

Arhitektura vozila na kojoj se BMW i4 temelji od samog starta je osmišljena za potpuno električni pogonski sklop, ima dugačak međuosovinski razmak i široku gaznu površinu
Uživanje u vožnji sa nultom emisijom gasova, vrhunski kvalitet bez kompromisa i individualne opcije usmerene na ispunjenje svih želja kupca po prvi put su u jednom vozilu srednjeg segmenta - predstavljamo prvi ikada BMW i4. Ovaj model predstavlja kombinaciju fantastične sportske energije svojstvene samo za BMW i domet koji samouvereno donosi mir na dugim putovanjima uz svu eleganciju dizajna, prostranost i praktičnost Gran Coupe modela s četvora vrata.
BMW i4 će se pojaviti u novembru
2021. i to u dve varijante modela - BMW i4 M50 - prvi automobil s potpuno
električnim performansama iz BMW M GmbH, sa 400kW/544 KS, pogonom na sve
točkove i dometom do 510 kilometara prema WLTP ciklusu; i BMW i4 eDrive40 uz
250kW/340 KS, klasični pogon na zadnje točkove i domet do 590 kilometara prema
WLTP ciklusu.
Arhitektura vozila na kojoj se BMW i4
temelji od samog starta je osmišljena za potpuno električni pogonski sklop, ima
dugačak međuosovinski razmak i široku gaznu površinu, maksimalno smanjenu težinu
i istovremeno izuzetno krutu strukturu karoserije. Torzione opruge specifične
za model, aluminijumski paneli i konstrukcija prednje osovine imaju fiksnu vezu
s kućištem visokonaponske baterije. Stepen aerodinamičnosti je optimizovan i
iznosi 0.24 Cd.
Potpuno novi dizajn i tehnologija
šasije prilagođeni su upravo konceptu vozila koje koristi prednju osovinu s
dvostrukim zglobnim oprugama i zadnju multilink osovinu. Samoštelujući
amortizeri i vazdušno ogibljenje zadnje osovine sastavni su deo standardnog
paketa opreme. Sistem za ograničenje i kontrolu proklizavanja točkova „Near
actuator“ (takođe je po prvi put udružen s električnim pogonom na sve točkove)
obezbeđuje neverovatno prianjanje i direkcionu stabilnost u izuzetno dinamičnim
manevrima u vožnji. BMW i4 M50 takođe donosi adaptivni M sistem oslanjanja
specifičan za model, varijabilno sportsko upravljanje, M Sport kočioni sistem i
opcione M točkove od lakih legura (do 20 inča).
BMW i4 M50 stiže sa sistemom Sport
Boost za ultra-dinamičnu isporuku snage iz dva elektromotora s najvećom
izlaznom snagom i maksimalnim obrtnim momentom od 795 Nm. Ubrzanje od 0 do 100
km/h dostiže za 3,9 sekundi. BMW i4 eDrive 40 s maksimalnim obrtnim momentom od
430 Nm postiže ubrzanje od 0–100km/h za 5,7 sekundi. Tanka visokonaponska
baterija posebno je dizajnirana za model BMW i4 i smeštena je nisko u podvozje
vozila uz izuzetno nisku visinu ćelije od samo 110 milimetara. Težište vozila
je do 53 milimetra niže nego u BMW Serije 3. Bruto energetski sadržaj iznosi:
83,9 kWh. Adaptivni ili individualno podesivi sistem za rekuperaciju energije
kočenja povećava efikasnost i omogućava osećaj u vožnji preko jedne pedale uz
funkciju krstarenja i potrebe koje zavise od situacije u saobraćaju.
Kombinovana jedinica za punjenje
omogućava korišćenje DC stanica za brzo punjenje izlazne snage do 200 kW. Domet
se može povećati za čitavih 164 kilometra kod odela BMW i4 eDrive40 i 140
kilometara kod BMW i4 M50 u roku od 10 minuta na stanicama za punjenje ove
kategorije. Prednji kraj je dizajniran da izgleda kao da je bez prekida sa „ušuškanom“
i upečatljivom BMW bubrežastom maskom hladnjaka i diskretno integrisanom
kamerom, ultrazvučnim i radarskim senzorima. Ima tanka prednja svetla, opciono uz
BMW lasersko svetlo i akcente u BMW iBlue boji.
Unutrašnjost vozila je ispunjen
luksuzom, poseduje akustičnu zaštitu, opciju grejanja pre polaska i aktivaciju
preduslova, sportska sedišta i sportski volan u standardnom paketu opreme.
Kapacitet prtljažnika iznosi 470 litara, a može se proširiti na maksimalnih
1.290 litara. Velika prtljažna vrata standardno se isporučuju s električnim
mehanizmom za otvaranje i zatvaranje.
Prvi ikada BMW i4 nudi veliki izbor
opcija i mogućnosti individualizacije, svojstven samo BMW premijum modelima.
Uživanje u vožnji i udobnost poboljšani opcijama poput grejanja i ventilacije,
Vernasca kožne presvlake i BMW Individual opcije kožnih površina i obloga,
instrument tabla obložena Sensatec kožom, M Sport Pro paket, ambijentalno
osvetljenje, Harman Kardon Surround Sound audio sistem i veliki stakleni
pokretni panorama krov.
Premijera nove generacije BMW iDrive
sistema komandi stavlja fokus na funkcionalnost ekrana osetljivog na dodir i
novog BMW zakrivljenog displeja i unapređenog sistema BMW Inteligentnog
personalnog asistenta. Info displej od 12,3 inča i kontrolni ekran od 14,9 inča
su grupisani i usmereni ka vozaču. Njihova unapređena grafika i moćan softver
zasnovani su na operativnom sistemu BMW 8.
Ovaj model poseduje preko 40 sistema
za asistenciju vozaču - upozorenje na čeoni sudar (Front-collision warning), informacije
o ograničenju brzine (Speed Limit Info) i upozorenje na napuštanje trake (Lane
Departure Warning) deo su standardnog paketa opreme, kao i opcioni aktivni
tempomat (Active Cruise Control) sa automatskom asistencijom za ograničenje
brzine (Speed Limit Assist) funkcija praćenja navođenja rute i (u Nemačkoj) reakcija
na svetlo na semaforu. Takođe su dostupni i sistem asistencije u vožnji (Driving
Assistant Professional) sa asistencijom upravljanja i kontrole trake (Steering
and Lane Control Assistant), kao i kamera za pomoć pri vožnji u rikverc kao deo
standardnog paketa opreme. Park Assistant Plus sistem ima funkcije koje
uključuju pregled okoline oko vozila Surround View i Remote 3D View.
Proizvodnja vozila se odvija u pogonu BMW AG u Minhenu, gde je prisutna apsolutna usmerenost na održivost, odgovornom upotrebom resursa kroz lanac vrednosti i maksimalno smanjenje CO2 tokom celog upotrebnog ciklusa proizvoda. Primera radi baterijske ćelije proizvode se uz korišćenje 100 posto zelene energije. Specifično načelo dizajna za električne motore omogućava da se izbegne potreba za retkim prirodnim metalima.
Komentari(0)