Ford Fiesta - Naslednik visokog kvaliteta

Nova Fiesta stigla je i u Srbiju, a proizvođač se držao dobitne formule. Od prethodnika je uzeo sve najbolje, načinivši naslednika znatno boljim, jačim i stabilnijim





Kako iz Forda najavljuju, novi lepotan iz njihove porodice je stilski maksimalno utegnut, unutrašnjost je visokog kvaliteta, sa izvarednom udobnošću, kao i držanjem na putu.

-Procenjujemo da će kupcima u Srbiji biti najzanimljivija verzija sa petora vrata, benzinskim 1,1-litarskim motorom od 70 KS, ručnim menjačem, blazer blue bojom i obogaćenim paketom opreme Trend + cool & sound pack 1, koji, između ostalog, uključuje ručno podesiv klima-uređaj, displej u boji od 4,2”, Bluetooth, audio i druge komande na kolu upravljača, radio sa USB priključkom, MyFord dock sistem itd - kaže Zoran Đikić, rukovodilac prodaje Ford vozila u Grand Motorsu I dodaje: - Budući da je ovo Fiesta sasvim nove generacije, kao i da je opremljena najmodernijim bezbednosnim i sistemima kojima se na još viši nivo podiže komfor za vozača i putnike, razlika u ceni između dolazećeg i odlazećeg automobila s ovim imenom praktično i ne postoji - ističe Đikić.

Ispod haube odlični agregati

Osim u verziji sa 70 KS, nova Fiesta će biti dostupna sa još jednim benzinskim motorom od 1,1 litar od 85 konjskih snaga. Obe „mašine“ zamenjuju dosadašnjeg benzinca od 1,25 litara. Pri razvoju ovih četvorocilindarskih agregata obilato su korišćene tehnološke inovacije primenjene na već proslavljenom trocilindarskom EcoBoost motoru, što omogućava da, uz novi petostepeni ručni menjač, ponude više snage uz manju emisiju ugljen-dioksida (101 g/km) i nižu prosečnu potrošnju od samo 4,4 litara na pređenih 100 kilometara. Nove Fieste će pokretati i nagrađivani 1.0 EcoBoost trocilindraši sa 100, 125 i 140 KS, koji se sada uparuju sa novim šestostepenim manuelnim menjačem, koji ima redukovanu arhitekturu i niže unutrašnje trenje. Takav pogonski sklop, u varijanti sa 100 KS omogućava emisiju CO2 od 97 g/km i prosečnu potrošnju od samo 4,3 litara.

Kako navodi proizvođač, u ponudi će biti i novi TDCi četvorocilindarski dizelaši od 1,5 litara. Verzija sa 85 KS sada nudi 10 konjskih snaga više od najekonomičnije Fieste odlazeće generacije. Taj motor sa novim šestostepenim ručnim menjačem prosečno troši samo 3,2 litre na pređenih 100 kilometara i u atmosferu emituje tek 82 g/km ugljen-dioksida. Fiesta nove generacije se oprema i novim dizel motorom od 1,5 litara sa svih 120 KS što je najsnažniji dizelaš koji je ikada pokretao ovaj model. Vozaču će isporučiti izvanrednu i vrlo upotrebljivu kombinaciju velike snage, visokog obrtnog momenta, sjajnu ekonomičnost u potrošnji i veliko zadovoljstvo u vožnji. Opremljen šestostepnim ručnim menjačem, taj motor omogućava da nova Fiesta ima prosečnu potrošnju od 4,3 litre, uz emisiju CO2 od 89 g/km.

Na TDCi motorima nove generacije od 1,5 litara optimizovan je dizajn komora za sagorevanje, sofisticirano ubrizgavanje goriva omogućava njihovo bolje čišćenje, dok je na verziji od 120 KS ugrađen turbo punjač sa varijabilnom geometrijom. „Pametno“ regenerativno punjenje akumulatora povećava efikasnost iskorišćavanja goriva kroz selektivno uključivanje alternatora i punjenje baterija kada vozilo usporava i koči.

Elegantan dizajn

Spoljašnje linije nove Ford Fieste, elegantnog dizajna, sa fluidnijim izgledom se zasnivaju na hrabrom stilu odlazećeg modela. Bočni profil je manje klinast, kombinovan sa dodatnom dužinom od 71 mm i dodatnom širinom 13 mm, kako bi se dobio duži i još privlačniji izgled. Nove, veće dimenzije najviše koristi donose putnicima - tanja i mekša zadnja sedišta omogućavaju 16 mm više prostora za kolena, a zbog drugačijeg oblikovanja pružaju bolju podršku leđima. Naslon za ruku je postavljen tako da pruža 19 odsto bolju podršku i najvišim i najnižim vozačima.

Vozačevo sedište, podesivo po visini, ima lumbalne podupirače za veću udobnost, a pozicioniranje naslona za glavu je takođe optimizovano kako bi od toga imali koristi svi putnici. Prtljažna vrata su šira i omogućavaju lakši pristup prostoru za prevoz stvari i prtljaga. Unapređeni su prostori za odlaganje sitnica u kabini, pa, ilustracije radi, pregrada za rukavice ima za 20 odsto veću zapreminu. Posudica za odlaganje sitnog smeća u centralnoj konzoli sada ima zapreminu od jednog litra, dok se u zadnja vrata mogu skladištiti boce od 0,6 litara sa vodom ili osvežavajućim napicima.

Bezbednost pre svega

Po bezbednost putnika najvažniji delovi karoserije nove Fieste su napravljeni od 36 odsto čvršćeg boron čelika. Od njega je i gornji deo B-stuba novog dizajna koji koristi takozvanu T konfiguraciju radi efikasnijeg prenosa energije pri bočnom udaru u krov. Redizajnirani poprečni elementi u vratima dodatno štite putnike pri bočnim udarima. U vrata su takođe ugrađeni senzori pritiska koji omogućavaju aktiviranje bezbednosnih sistema za zadržavanje nekoliko milisekundi ranije nego do sada. Bočni vazdušni jastuci su oblikovani tako da podignu ruku putnika iz zone udara.

Povećana upotreba boron čelika, lasersko zavarivanje, čvršće tačke za pričvršćivanje podkonstrukcije i otpornije zavarene tačke za pričvršćivanje vitalnih komponenti rezultiraju povećanjem torzione krutosti za 15%. Trag prednjih točkova je povećan za 30, a zadnjih za 10 mm, dok je međuosovinsko rastojanje produženo za četiri mm, što je omogućilio optimizaciju oslanjanja i ugradnju većih, 18-inčnih točkova. Lakši a čvršći šuplji prednji anti-roll bar doprinosi boljoj kontroli upravljanja. U toj funkciji je i smanjenje trenja u upravljačkom mehanizmu. Vozač će još više uživati u lakoj i prijatnijoj promeni stepena, jer menjači sada pružaju manji otpor pri promeni brzina.

Manji trag kočenja

Podvozje nove Fieste sada nudi 10% bolje prianjanje u krivinama, jer je sistem oslanjanja podržan od elektronske kontrole obrtnog momenta, koja poboljšava iskustvo u vožnji primenom malih „doza“ kočenja na unutrašnje točkove. Pri potpunom zaustavljanju sa brzine od 100 km/h trag kočenja je skraćen za više od osam odsto, a disk kočnice na zadnjim točkovima se opremaju komponentama koje su do sada imale verzija sa motorima snažnijim od 100 KS.

Najradikalnija razlika nove Fieste u odnosu na dosadašnje generacije je obilata ugradnja najsavremenijih elektronskih sistema koji pomažu u bezbednijem upravljanju. Takvih je čak 15, što ovaj model čini tehnološki najnaprednijim malim automobilom u Evropi. U zavisnosti od tržišta, nova Fiesta se serijski ili uz doplatu oprema prilagodljivim tempomatom (Adaptive Cruise Control), podesivim ograničavačem brzine (Adjustable Speed Limiter), sistemom za upozorenje na vozila u objekte u mrtvom uglu (Blind Spot Information System), sistemom upozorenja o unakrsnom saobraćaju (Cross Traffic Alert), indikatorom odstojanja (Distance Indication), upozorenjem o budnosti vozača (Driver Alert), sistemom pomoći za održavanje pravca u traci (Lane Keeping Aid), upozorenjem o napuštanju trake (Lane Keeping Alert), upozorenjem na sudar napred (Forward Collision Warning), sistemom za prepoznavanje saobraćajnih znakova, aktivnom asistencijom pri parkiranju (uključujući i upravno parkiranje), automatskim isključivanjem/uključivanjem dugih svetala… Fiesta je prvi Fordov automobil koji se isporučuje sa unapređenom verzijom asistencije pri „prepoznatom“ sudaru sa detekcijom pešaka. Koristeći svetlo Fiestinih farova noću, taj sistem može da otkrije učesnike u saobraćaju koji su na putu ili blizu njega ili one koji mogu da pređu putanju vozila.

Cena od 10.690 evra

Uporedo s početkom prodaje na najvećim evropskim tržištima, sasvim nova Ford Fiesta je raspoloživa i potencijalnim kupcima u Srbiji u Grand Motorsovoj i mreži Fordovih ovlašćenih prodajno-servisnih centara. Osnovna verzija ovog modernog automobila se nudi po „startnoj“ ceni od 10.690 evra.

Komentari(0)

sortiraj