, otelovljenje funkcionalnog dizajna i lepote posvećene performansama. U kolektivnoj podsvesti važi za jedan od najlepših automobila na svetu. Veza između brenda Alfa Romeo i „Concorso d'Eleganza Villa d'Este“ započela je dubokom povezanošću između Milana - rodnog mesta brenda Alfa Romeo - i jezera Komo, koje je dugo bila omiljena destinacija za aristokratiju istog grada i simbol italijanske izvrsnosti širom sveta. Ta ista veza izdržala je test vremena i snažna je i danas. Čak i kada je fokus automobilskog sveta prešao na masovnu proizvodnju, a Concorso d'Eleganza postao sjajna uspomena na jedno doba koje se više neće ponoviti, Villa d'Este je svojom privlačnošću doprinela snimanjima, događajima, prezentacijama i okupljanjima, na kojima su mnogi oldtajmeri i konceptualni automobili brenda dobijali prestižne nagrade.

„Concorso d'Eleganza Villa d'Este“ je jedan od najprestižnijih događaja u industriji (prvi datira iz 1929. godine). Ove godine, pored tradicionalne i aristokratske baze u Černobiju, događaj je takođe obuhvatio očaravajuću Vilu Erba, gde je proslavljen stoti jubilej trke 24 sata Le Mana. Iz toga proizlazi veza sa Alfa Romeom, koji je odlučio da izloži dve dragocenosti iz svoje kolekcije oldtajmera, model 33/2-litarski „Daytona“ (1968) i model 33 TT 12 (1975), oba prisutna na francuskoj stazi. Alfa Romeo 33/2-litarski model „Daytona“ predstavlja simbol plemenitog sportskog duha brenda koji se, posle povlačenja iz konkurencije 1951. godine, nakon što je osvojio drugi od dva šampionata Formule 1 sa modelom „Alfetta“ 158-159, vratio na međunarodnu scenu sa Autodeltom (1963), zvaničnim trkačkim odeljenjem Milanskog preduzeća, koje ove godine proslavlja svoju 60. godišnjicu.

Nakon početnih uspeha sa trkačkim automobilima, Autodelta je odlučila napraviti veliki iskorak u kvalitetu u kategoriji „prototipova“, počevši od modela „Tipo 33“. Sport prototipovi su bili dizajnirani isključivo za trke, opremljeni izuzetno sofisticiranim motorima i šasijama, i proizvedeni u ograničenim količinama potrebnim za homologaciju. Bili su opremljeni unapređenim i snažnim dvolitarskim srednjim motorom u obliku slova V, sa osam cilindara, koji je razvijao 270 KS i dostizao brzinu od gotovo 300 km/h. Prva verzija modela 33/2 (gde je 33 broj projekta, a 2 zapremina izražena u litrama) osvojila je svoju debitantsku trku u martu 1967. godine, u brdskoj trci kod Flerona blizu Liježa, u Belgiji: Alfa Romeo se tada uključio u Svetsko prvenstvo sportskih automobila, ostvarujući prestižne pobede na iscrpljujućim trkama izdržljivosti, pre svega na 24 sata Dejtone 1968. godine, gde je osvojio prva tri mesta u svojoj klasi sa timom koji su činili Vaccarella-Schütz, Andretti-Bianchi i Casoni-Biscardi-Zeccoli.

Ova velika pobeda dovela je do toga da ime poznate američke staze postane deo naziva Alfa Romeo 33/2. Model 33 je takođe postigao odlične rezultate na trci 24 sata Le Mana - sa još jednim „het-trikom“ u klasi. Na drugim takmičenjima, takođe je ostvario zapažene rezultate u ukupnom plasmanu, čak i ispred mnogo moćnijih automobila: to se dogodilo i na trci u Mugellu, gde su Vaccarella-Bianchi-Galli stigli na vrh podijuma. Razvoj koncepta Progetto 33 bio je neprekidan i napokon, 1975. godine, Alfa Romeo je uspeo da ostvari svoj san osvajanjem Svetskog prvenstva za brendove. Zvezda ovog impresivnog poduhvata bila je Alfa Romeo 33 TT 12 (sa tubularnom šasijom), automobil opremljen trolitarskim 12-cilindričnim motorom u obliku slova V sa 180°, koji je bio sposoban da razvije 500 KS i dostigne brzinu od 330 km/h. Sa izvanrednim vozačima, većinom i iz Formule 1, kao što su Arturo Merzario, Vittorio Brambilla, Jochen Mass, Jacques Laffite, Henri Pescarolo, Derek Bell, Jacky Ickx i Nino Vaccarella, model 33 TT 12 je ostvario pobedu na sedam od osam trka koje su se bodovale za Svetsko prvenstvo. Legendarni 12-cilindrični motor koji je bio ugrađen u ovaj automobil postavio je temelje za povratak brenda Alfa Romeo u Formulu 1 1976. godine, kao dobavljača motora za tim Brabham.

Komentari(0)

sortiraj