Automobil jakih mišića
Kamaro je predstavljen svetu pre 50 godina, do sada je proizveden u više od pet miliona primeraka, a ovo parče „američkog sna“ u novom ruhu sada će kupovati unuci prvih vlasnika
Ševrolet Kamaro predstavlja potpuno novi izazov na četiri
točka! Ova „ljuta mašina“ je davne 1967. godine s prvom kultnom verzijom
zaludela ceo svet i slobodno možemo reći da je i danas automobil koji drži „konce
u svojim rukama“.
Pre 50 godina Kamaro je predstavljen svetu kao američki „mišićavi“ četvorotočkaš. Kao automobilska ikona našao je mesto u srcima mnogih vozača koji je do 2002. godine proizveden u čak 4,8 miliona primeraka!
Posvećenost
nasleđu
Dizajneri su sa novim modelom odlučili da odaju počast
tom jedinstvenom vozačkom iskustvu stvarajući apsolutno modernu interpretaciju Kamaro
modela. Sa svojim snažnim stavom, niskim spojlerom i proporcijama karoserije od
napred ka pozadi, ovaj automobil priznaje svoju bogatu prošlost, ali izbegava „opasnost“
da bude uhvaćen u retro fokusu.
Unutrašnjost nove Ševroletove perjanice je mešavina
nasleđa i savremenog duha. Enterijer je jednako impresivan kod vozača i
suvozača, kao i na zadnjoj klupi, gde ima dovoljno mesta za još dva putnika.
Pažnja je posvećena detaljima. Duboko uvučena instrument tabla, s okruglim
instrumentima u četvrtastim otvorima, predstavlja kontrast sa paketom
ambijentalnog osvetljenja koje koristi naprednu LED tehnologiju svetlosnih cevi
kako bi u kabini stvorio toplu i privlačnu atmosferu. Višak pažnje posvećene
detaljima je očigledan kod grupisanja elemenata na centralnoj konzoli. Ovaj
raspored je inspirisan sličnom opcijom modela iz 1969. godine, ali sada ima
moderno pozadinsko LED osvetljenje.
Snažan V8 motor
Ispod haube spakovan je motor u verziji 6,2-litarski V8
sa motorom snage od 455 KS. Nudi impresivnu efikasnost i do stotke stiže za svega
5,2 sekunde. Maksimalna brzina je limitirana na 255 km/h. Prema fabričkim
podacima, ispod haube ove „ljute guje“ nalaze se još dva benzinska agregata.
Prvi je 3,6-litarski sa fantastičnih 335 KS. Do stotke „melje asfalt“ za 5,9
sekundi. Drugi je 2,0 Turbo kojeg prate odlični 275 konjskih snaga i do stotke
stiže za 6,2 sekunde. „Povezani“ su sa osmostepenim automatskim menjačem, kao i
šestostepenim manuelnim stepenom prenosa, koji, inače, ima opciju i za
konstantno brz polazak. Elektronska kontrola stabilnosti i sistem kontrole
proklizavanja su standardni deo opreme.
Jedinstven od „glave
do pete“
Dolazi i u kabriolet verziji. Kao i kod kupea, Kamaro
„bez krova“ je mešavina nasleđa brenda. Taj dizajn uključuje klasičnu dugačku
haubu i „kratak“ ostatak karoserije, kao
i široke točkove na krajevima koji prikazuju
„ugaonu“ prirodu vozila čak i kada se ne kreće. Kabriolet ima V8 motor
sa velikim obrtnim momentom, koji upravlja zadnjim točkovima ručnog menjača.
Ovaj četvorosed takođe ima samostalno oslanjanje točkova i disk kočnice na sva
četiri točka.
Ono što treba reći za kraj jeste da je ovaj četvorotočkaš
jedinstven od „početka do kraja“. Svaki njegov izlazak sa proizvodnih traka na
svetske drumove je čast za svakog vozača, jer retki su oni koji ovu makinu
teraju u „svojim rukama“.
Tekst
Dragan Stanimirović
Komentari(1)