BMW M4 - Kabriolet „30 Jahre“ edicija
Pre 30 godina, BMW M brend je prvi put dopunio asortiman svojih modela kabrioletom visokih performansi
Pred početak leta 1988. godine, BMW M3 kabriolet ponudio je ljubiteljima auto-sporta mogućnost da i pod otvorenim nebom uživaju u sportskom automobilu projektovanim za svakodnevnu upotrebu, ali sa motorom dokazanim na trkačkoj stazi.
Njegov naslednik, BMW M4 kabriolet (kombinovana potrošnja
goriva: 9,5–8,7l/100km, kombinovane emisije CO2: 218–203g/km), najnovija je
interpretacija ovog vozila. Uspešna tradicija ovog modela i ekskluzivnost sada
su izraženi kroz model BMW M4 kabriolet edicija „30 Jahre“.
Model ove edicije proizvodi se u ograničenoj seriji od 300 vozila
i sa paketom M Competition. Ovaj kabriolet četvorosed oduševljava snagom od 450
KS, izduvnim M Sport sistemom, prilagodljivim M vešanjem sa specifičnim Sport
modom, ekstremno sportskom konfiguracijom sistema kontrole stabilnosti DSC I Active
M diferencijalom. Specijalno razvijeni elementi dizajna I opreme obezbeđuju ekskluzivnost
kako eksterijera, tako i enterijera.
Standardni elementi modela ove edicije obuhvataju BMW Individual
High Gloss Shadow Line lajsne za okvir BMW prednje rešetke, M bočne proreze, ispis
modelai kovane M aluminijumske felne koje mogu da se pohvale star-spoke dizajnom.
Isključivo za model ove edicije, točkovi od 20 inča su u boji Orbit Grey mat.
Lajsne od čiste Merino kože i kombinacija boja enterijera koja
odgovara željenoj boji karoserije karakterišu BMW M4 kabriolet „30 Jahre“. Uz
spoljnu boju Macao Blue metalik, može se birati između dvotonskih kolornih
kombinacija Black/Fjord Blue i Black/Silverstone. Ekskluzivni elementi takođe
obuhvataju odgovarajuće kontrastne štepove na naslonima za glavu kao i M patosnice
sa obrubom u odgovarajućoj kontrastnoj boji. Crne površine enterijera sa žutim
kontrastnim štepovima nude se zajedno sa bojom Mandarin II uni, dok unutrašnje
ukrasne lajsne u verziji Carbon Fibre dolaze kao standardne za sve varijante
modela edicije.
Ispis „30 Jahre Edition“ utisnut je u pragove vrata i u
naslone za glavu, dok oznaka na ukrasnoj lajsni enterijera na strani suvozača u
delu instrument table može da se pohvali, pored teksta „30 Jahre Edition“, i
brojem „1/300“, kao referencom na ograničenu seriju.
Model BMW M4 kabriolet „30 Jahre“ predstavlja koncept vozila
dokazan na trkačkoj stazi i tehnologiju izvedenu direktno iz automobilskog
sporta i već formiranu osnovu za zadovoljstvo u vožnji pod otvorenim nebom.
Četvorocilindarski motor od 2,3 litra sa tehnologijom četiri
ventila, katalizatorom isnagom 195 KS, jedinstvena tehnologija vešanja i aerodinamički
optimalizovana karoserija koja uključuje i istaknute svodove točkova, izvedeni
su iz sedana sa četvora vrata, koji je bio razvijen isključivo za korišćenje na
trkama turing-automobila.
Istorijat
Roberto Ravalja, Vilfrid Vogt i Erik van de Poele pobedili su
na svetskom, evropskom i nemačkom turing šampionatu sa svojim modelima BMW M3 još
u sezoni 1987. godine. Sa izrađenih 786 komada, BMW M3 kabriolet prve
generacije bio je najekskluzivnija varijanta uspešnog modela i bio je u
proizvodnji sve do 1991. godine, na kraju sa motorom čija je snaga povećana na 215
KS, što je četvorosed bez krova činilo jednim od najbržih vozila tog tipa.
Druga generacija BMW M3 kabrioleta usledila je 1994. godine i
ponudila i napredan sistem bezbednosti. Redni motor snage 286 KS sa šest
cilindara doneo je izuzetno osvežavajući doživljaj vožnje pod otvorenim nebom.
Dve godine kasnije, dalje razvijena verzija rednog šestocilindarskog
motora dala je izlaznu snagu povećanu na zadivljujućih 321 KS. Uvek prisutan u
vozilu BMW M3 kabriolet bio je inovativni sistem za zaštitu od prevrtanja. Dve
zaštitne šipke, postavljene iza naslona za glavu, automatski su izlazile ako bi
senzori otkrili opasnost od mogućeg prevrtanja i, zajedno sa ekstremno krutim
vetrobranom, omogućavale optimalizovanu zaštitu putnika.
Model BMW M3 kabriolet ušao je u 21. Vek sa trećom
generacijom modela i novim rednim šestocilindarskim motorom. Kabriolet visokih
performansi lansiran 2001. godine izgledao je primetno ravan, širok i moćan sa
motorom snage 343 KS. Pored koncepta sa visokim brojem obrtaja, varijabilno M zaključavanje
diferencijala, kočnice sa diskovima od različitih materijala i sportska sedišta
sa integrisanim sigurnosnim pojasevima davali su autentičan osećaj trke pod
otvorenim nebom.
U motor četvrtog BMW M3 kabrioleta lansiranog 2008. godine, inženjeri
BMW M GmbH preneli su koncept visokog broja obrtaja na motor V8. Pored
maksimalne izlazne snage od 420 KS, iznad svega, uzdržani prenos snage novog
motora pokazao se krajnje impresivnim. To je dopunjavao prepoznatljiv zvuk
osmocilindarskog motora, koji se jasno mogao osetiti posebno za vreme vožnje sa
spuštenim krovom. Model BMW M3 kabriolet četvrte generacije sadržao je elektro-hidraulično
uvlačenje tvrdog krova.
Nova konstrukcija krova omogućila je dodatno poboljšanje ne
samo podobnosti sportskog kabrioleta visokih performansi za trkačku stazu, već
i njegovu prikladnost za svakodnevnu upotrebu tokom cele godine.
Lansiranje pete generacije 2014. Godine bilo je povezano sa
promenom oznake modela u BMW M4 kabriolet. Snaga aktuelne generacije modela
dolazi iz rednog šestocilindarskog motora sa M TwinPower Turbo tehnologijom i
karakteristikama visokog broja obrtaja.
Njegov spontani potisak koji je dostupan sve do visokobrzinskog opsega motora, i smanjena težina u poređenju sa prethodnim modelom, savršeno su dopunjeni opcionalnim 7-brzinskim M menjačem sa dvostrukim kvačilom, sistemom Drivelogic i Active M diferencijalom. BMW M4 kabriolet nudi idealne uslove za maksimalne performanse na trkačkoj stazi i vrhunsko zadovoljstvo vožnje u svakodnevnim uslovima.
Komentari(0)