Američka ikona
Fenomenalni „mustang” dolazi sa izuzetno moćnim agregatima od 2,3 i 5,0 kubika, sjajnim izgledom, kao i sportskom vožnjom najjačom do danas
I to se desilo! Posle punih pet decenija „ford mustang” konačno je po prvi put stigao na evropsko tržište, a svetlost dana je ugledao i u Srbiji.
Nakon 50 godina od njegovog „rođenja”, u skladu sa dugovečnom tradicijom, šesta generacija „mustanga” je sada dostupna u dve karoserijske verzije, i to sa klasičnim „tvrdim” krovom, kao i prepoznatljivim kabrioletom.
Do stotke za 4,8 sekundi
Kako bi opravdao reputaciju kultnog sportskog modela i jednog od
najpopularnijeg automobila današnjice, mnogo pažnje je posvećeno razvoju novog „mustanga”.
Počev od atraktivnog dizajna, koji je moderan, ali istovremeno evocira uspomene
na prošlost, preko naprednih tehnoloških rešenja u domenu šasije, motora i
oslanjanja, do savremenih bezbednosnih i ostalih sistema koji su implementirani
kako bi vožnju učinili lakšom, sigurnijom, ali i uzbudljivijom.
Od pogonskih agregata ispod haube stižu snažni 2,3 EcoBoost turbo benzinac
od 317 KS i 432 Nm obrtnog momenta i još moćniji od 5,0 kubika sa motorom snage
od 427 KS i 530 Nm. Agregate prate šestostepeni manuelni i šestostepeni automatski
menjač, a sa ovom kombinacijom vrhunske performanse svakako ne izostaju. „Mustang”
od 2,3 kubika ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,8 sekundi, dok V8 model od 5,0
kubika sprint do stotke isteruje za fantastičnih 4,8 sekundi.
Pogon je na zadnjoj osovini, uz standardan „limited slip diferencijal” sa
ograničenim proklizavanjem koji omogućava izvanrednu stabilnost prilikom brze
vožnje u krivinama.
Četiri režima vožnje
Za izuzetne dinamičke predispozicije zasluge pripadaju i brojnim drugim
rešenjima koja predstavljaju poslednju reč tehnologije. Aluminijum je korišćen
za izradu delova kao što su poklopac motora, prednja krila, elementi oslanjanja
i kočionog sistema. Rezultat je znatno lakša i za 28 procenata čvršća
karoserija u odnosu na prethodni model. Vozači imaju na raspolaganju četiri
režima vožnje – „normal”, „sport plus”, „track” i „snow/wet” za sneg i klizavu
podlogu. Oni određuju brzinu odziva na gas, rad automatskog menjača, nivo
asistencije ESP programa elektronske stabilnosti, kao i čvrstinu upravljača
odnosno to koliko je on direktan. Osim za izazove i uzbuđenja u vožnji novi „mustang”
je itekako pogodan za svakodnevnu vožnju, pa i za duža putovanja. Raspolaže sa
četiri sedišta i prtljažnikom od odličnih 408 litara, odnosno 314 litara kod
kabriolet verzije.
Enterijer od „suvog zlata”
Enterijer je luksuzan i standardno je opremljen aluminijumskim pedalama,
dvostrukim automatskim klima uređajem, naprednim muldimedijalnim sistemom druge
generacije, kožnim sedištima... Paket opreme kod 2,3 EcoBoost verzije
podrazumeva i tempomat, ksenon farove, zadnja LED svetla, aluminijumske točkove
od 19 inča sa pneumaticima 255/40 R19... Snažniji „mustang” V8 dolazi sa „GT”
paketom koji sadrži i „Launch Control” sistem i efikasnije „Brembo” kočnice kod
verzije sa ručnim menjačem. Cena u Srbiji se kreće od 43.720 do 56.650 evra.
Nažalost, u Srbiji ovu „munju” na četiri točka imaće samo odabrani.
Tekst
Dragan Stanimirović
Komentari(0)