Avantura u najavi

Dacia definitivno svake godine zna da iznenadi svoje kupce. Ovog puta na red je stigao popularni četvorotočkaš Sandero Stepway koji će u narednim godinama sigurno pokazati svoje velike mogućnosti

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • Urban, komforan i prostran
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Prostran, udoban, robustan i izuzetno štedljiv automobil! Ovako se može ukratko opisati ova rumunska uzdanica na četiri točka. Redakcija makina.rs imala je priliku da testira ovog modernog četvorotočkaša u verziji 1.5 dCi sa motorom snage od 90 KS. Predstavio nam se sa stilom i pozivom na avanturu u svakom trenutku vožnje.

Rumunska Dacia je ovim modelom predstavila novi pristup dizajnu! Iako nema pogon na sva četiri točka, verujte nam na reč, neravne terene prelazi i prolazi bez problema. Odmah treba napomenuti da je jedan od četvorotočkaša koji je pristupačniji za kupovinu kada su u pitanju automobili u ovoj klasi.

Moderan dizajn

Urbani automobil, komforne i prostrane unutrašnjosti, agresivnog izgleda skrojen je za skoro sve uslove vožnje. Modernog je dizajna, koji istovremeno zrači dinamikom i robusnošću. Izražajnog oblika, prednja svetla ovom vozilu daju savremen izgled. Branik i maska dobro su integrisani u karoseriju, a dizajn bočnih strana ovog rumunskog modela naglašava njegovu zanimljivost.

Jednostavno, ovaj automobil ima novu, prepoznatljivu hromiranu prednju masku i redizajnirane linije sa novim prednjim svetlima i prerađenim zadnjim svetlima koja kreiraju novi svetlosni potpis marke Dacia, a sastoje se od četiri upadljiva trodimenzionalna kvadrata. Linija krova je istaknuta snažnim i jedinstvenim stranicama karoserije, praćeni krovnim nosačima.

Za grad i van njega

Od podloge je udaljen 17,3 centimetara, što mu daje pristojne vozne osobine po gradu i van njega. Dugačak je nešto više od četiri metra, širok je 1,73, u visinu ide na 1,61, dok je međuosovinsko rastojanje 2,58 metara. Zapremina prtljažnika kod ovog modela je 320 litara, gde se mogu odložiti dve velike putne torbe kao i pregršt sitnica.

Ništa manje mesta nema ni u kabini, gde odeljka za odlaganje sitnih stvari ima na pretek. Međutim kada se zadnja klupa obori zapremina se penje na odličnih 1200 litara, gde se može ubaciti i dosta gabaritih stvari, zbog odlične širine i praktičnosti petih vrata.

Prilagođen vozaču

Kod Dacia Sandero Stepway kabina, koja je prilagođena vozaču, je dizajnirana sa ciljem da se obezbedi veliki prostor za noge i glave putnika. Pri samom ulasku u vozilo odmah nam je nametnuo svoju komfornu unutrašnjost, zahvaljujući najpre zadnjoj klupi na kojoj su tri prava mesta za sedenje. Doduše, ne za dvometraše.

Sedišta su udobna kako na kratkim, tako i na dužim relacijama i pružaju dobar osećaj svim putnicima u vozilu. Vozačevo sedište ima i naslon za ruku, koja znatno na dužim putovanjima olakšava drajverisanje ovog lepotana. Kabina je modernizovana i jednostavno se razlikuje od svog prethodnika i vidljivo je unapređena. Stilsko rešenje sa jedinstvenim elementima dizajna, kao što je spojena centralna konzola, stvara finu atmosferu u vozilu.

Novi volan sa četiri kraka odmah “upada u oči” i izuzetno je prijatan u rukama. Pored upravljača, fino izvajani putnički prostor sadrži pažljivo izrađene unutrašnje detalje kao što su novi hromirani ukrasni elementi, presvlake, nova pametno osmišljena mesta za odlaganje, nova 12-voltna utičnica kod zadnjih sedišta…

Bezbrižna vožnja

Instrument tabla je kompaktna i pregledna. Sve komande na vozačevom mestu su osmišljene za bezbrižnu vožnju, jer su sve nadohvat ruke i uvek pod kontrolom. Na sredini komandne table nalazi se sedmoinčni multimedijalni uređaj na kojem se nalaze sve neophodne funkcije. Jednostavan je za rukovanje i što je najbitnije “čitljiv i vidljiv” za vozača kada je u pitanju bezbednost tokom vožnje.

Ono što je najbitnije kod ovog automobila jeste da se on lepo vozi i da je sposoban da prelazi sve vrste podloga koje se nametnu ispred njega. I pri većim brzinama bio je više nego korektan i nismo primetili neka veća zanošenja zbog njegove visine. Mada moramo priznati da ga i nismo mnogo “terali” na većim brzinama, jer ovaj automobil za brzu vožnju, kao i pun gas, i nije.

On ima snage i za brzo drajverisanje, ali jednostavno njegova priroda nije takva. On je četvorotočkaš koji će vas prevesti bezbedno preko rupa, brda i planina, kao i na ravnoj podlozi od tačke A do tačke B! Može se reći porodičan četvorotočkaš od glave do pete.

Agregat za desetku

Ispod haube se nalazi odlični agregat. Proveren je i izuzetno štedljiv. Najzahvalniji i najzanimljiviji detalj kod ovog rumunskog četvorotočkaša je svakako potrošnja goriva koja je bukvalno smanjena na minimum. Na pređenih 100 kilometara, na otvorenom putu, potroši samo 4,7, a u gradskoj vožnji iz rezervoara istera 6,5 litara dizela.

Do stotke stiže za 12 sekundi, što možemo reći da je za ovakvog četvorotočkaša odlično prolazno vreme. Na cajgeru isterujemo maksimalnu brzinu na 160 km/h. Ovaj četvorotočkaš vozi se najbolje pri brizini od 110 km/h. Motor je tih, a potrošnja goriva svedena na minimum. Petostepeni manuelni menjač je odličan i proveren. U svoje pregrade ulazi jasno i precizno, sa malo dužim hodom stepena prenosa.

Aktivna i pasivna bezbednost

Sandero Stepway opremljen je sistemima za obezbeđivanje aktivne i pasivne sigurnosti. Ojačana karoserija štiti putnike, sistem protiv blokiranja točkova (ABS) deluje u kombinaciji sa sistemom za pomoć pri naglom kočenju (AFU), a sistem za kontrolu stabilnosti vozila (ESC) u kombinaciji sa sistemom za kontrolu proklizavanja pogonskih točkova (ASR).

Ovi sistemi obezbeđuju efikasno kočenje i veću stabilnost vozila. Opremljen je i prednjim čeonim i bočnim vazdušnim jastucima, Isofi x sistemom za pričvršćivanje sedišta za decu na zadnjim bočnim sedištima, sistemom za pomoć pri kretanju na uzbrdici i sistemom zadnjih senzora za parkiranje.

Cena od 9.400 evra

Dacia Sandero Stepway prodaje se od 9.400 do 12.850 evra. Jednostavno, cena govori više od reči kada je u pitanju ovaj automobil! Sander Stepway nudi mnogo više od novca za koji se prodaje. Kao što smo mogli reći i ranije, kažemo i sada, da su Dacia modeli vozila namenjena onima koji znaju da cene pre svega nečiji razvoj, poboljšan kvalitet, ali i onima koji tačno znaju šta žele za svoj uloženi novac u novog četvorotočkaša. U ovom slučaju to se odnosi i na testirani model. Za krajnje skroman novac, možete dobiti kvalitetan automobil na duge staze.

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 1,5 dCi

Snaga 90 KS

Ubrzanje 12 sekundi

Potrošnja 4,7 - 6,5 l

Maksimalna brzina 160 km/h

Cena 9.400 - 12.850 evra

Komentari(0)

sortiraj