BMW serije 1 - Sportski duh, germanskog stila
Prostranost, precizna elegancija i šarmantna funkcionalnost formiraju sportski karakter ovog malog bolida
Profil BMW-a serije 1 odslikava pravi trkački automobil. Predstavlja se kao moderan i snažan četvorotočkaš sa veoma prepoznatljivim karakteristikama. Ono što čini tako posebnim BMW-ov model 114d je način na koji se inovativni materijali kombinuju sa izvarednim dizajnerskim elementima. Redakcija MAKINA.RS imala je priliku da vozi ovog nemačkog dizelaša u verziji 1.6 sa motorom snage od 95 KS. Ovaj lepotan nudi moderan agregat i tehnologiju vešanja, ekonomičnu potrošnju goriva, znatno više prostora u kabini od svog prethodinaka, inovativne elemente i opremu. I dalje je jedini u svojoj klasi sa pogonom na zadnjim točkovima. Koristi dobre strane svog prethodinka, koji je već prodat u više od milion primeraka!
Prostranost,
precizna elegancija i šarmantna funkcionalnost formiraju njegov sportski
karakter. Unutrašnjost jedinice je maksimalno upakovana i izgleda kao pravi
mali bolid. Upravljač i menjač savršeno leže pod rukom i tako obezbeđuju sjajnu
preciznost i direktnost u menjanju brzina. Fokusiranost na kvalitet dizajna
obuhvata i najsitnije detalje. Instrument tabla je široka i prostrana, a sve
komande su nadohvat ruke, što vozaču sigurno omogućava lagano upravljanje i
užitak u vožnji.
Štedljiv agregat
Na našem testu ovaj lepotan u gradskoj vožnji je potrošio sedam litara, dok je na otvorenom putu iz rezervoara iscurelo odličnih 5,5 litara dizela. Naravno, na papučici gasa nismo bili navalentni i nismo prekoračili saobraćajne propise. Sigurno da bi ovaj četvorotočkaš trošio i više kada bi papučica gasa bila uvek na maksimumu. Do stotke sa ovim sportistom stižemo za odličnih deset sekundi. Maksimalnu brzinu na auto-putu, gde smo morali da stisnemo pedalu u jednom trenutku i vidimo koliko ova makina može da razvije, isterali smo odličnih 190 km/h. Imali smo utisak da je ovaj BMW-ov četvorotočkaš imao još prostora u gasu kako bi razvio veću brzinu za još jedno deset odsto.
Odličan menjač
Tih i reklo bi se brz u menjanju šestostepeni manuelni menjač daje najbolji doprinos dinamičkoj vožnji. Opcioni sistem aktivnog upravljanja podešava odnos upravljanja prema brzini kojom se vozilo kreće zarad boljeg komfora, sigurnijeg skretanja i maksimalne agilnosti. Pri manjim brzinama, dva okreta su dovoljna da se dođe do kraja opsega. Na većim brzinama, odnos upravljanja se povećava zarad ravnomernog napredovanja. Aktivno upravljanje automatski reaguje ako oseti da ovaj sportista može proklizati pri kočenju ili skretanju.
Sportski karakter
Crveni ukrasni štepovi na sportskom volanu obloženom kožom i crveni brojčanici brzinomera i obrtomera demonstriraju svu dinamičnost koja se najčešće krije u najsitnijim detaljima. Celokupan enterijer dizajniran je tako da se vozač usredsedi na najvažnije - istinsko uživanje u vožnji. Krase ga mnogobrojni dizajnerski dodaci poput tipične BMW-ove bubrežaste prednje maske hladnjaka, ekskluzivnih aluminijumskih točkova... Zadnji deo sa hromiranim krajem auspuha i specijalnim branikom jasno stavlja do znanja da ovaj četvorotočkaš odiše uzbudljivom količinom snage.
Lako manevrisanje
Pogon na zadnjim točkovima prenosi dinamičku energiju u svaki manevar i kao takav igra važnu ulogu u distribuciji idealno raspoređene težine. Školjka jedinice pri sudaru neće pući. Specijalna ojačanja u prednjem i bočnim delovima, kao i u predelu oko putničke kabine efektno štite vozača i putnike. Branici apsorbuju sile koje se javljaju pri udarima čineći da šasija ostane neoštećena. Sigurnost ovom automobilu daje i osam vazdušnih jastuka, elektronski sistemi ABS, CBC, DSC, ASC, DTC, DBC, CBS, kao i branici koji se vraćaju u orginalni oblik pri udaru do 15 km/h napred i pozadi.
Više slika BMW serije 1 možete videti na našoj Facebook stranici
makina.rs
Tekst
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina motora 1.6
Snaga motora 95 KS
Menjač šestostepeni
manuelni
Mak. Brzina 190 km/h
Ubrzanje 0-100
za 10 sekundi
Potrošnja 5,5-7
Komentari(0)