​Automobil jakih mišića

Kamaro je predstavljen svetu pre 50 godina, do sada je proizveden u više od pet miliona primeraka, a ovo parče „američkog sna“ u novom ruhu sada će kupovati unuci prvih vlasnika





Ševrolet Kamaro predstavlja potpuno novi izazov na četiri točka! Ova „ljuta mašina“ je davne 1967. godine s prvom kultnom verzijom zaludela ceo svet i slobodno možemo reći da je i danas automobil koji drži „konce u svojim rukama“.

Pre 50 godina Kamaro je predstavljen svetu kao američki „mišićavi“ četvorotočkaš. Kao automobilska ikona našao je mesto u srcima mnogih vozača koji je do 2002. godine proizveden u čak 4,8 miliona primeraka!

Posvećenost nasleđu

Dizajneri su sa novim modelom odlučili da odaju počast tom jedinstvenom vozačkom iskustvu stvarajući apsolutno modernu interpretaciju Kamaro modela. Sa svojim snažnim stavom, niskim spojlerom i proporcijama karoserije od napred ka pozadi, ovaj automobil priznaje svoju bogatu prošlost, ali izbegava „opasnost“ da bude uhvaćen u retro fokusu.

Unutrašnjost nove Ševroletove perjanice je mešavina nasleđa i savremenog duha. Enterijer je jednako impresivan kod vozača i suvozača, kao i na zadnjoj klupi, gde ima dovoljno mesta za još dva putnika. Pažnja je posvećena detaljima. Duboko uvučena instrument tabla, s okruglim instrumentima u četvrtastim otvorima, predstavlja kontrast sa paketom ambijentalnog osvetljenja koje koristi naprednu LED tehnologiju svetlosnih cevi kako bi u kabini stvorio toplu i privlačnu atmosferu. Višak pažnje posvećene detaljima je očigledan kod grupisanja elemenata na centralnoj konzoli. Ovaj raspored je inspirisan sličnom opcijom modela iz 1969. godine, ali sada ima moderno pozadinsko LED osvetljenje.

Snažan V8 motor

Ispod haube spakovan je motor u verziji 6,2-litarski V8 sa motorom snage od 455 KS. Nudi impresivnu efikasnost i do stotke stiže za svega 5,2 sekunde. Maksimalna brzina je limitirana na 255 km/h. Prema fabričkim podacima, ispod haube ove „ljute guje“ nalaze se još dva benzinska agregata. Prvi je 3,6-litarski sa fantastičnih 335 KS. Do stotke „melje asfalt“ za 5,9 sekundi. Drugi je 2,0 Turbo kojeg prate odlični 275 konjskih snaga i do stotke stiže za 6,2 sekunde. „Povezani“ su sa osmostepenim automatskim menjačem, kao i šestostepenim manuelnim stepenom prenosa, koji, inače, ima opciju i za konstantno brz polazak. Elektronska kontrola stabilnosti i sistem kontrole proklizavanja su standardni deo opreme.

Jedinstven od „glave do pete“

Dolazi i u kabriolet verziji. Kao i kod kupea, Kamaro „bez krova“ je mešavina nasleđa brenda. Taj dizajn uključuje klasičnu dugačku haubu i „kratak“ ostatak karoserije, kao i široke točkove na krajevima koji prikazuju „ugaonu“ prirodu vozila čak i kada se ne kreće. Kabriolet ima V8 motor sa velikim obrtnim momentom, koji upravlja zadnjim točkovima ručnog menjača. Ovaj četvorosed takođe ima samostalno oslanjanje točkova i disk kočnice na sva četiri točka.

Ono što treba reći za kraj jeste da je ovaj četvorotočkaš jedinstven od „početka do kraja“. Svaki njegov izlazak sa proizvodnih traka na svetske drumove je čast za svakog vozača, jer retki su oni koji ovu makinu teraju u „svojim rukama“.

Tekst

Dragan Stanimirović

Komentari(1)

sortiraj
MARKO D. 09:19 | 06.06.2017
EEE... SAMO JEDAN KRUG BI BIO DOVOLJAN SA KAMAROM
0 0 odgovori