Američka ikona

Fenomenalni „mustang” dolazi sa izuzetno moćnim agregatima od 2,3 i 5,0 kubika, sjajnim izgledom, kao i sportskom vožnjom najjačom do danas

    foto: Ford
    Podeli





I to se desilo! Posle punih pet decenija „ford mustang” konačno je po prvi put stigao na evropsko tržište, a svetlost dana je ugledao i u Srbiji.

Nakon 50 godina od njegovog rođenja”, u skladu sa dugovečnom tradicijom, šesta generacija „mustanga” je sada dostupna u dve karoserijske verzije, i to sa klasičnim „tvrdim” krovom, kao i prepoznatljivim kabrioletom.

Do stotke za 4,8 sekundi

Kako bi opravdao reputaciju kultnog sportskog modela i jednog od najpopularnijeg automobila današnjice, mnogo pažnje je posvećeno razvoju novog „mustanga”. Počev od atraktivnog dizajna, koji je moderan, ali istovremeno evocira uspomene na prošlost, preko naprednih tehnoloških rešenja u domenu šasije, motora i oslanjanja, do savremenih bezbednosnih i ostalih sistema koji su implementirani kako bi vožnju učinili lakšom, sigurnijom, ali i uzbudljivijom.

Od pogonskih agregata ispod haube stižu snažni 2,3 EcoBoost turbo benzinac od 317 KS i 432 Nm obrtnog momenta i još moćniji od 5,0 kubika sa motorom snage od 427 KS i 530 Nm. Agregate prate šestostepeni manuelni i šestostepeni automatski menjač, a sa ovom kombinacijom vrhunske performanse svakako ne izostaju. „Mustang” od 2,3 kubika ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,8 sekundi, dok V8 model od 5,0 kubika sprint do stotke isteruje za fantastičnih 4,8 sekundi.

Pogon je na zadnjoj osovini, uz standardan „limited slip diferencijal” sa ograničenim proklizavanjem koji omogućava izvanrednu stabilnost prilikom brze vožnje u krivinama.

Četiri režima vožnje

Za izuzetne dinamičke predispozicije zasluge pripadaju i brojnim drugim rešenjima koja predstavljaju poslednju reč tehnologije. Aluminijum je korišćen za izradu delova kao što su poklopac motora, prednja krila, elementi oslanjanja i kočionog sistema. Rezultat je znatno lakša i za 28 procenata čvršća karoserija u odnosu na prethodni model. Vozači imaju na raspolaganju četiri režima vožnje – „normal”, „sport plus”, „track” i „snow/wet” za sneg i klizavu podlogu. Oni određuju brzinu odziva na gas, rad automatskog menjača, nivo asistencije ESP programa elektronske stabilnosti, kao i čvrstinu upravljača odnosno to koliko je on direktan. Osim za izazove i uzbuđenja u vožnji novi „mustang” je itekako pogodan za svakodnevnu vožnju, pa i za duža putovanja. Raspolaže sa četiri sedišta i prtljažnikom od odličnih 408 litara, odnosno 314 litara kod kabriolet verzije.

Enterijer od „suvog zlata”

Enterijer je luksuzan i standardno je opremljen aluminijumskim pedalama, dvostrukim automatskim klima uređajem, naprednim muldimedijalnim sistemom druge generacije, kožnim sedištima... Paket opreme kod 2,3 EcoBoost verzije podrazumeva i tempomat, ksenon farove, zadnja LED svetla, aluminijumske točkove od 19 inča sa pneumaticima 255/40 R19... Snažniji „mustang” V8 dolazi sa „GT” paketom koji sadrži i „Launch Control” sistem i efikasnije „Brembo” kočnice kod verzije sa ručnim menjačem. Cena u Srbiji se kreće od 43.720 do 56.650 evra. Nažalost, u Srbiji ovu „munju” na četiri točka imaće samo odabrani.

Tekst

Dragan Stanimirović


Komentari(0)

sortiraj