Automobil koji se vozi srcem
Novi Yaris je rezultat Toyotine rešenosti da napravi atraktivnije, dinamičnije i zabavnije automobile, a da se pritom ne odrekne dugo građene reputacije kvaliteta, trajnosti i pouzdanosti
Novi Yaris je kompaktan, moderan i stilski maksimalno utegnut gradski četvorotočkaš! Novo izdanje Toyotinog automobila potpuno je osveženo i sa novom i snažnijom pojavom pretenduje da ojača svoju poziciju u veoma konkurentnom B segmentu. Sa sigurnošću se odvaja od ostalih gradskih četvorotočkaša, jer je jedinstvenog dizajna i jedno je od najatraktivnijih vozila u okviru ovog automobilskog brenda.
Siguran i elegantan
Kao prostran četvorotočkaš namenjen je za četiri odrasla
putnika, mladim vozačima koji žele visoku sigurnost i eleganciju. Predstavlja
kombinaciju jedinstvenog izgleda i zaista sjajnih voznih karakteristika, koji
se nameće kao lider i inspiracija ostalim konkurentima u klasi. Sadašnji model
izgleda bolje nego prethodnik za jednu stepenicu više. Njegova spoljašnjost je
dobila potpuno novi izgled, a prepoznatljiv je po prednjem delu u obliku slova
X, modernizovanoj haubi, svetlima, branicima, kao i odličnom izgledu felni od
16 inča. Osim novog spoljašnjeg izgleda, unutrašnjost Yarisa diše kvalitetom,
ergonomičnija je i nudi više nego svi njegovi prethodnici. Kada su ga stvarali,
japanci očigledno nisu štedeli novac. Kako navode u Toyoti, u novi Yaris ugrađeno je čak 900 novih komponenti, dok je
u razvoj uloženo nešto manje od 90 miliona evra!
Redakcija makina.rs imala je priliku da vozi ovog gradskog
mališana u verziji 1.5 VVT-iE sa motorom snage od 111 KS. Čim ugledate ovaj automobil shvatićete da je jedinstven i da je prepoznatljiv po
glatkim sportskim linijama, sa naglašenom aerodinamikom, što je i inače
kvalitet ovog japanskog proizvođača. Visokotehnološki enterijer, istovremeno
lak za korišćenje, nalazi se na prednjoj ploči, a sve inovacije podređene su
jednostavnosti i praktičnosti. Kod ovog modela nove tehnologije su usmerene prema
vozaču. Rađen je na prednostima prethodnog modela i sada ima karakteristike
automobila više klase, uključujući udobnost jedne limuzine, nove instrument
table, izuzetno smanjen nivo buke i vibracija, suptilno unutrašnje osvetljenje
i kvalitetne materijale.
Njegov savremeni multimedija sistem, inovativan TFT
multiinformacioni ekran, trokraki upravljač, kao i dobro pozicionirano
sedenje, menjač, odlična preglednost u vozilu, stabilnost u krivinama, solidna
agilnost na pravcu, nude sigurno putovanje kroz vreme. Sedišta su srednje
visine i omogućavaju pristup i dobru vidljivost. Povećan unutrašnji prostor
nudi odlične dimenzije za kolena, glavu i ramena. Iako je predviđen za pet
putnika, nudi komfor za dve odrasle osobe
na zadnjoj klupi. Novi Yaris uvodi nivo unutrašnjosti i kvaliteta za razliku
od prethodnika u novu dimenziju. Materijali su prvoklasni i jednostavni.
Yaris kao dobitna
formula
Šestostepeni manuelni menjač je odlično upakovan, a kada prvi
put dodirnete ručicu menjača, doživećete nesvakideašnje iskustvo. Proizvođač je
išao do te mere da menjač bude dosta jednostavan i maksimalno precizan. U tome
je i uspeo! Tehnološka oprema kao i u drugim Toyotinim vozilima diše zajedno sa
vozačem na svim poljima i uspostavlja nove standarde u bezbednosti u vožnji,
kada su u pitanju mali gradski automobili. Inženjeri ovog japanskog
proizvođača, držali su se dobitne formule i stvorili novog Yarisa znatno boljim
od prethodnog modela. Ovaj maleni japanac sada daje više svetlosti u vozilu,
kao i veću bezbednost i zadovoljstvo u vožnji. Jedno je od najkompaktnijih vozila
u segmentu.
Sa dužinom od 3,94 metara, širinom od 1,69, visinom od 1,51 i
međuosovinskim rastojanjem od 2,51 metar, savršen je za grad. Ima i prostranost
koja mu je potrebna da postavi svoj novi status kao glavno vozilo u garaži, jer
ima velikodušnih 286 litara, a kada se zadnja klupa obori dobija se za ovu
klasu vozila više nego odličan prostor od 1.180 litara. Ima i brojne prostore
za odlaganje sitnica u vozilu.
Yaris do stotke stiže za odličnih 11 sekundi! Motor je
maksimalno startan i ono što je najbitnije nije bučan u kabini na velikim
brzinama. Novim agregatom Toyota je sa ovim modelom smanjila i potrošnju
goriva, pa se sada mogu pohvaliti i tim segmentom. Potrošnja benzina u gradskim
uslovima vožnje je odličnih 6,7 litara na pređenih 100 kilometara, dok je na
otvorenom putu pravo osveženje i iz rezervoara istera dobrih 5,2 litara.
Maksimalna brzina na cajgeru koju smo razvukli bila je 165 km/h. Poseduje
elemente pasivne i aktivne bezbednosti na bazi najnovije tehnologije kako bi se
postigla maksimalna zaštita putnika u vozilu.
Nova rešenja ispod
haube
Ono
što je najbitnije kod ovog četvorotočkaša jeste potpuno novi agregat. Toyota je
u model Yaris ugradila novi 1,5-litarski benzinski motor, koji je zamenio pogonski
agregat od 1,33 litara. Četvorocilindrični agregat uvodi niz novih tehničkih
rešenja koja nude bolje performanse, povećano zadovoljstvo u vožnji i u isto
vreme smanjenje potrošnje goriva za čak 12 odsto! U poređenju sa svojim
prethodnikom 1,33 litarskim motorom, poboljšanje performansi se ogleda u
brojkama. S novim agregatom Yaris dobija za 0,8 sekundi brže ubrzanje od 0 do
100 km/h i posebno poboljšanje međuubrzanja od 80 do 120 km/h. Visok obrtni
moment od 118 Nm, na raspolaganju je već pri niskih 2.000 obrtaja u minutu. Viši
stepen kompresije je postignut zahvaljujući novom dizajnu komore za
sagorevanje i korišćenju novih klipova, koji promovišu homogenu mešavinu
vazduh-benzin i brzo sagorevanje.
Smanjenjem
temperature sagorevanja, ohlađen EGR takođe pomaže da se odloži pojava
„trokiranja”. Osim toga, zapremina ponovo ubrizganih inertnih gasova omogućava
smanjenje pumpinih gubitaka pri niskim i srednjim opterećenjima, što
poboljšava efikasnost. Inženjeri su takođe bili fokusirani na smanjenje
potrošnje goriva i emisije pri konstantnim brzinama na autoputu. Zbog toga po
prvi put u Toyota motorima novi agregat je opremljen sistemom za vodeno
hlađenje izduvne grane. Ograničavajući temperaturu gasova, taj sistem
omogućava da se izbegne obogaćivanje smeše potrebne za smanjenje temperature
sagorevanja pri bilo kojoj brzini vožnje autoputem. Time se smanjuju potrošnja
i emisija pod ovim uslovima vožnje.
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina 1.5 VVT-iE
Snaga 111
KS
Ubrzanje 11
sekundi
Potrošnja 5,2-6,7l
Maksimalna brzina 165km/h
Cena od 10.990 do 22.480 evra
Više slika Toyota Yaris možete videti na našoj Facebook stranici makina.rs
Komentari(0)