Ford Fiesta - Naslednik visokog kvaliteta
Nova Fiesta stigla je i u Srbiju, a proizvođač se držao dobitne formule. Od prethodnika je uzeo sve najbolje, načinivši naslednika znatno boljim, jačim i stabilnijim
Kako iz Forda najavljuju, novi lepotan iz njihove porodice je stilski maksimalno utegnut, unutrašnjost je visokog kvaliteta, sa izvarednom udobnošću, kao i držanjem na putu.
-Procenjujemo
da će kupcima u Srbiji biti najzanimljivija verzija sa petora vrata, benzinskim
1,1-litarskim motorom od 70 KS, ručnim menjačem, blazer blue bojom i obogaćenim
paketom opreme Trend + cool & sound pack 1, koji, između ostalog, uključuje
ručno podesiv klima-uređaj, displej u boji od 4,2”, Bluetooth, audio i druge
komande na kolu upravljača, radio sa USB priključkom, MyFord dock sistem itd -
kaže Zoran Đikić, rukovodilac prodaje Ford vozila u Grand Motorsu I dodaje: - Budući
da je ovo Fiesta sasvim nove generacije, kao i da je opremljena najmodernijim
bezbednosnim i sistemima kojima se na još viši nivo podiže komfor za vozača i
putnike, razlika u ceni između dolazećeg i odlazećeg automobila s ovim imenom
praktično i ne postoji - ističe Đikić.
Ispod haube odlični agregati
Osim
u verziji sa 70 KS, nova Fiesta će biti dostupna sa još jednim benzinskim
motorom od 1,1 litar od 85 konjskih snaga. Obe „mašine“ zamenjuju dosadašnjeg
benzinca od 1,25 litara. Pri razvoju ovih četvorocilindarskih agregata obilato
su korišćene tehnološke inovacije primenjene na već proslavljenom
trocilindarskom EcoBoost motoru, što omogućava da, uz novi petostepeni ručni
menjač, ponude više snage uz manju emisiju ugljen-dioksida (101 g/km) i nižu
prosečnu potrošnju od samo 4,4 litara na pređenih 100 kilometara. Nove Fieste
će pokretati i nagrađivani 1.0 EcoBoost trocilindraši sa 100, 125 i 140 KS,
koji se sada uparuju sa novim šestostepenim manuelnim menjačem, koji ima
redukovanu arhitekturu i niže unutrašnje trenje. Takav pogonski sklop, u
varijanti sa 100 KS omogućava emisiju CO2 od 97 g/km i prosečnu potrošnju od
samo 4,3 litara.
Kako
navodi proizvođač, u ponudi će biti i novi TDCi četvorocilindarski dizelaši od
1,5 litara. Verzija sa 85 KS sada nudi 10 konjskih snaga više od
najekonomičnije Fieste odlazeće generacije. Taj motor sa novim šestostepenim
ručnim menjačem prosečno troši samo 3,2 litre na pređenih 100 kilometara i u
atmosferu emituje tek 82 g/km ugljen-dioksida. Fiesta nove generacije se oprema
i novim dizel motorom od 1,5 litara sa svih 120 KS što je najsnažniji dizelaš koji
je ikada pokretao ovaj model. Vozaču će isporučiti izvanrednu i vrlo
upotrebljivu kombinaciju velike snage, visokog obrtnog momenta, sjajnu
ekonomičnost u potrošnji i veliko zadovoljstvo u vožnji. Opremljen šestostepnim
ručnim menjačem, taj motor omogućava da nova Fiesta ima prosečnu potrošnju od
4,3 litre, uz emisiju CO2 od 89 g/km.
Na
TDCi motorima nove generacije od 1,5 litara optimizovan je dizajn komora za
sagorevanje, sofisticirano ubrizgavanje goriva omogućava njihovo bolje
čišćenje, dok je na verziji od 120 KS ugrađen turbo punjač sa varijabilnom
geometrijom. „Pametno“ regenerativno punjenje akumulatora povećava efikasnost
iskorišćavanja goriva kroz selektivno uključivanje alternatora i punjenje
baterija kada vozilo usporava i koči.
Elegantan dizajn
Spoljašnje
linije nove Ford Fieste, elegantnog dizajna, sa fluidnijim izgledom se
zasnivaju na hrabrom stilu odlazećeg modela. Bočni profil je manje klinast,
kombinovan sa dodatnom dužinom od 71 mm i dodatnom širinom 13 mm, kako bi se
dobio duži i još privlačniji izgled. Nove, veće dimenzije najviše koristi
donose putnicima - tanja i mekša zadnja sedišta omogućavaju 16 mm više prostora
za kolena, a zbog drugačijeg oblikovanja pružaju bolju podršku leđima. Naslon
za ruku je postavljen tako da pruža 19 odsto bolju podršku i najvišim i najnižim
vozačima.
Vozačevo
sedište, podesivo po visini, ima lumbalne podupirače za veću udobnost, a
pozicioniranje naslona za glavu je takođe optimizovano kako bi od toga imali
koristi svi putnici. Prtljažna vrata su šira i omogućavaju lakši pristup
prostoru za prevoz stvari i prtljaga. Unapređeni su prostori za odlaganje
sitnica u kabini, pa, ilustracije radi, pregrada za rukavice ima za 20 odsto
veću zapreminu. Posudica za odlaganje sitnog smeća u centralnoj konzoli sada
ima zapreminu od jednog litra, dok se u zadnja vrata mogu skladištiti boce od
0,6 litara sa vodom ili osvežavajućim napicima.
Bezbednost pre svega
Po
bezbednost putnika najvažniji delovi karoserije nove Fieste su napravljeni od
36 odsto čvršćeg boron čelika. Od njega je i gornji deo B-stuba novog dizajna
koji koristi takozvanu T konfiguraciju radi efikasnijeg prenosa energije pri
bočnom udaru u krov. Redizajnirani poprečni elementi u vratima dodatno štite
putnike pri bočnim udarima. U vrata su takođe ugrađeni senzori pritiska koji
omogućavaju aktiviranje bezbednosnih sistema za zadržavanje nekoliko
milisekundi ranije nego do sada. Bočni vazdušni jastuci su oblikovani tako da
podignu ruku putnika iz zone udara.
Povećana
upotreba boron čelika, lasersko zavarivanje, čvršće tačke za pričvršćivanje
podkonstrukcije i otpornije zavarene tačke za pričvršćivanje vitalnih
komponenti rezultiraju povećanjem torzione krutosti za 15%. Trag prednjih
točkova je povećan za 30, a zadnjih za 10 mm, dok je međuosovinsko rastojanje
produženo za četiri mm, što je omogućilio optimizaciju oslanjanja i ugradnju
većih, 18-inčnih točkova. Lakši a čvršći šuplji prednji anti-roll bar
doprinosi boljoj kontroli upravljanja. U toj funkciji je i smanjenje trenja u
upravljačkom mehanizmu. Vozač će još više uživati u lakoj i prijatnijoj promeni
stepena, jer menjači sada pružaju manji otpor pri promeni brzina.
Manji trag kočenja
Podvozje
nove Fieste sada nudi 10% bolje prianjanje u krivinama, jer je sistem
oslanjanja podržan od elektronske kontrole obrtnog momenta, koja poboljšava
iskustvo u vožnji primenom malih „doza“ kočenja na unutrašnje točkove. Pri
potpunom zaustavljanju sa brzine od 100 km/h trag kočenja je skraćen za više od
osam odsto, a disk kočnice na zadnjim točkovima se opremaju komponentama koje
su do sada imale verzija sa motorima snažnijim od 100 KS.
Najradikalnija
razlika nove Fieste u odnosu na dosadašnje generacije je obilata ugradnja
najsavremenijih elektronskih sistema koji pomažu u bezbednijem upravljanju. Takvih
je čak 15, što ovaj model čini tehnološki najnaprednijim malim automobilom u
Evropi. U zavisnosti od tržišta, nova Fiesta se serijski ili uz doplatu oprema
prilagodljivim tempomatom (Adaptive Cruise Control), podesivim ograničavačem
brzine (Adjustable Speed Limiter), sistemom za upozorenje na vozila u objekte u
mrtvom uglu (Blind Spot Information System), sistemom upozorenja o unakrsnom
saobraćaju (Cross Traffic Alert), indikatorom odstojanja (Distance
Indication), upozorenjem o budnosti vozača (Driver Alert), sistemom pomoći za održavanje pravca u traci (Lane Keeping Aid),
upozorenjem o napuštanju trake (Lane Keeping Alert), upozorenjem na sudar
napred (Forward Collision Warning), sistemom za prepoznavanje saobraćajnih
znakova, aktivnom asistencijom pri parkiranju (uključujući i upravno parkiranje),
automatskim isključivanjem/uključivanjem dugih svetala… Fiesta je prvi Fordov
automobil koji se isporučuje sa unapređenom verzijom asistencije pri
„prepoznatom“ sudaru sa detekcijom pešaka. Koristeći svetlo Fiestinih farova
noću, taj sistem može da otkrije učesnike u saobraćaju koji su na putu ili
blizu njega ili one koji mogu da pređu putanju vozila.
Cena od 10.690 evra
Uporedo s početkom prodaje na najvećim evropskim tržištima, sasvim nova Ford Fiesta je raspoloživa i potencijalnim kupcima u Srbiji u Grand Motorsovoj i mreži Fordovih ovlašćenih prodajno-servisnih centara. Osnovna verzija ovog modernog automobila se nudi po „startnoj“ ceni od 10.690 evra.
Komentari(0)