Automobil koji se vozi srcem

Novi Yaris je rezultat Toyotine rešenosti da napravi atraktivnije, dinamičnije i zabavnije automobile, a da se pritom ne odrekne dugo građene reputacije kvaliteta, trajnosti i pouzdanosti





Novi Yaris je kompaktan, moderan i stilski maksimalno utegnut gradski četvorotočkaš! Novo izdanje Toyotinog automobila potpuno je osveženo i sa novom i snažnijom pojavom pretenduje da ojača svoju poziciju u veoma konkurentnom B segmentu. Sa sigurnošću se odvaja od ostalih gradskih četvorotočkaša, jer je jedinstvenog dizajna i jedno je od najatraktivnijih vozila u okviru ovog automobilskog brenda.

Siguran i elegantan

Kao prostran četvorotočkaš namenjen je za četiri odrasla putnika, mladim vozačima koji žele visoku sigurnost i eleganciju. Predstavlja kombinaciju jedinstvenog izgleda i zaista sjajnih voznih karakteristika, koji se nameće kao lider i inspiracija ostalim konkurentima u klasi. Sadašnji model izgleda bolje nego prethodnik za jednu stepenicu više. Njegova spoljašnjost je dobila potpuno novi izgled, a prepoznatljiv je po prednjem delu u obliku slova X, modernizovanoj haubi, svetlima, branicima, kao i odličnom izgledu felni od 16 inča. Osim novog spoljašnjeg izgleda, unutrašnjost Yarisa diše kvalitetom, ergonomičnija je i nudi više nego svi njegovi prethodnici. Kada su ga stvarali, japanci očigledno nisu štedeli novac. Kako navode u Toyoti, u novi Yaris ugrađeno je čak 900 novih komponenti, dok je u razvoj uloženo nešto manje od 90 miliona evra!

Redakcija makina.rs imala je priliku da vozi ovog gradskog mališana u verziji 1.5 VVT-iE sa motorom snage od 111 KS. Čim ugledate ovaj automobil shvatićete da je jedinstven i da je prepoznatljiv po glatkim sportskim linijama, sa naglašenom aerodinamikom, što je i inače kvalitet ovog japanskog proizvođača. Visokotehnološki enterijer, istovremeno lak za korišćenje, nalazi se na prednjoj ploči, a sve inovacije podređene su jednostavnosti i praktičnosti. Kod ovog modela nove tehnologije su usmerene prema vozaču. Rađen je na prednostima prethodnog modela i sada ima karakteristike automobila više klase, uključujući udobnost jedne limuzine, nove instrument table, izuzetno smanjen nivo buke i vibracija, suptilno unutrašnje osvetljenje i kvalitetne materijale.

Njegov savremeni multimedija sistem, inovativan TFT multiinformacioni ekran, trokraki upravljač, kao i dobro pozicionirano sedenje, menjač, odlična preglednost u vozilu, stabilnost u krivinama, solidna agilnost na pravcu, nude sigurno putovanje kroz vreme. Sedišta su srednje visine i omogućavaju pristup i dobru vidljivost. Povećan unutrašnji prostor nudi odlične dimenzije za kolena, glavu i ramena. Iako je predviđen za pet putnika, nudi komfor za dve odrasle osobe na zadnjoj klupi. Novi Yaris uvodi nivo unutrašnjosti i kvaliteta za razliku od prethodnika u novu dimenziju. Materijali su prvoklasni i jednostavni.

Yaris kao dobitna formula

Šestostepeni manuelni menjač je odlično upakovan, a kada prvi put dodirnete ručicu menjača, doživećete nesvakideašnje iskustvo. Proizvođač je išao do te mere da menjač bude dosta jednostavan i maksimalno precizan. U tome je i uspeo! Tehnološka oprema kao i u drugim Toyotinim vozilima diše zajedno sa vozačem na svim poljima i uspostavlja nove standarde u bezbednosti u vožnji, kada su u pitanju mali gradski automobili. Inženjeri ovog japanskog proizvođača, držali su se dobitne formule i stvorili novog Yarisa znatno boljim od prethodnog modela. Ovaj maleni japanac sada daje više svetlosti u vozilu, kao i veću bezbednost i zadovoljstvo u vožnji. Jedno je od najkompaktnijih vozila u segmentu.

Sa dužinom od 3,94 metara, širinom od 1,69, visinom od 1,51 i međuosovinskim rastojanjem od 2,51 metar, savršen je za grad. Ima i prostranost koja mu je potrebna da postavi svoj novi status kao glavno vozilo u garaži, jer ima velikodušnih 286 litara, a kada se zadnja klupa obori dobija se za ovu klasu vozila više nego odličan prostor od 1.180 litara. Ima i brojne prostore za odlaganje sitnica u vozilu.

Yaris do stotke stiže za odličnih 11 sekundi! Motor je maksimalno startan i ono što je najbitnije nije bučan u kabini na velikim brzinama. Novim agregatom Toyota je sa ovim modelom smanjila i potrošnju goriva, pa se sada mogu pohvaliti i tim segmentom. Potrošnja benzina u gradskim uslovima vožnje je odličnih 6,7 litara na pređenih 100 kilometara, dok je na otvorenom putu pravo osveženje i iz rezervoara istera dobrih 5,2 litara. Maksimalna brzina na cajgeru koju smo razvukli bila je 165 km/h. Poseduje elemente pasivne i aktivne bezbednosti na bazi najnovije tehnologije kako bi se postigla maksimalna zaštita putnika u vozilu.

Nova rešenja ispod haube

Ono što je najbitnije kod ovog četvorotočkaša jeste potpuno novi agregat. Toyota je u model Yaris ugradila novi 1,5-litarski benzinski motor, koji je zamenio pogonski agregat od 1,33 litara. Četvorocilindrični agregat uvodi niz novih tehničkih rešenja koja nude bolje performanse, povećano zadovoljstvo u vožnji i u isto vreme smanjenje potrošnje goriva za čak 12 odsto! U poređenju sa svojim prethodnikom 1,33 litarskim motorom, poboljšanje performansi se ogleda u brojkama. S novim agregatom Yaris dobija za 0,8 sekundi brže ubrzanje od 0 do 100 km/h i posebno poboljšanje međuubrzanja od 80 do 120 km/h. Visok obrtni moment od 118 Nm, na raspolaganju je već pri niskih 2.000 obrtaja u minutu. Viši stepen kompresije je postignut zahvaljujući novom dizajnu komore za sagorevanje i korišćenju novih klipova, koji promovišu homogenu mešavinu vazduh-benzin i brzo sagorevanje.

Smanjenjem temperature sagorevanja, ohlađen EGR takođe pomaže da se odloži pojava „trokiranja”. Osim toga, zapremina ponovo ubrizganih inertnih gasova omogućava smanjenje pumpinih gubitaka pri niskim i srednjim opterećenjima, što poboljšava efikasnost. Inženjeri su takođe bili fokusirani na smanjenje potrošnje goriva i emisije pri konstantnim brzinama na autoputu. Zbog toga po prvi put u Toyota motorima novi agregat je opremljen sistemom za vodeno hlađenje izduvne grane. Ograničavajući temperaturu gasova, taj sistem omogućava da se izbegne obogaćivanje smeše potrebne za smanjenje temperature sagorevanja pri bilo kojoj brzini vožnje autoputem. Time se smanjuju potrošnja i emisija pod ovim uslovima vožnje.

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 1.5 VVT-iE

Snaga 111 KS

Ubrzanje 11 sekundi

Potrošnja 5,2-6,7l

Maksimalna brzina 165km/h

Cena od 10.990 do 22.480 evra

Više slika Toyota Yaris možete videti na našoj Facebook stranici makina.rs

Komentari(0)

sortiraj