Alfa Romeo Giulia i Stelvio - Umetničko delo na točkovima
Modeli Alfa Romeo Giulia i Stelvio evoluiraju u pogledu stila i tehnologije ali ostaju verni genetskom kodu brenda, kao izrazu plemenitog italijanskog sportskog duha još od 1910. godine
Novi Giulia i Stelvio upravo debituju. Ovi nagrađivani modeli osvojili su međunarodnu zajednicu zahvaljujući prepoznatljivoj izvrsnosti ovog brenda - savršena raspodela težine, najbolja dinamika vožnje u klasi, vrhunska tehnološka i pogonska rešenja - i bezvremenski dizajn koji čini svako Alfa Romeo vozilo dugotrajnim „umetničkim delom na točkovima.“ Danas, jedinstveni pristup lepoti italijanskog dizajna brenda Alfa Romeo postao je još zavodljiviji i moderniji na oba modela, sa stilskim intervencijama na prednjim delu, koja stvaraju jasan i snažan utisak srodnosti sa modelom Tonale. Novi Giulia i Stelvio postaju dostupni od februara 2023.
Novi izgled
Na prednjem delu novih model Giulia i Stelvio, maska
hladnjaka, gde je postavljen logo, kao i niže rešetke dva glavna usisnika za
vazduh dobile su jedinstven izgled koji predstavlja modernu interpretaciju
poznate i upečatljive „Trilobo“ rešetke. Farovi zapravo čine glavni novi
element u prednjem delu. Danas na oba modela debituju farovi „3+3“, sa 100% LED
Adaptive Matrix svetlima. To stvara snažan osećaj porodične
bliskosti sa modelom Tonale i istovremeno podseća na jedan od poznatih
elemenata brenda koji su uveli legendarni model Alfa Romeo SZ Zagato i
konceptualni model Alfa Romeo Proteo. Tri modula čine jedinstven prednji deo
novih modela Giulia i Stelvio i pružaju dnevno svetlo, dinamičan signal za
skretanje koji obezbeđuje najbolje uslove osvetljenja zahvaljujući uvođenju dve
sofisticirane tehnologije: „Adaptivni sistem
prednjih svetala“, koji konstantno podešava oborena svetla na osnovu brzine
i uslova vožnje, kao i „Tehnologija segmentovanih dugih svetala bez odsjaja“,
koja u uslovima lošeg osvetljenja automatski detektuju oba smera saobraćaja
kako bi se izbeglo zaslepljivanje drugih vozača, a za kraj, tu je i uređaj
„Dobrodošli i doviđenja“, funkcija koja se uključi svaki put kada vozač zatvori
ili otvori vrata automobila. Sve to znači više efikasnosti - u pogledu trajanja
i uštede energije - i više bezbednosti zbog manje zamora očiju i većeg komfora
pri vožnji. Raspored grupe zadnjih LED svetala, koji omogućava savršenu
kombinaciju stila i sofisticiranih tehnologija, takođe je napravljen tako da
naglasi sportski duh oba modela. Konkretno, nova Giulia ima nova zadnja svetla
pokrivena staklom sa transparentnim finišom, dok svetla na novom modelu Stelvio
imaju zadimljena stakla sa sjajnim crnim finišom.
Nova, potpuno digitalna
instrument tabla
Novi Giulia i Stelvio su opremljeni najsavremenijom
tehnologijom kako bi se omogućilo komforno i povezano iskustvo, dok u isto
vreme pruža prepoznatljivo zadovoljstvo vožnje Alfa Romeo modela. Najvažnija
promena može se uočiti na instrument tabli, sa njenim istorijskim
„teleskopskim“ dizajnom. Sadrži novi, kompletno digitalni 12,3-inčni TFT ekran,
gde je moguće pristupiti svim informacijama o vozilu i parametrima koji se
odnose na tehnologije autonomne vožnje. Nadalje, klaster je dostupan u tri
varijante: Evolved, Relax i Heritage. Evolved predstavlja budućnost
dizajna brenda Alfa Romeo i koristi centralnu oblast ekrana, ali ipak
zadržavajući dva poprečna dela. Relax je fokusiran na komfor, ne
sadrži detaljne informacije o vozilu i ne prikazuje ta dva
dela. Heritage je inspirisan legendarnim modelima brenda iz
šezdesetih i sedamdesetih, sa upečatljivim detaljima kao što su obrnuti brojevi
na kraju skale brzinometra.
NFT tehnologija i „Alfa
Connect Services“
Novi Giulia i Stelvio su opremljeni fluidnim i intuitivnim
Human Machine Interface (HMI) sistemom pomoću koga su sve funkcije pri ruci.
Nadalje, sistem za informacije i zabavu garantuje sadržaj, funkcionalnost i
„Alfa Connect Services“, u okviru koga se nudi više korisnih usluga za
bezbednost i komfor, dizajniranih tako da se ažuriraju bežično. Na primer,
funkcija „My Remote“ obuhvata različite usluge kao što je mogućnost kontrolisanja
neke od funkcija vozila (otvaranje/zatvaranje vrata, treperava svetla) iz
daljine pomoću pametnog telefona/pametnog sata. Počevši od danas, NFT
(nezamenljivi tokeni) tehnologija je dostupna za nove modele Giulia i Stelvio -
što predstavlja svetsku ekskluzivu u automobilskoj industriji, koju je
italijanski brend započeo modelom Tonale i koja je danas dostupna za celokupnu
gamu. Tehnologija je zasnovana na konceptu „blokčejn kartice“, šifrovanog i
nepromenljivog digitalnog zapisa u kome se čuvaju glavne informacije o svakom
vozilu. Ovaj upečatljivi element van automobila, koji se lako koristi i koji je
održiv, dodatno naglašava inovativni karakter brenda Alfa Romeo. Po izboru
klijenta, NFT generiše sertifikat gde se čuvaju podaci o životnom ciklusu vozila.
Ovaj sertifikat može da se koristi kako bi se garantovala odgovarajuća
očuvanost vozila i time se štiti njegova rezidualna vrednost. NFT sertifikat
dodatno predstavlja potvrdu kredibilnosti što pomaže vlasniku/preprodavcu, ali
takođe i dodatno ohrabruje kupca polovnog vozila.
Dinamika vožnje koja je
najbolja u segmentu
Dinamika vožnje novih Alfa Romeo modela Giulia i Stelvio je
ponovo najbolja u klasi u njihovim segmentima. Oni pružaju intenzivno iskustvo
vožnje u autentičnom Alfa Romeo duhu, što podrazumeva odgovarajuću ravnotežu
između italijanskog dizajna, vrhunskih motora, savršene raspodele težine,
specijalnih tehnoloških rešenja i izvrsnog odnosa težine i snage. Suština
današnjih i starijih modela brenda Alfa Romeo sadržana je u „magičnoj“ formuli
koja je, od modela Tonale (simbola metamorfoze brenda), nastavila da redefiniše
sportski duh za XXI vek tako da on obuhvata i održivost. Kako bi se postigao
novi nivo efikasnog sportskog karaktera s visokim performansama, globalni
italijanski brend može da se osloni na svoju poznatu izvrsnost. Sve što je
potrebno je da sednete u nove modele Giulia i Stelvio kako biste razumeli da
ste na putu u budućnost vožnje.
Lakoća i agilnost: savršeno i sportsko dinamično
ponašanje modela Giulia i Stelvio podržano je upotrebom ultra-lakih materijala
kao što je aluminijum (npr. korišćen je za osnovu motora) i ugljenika (npr. za
kardansko vratilo), što je preuzeto direktno iz sveta trkanja. Pogon na sva
četiri točka sa Q4 tehnologijom: dizajnirana je tako da upravlja prianjanjem
vozila na reaktivan i predvidiv način, kako bi se obezbedili najviši mogući
nivoi performansi, efikasnosti i bezbednosti. Q4 tehnologija garantuje sve
prednosti pogona na sva četiri točka i istovremeno garantuje smanjenu potrošnju
goriva, reaktivnost i zadovoljstvo vožnje vozila sa pogonom na zadnjim
točkovima. U srcu Q4 sistema je sistem Active Transfer Case (ATC) koji prati
uslove prianjanja i radnje vozača u stvarnom vremenu kako bi obezbedio najbolje
performanse.
Q4 sistem brenda Alfa Romeo omogućava vozilu da putuje u
klasičnom režimu sa pogonom na zadnjim točkovima, ako se prianjanje guma
približava krajnjoj vrednosti prianjanja, ili na zahtev vozača, može odmah da
isporuči do 50% obrtnog momenta motora u prednje točkove za manje od 150ms, time
sprečavajući proklizavanje točkova i obezbeđujući maksimalne performanse vozila
i efikasnost vožnje.
Q2 mehanički samozaključavajući diferencijal: U okviru
paketa Veloce, moguće je integrisati Q4 pogon na sva četiri točka sa Q2
mehaničkim samozaključavanjem, koje je takođe dostupno i na verzijama koje
imaju samo pogon na zadnjim točkovima. Nezavisni blokirajući diferencijal
unapređuje agilnost i sportski karakter, garantujući savršeno prianjanje radi
bolje stabilnosti vozila u krivinama pri velikim brzinama, i većim bočnim
ubrzanjem i vrhunskom bezbednošću pri mokrim ili klizavim uslovima puteva, time
što su točkovi uvek pod kontrolom, i smanjujući proklizavanje.
Alfa Link vešanje: Vožnja Alfa Romeo vozila je
nezaboravno iskustvo. To je usled ekskluzivne Alfa Link™ arhitekture
vešanja. U prednjem delu, izabrano je vešanje sa duplom viljuškom sa
poluvirtuelnom osovinom za skretanje (ekskluzivno za Alfa Romeo), čime se
optimizuje efekat filtriranja i omogućava vozaču da skreće brzo i precizno sa
nesputanom kontrolom. Pozadi, izabrano je rešenje sa više veza, sa četiri i po
ruke - patent brenda Alfa Romeo - čime je obezbeđeno unapređeno upravljanje, u
kombinaciji sa izvanrednim komforom. Kao ekskluziva u okviru specijalne serije
Competizione, ugrađen je Alfa™ Active Suspension sistem, sa
elektronski kontrolisanim sistemom za damping, koji se prilagođava uslovima
vožnje od momenta do momenta, omogućavajući vozaču da izabere upravljanje sa
većim performansama ili upravljanje prilagođeno komforu.
Integrisani sistem kočenja (IBS): elektromehanički sistem
koji kombinuje kontrolu stabilnosti sa sistemom kočenja, garantujući momentalni
odziv kočnica, smanjujući razdaljinu kočenja i omogućavajući značajnu
optimizaciju težine. Korišćenje sistema za žično kočenje omogućava značajno
smanjenje komponenti unutar komore motora, zamenjujući jedinstven uređaj sa
jedinicom koja se sastoji od pumpe, kočnica na struju i ESP, što garantuje
manje poduprte mase i veću agilnost vozila.
Pored toga, sjajnoj dinamici vožnje modela Giulia i Stelvio
takođe doprinosi ekstremno direktan upravljač, koji je uparen sa 8-stepenim ZF
automatskim prenosom sa automatskim papučicama za kvačilo, što garantuje
vrhunsku kontrolu u krivinama. Za kraj, ali ne i najmanje važno, za savršenu
ravnotežu između zadovoljstva u vožnji i sistema za podršku, novi modeli Giulia
i Stelvio nude kompletan skup naprednih sistema za podršku vozaču (ADAS) sa
funkcijama za autonomnu vožnju 2. nivoa. To znači da vozač može da prepusti
vozilu kontrolu na ubrzavanjem, kočnicama i volanom u određenim uslovima pomoću
elektronskih sistema koji zahtevaju stalan nadzor vozača. Ovi sistemi
podržavaju vozača i pružaju veći komfor tokom dugih putovanja. Međutim, vozač
mora u svakom slučaju da ima konstantnu kontrolu, uvek držeći ruke na volanu.
Jednostavna i
intuitivna strategija za gamu
Novi modeli Giulia i Stelvio spajaju se na novoj logičkoj
ravni koju je uveo Tonale, koji čini konfigurisanje vozila od strane kupaca još
lakšim. Zapravo, dostupna su dva paketa opreme - Super i Ti - od kojih svaki
ima upečatljive karakteristike kako bi se zadovoljili i najzahtevniji kupci.
Paket opreme Super, početni model za jedinstveno Alfa Romeo iskustvo, može se
prilagoditi primenom paketa Sprint, koji obuhvata razne sportske dodatke. Paket
Ti, koji naglašava eleganciju i istaknuti karakter dva vozila, može se
unaprediti paketom Veloce kako bi se postigle maksimalne performanse i sportski
duh. Ne treba zaboraviti ni da imena Super, Sprint, Ti i Veloce imaju dug
istorijat u okviru brenda Alfa Romeo. Dakle, postoji četiri različita paketa,
od kojih svaki može da odgovori na potrebu kupca da se oseća kao da je jedno sa
svojim vozilom. Konačno, novi Giulia i Stelvio nude značajne promene u pogledu
motora: na svim modelima u gami, sada je dostupan i 160 CV dizel motor sa
pogonom na zadnjim točkovima. Konačno, tu su i moćni benzinski motor od 280 KS
sa pogonom na četiri točka i dizel motor od 210 KS.
NFT sertifikat za
posebnu Competizione seriju
Da bi proslavio debitovanje novih modela Giulia i Stelvio, Alfa Romeo uvodi specijalnu seriju Competizione - autentičnu „koncentraciju“ stila koja će sigurno oduševiti Alfa Romeo zajednicu. Sa Veloce paketom koji je dostupan za svaki paket, prvo izdanje biće glavno u gami, a ističe se zbog ekskluzivne Moon Light mat sive boje i crnih čeljusti kočnica. Intenzivni sportski izgled novog modela Stelvio naglašen je 21-inčnim alu-felnama. Enterijeri se ističu zbog svojih Harman/Kardio audio sistema i table presvučene kožom, kao i sedišta sa crvenim šavovima. Konačno, ima zatamnjena stakla i znak Competizione na bočnim i prednjim naslonima za glavu. U okviru modela Competizione, ekskluzivni sistem vešanja Alfa Active Suspension NFT (nezamenljivi token) tehnologija su okviru standardnog paketa, što garantuje jedinstvenost svakog Competizione automobila i obezbeđuje njegovu originalnu konfiguraciju. U pitanju je najbolji izražaj suštine brenda Alfa Romeo u pogledu stila, performansi i tehnologije.
Komentari(0)