Audi A4 - Tehnološki napredan u svakom pogledu

Audi A4 bestseler kombinuje prestiž visoke klase sa novim dizajnerskim izražajem. S4 TDI po prvi put kombinuje V6 TDI motor sa EPC-om i 48-voltnim glavnim električnim sistemom

    foto: Audi
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Audi A4 predstavlja jezgro marke Audi! Nakon četiri godine razvoja, Audi je učinio ovaj uspešan model srednje klase još naprednijim. Njegova spoljašnjost je integrisana u novi dizajnerski jezik ove marke. Veliki MMI ekran osetljiv na dodir nudi iskustvo kotišćenja koje klijenti poznaju sa njihovih pametnih telefona.

Mnoge opcije motora sada dolaze sa MHEV tehnologijom, čime se ovom širokom elektrifikacijom unapređuje efikasnost i udobnost. To se takođe odnosi na model Audi S4 TDI, u koji se prvi put ugrađuje V6 TDI motor, 48 voltni glavni električni sistem i električno pokretani kompresor (EPC). Ova kombinacija snage, obrtnog momenta i efikasnosti čini ga jedinstvenim u ovom segmentu.

Sportski izgled

Ovaj model srednje klase izgleda još dinamičnije i prefinjenije zahvaljujući sportskim dizajnerskim detaljima. Singleframe prednja maska je sada šira i tanja, vodoravne linije ističu širinu prednjeg i zadnjeg dela. Pogledom sa boka dominiraju prepoznatljivi mišići iznad branika i niže postavljena bočna linija između njih. Oni formiraju snažne linije iznad točkova i čine da quattro geni budu jasno vidljivi.

LED dnevna svetla sada su deo standardne opreme. Njihova najbolja verzija uključuje Matrix LED tehnologiju s potpuno automatskim dugim svetlima. Koncept paketa opreme je promenjen i sada postoje basic, advanced i S line paketi koji su sada dostupni za spoljašnjost, kao i jedinstveni izgled S modela i modela A4 allroad quattro. Budući vlasnici mogu birati između 12 boja karoserije, uključujući novu Terra sivu boju. U unutrašnjosti Audija A4, vodoravne linije takođe defišu ukupni utisak. U sredini prednje konzole, malo zakrenut prema vozaču, nalazi se veliki MMI ekran osetljiv na dodir, kontrolni centar novog sistema upravljanja. Novi paketi unutrašnjosti - design selection i S line enterijer paketi mogu se slobodno kombinovati s spoljašnjim paketima i dolaze s raznim bojama i materijalima. Tokom noćne vožnje paket konturnog i ambijentalnog osvjetljenja dodatno ističe unutrašnje detalje.

Revolucionarno - digitalizacija

Sa svojim novim MMI sistemom, ovaj izuzetno digitalizovani Audi A4 nudi korisničko iskustvo slično modernim pametnim telefonima. MMI ekran osetljiv na dodir s akustičkim povratnim informacijama zamenjuje funkcije prethodnih rotacionih kontrola i tastera na središnjoj konzoli. Ovaj TFT ekran visoke rezolucije ima dijagonalu od 10,1 inča. Prikazana grafika je namerno čista i redukovana, struktura menija sa svojim preciznim hijerarhijama skrojena je prema očekivanjima korisnika i olakšava upotrebu. MMI funkcija traženja bazira se na slobodnom unosu teksta i vrlo brzo pronalazi opcije. Glasovna kontrola na osnovi prirodnog izgovora, još jedna funkcija ovog novog sistema, razume mnoge fraze koje se koriste u svakodnevnom govoru.

Navigacija u Audiju A4 sada je još svestranija i jednostavnija za upotrebu. Audi connect sistem usluga uključuju niz online usluga, kao što su Car-to-X usluge, koji koriste podatke iz komunikacije svih Audijevih vozila opremljenih tim sistemom. Osim online informacija o saobraćajnim znakovima i opasnostima, kao i usluzi parkiranja na ulici, usluge uključuju informacije o semaforima. Umrežavanjem s urbanom infrastrukturom, automobil prima informacije iz centralnog računara za upravljanje semaforima tako da vozač može svoju brzinu prilagoditi do sledećeg zelenog svetla. Instrument tabla prikazuje preporučene brzine kao i preostalo vreme do sledećeg zelenog svetla kada god vozač čeka na crvenom svetlu. Kao takav, sistem podstiče predvidljivi, efikasni stil vožnje, kao i konstantni protok saobraćaja. Ova funkcija je deo Audi connect paketa i postepeno se uvodi u odabranim evropskim gradovima.

Deo serijske opreme su Audi connect usluge poziva u hitnim slučajevima (emergency call) i servisa, besplatna aplikacija myAudi povezuje pametni telefon vozača s automobilom. Još jedna digitalna osobina, personalizacija, omogućuje da do 14 myAudi korisnika napravi željena podešavanja na vozilu u individualne profile. Opcioni hardverski moduli uključuju Audi phone box i Bang & Olufsen 3D Premium audio sistem. Dostupne su tri varijante instrument table - kombinacija analognog obrtomera i brzinomera s monohromatskim odnosno putnim računarom u boji i u kombinaciji s MMI plus sistemom potpuno digitalni Audi virtualni kokpit plus.

Vozač može koristiti 12,3 inča ekran pune HD rezolucije upotrebom višenamenskog upravljača uz odabir tri prikaza. Head-up ekran projektuje bitne informacije na vetrobranu u vidnom polju vozača. A4 modeli dostupni su s nizom sistema pomoći u vožnji. Opcioni sistemi su grupisani u pakete sistema pomoći za vožnju, asistenta za gradsku vožnju i parking asistenta. Bitan sistem u paketu sistema pomoći za vožnju je adaptivni tempomat uključujući Stop&Go funkciju za automatsku kontrolu udaljenosti od vozila ispred.

Široka elektrifikacija - pogonski sistem

Od početka prodaje u Europi Audi će ponuditi model A4 sa šest turbo motora. Njihova snaga se kreće od 150 KS do 347 KS, od modela Audi A4 35 TFSI do modela Audi S4 TDI. Nedugo nakon toga, u ponudi će se naći još dva turbo motora 30 TDI sa snagom od 136 KS i 35 TDI sa snagom od 163 KS. Svi motori, bilo da se radi o četvorocilindričnom dizel motoru, V6 TDI motoru ili četvorocilindričnom TFSI benzinskom agregatu, zadovoljavaju Euro 6d-temp normu izduvnih gasova.

Na početku prodaje, tri varijante motora će uključivati „Mild hybrid“ tehnologiju (MHEV) na bazi 12 volti, koji smanjuje potrošnju goriva uz povećanje udobnosti. Nakon toga će se u ponudi ubrzo pojaviti još dva motora. Ova široka elektrifikacija čini značajan doprinos u postizanju željene potrošnje goriva cele game modela. Prema vlastitim Audi merenjima, u svakodnevnoj upotrebi, MHEV tehnologija smanjuje potrošnju goriva do 0,3 litra na 100 kilometara.

Sportski ujednačen - oslanjanje

Oslanjanje je idealno ujednačeno s karakterom modela Audi A4. Može se birati između standardnog i sportskog oslanjanja. Tu su takođe dva prilagodljiva sistema oslanjanja. Jedna opcija je komforno podesivo oslanjanje sa kontrolom tvrdoće, koji smanjuje visinu vozila za 10 milimetara i nudi vrhunsku udobnost. Drugo je sportsko oslanjanje, sa ili bez kontrole tvrdoće, koje je spušteno za 23 milimetra u odnosu na standardno oslanjanje. Svojim još dinamičnijim osnovnim podešavanjem ističe sportski karakter uz zadržavanje udobnosti. Oba podesiva sistema oslanjanja integrisana su u Audi drive select sistem. Jednako kao opcioni dynamic steering sistem i automatski mjenjač, odnosno kontrola gasa. Audi drive select vozaču omogućuje odabir do pet profila vožnje.

Audi S4 TDI

Oba S modela A4 familije Audi S4 TDI i S4 TDI Avant sada su opremljeni V6 dizel motorom. Ovaj 3.0 TDI kombinuje visoki obrtni moment, uglađen rad i visoku elastičnost, i razvija snagu do 347 KS i maksimalni obrtni moment od 700 Nm. On ubrzava model S4 TDI Limousine od 0 do 100 km/h za 4,8 sekundi, sve do elektronski ograničene brzine od 250 km/h. Ova kombinacija snage, obrtnog momenta i efikasnosti čini Audi S4 TDI jedinstvenim u ovom segmentu.

Električno pokretan kompresor osigurava snažno kretanje iz mirovanja i skoro linearni porast snage prilikom ubrzavanja, osiguravajući trenutan odziv u svim uslovima vožnje. Električno pokretan kompresor integrisan je u novi 48 voltni glavni električni sistem, koji takođe uključuje blagi hibridni sistem. On osigurava još veću efikasnost od MHEV 12 voltnog električnog sistema u A4 modelima. U modelu S4 TDI to je sledeći korak širenja blage hibridne tehnologije na osnovu 48 volti.

Sekundarni 12 voltni električni sistem je spojen na 48 voltni glavni električni sistem preko snažnog DC/DC pretvarača. Po prvi put, snažan 48 voltni remenom pokretani alternator starter koristi se u modelu S4 TDI kao srce blago hibridnog sistema s maksimalnom snagom obnavljanja energije kočenja do 8 kW. Kompaktna, vazduhom hlađena litijum-jonska baterija, kapaciteta 0,5 kWh, koja se nalazi ispod prtljažnika, deluje kao centar upravljanja energijom. Ovaj MHEV sistem u S modelima ima potencijal smanjenja potrošnje goriva do 0,4 litra na 100 kilometara.

Pogonski sklop čine osmostepeni tiptronic menjač i quattro stalni pogon na svim točkovima. Po želji dostupan je i opcioni sportski quattro diferencijal za aktivnu raspodelu snage između zadnjih točkova. Na ovaj način se više snage može specifično usmeriti na spoljnji točak u krivini pri ulasku većom brzinom, što kompenzuje tendenciju podupravljanja. S sportsko oslanjanje deo je serijske opreme.

Sa svojim S specifičnim podešavanjem osigurava sportski osećaj vožnje. To se može dodatno unaprediti opcionim S podesivim sportskim oslanjanjem sa kontrolom tvrdoće amortizera. Spolja i iznutra, niz dizajnerskih detalja ukazuje na jedinstvenu poziciju S modela, od 4 izduvne cevi do S prikaza na ekranu opcionog Audijevog virtualnog kokpita.

Audi A4 allroad quattro

Zahvaljujući svom quattro pogonu na svim točkovima i udaljenosti od tla povećanoj za 35 milimetara, Audi A4 allroad quattro kombinuje superiornu udobnost vožnje i dobre terenske karakteristike. Sa opcionim allroad specifičnim oslanjanjem sa kontrolom tvrdoće amortizera, udobnost i dinamičnost mogu se dodatno unaprediti. Od modela A4 Avant razlikuje se po detaljima kao što su zaštita podvozja ili obrubi lukova točkova i sa svojim 12 milimetara većim točkovima i širim tragom točkova - šest milimetara napred i čak jedanaest milimetara nazad.

Model je dostupan sa tri varijante motora, jednim benzinskim motorom i dva dizel agregata. Automatski mjenjač deo je serijske opreme, a oslanjanje sa kontrolom tvrdoće amortizera predstavlja alternativu standardnom oslanjanju. Kao i kod modela A4 Avant, prtljažnik ima kapacitet od 495 litara. Poklopac i polica prtljažnika su serijski električno sklopivi. Uz dodatni offroad program Audi drive select sistema, vozač može ukupno birati između šest profila vožnje modela A4 allroad quattro.

Ograničena ponuda

Kako bi se poklopilo s početkom prodaje, marka sa četiri prstena predstavlja varijantu A4 modela s nazivom „edition one”. Dostupan je u varijantama Limousine ili Avant uz odabir između tri motora 2.0 TFSI sa snagom od 245 KS, 2.0 TDI sa snagom od 190 KS i 3.0 TDI sa snagom od 231 KS. Spoljašnji dizajn bazira se na S line liniji opreme, nadopunjenoj privlačnim elementima kao što je Black optik paket. Što se tiče unutrašnjosti, može se birati između design selection i S line enterijer paketa. Početak prodaje Audi A4 modela i S4 modela s TDI motorima predviđen je za jesen ove godine.

Komentari(0)

sortiraj