Audi A4 - Tehnološki napredan u svakom pogledu
Audi A4 bestseler kombinuje prestiž visoke klase sa novim dizajnerskim izražajem. S4 TDI po prvi put kombinuje V6 TDI motor sa EPC-om i 48-voltnim glavnim električnim sistemom
Audi A4 predstavlja jezgro marke Audi! Nakon četiri godine razvoja, Audi je učinio ovaj uspešan model srednje klase još naprednijim. Njegova spoljašnjost je integrisana u novi dizajnerski jezik ove marke. Veliki MMI ekran osetljiv na dodir nudi iskustvo kotišćenja koje klijenti poznaju sa njihovih pametnih telefona.
Mnoge opcije motora sada dolaze sa MHEV tehnologijom, čime se
ovom širokom elektrifikacijom unapređuje efikasnost i udobnost. To se takođe
odnosi na model Audi S4 TDI, u koji se prvi put ugrađuje V6 TDI motor, 48
voltni glavni električni sistem i električno pokretani kompresor (EPC). Ova
kombinacija snage, obrtnog momenta i efikasnosti čini ga jedinstvenim u ovom
segmentu.
Sportski izgled
Ovaj model srednje klase izgleda još dinamičnije i
prefinjenije zahvaljujući sportskim dizajnerskim detaljima. Singleframe prednja
maska je sada šira i tanja, vodoravne linije ističu širinu prednjeg i zadnjeg
dela. Pogledom sa boka dominiraju prepoznatljivi mišići iznad branika i niže
postavljena bočna linija između njih. Oni formiraju snažne linije iznad točkova
i čine da quattro geni budu jasno vidljivi.
LED dnevna svetla sada su deo standardne opreme. Njihova
najbolja verzija uključuje Matrix LED tehnologiju s potpuno automatskim dugim
svetlima. Koncept paketa opreme je promenjen i sada postoje basic, advanced i S
line paketi koji su sada dostupni za spoljašnjost, kao i jedinstveni izgled S
modela i modela A4 allroad quattro. Budući vlasnici mogu birati između 12 boja
karoserije, uključujući novu Terra sivu boju. U unutrašnjosti Audija A4, vodoravne
linije takođe defišu ukupni utisak. U sredini prednje konzole, malo zakrenut
prema vozaču, nalazi se veliki MMI ekran osetljiv na dodir, kontrolni centar
novog sistema upravljanja. Novi paketi unutrašnjosti - design selection i S
line enterijer paketi mogu se slobodno kombinovati s spoljašnjim paketima i
dolaze s raznim bojama i materijalima. Tokom noćne vožnje paket konturnog i
ambijentalnog osvjetljenja dodatno ističe unutrašnje detalje.
Revolucionarno -
digitalizacija
Sa svojim novim MMI sistemom, ovaj izuzetno digitalizovani
Audi A4 nudi korisničko iskustvo slično modernim pametnim telefonima. MMI ekran
osetljiv na dodir s akustičkim povratnim informacijama zamenjuje funkcije
prethodnih rotacionih kontrola i tastera na središnjoj konzoli. Ovaj TFT ekran
visoke rezolucije ima dijagonalu od 10,1 inča. Prikazana grafika je namerno
čista i redukovana, struktura menija sa svojim preciznim hijerarhijama skrojena
je prema očekivanjima korisnika i olakšava upotrebu. MMI funkcija traženja
bazira se na slobodnom unosu teksta i vrlo brzo pronalazi opcije. Glasovna
kontrola na osnovi prirodnog izgovora, još jedna funkcija ovog novog sistema,
razume mnoge fraze koje se koriste u svakodnevnom govoru.
Deo serijske opreme su Audi connect usluge poziva u hitnim slučajevima (emergency call) i servisa, besplatna aplikacija myAudi povezuje pametni telefon vozača s automobilom. Još jedna digitalna osobina, personalizacija, omogućuje da do 14 myAudi korisnika napravi željena podešavanja na vozilu u individualne profile. Opcioni hardverski moduli uključuju Audi phone box i Bang & Olufsen 3D Premium audio sistem. Dostupne su tri varijante instrument table - kombinacija analognog obrtomera i brzinomera s monohromatskim odnosno putnim računarom u boji i u kombinaciji s MMI plus sistemom potpuno digitalni Audi virtualni kokpit plus.
Vozač može koristiti 12,3 inča ekran pune HD rezolucije upotrebom višenamenskog upravljača uz odabir tri prikaza. Head-up ekran projektuje bitne informacije na vetrobranu u vidnom polju vozača. A4 modeli dostupni su s nizom sistema pomoći u vožnji. Opcioni sistemi su grupisani u pakete sistema pomoći za vožnju, asistenta za gradsku vožnju i parking asistenta. Bitan sistem u paketu sistema pomoći za vožnju je adaptivni tempomat uključujući Stop&Go funkciju za automatsku kontrolu udaljenosti od vozila ispred.
Široka elektrifikacija
- pogonski sistem
Od početka prodaje u Europi Audi će ponuditi model A4 sa šest
turbo motora. Njihova snaga se kreće od 150 KS do 347 KS, od modela Audi A4 35
TFSI do modela Audi S4 TDI. Nedugo nakon toga, u ponudi će se naći još dva
turbo motora 30 TDI sa snagom od 136 KS i 35 TDI sa snagom od 163 KS. Svi
motori, bilo da se radi o četvorocilindričnom dizel motoru, V6 TDI motoru ili
četvorocilindričnom TFSI benzinskom agregatu, zadovoljavaju Euro 6d-temp normu
izduvnih gasova.
Na početku prodaje, tri varijante motora će uključivati „Mild
hybrid“ tehnologiju (MHEV) na bazi 12 volti, koji smanjuje potrošnju goriva uz
povećanje udobnosti. Nakon toga će se u ponudi ubrzo pojaviti još dva motora.
Ova široka elektrifikacija čini značajan doprinos u postizanju željene
potrošnje goriva cele game modela. Prema vlastitim Audi merenjima, u
svakodnevnoj upotrebi, MHEV tehnologija smanjuje potrošnju goriva do 0,3 litra
na 100 kilometara.
Sportski ujednačen -
oslanjanje
Oslanjanje je idealno ujednačeno s karakterom modela Audi A4.
Može se birati između standardnog i sportskog oslanjanja. Tu su takođe dva
prilagodljiva sistema oslanjanja. Jedna opcija je komforno podesivo oslanjanje
sa kontrolom tvrdoće, koji smanjuje visinu vozila za 10 milimetara i nudi
vrhunsku udobnost. Drugo je sportsko oslanjanje, sa ili bez kontrole tvrdoće,
koje je spušteno za 23 milimetra u odnosu na standardno oslanjanje. Svojim još
dinamičnijim osnovnim podešavanjem ističe sportski karakter uz zadržavanje
udobnosti. Oba podesiva sistema oslanjanja integrisana su u Audi drive select sistem.
Jednako kao opcioni dynamic steering sistem i automatski mjenjač, odnosno
kontrola gasa. Audi drive select vozaču omogućuje odabir do pet profila vožnje.
Audi S4 TDI
Oba S modela A4 familije Audi S4 TDI i S4 TDI Avant sada su
opremljeni V6 dizel motorom. Ovaj 3.0 TDI kombinuje visoki obrtni moment,
uglađen rad i visoku elastičnost, i razvija snagu do 347 KS i maksimalni obrtni
moment od 700 Nm. On ubrzava model S4 TDI Limousine od 0 do 100 km/h za 4,8
sekundi, sve do elektronski ograničene brzine od 250 km/h. Ova kombinacija
snage, obrtnog momenta i efikasnosti čini Audi S4 TDI jedinstvenim u ovom
segmentu.
Električno pokretan kompresor osigurava snažno kretanje iz
mirovanja i skoro linearni porast snage prilikom ubrzavanja, osiguravajući
trenutan odziv u svim uslovima vožnje. Električno pokretan kompresor integrisan
je u novi 48 voltni glavni električni sistem, koji takođe uključuje blagi
hibridni sistem. On osigurava još veću efikasnost od MHEV 12 voltnog
električnog sistema u A4 modelima. U modelu S4 TDI to je sledeći korak širenja
blage hibridne tehnologije na osnovu 48 volti.
Sekundarni 12 voltni električni sistem je spojen na 48 voltni
glavni električni sistem preko snažnog DC/DC pretvarača. Po prvi put, snažan 48
voltni remenom pokretani alternator starter koristi se u modelu S4 TDI kao srce
blago hibridnog sistema s maksimalnom snagom obnavljanja energije kočenja do 8
kW. Kompaktna, vazduhom hlađena litijum-jonska baterija, kapaciteta 0,5 kWh,
koja se nalazi ispod prtljažnika, deluje kao centar upravljanja energijom. Ovaj
MHEV sistem u S modelima ima potencijal smanjenja potrošnje goriva do 0,4 litra
na 100 kilometara.
Pogonski sklop čine osmostepeni tiptronic menjač i quattro
stalni pogon na svim točkovima. Po želji dostupan je i opcioni sportski quattro
diferencijal za aktivnu raspodelu snage između zadnjih točkova. Na ovaj način
se više snage može specifično usmeriti na spoljnji točak u krivini pri ulasku
većom brzinom, što kompenzuje tendenciju podupravljanja. S sportsko oslanjanje
deo je serijske opreme.
Sa svojim S specifičnim podešavanjem osigurava sportski
osećaj vožnje. To se može dodatno unaprediti opcionim S podesivim sportskim
oslanjanjem sa kontrolom tvrdoće amortizera. Spolja i iznutra, niz dizajnerskih
detalja ukazuje na jedinstvenu poziciju S modela, od 4 izduvne cevi do S
prikaza na ekranu opcionog Audijevog virtualnog kokpita.
Audi A4 allroad quattro
Zahvaljujući svom quattro pogonu na svim točkovima i
udaljenosti od tla povećanoj za 35 milimetara, Audi A4 allroad quattro
kombinuje superiornu udobnost vožnje i dobre terenske karakteristike. Sa
opcionim allroad specifičnim oslanjanjem sa kontrolom tvrdoće amortizera,
udobnost i dinamičnost mogu se dodatno unaprediti. Od modela A4 Avant razlikuje
se po detaljima kao što su zaštita podvozja ili obrubi lukova točkova i sa
svojim 12 milimetara većim točkovima i širim tragom točkova - šest milimetara
napred i čak jedanaest milimetara nazad.
Model je dostupan sa tri varijante motora, jednim benzinskim
motorom i dva dizel agregata. Automatski mjenjač deo je serijske opreme, a
oslanjanje sa kontrolom tvrdoće amortizera predstavlja alternativu standardnom
oslanjanju. Kao i kod modela A4 Avant, prtljažnik ima kapacitet od 495 litara.
Poklopac i polica prtljažnika su serijski električno sklopivi. Uz dodatni
offroad program Audi drive select sistema, vozač može ukupno birati između šest
profila vožnje modela A4 allroad quattro.
Ograničena ponuda
Kako bi se poklopilo s početkom prodaje, marka sa četiri prstena predstavlja varijantu A4 modela s nazivom „edition one”. Dostupan je u varijantama Limousine ili Avant uz odabir između tri motora 2.0 TFSI sa snagom od 245 KS, 2.0 TDI sa snagom od 190 KS i 3.0 TDI sa snagom od 231 KS. Spoljašnji dizajn bazira se na S line liniji opreme, nadopunjenoj privlačnim elementima kao što je Black optik paket. Što se tiče unutrašnjosti, može se birati između design selection i S line enterijer paketa. Početak prodaje Audi A4 modela i S4 modela s TDI motorima predviđen je za jesen ove godine.
Komentari(0)