Citroen otkriva potpuno novi e-C3 - Prvi pristupačni evropski električni automobil
Po prvi put potpuno električni, novi e-C3 pruža najbolju udobnost u klasi, lakše električno iskustvo i izvanredni nivo opreme po izuzetno konkurentnoj ceni u Evropi
Citroen meša karte na evropskom tržištu polivalentnih gradskih vozila otkrivanjem četvrte generacije C3. Po prvi put potpuno električni, novi e-C3 pruža najbolju udobnost u klasi, lakše električno iskustvo i izvanredni nivo opreme po izuzetno konkurentnoj ceni u Evropi. e-C3 predvodi novu generaciju Citroenovog najprodavanijeg modela, koji je prodat u više od 5,6 miliona primeraka od lansiranja prve generacije 2002. godine. C3 je najprodavaniji model brenda i predstavlja 29% od Citroënovog obima prodaje u Evropi. Potpuno novi e-C3 otvara skroz novo poglavlje za Citroen.
Popularni i hrabri brend se kreće u pravcu agresivnog
suočavanja sa izazovom električne mobilnosti koja bi bila dostupna svima.
Odgovor je gradsko 100 odsto električno vozilo, dizajnirano i proizvedeno u
Evropi, za kupce koji žele da iskoriste prednosti mobilnosti sa nultom emisijom
štetnih gasova po pristupačnoj ceni. Po prvi put u istoriji gradskih automobila
Citroën u seriji oprema sve verzije novog e-C3 svojim sistemom inovativnog i
ekskluzivnog oslanjanja sa dvostrukim progresivnim hidrauličnim graničnicima.
Nevidljivo za vozače i putnike, oslanjanje Citroën Advanced
Comfort garantuje putnicima jedinstveni osećaj udobnosti na putu i stvara
utisak da se kliza čak i po neravnom terenu. Prostrana kabina je dizajnirana
oko jednostavnih, ali prefinjenih površina, kako bi putnici imali ambijent
sličan njihovoj dnevnoj sobi. Sedišta Citroen Advanced Comfort novog e-C3 su
prilagođena vozilu i koriste dodatnu penu da pruže osećaj mekoće i dobrodošlice
od prvog kontakta i da daju podršku telu u vožnji bez obzira na rastojanje koje
treba da se pređe. Nastavlja se sa potpuno novim dizajnom koji, sa visinom od
1,57 metara, omogućava putnicima na prednjim sedištima da dobiju 100 mm više
prostora za viši, dominantniji položaj u vožnji i za bolji osećaj kontrole i
sigurnosti. Svi imaju koristi od veće vidljivosti prema spolja, što pomaže
osećaju blagostanja u kabini. Prevoz predmeta i prtljaga je jednostavan u
potpuno novom e-C3, s obzirom da veća kabina ima više korisnih i pametnih
prostora za odlaganje. Novi ë-C3 je viši od svog prethodnika i ima viši klirens
za lakši ulazak i izlazak iz vozila, i nudi sigurniju vožnju preko
nepravilnosti na putu koje se, često, sreću u gradskoj i međugradskoj vožnji.
Po prvi put u Stellantisu, platforma koja je prvobitno
osmišljena za električna vozila, i koja omogućava smanjenje budžeta, koristi
LFP (Lithium Fer Phosphate) baterije od 44 kWh za domet od oko 320 kilometara
(WLTP ciklus). Mogućnost brzog punjenja, jednosmernom strujom od 100 kW,
omogućava punjenje sa 20 na 80% kapaciteta za 26 minuta. Punjenje od 20% do
80%, sa standardnim punjenjem naizmeničnom strujom, traje 4 sata i 10 minuta
korišćenjem snage od 7 kW, ili 2 sata i 50 minuta ako je dostupno 11 kW.
Punjačima u kući ili na javnim stanicama se lako pristupa zahvaljujući kablu
moda 3. Kabl može da se koristi na Wall boxu sa jednosmernom strujom od 7,4 kW
ili trofaznom strujom od 11 kW. Sa motorom od 113 KS i potpuno automatskim
prenosom koji mu omogućava da ubrza sa 0 na 100 km/h za oko 11 sekundi isa
maksimalnom brzinom od 135 km/h, potpuno novi e-C3 nudi, više nego dovoljnu
snagu, kao i performanse za svakodnevnu vožnjuj, naročito u gradskim i
prigradskim sredinama. Postavljanje novih standarda za dizajn enterijera je,
takođe, bio cilj. Novi e-C3 se karakteriše po C-Zen Lounge-u, modernoj,
prostranoj i dobro opremljenoj kabini koja, kao što može da se očekuje od Citroena,
menja tradicionalnu kontrolnu tablu i nudi izuzetno visoki nivo komfora.
Sa uvođenjem koncepta C-Zen Lounge, vozaču i suvozaču se
pruža širok pogled zahvaljujući velikom vetrobranu i horizontalnoj instrument
tabli koja se proteže preko celog vozila, a koja sa strane ima Citroënove
karakteristične ventilacione otvore. Kontrolna tabla je podeljena u dva nivoa
sa tehničkim elementima gore, a sa udobnim delom, umotanim u tkaninu, “Sofa
Design”, dole. Novi e-C3 koristi, po prvi put, novi ekran u visini očiju, Citroen
Head-Up Display, koji prikazuje informacije na dnu vetrobranskog stakla. Ovo
inteligentno rešenje omogućava vozačima da lako dođu do svih ključnih
informacija koje su im potrebne, a da ne moraju da skreću pogled sa puta. Novi
kompaktni multifunkcionalni volan je manji i lakši za upravljanje. U sredini
kontrolne table lebdi ekran u boji za informacije i zabavu od 10,25 inči, koji
je lagano okrenut prema vozaču. Sve tehnologije za pomoć u vožnji novog e-C3 su
osmišljene da se brinu o umu i telu svih putnika, a naročito vozača:
-Active Safety Brake je sistem naglog kočenja koji radi pri
brzinama od 5 do 135 km/h, danju i noću, što smanjuje mogućnost povrede
putnika, pešaka i biciklista.
-Upozorenje o neželjenom prelasku preko linije pomaže vozaču
da ima ispravan položaj između linija i da se on lagano ispravi kada vozilo
skrene sa rute, ili da obavesti vozača da zanosi pri slabim brzinama.
Funkcioniše između 60 i 180 km/h, a isključuje se kada se koriste pokazivači
pravca.
-Upozorenje na vozačevu nepažnju obaveštava vozača ako
putanja vozila ne odgovara njegovoj traci. Ovo upozorenje u dva koraka prvo
otkriva ljuljanje vozila i obaveštava vozača zvukom i porukom «Vozite
pažljivo». Alerte Coffee Break savetuje vozača da pravi pauzu posle 2 sata
neprekidne vožnje pri brzini većoj od 65 km/h, i ponavlja se na svakih sat
vremena ako se ne napravi pauza.
-Prepoznavanje ograničenja brzine čita znakove sa
ograničenjem brzine i prikazuje ih na head-up displeju kako bi vozač bio
obavešten. Ovaj inteligentni sistem koristi podatke o ograničenju brzine koji
se čuvaju u navigacionom sistemu, i može da čita i znakove sa privremenim
ograničenjem brzine. Tempomat - limitator brzine omogućava vozaču da ograniči
maksimalnu brzinu kako bi bio usaglašen.
-Električna parkirna kočnica (EPB) se automatski aktivira
kada se motor zaustavi i automatski se otpušta kada se pritisne gas. Vozač može
ručno da upravlja električnom parkirnom kočnicom pomoću kontrolne ručice na
centralnoj konzoli. Pored toga, Pomoć pri kretanju na uzbrdici, zadržava vozilo
nekoliko sekundi na uzbrdicama nagiba većeg od 3% kako bi se vozaču pomoglo da
izbegne neželjeno kretanje.
-Automatsko prebacivanje dugih i kratkih svetala koristi
kameru sa vetrobranskog stakla za automatsko prebacivanje sa kratkog na duga
svetla kada se otkriju vozila koja dolaze, obezbeđujući, na taj način, bezbedan
prolazak.
-Pomoć pri parkiranju u nazad zvučno upozorava vozača na
blizinu prepreka, uključujući i decu, prilikom kretanja u nazad. Kamera za
kretanje u nazad se aktivira kada se aktivira kretanje u nazad. Ona omogućava
preglednost iza vozila i upozorava vozača ukoliko postoje prepreke na ekranu u
boji od 10,25 inča.
-Citroen nastavlja svoju misiju u želji da ponudi električnu
mobilnost koja je dostupna svima i olakšavanje kupovine je bilo ključni
prioritet. Potpuno novi električni ë-C3 biće dostupan u pojednostavljenoj gami
od samo dve dobro opremljene verzije – “You” i “Max”. Potpuno novi e-C3
ponudiće 5 prepoznatljivih boja - bela Banquise, plava Monte Carlo, crvena
Elixir, siva Mercury i crna Perla Nera. Dvobojni krov, simbol Citroena, biće
ponuđen u crnoj ili beloj boji za verziju “Max”.
Četvrta generacija Citroena C3 prvenstveno je namenjena evropskom tržištu i potpuno je od početka osmišljena sa novim, svežim i samopouzdanim izgledom. Novi potpis ponosno suprotstavlja vertikalne i horizontalne elemente, a na prednjoj strani sadrži novi veliki ovalni logo ševrona. Još jedan važan element je novi karakterističan dizajn prednjih i zadnjih svetala sa novim trostepenim izgledom. Pozadi, nova zadnja svetla se dodatno uklapaju u uglove vozila. Točkovi sa većim felnama od 16 i 17 inča naglašavaju stabilnost, dinamičnost i čvrstinu.
Komentari(0)