„Fokus ST”- više od strasti

„Ford” je napravio pun pogodak sa modelom “fokus ST”, koji predstavlja kombinaciju brzine i atletskog dizajna

    foto: Ford
    Podeli




Atraktivni četvorotočkaš ford „fokus ST” pripada kategoriji porodičnih sportskih modela. Dolazi sa dve karoserije, i to u kompaktnoj formi sa petoro vrata, kao i karavan verziji.

Štedljivi i efikasni agregati

Na prvi pogled izgleda moćno i uverljivo. Odmah je jasno da su se inženjeri ovog čuvenog proizvođača automobila potrudili da pruže nešto novo i zanimljivo. „Fokus ST” objedinjuje naglašen sportski stil, praktičnost porodičnog automobila i vrhunske performanse. Budućim vozačima je ostavljen izbor između dva pogonska agregata. Snažni benzinac 2.0 EcoBoost koristi turbo punjenje, dvostruko nezavisno varijabilno otvaranje ventila i direktno ubrizgavanje pod visokim pritiksom, kao i odličnh 250 konjskih snaga pri 5.500 o/min, uz 360 Nm obrtnog momenta. Za prenos snage do prednjih točkova zadužen je manuelni šestostepeni menjač, a performanse su impresivne.

Kako prizvođač najavljuje, kod ovog četvorotočkaša za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je samo 6,5 sekundi i na cajgeru isteruje maksimalnu brzinu na odličnih 248 km/h, uz prosečnu potrošnju od 6,8 litara na pređenih 100 kilometara. Još manju potrošnju i gotovo jednako ubedljive performanse pruža dizel verzija. Ona je sada prvi put ponuđena u okviru renomirane sportske „ST” linije koja, inače, datira od 2002. godine i još od prve generacije prati „Fordov” bestseler. „Fokus ST” 2.0 TDCi raspolaže sa 185 KS i 400 Nm, što mu omogućava ubrzanje iz mesta do 100 km/h za 8,1 sekundu i maksimalnu brzinu od 217 km/h. Posebno se ističe podatak o potrošnji goriva koja u mešovitom ciklusu u proseku iznosi svega 4,2 litara.

Odlični paketi opreme

„Fokus ST” dolazi u dva paketa opreme, „ST2” i „ST3”. Standardna oprema obuhvata aluminijumske točkove od 18 inča, sportska sedišta sa parcijalnom kožom i grejanjem, automatski dvozonski klima uređaj, sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima, sportski program elektronske stabilnosti sa tri režima rada, ICE 27 - radio/CD/MP3, USB, 3,5 inčni displej sa prikazom dve linije teksta, šest zvučnika, daljinske komande na volanu i još mnogo toga...

Bogatiji „ST2” paket podrazumeva i biksenon farove, sportska kožna sedišta, prednja elektro podesiva u osam pravaca, prednja i zadnja LED dnevna svetla.

Novog „fordovog” lepotana krasi atraktivna maska hladnjaka, kao i odlični dizajn prednjih i zadnjih svetala. Unutrašnjost na „prvu loptu” izgleda besprekorna, kao i veoma laka kontrolna tabla, a karoserija je ojačana na svim pozicijama. Ono što zaista ne obećava za srpsko tržište jeste cena. Nova Fordova” perjanica se prodaje od 22.650 do 27.700 evra u zavisnosti od opreme i agregata ispod haube. Mnogo ili malo, presudite sami.

Tekst

Dragan Stanimirović

Komentari(0)

sortiraj