Corolla Cross Hydrogen Concept - Jedan od pravaca razvoja Toyote na putu ka nultoj emisiji

Prototip koji pokreće motor s unutrašnjim sagorevanjem na vodonik, predstavlja još jednu alternativu za dostizanje nulte emisije

    foto: Toyota
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




U svetu krajnje različitih zahteva kupaca i situacije na automobilskom tržištu, Toyotin pristup neutralnosti ugljenika jeste da razvije i ponudi više različitih tehnologija za podršku kupcima i njihovoj potrebi za dostizanjem nulte emisije. Ovaj pristup zasnovan na brojnim tehnologijama – koji kao rešenja uključuje električnu bateriju i električnu energiju s gorivnim ćelijama, kao i plug-in hibridno-električne i hibridno-električne automobile – nudi mogućnost Toyotinim kupcima, sada u više od 170 zemalja i regiona širom sveta, da već danas smanje svoj ugljenični otisak, bez obzira na okruženje i njihove svakodnevne potrebe. Takođe, Toyota čvrsto veruje da je još uvek prerano da se opredeli za samo jedno rešenje s nultom emisijom i, stoga, istovremeno razvija vodonične gorivne ćelije i tehnologiju sagorevanja vodonika zajedno s baterijskom električnom tehnologijom.

Sagorevanje vodonika razvijeno na automobilskim takmičenjima

Toyota je ove godine, u saradnji s timom Rookie Racing, učestvovala u Japanu na svim Super Taikyu trkama izdržljivosti, s automobilom GR Corolla H2 koji pogonsku energiju dobija sagorevanjem vodonika. Istovremeno, predsednik Toyote Akio Toyoda, pod pseudonimom „Morizo“, kao prvi vozač tima i sam je bio za upravljačem i učestvovao u svakoj trci, kako bi procenio rezultate i dao svoj doprinos daljem razvoju. Izvan Japana, u avgustu ove godine, Toyotin automobil s vodoničnim motorom prvi put se vozilo evropskim javnim putevima kada je GR Yaris H2 učestvovao na demonstracionoj vožnji na WRC-u, u belgijskom gradu Ipr.

Corolla Cross H2 Concept sa sagorevanjem vodonika

Takav tehnološki napredak doneo je Toyotinim inženjerima samopouzdanje da kreiraju i prototip drumskog automobila pod oznakom Corolla Cross H2 Concept. Opremivši 1,6-litarski, trocilindrični turbo motor iz GR Corolle tehnologijom motora s direktnim ubrizgavanjem vodonika pod visokim pritiskom, nastalom za potrebe automobilskih takmičenja, kao i primenom iskustava ugradnje rezervoara za vodonik stečenih na modelu Mirai, Toyota je uspela da napravi prototip Corolla Cross H2 s pogonom na vodonik koji može da preveze pet putnika i njihov prtljag. Trenutno se sprovode ispitivanja u realnim uslovima, a uporedo s daljim digitalnim razvojem, vozilo će imati i zimsko testiranje u severnom delu Japana.

Ključne prednosti sagorevanja vodonika uključuju sposobnost da se iskoriste postojeće tehnologije motora s unutrašnjim sagorevanjem, brzo vreme dopunjavanja goriva i značajno smanjenje upotrebe i neophodnost ograničenih elemenata kao što su litijum i nikl. Prilagođavanjem postojećih tehnologija i daljim iskorišćavanjem efakata planiranih ulaganja, sagorevanje vodonika moglo bi brže da dovede do široko rasprostranjenih i dostupnih rešenja za smanjenje emisije ugljenika. Danas, Toyota je na oko 40 odsto pređenog putu ka proizvodnji automobila poput koncepta Corolla Cross H2. Još nije moguće reći da li će ta tehnologija dostići zrelost neophodnu za drumske automobile, ali svakako postoji nesumnjiva mogućnost za primenu u automobilskom sportu.

Komentari(0)

sortiraj