CEA i Renault Grupa su razvili visokoefikasni ugrađeni punjač sa funkcijom dvosmernog punjenja
Još kompaktniji visokoefikasni punjač će smanjiti gubitke energije za 30 odsto i ubrzati punjenje automobilskih baterija
Sistem za dvosmerno punjenje će omogućiti napajanje električne mreže energijom iz povezanih vozila. Za ovu jedinstvenu francusku inovaciju je prijavljeno 11 patenata, a u Renaultovim vozilima bi trebalo da zaživi do kraja decenije.
Šta bi bilo ako bi automobili postali osnova
električne mreže? Upravo na ovoj pretpostavci počiva načelo povezivanja vozila
i mreže, odnosno tehnologija dvosmernog punjenja koja će uskoro omogućiti
Renaultovim vozilima da iskoriste deo električne energije sačuvane u njihovim
baterijama i na taj način optimizuju rad električne mreže i osiguraju rešenja
za prekide u isporuci obnovljive energije.
CEA, kao vodeća istraživačka organizacija, i Renault
Grupa, kao pionir i stručnjak u području električnih vozila, već sada sarađuju
na razvoju novih generacija sistema za povezivanje vozila sa mrežom, a koji bi
do kraja ove decenije trebali da počnu da se primenjuju. U tu svrhu su zajedno
razvili novu arhitekturu električnih pretvarača koji će se direktno ugrađivati
u punjače vozila. Nakon gotovo tri godine istraživanja i 11 zajednički
prijavljenih patenata, stvoren je još kompaktniji pretvarač! Razvijen uz pomoć
inovativnih materijala, ovaj pretvarač bi trebao da smanji gubitke energije za
30 %, bateriju učini trajnijom i skrati vreme punjenja.. Šta više,
baziraće se na dvosmernom sistemu punjenja, što znači da će skladištiti
energiju iz električne mreže.
Inovativni
materijali
Timovi odeljenja za istraživanje i razvoj organizacije
CEA i Renault Grupe su udružili svoja znanja u području ugrađene energetske
elektronike, konkretno širokopojasnih poluprovodničkih materijala napravljenih
od galijum nitrida (GaN) ili silicijum karbida (SiC).
Rezultat je nova arhitektura zasnovana na
širokopojasnim poluprovodničkim materijalima koja smanjuje gubitke energije pri
konverziji za čak 30 %. U cilju optimizacije hlađenja sistema za konverziju
energije, nova arhitektura za isti procenat smanjuje i intenzitet grejanja.
Smanjenje
kapaciteta punjača
Pored toga, rad inženjera na optimizaciji aktivnih
(poluprovodnici) i pasivnih (kondenzatori i induktivne komponente sa navojem)
komponenti rezultiralo je smanjenjem kapaciteta punjača i pratećih troškova.
Zahvaljujući feritnim materijalima koji se upotrebljavaju za visoke frekvencije
i u postupku brizganja, odnosno „Oblikovanja električnim ubrizgavanjem”,
pretvarač je postao još kompaktniji.
Bolje
performanse
Nova arhitektura pretvarača omogućava punjenje snagom do 22 kW u trofaznom načinu rada i istovremeno skraćuje vreme punjenja baterija i osigurava njenu trajnost. Isto tako omogućava dvosmerno punjenje, što znači da se energija uskladištena u bateriji može upotrebiti za snabdevanje električne mreže ili pojedinačnog domaćinstva, pod uslovom da je ono opremljeno uređajem za merenje dvosmernog protoka energije. Ovo rešenje je u skladu sa normom elektromagnetske kompatibilnosti za mreže i vozila.
Komentari(0)