Alfa Romeo Stelvio - Strast u srcu jednog nasleđa, brzine i lepote
Možda nije najbolji u dugoj i bogatoj istoriji brenda Alfa Romeo, ali model Stelvio svakako će ostaviti debeli trag na asfaltu kada je u pitanju poređenje sa njegovom automobilskom familijom
Kada kupujete neki od modela Alfa Romeo morate znati da sa njim uzimate i njegovu bogatu istoriju od 110 godina postojanja! Jedan od svetskih italijanskih automobilskih velikana proizveo je mnogo kvalitetnih sportskih četvorotočkaša. Kao i svaka fudbalska pijaca u kojoj očekujete sa nestrpljenjem da vaš voljeni klub dovede najboljeg igrača, tako je i sa ovim proizvođačem automobila. Na radost mnogih uvek je pozitivna trema i isčekivanje šta će to italijanski proizvođač spustiti sa proizvodnih traka u "prelaznom roku". Ovoga puta kao dolazak Kristijana Ronalda u FC Juventus, pozitivnu tremu i veliku radost "Alfista" je izazvao model Stelvio. Kao što jedan fudbalski klub živi za pehare, tako je i Stelvio samim izlaskom na ulice pobrao ogromne aplauze i jedan je od retkih četvorotočkaša koji je osvojio najviše nagrada širom sveta u svojoj kratkoj istoriji.
Rame uz
rame sa svojom familijom
Slobodno možemo reći da Stelvio može
da stane sa svim svojim prethodnicima bogate istorije - rame uz rame. Možda bi
neko rekao da je trenutno najbolji iz game ovog proizvođača, ali mi pišemo da
neće obrukati nikoga ko je stvarao ovaj automobilski brend čitavih 110 godina.
Predstavlja svoje nasleđe sa čistom desetkom. Prvi terenac u bogatoj istoriji
brenda, koji se vozi kao jedna sportska limuzina. Ovo SUV vozilo garantovano
daje uzbudljivu vožnju koja će zadovoljiti čak i najzahtevnije vozače.
Agregat
2.2 sa 190 KS
Imali smo ga na testu - Alfa Romeo
Stelvio Q4! Preuzeli ga na 287. pređenom kilometru, što bi se reklo onako
"ispod čekića". Sportska priroda ovog SUV vozila uzdiže ga na jedan
poseban nivo. Ispod haube je postavljen snažni agregat napravljen od
aluminijuma, verzija 2.2 sa motorom snage od 190 KS i predstavlja ono najbolje
kada je reč o tehnologiji konstrukcije agregata. Ima četiri redno postavljena
cilindra, kao i poslednju generaciju sistema ubrizgavanja MultiJet II, sa
podešavanjem stepena ubrizgavanja. Turbo-punjač sa varijabilnom geometrijom i
električnim upravljanjem, nudi vrhunsku mehaniku i minimizuje vreme odziva,
istovremeno garantujući efikasnost.
Moćani dizel agregat ovaj SUV model
pogoni s lakoćom i kada u njemu sedi pet odraslih osoba. Toliko je startan da u
svakom "punjenju" gasa lepi za sedišta sve putnike u vozilu. Naravno,
najlepši je osećaj kada ste upravo vi za volanom. Stalno vas ohrabruje da
nastavite i vozite punim gasom. Sa njim pričate sve svetske jezike, jer je
savremen i snažan, upečatljiv i prijatan, a u svakom njegovom centimetru lepo
je skrojen, bilo da je reč o njegovoj unutrašnjosti ili spoljašnjosti. Kod
njega papučica gasa je uvek na maksimumu.
Ne piše u prospektu, hteli ili ne,
sam vas navodi da vozite brže i britko, jer on tako želi i hoće. Vi ste tu samo
da slušate i uživate u njegovoj preciznoj vožnji. Bilo da je na pravcu, blažim
ili oštrijim krivinama dominira u svakom segmentu na putu. Svoju pravu narav
pokazuje kada ga isterate na prav put i naštelujete dugme D - Dynamic mode, gde
mu misli usmeravate da samo razmišlja na sportsku vožnju. Izuzetno povišeno i
sportsko sedenje vozača definitivno se uklapa u jednu celinu koja će oduševiti svakog vozača koji sedne u
kabinu ovog italijanskog lepotana. Na otvorenom putu ovaj model jednostavno
plovi! I pri velikim brzinama deluje strogo postavljen "na nogama" i
uliva hrabrost zbog svih bezbednosnih sistema koje poseduje.
Do
stotke za devet sekundi
Do stotke ova momčina stiže za devet
sekundi, dobrim delom zahvaljujući automatskom menjaču. Samo kratko makismalnu
brzinu na cajgeru "razvlačimo" na odličnih 200 km/h. Imamo utisak da
je papučica gasa bila spremna da primi još jedno deset odsto brzine nagore, ali
pokušali smo samo na trenutak da izvučemo maksimanu brzinu, a pritom da ne
izazivamo sudbinu. Vozač sedi na odličnoj poziciji i tokom velikih brzina ima
izuzetnu kontrlolu nad vozilom. Pruža vrhunsko upravljanje i bezbednost u svim
segmentima vožnje. Ono što je jako bitno, sem prijatnog "režanja"
motora, zvučna izolacija je dobro urađena, pa je agregat skoro i nečujan u
kabini vozila i pri velikim brzinama.
Štedljiv
agregat
Kada smo vozili poštujući sve
saobraćajne propise i nismo stiskali "nasilno" papučicu gasa da
vidimo koje sve mogućnosti pruža ovaj automobil, potrošnja goriva je bila na
zaista zavidnom nivou. U gradskim uslovima vožnje ona je bila 8,2 litara na
pređenih 100 kilometara, dok je na otvorenom putu pravo osveženje i iz
rezervoara isteruje skromnih 6,7 litara dizela. Treba reći da ukoliko ste jaki
na gasu i volite "jaču" vožnju, potrošnja se penje bar za jedan litar
više. Međutim, mišljenja smo da kada kupujete ovakav automobil ne treba misliti
o potrošnji goriva jer sam užitak u lepljenju glave i leđa za sedišta nema
cenu.
ZF
osmostepeni automatski menjač
Agregat ove momčine uparen je sa ZF
osmostepenim automatskim menjačem. Odlično je podešen, lako i precizno na vreme
menja stepen prenosa. Prenosni mehanizam uključuje i blokirajuće kvačilo koje
vozaču daje moćan osećaj ubrzanja u okviru istog stepena prenosa nakon
prebacivanja u određenu brzinu. Zavisno od izabranog modela sa Alfa DNA
selektorom, automatski prenos optimizuje fluidnost, udobnost i lakoću vožnje u
svim okruženjima, uključujući i gradsku vožnju i dodatno poboljšava
ekonomičnost potrošnje goriva i emisije CO2. Na raspolaganju su komande sa
aluminijumskim ručicama montirane na upravljački stub.
Tri
različita režima vožnje - DNA
Stelvio ima odličan inteligentni
sistem, koji su razvili Alfa Romeo inženjeri kako bi pružili zadovoljstvo u
vožnji bez kompromisa. Vozač može da izabere tri različita režima vožnje preko
inovativnog Alfa DNA, sistema koji radi na parametrima obrtnog momenta motora,
povratnim informacijama iz papučice i kočionog sistema putem uređaja za
predpunjenje, odnoso menjanja brzine, ESC i ASR kontroli vuče.
Tehnologija DNA podrazumeva - D -
Dynamic mode, za sportsku vožnju. Motor i menjač se prilagođavaju sportskom
menjanju brzina, a pojačava se i vuča u krivinama i rekacija pedala gasa
prilikom ubrzavanja. N - Natural mode, motor i menjač se prilagođavaju
komfornijoj vožnji. A - Advanced Efficiency za sve prilike kada više želite da
štedite gorivo, nego da uživate u mogućnostima vozila. Najviše, što je i
logično za ovakav automobil, vozili smo u D modu gde Stelvio pokazuje svu svoju
snagu i od čega je skrojen.
Unutrašnjost
vozila sportska i nežna
Njegova unutrašnjost je nežna,
jednostavna, moderana i sportska u svakom delu vozila. Italijanski dizajn se
prepoznaje čim zavirite u ovo vozilo. Sve je lepo i na mestu. Kada sednete u
polu-tvrda, ali udobna sedišta, odmah se vidi da se proizvođač potrudio da
donese nešto sasvim novo što će se razlikovati od drugih proizvođača. Italijani
su u tome i uspeli! Instrument tabla je precizno postavljena, jasna je, a sve
komande su na dohvat ruke vozaču kako bi bezbednost u toku vožnje bila na
najvišem nivou. Centralna konzola, sa novim stilom, obezbeđuje veće,
pristupačnije delove za čuvanje stvari, kao i nova funkcija bežičnog punjača.
Na raspolaganju su komande sa
aluminijumskim ručicama montirane na upravljački stub. Na prvi pogled kada
uđete u vozilo nisu nam se svidele velike i izražene ručice menjača. Međutim,
posle samo desetak kilometara vožnje shvatili smo šta su italijanski dizajneri
hteli da nam kažu. Veliko i jednostavno, precizno i prihvatljivo za sve prste.
Volan zaslužuje veliku pažnju. Skrojen je da zadovolji i najzahtevnije
kritičare. Prijatan je na dodir i svaki ukrasni element je izrađen od finih
materijala i sa komandnim detaljima, kao i brojnim izražajima zadovoljstva za
vozača. Plastika u ovom automobilu svedena je na mimimum, što je za svaku
pohvalu. Komfora ima za pet odraslih putnika u vozilu. Na zadnjoj klupi sede
putnici bez guranja i preko 195 centimetara. Prostora ima na pretek i za glavu,
ruke i ramena, kako napred tako i pozadi. Sedišta su malo tvrđa, ali kao što
smo rekli, udobna za duža putovanja.
Koncept
unutrašnjosti podređen vozaču
Koncept unutrašnjosti podređen vozaču
naglašen je dijagonalnim tunelom, blago valovitom instrument tablom i malim
upravljačem sa direktnim odnosom, presvučenim kožom, koji se efikasno
prilagođava svim stilovima vožnje. Stelvio je opremljen i informativnim TFT
klaster displejom koji daje sve osnovne
podatke, dok interfejs vozač-automobil obuhvata dve kružne komande za
laku, momentalnu upotrebu - Alfa DNA selektora
i Alfa Connect sistema. Zavisno od verzije, Alfa Connect ima 8,8-inčni displej
visoke rezolucije, sa integralnom funkcijom 3D navigacije, koja predstavlja
najnovije dostignuće na polju info-zabavne opreme, a koja je razvijena u
partnerstvu sa kompanioim Magneti Marelli.
Sa ekranom visoke rezolucije od 8.8
inča i 3D navigacijom, Stelvio dolazi sa potpuno novim infotainment sistemom,
koji kontroliše intuitivni Rotary Pad i napredni sistem prepoznavanja glasa.
Novi Alfa Connect sistem, kompatibilan sa Apple CarPlay funkcijom za iPhone i
sa Android AutoTM funkcijom za Android uređaje, pruža direktan pristup
aplikacijama na pametnom telefonu. Postignut je i visok nivo udobnosti u
vozilu, sa dvozonskim sistemom upravjanja klimom, sofisticiranim Alfa Connect
info-zabavnim sistemom.
Agresivna
spoljašnjost
Njegova lepa unutrašnjost se preliva
i na spoljašnjost. Prednji deo vozila izgleda agresivno, dinamično, i
kompaktno! Mami poglede prolaznika što je jedan od pokazatelja da može da se
podiči činjenicom da osvaja na prvi pogled. Kombinacija je izvajane robusne
lepote i sportskog duha. Napred se nalazi fino integrisana maska hladnjaka u
obliku slova "V". Za agresivni izgled pored fino integrisanih svetala
zaslužni su specifični izgledi ispustima za vazduh za međuhladnjake i klasičnim
otvorima oko rešetke štitastog oblika, u spoju sa snažnim spoljnim površinama.
Bočni izgled ima konture kompaktnog
automobila, počev od prednjeg dela ka zadnjem, i kabinom sa strmim zadnjim
delom, zajedno sa elegantnim spojlerom za maksimalne aerodinamičke performanse
koje su od suštinskog značaja za automobil. Zadnji kraj Stelvia takođe privlači
pažnju zahvaljujući sportskoj pojavi i fino integrisanim svetlima, kao i vidno
postavljenim znakom Alfa Romeo na centralnom delu petih vrata.
Odlične
dimenzije
Alfa Romeo Stelvio je dugačak 4,68
metara, širok je 1,90, u visinu se proteže na 1,69, a međuosovinsko rastojanje je
2,81 metar. Zapremina prtljažnika je izuzetno prostrana i iznosi 525 litara!
Ima praktičan poklopac prtljažnika sa električnim upravljanjem. Njegov ukrojeni
pravougaoni izgled daje odličan prostor da se u njega stavi sve od većih torbi
do manje dečije bicikle. Prostora i pregrada u unutrašnjosti vozila za
odlaganje sitnica ima taman za jednu četvoročlanu porodicu da smesti sve ono
što bi trebalo da im bude pri ruci. Težak je 1.659 kilograma. Pored odlične
vožnje koje nudi i mladalačkog izgleda, možemo ga okarakterisati zbog velikog
prtljažnika i odličnih dimenzija i kao porodično vozilo.
Tehnologija
Q4
Alfa Romeo Q4 tehnologija za pogon na
sva četiri točka sjedinjuje maksimalnu bezbednost sa vrhunskim performansama.
Distribucija snage među osovinama prilagođava se u realnom vremenu uslovima na
putu i zahtevima vozača, što dovodi do savršene vožnje. Prednosti pogona na četiri
točka ne osećaju se samo u uslovima vožnje van puta, on optimizuje i performans
na putu u svim vremenskim uslovima.
Tehnologija Q4 je dizajnirana da
upravlja potiskom vozila na reaktivan i predvidljiv način, i tako garantuje
najviši nivo performansi, učinkovitosti i sigurnosti. Srce tehnologije Q4 je
njen aktivni sistem prenosa obrtnog momenta. On nadgleda uslove prijanjanja i
unos vozača u realnom vremenu, uvek garantujući optimalni performans. Ekskluzivni
Q4 sistem kompanije Alfa Romeo omogućava vožnju na zadnjim točkovima do momenta
kada, kako se približava granična tačka prijanjanja ili na zahtev vozača, može
zaustaviti kvačila prisutna u distribucijskom sistemu i preneti do 50% obrtnog
momenta na prednju osovinu u samo 150 milisekundi. Zahvaljujući inovativnom
Alfa aktivnom vešanju vozaču se pruža direktna kontrola nad postavljanjem
vešanja, čime se optimizuje udobnost i upravljanje na putu. Sa Alfa DNK u
dinamičkom režimu, čvrstoća vešanja se automatski podešava za sportsku vožnju i
može se smanjiti jednostavnim dodirom, dok je u normalnom režimu i režimu
napredne efikasnosti podešen za udobnost.
Bezbednost
za sve pare
Alfa Romeo Stelvio poseduje elemente
pasivne i aktivne bezbednosti na bazi najnovije tehnologije kako bi se postigla
odlična zaštita putnika u vozilu. Stelvio je opremljen mnogobrojnim
ekskluzivnim bezbednosnim sistemima koje je razvio upravo Alfa Romeo, poput
sistema integrisanog kočenja (IBS), koji kombinuje komande i komponente
tradicionalnog sistema kočenja u jedan jedinstveni elektro-mehanički sistem.
Ova inovacija dopušta povratnu informaciju na papučici za kočenje i brz
odgovor, čime se poboljšavaju performanse i pouzdanost prilikom svih uslova na
putu.
Za kraj mislimo da nismo sve rekli o
njemu i da ima još toliko puno toga da se kaže. Svakako je novitet od glave do
pete, što negde automobilskoj industriji poodavno nedostaje. Alfa Romeo Stelvio
se zaista uklapa u 110 godina postojanja brenda i za pedesetak godina, kao što
se trenutno piše o istoriji Alfa Romeo, tako će sigurno neko pričati da je i
ovaj automobil u jednom periodu obeležio slavnu prošlost ovog brenda.
Dragan
Stanimirović
Lična
karta
Zapremina
2.2
Snaga
190 KS
Ubrzanje
9 sekundi
Potrošnja
6,7 - 8,2L
Maksimalna
brzina 200 km/h
Cena od 39.000 do 60.000 evra
Komentari(0)