Continental sutra slavi 150 godina postojanja - Izuzetna tehnologija u razvoju guma

Od male fabrike u Hanoveru kompanija se razvila u jednog od globalnih igrača u automobilskoj industriji, koja sada posluje u 58 zemalja i tržišta

    foto: Continental
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Jubilarnih 150 godina postojanja Continental će proslaviti 8. oktobra 2021. Od svog osnivanja u Nemačkoj 1871. Continental razvija pionirske tehnologije i usluge za održivu i povezanu mobilnost ljudi i njihove robe. Od male fabrike u Hanoveru kompanija se razvila u jednog od globalnih igrača u automobilskoj industriji, koja sada posluje u 58 zemalja i tržišta. Continental je najstariji nezavisni i jedan od najvećih proizvođača guma na svetu. Tokom proteklih 150 godina, kompanija je svojim duhom i inovativnom snagom postavila standarde u industriji guma. Inženjeri su iznova i iznova revolucionarnim izumima osiguravali da gume postanu sigurnije, efikasnije i održivije.

Prekretnice u razvoju Continental guma uključuju, između ostalog, prvu gumu sa šarom na gazećem sloju, prvu gumu sa odvojivom felnom, patent za prvu gumu na svetu bez unutražnje gume i sa modelom za sve terene, prvu namensku zimsku gumu. Takođe, prva pneumatska traktorska guma došla je iz postrojenja te kompanije. Kasnije je stigla i prva guma optimizovana za otpor kotrljanja i prva guma sa gazećim slojem od maslačka. Continental je, osim toga, jedan od pionira u oblasti digitalizacije, te je već 1999. pokazao da se podaci potrebni za napredne sisteme pomoći vozaču mogu još preciznije i brže odrediti ako se guma koristi kao izvor podataka, što se smatra rođenjem inteligentne gume. U međuvremenu Continental povezuje gume i senzore sa bazom podataka i nudi klijentima potpuno nova, pametna, digitalna rešenja i usluge.

Christian Kotz

-Gume su naša strast. Izuzetna tehnologija u razvoju guma koju već 150 godina sprovodimo osigurava sigurnost, pouzdanost i održivost. To je nešto na šta smo veoma ponosni - rekao je Christian Kotz, član izvršnog odbora, guma i grupne nabavke. I dodao: - Mnogi današnji tehnološki standardi u gumama dolaze upravo iz kompanije Continental. Uvek iznova pomeramo granice mogućeg. Naš cilj je da čitav svoj portfolio proizvoda pravimo isključivo od održivih materijala na klimatski neutralan način najkasnije do 2050.

Koreni kompanije potiču iz 1871. godine kada je osnovana „Continental-Caoutchouc- & Gutta-Percha-Compagnie“. Asortiman proizvoda u početku je uključivao razne gumene proizvode, poput dečijih lopti, gumenih prostirki, obloga za valjke, gumiranih tkanina ili balona, kao i čvrstih guma za kočije i bicikle. Continental je bila prva nemačka kompanija koja je proizvodila pneumatske gume za bicikle, pa je „pneumatika“ uskoro postala uobičajena reč. Ubrzo kasnije, 1898. godine, počela je i proizvodnja pneumatskih guma za automobile. Prvi pneumatici su još uvek bili bez razvijenog gazećeg sloja i imali su relativno ograničene karakteristike rukovanja prema današnjim standardima, posebno u mokrim ili zimskim uslovima. Svi proizvođači guma tražili su rešenja za kliznu osetljivost svojih proizvoda, sve dok Continental nije predstavio prvu svetsku automobilsku gumu sa gazećim slojem 1904. godine.

Potrebe za industrijalizacijom i mobilnošću

Trijumf individualne mobilnosti i napredna industrijalizacija zahtevali su proizvode od guma za nova polja primene. Osim bezbednosti, tema udobnosti je takođe sve više bivala u fokusu. Inženjeri kompanije Continental 1908. godine izazvali su svetsku senzaciju pronalaskom odvojive felne, što je znatno olakšalo montažu točkova i guma. U čast obeležavanja 50 godina postojanja, Continental je bila prva nemačka kompanija koja je na tržište lansirala velike gume za komercijalna vozila. Godine 1928. prvi put su proizvedene gume za poljoprivredne traktore i tegljače, a pneumatska traktorska guma T2 bila je prva svoje vrste u poljoprivredi u Evropi. U industrijskom sektoru, Continental je napravio revoluciju u segmentu čvrstih guma, koje se koriste na viljuškarima, aerodromskim vozilima i za druge teške industrijske namene. Predstavljen 1932. godine, veliki uspeh ContiSuperElastic pneumatika od pune gume doveo je do skraćenice za ovu kategoriju koja je danas u industriji uobičajena: CSE.

Još jedno značajno dostignuće u industrijskoj istoriji 20. veka je prva guma od sintetičkog kaučuka, koja je 1936. izašla iz fabrike ovog nemačkog giganta. Pod uticajem ekonomske krize tokom ratnih godina, proizvođač guma pokrenuo je prvu seriju istraživanja o gumi koja bi bila napravljena od ruskih maslačaka. Taj projekat je ponovo pokrenut 2011. godine i od tada se uspešno odvija. „Urban Taraxagum“ guma za bicikl prvi je serijski proizveden pneumatik od gume maslačka.

Usledila je i 1943. godina kada je Continental podneo prijavu patenta za pneumatike bez unutrašnje gume - pronalazak koji je značajno poboljšao otpor kotrljanja guma i postao uobičajen tehnološki princip u posleratnom periodu, a i danas. Po prvi put, Continental je omogućio naročito bezbednu vožnju u zimskim uslovima 1934. godine sa svojim modelom za sve terene, prvom namenskom gumom dizajniranom za sneg, a time i prvom zimskom gumom. Godine 1953. Continental je prešao snežni prevoj Sent Gotard u Švajcarskoj sa svojim M+S gumama (blato i sneg) i time uspešno završio prvo testiranje zimskih guma u istoriji.

Intenzivno testiranje omogućava bezbednost

Pre nego što nova Continental guma bude plasirana na tržište, ona mora uspešno proći niz testova, bilo da se radi o tehničkim inovacijama u sektoru putničkih automobila, kamiona ili specijalnih guma. Ukupno, novi modeli guma pređu 25 miliona probnih kilometara svake godine pre početka proizvodnje. Taj ogroman trud je opravdan, budući da je to temelj za kvalitet proizvoda, za sve primene - čak i pod ekstremnim uslovima. 2003. godine Continental je postao jedini proizvođač guma sa maksimalnom dozvoljenom brzinom do 360 km/h sa ContiSportContact Vmax gumama. Veliki uspeh beleži se 2007. godine kada ContiSportContact Vmax postaje prva guma koja ušla u Ginisovu knjigu rekorda i oborila brojne rekorde u trkama poznatih tjunera.

Za potrebe testiranja guma u svim mogućim uslovima, kompanija poseduje najsavremenija postrojenja za ispitivanje pneumatika širom sveta. Contidrom u blizini Hanovera, „prototip“ i referenca svih centara za ispitivanje pneumatika, otvoren je 1967. godine, a već 1968. prvi automobil sa elektronskim upravljanjem bez vozača izašao je na stazu, na zaprepašćenje štampe i javnosti. Continental je dodatno razvio ovu tehnologiju i sada je koristi na svom poligonu u Juvaldiju, Teksas, SAD, kako bi svoje gume podvrgao testovima izdržljivosti.

Godina 2012. obeležena je novim projektom, na poligonu Contidrom zvanično je otvoren Automatizovani analizator unutrašnjeg kočenja (AIBA). Ovaj objekat, koji je jedini te vrste u svetu, omogućava da se tokom cele godine, bez obzira na vremenske uslove, potpuno automatski testiraju kočiona svojstva pneumatika na različitim površinama puta. U budućnosti će se tamo testirati i gume u novoj vrsti dinamičkog simulatora vožnje, pa će tako profesionalni test vozači praktično izvoditi realne scenarije vožnje. Svaki završeni ispitni ciklus u simulatoru vožnje umesto na pravim putevima znači da je potrebno proizvesti manje guma za testiranje, te ovo ulaganje u novu tehnologiju ispitivanja takođe doprinosi opsežnim naporima ka održivosti.

Svest o resursima kao ranom pokretaču tehnološke izvrsnosti

Continental je od početka sedamdesetih godina prošlog veka posvećen većoj održivosti u automobilskoj i industriji guma. Posledice naftne krize 1973. donele su i pozitivne stvari, pa tako i podsticaj istraživačkom projektu za razvoj guma s optimalnim otporom kotrljanja. Ovo je na kraju dovelo do predstavljanja proizvoda bez presedana 1993. godine. i po prvi put, guma ContiEcoContact kombinovala je ekološke prednosti i ekonomske aspekte sa izvanrednim voznim i bezbednosnim karakteristikama. Od tada se Continental suočava s velikim izazovima u rešavanju ograničenosti sirovina i potrebom za smanjenjem emisije CO2. Već dugi niz godina održivo i odgovorno upravljanje sastavni je deo Continental korporativne strategije.

Napori su usredsređeni na strateške teme o klimatskim promenama, mobilnosti uz niske emisije gasova, kružnoj ekonomiji i održivim lancima snabdevanja, obuhvatajući tako sve faze lanca snadbevanja. Već 1903. u Zelceu kod Hanovera osnovan je ogranak za ponovnu preradu i reciklažu gumenog otpada, a 2013. godine Continental je otvorio svoju jedinstvenu fabriku ContiLifeCycle. Sa svojim integrisanim pristupom projektovanja guma za kamione i autobuse i posebno razvijenim industrijskim pogonom za reciklažu, ova nemačka kompanije je pionir je u industriji.

Kako bi gume budućnosti bile još energetski efikasnije i ekološki prihvatljivije u smislu proizvodnje, upotrebe i reciklaže, kompanija sistematski ulaže u istraživanje i razvoj novih tehnologija, alternativnih materijala i ekološki kompatibilnih proizvodnih procesa. Na primer, Continental namerava da postepeno pređe na 100 odsto održivo proizvedene materijale u svojim proizvodima do 2050. godine.

Inovativna rešenja i usluge u oblasti pneumatika

Continental je jedan od pionira i kada je u pitanju digitalizacija guma. Još 1999. godine pokazao je da se podaci potrebni za napredne sisteme pomoći vozaču mogu još preciznije i brže odrediti upotrebom gume kao izvora podataka, čime je rođena inteligentna guma. Od tada Continental nastavlja da napreduje u digitalizaciji, omogućavajući potpuno nove usluge floti i krajnjim kupcima. Od 2010. godine Continental je objedinio sve usluge za korisnike flote pod okriljem svog brenda Conti360° Fleet Services. Od preporuka i savršenog izbora odgovarajućih guma do ispravne montaže i brze pomoći u slučaju puknuća gume do stalnog pregleda i sveobuhvatnih izveštaja o gumama za sva njihova vozila, operateri flote dobijaju visoko profesionalan servis za sve vrste guma.

Kompanija nastavlja da širi ekosistem pametnih, digitalnih rešenja za vrhunske Continental gume koje su u međuvremenu stvorene. Kao jedan od najvećih svetskih dobavljača elektronike, senzorskih sistema i softvera u industriji mobilnosti, Continental ovde ima odlučujuću konkurentsku prednost. Na primer, sposobnost da omogući pneumatiku da komunicira sa drugim komponentama vezanim za bezbednost kao centralni element u sistemu vozila dovela je do revolucionarnog projekta još početkom milenijuma: 30-metarskog automobila. Koordinacija svih sistema uključenih u rad kočenja dovela je do toga da se vozilo zaustavilo nakon samo 30 metara sa punim kočenjem pri 100 km/h. U to vreme prosečan kočioni put je još uvek bio između 36 i 40 metara. To je odgovaralo skraćivanju kočionog puta i do 25 odsto.

Danas Continental koristi direktno povezivanje svojih guma i senzora sa bazom podataka kako bi ponudio potpuno nove poslovne modele. Opskrbljeni velikim brojem podataka, klijenti Continental flote u svakom trenutku mogu proveriti stanje svojih guma koristeći algoritme razvijene u sopstvenoj kompaniji. To znači da se održavanje guma može vršiti po potrebi, a ne kao preventivna mera, a samim tim i mnogo efikasnije. Provajderi flote stoga imaju koristi od smanjenja zastoja zbog popravki, povećane bezbednosti, nižih ukupnih troškova zbog veće energetske efikasnosti i generalno efikasnijeg rada. Godine 2020, Continental je postavio nove standarde predstavljanjem svog uspešnog pilot projekta za značajno precizno praćenje dubine gaznog sloja koristeći algoritme i telemetrijske podatke vozila.

U budućnosti Continental će se i dalje zalagati za inovativnost u tehnologiji pneumatika sa svojim premium portfolijom u segmentima putničkih automobila, kamiona i specijalnih guma. U svom novom strateškom programu predstavljenom 2020. godine, Continental opisuje svoj put u novu deceniju. Fokus programa strategije Vision 2030 je dosledna orijentacija organizacije i svih poslovnih aktivnosti sa klijentom u fokusu. Osim toga, sektor guma ima za cilj da nastavi da profitabilno raste i razlikuje se od konkurencije unutar brzo promenljivog tržišnog okruženja u oblastima održivosti i digitalnih rešenja.

Komentari(0)

sortiraj