Corolla Cross - Toyota dodatno proširuje ponudu u veoma konkurentnom C segmentu tržišta
Potpuno nova Toyota Corolla Cross u najprodavaniju gamu modela na svetu donosi prostranost, praktičnost, kao i moćan i snažan dizajn SUV automobila C segmenta
Novi SUV ne samo da upotpunjuje porodicu Corolla verzija – uz Hatchback, Touring Sports i Sedan, već zaokružuje i Toyotinu liniju SUV vozila koja sada kupcima nudi najširi asortiman na evropskom tržištu. Zasnovana na Toyotinoj TNGA filozofiji, Corolla Cross koristi najnoviju platformu GA-C koja omogućava unapređenje izgleda, opreme, tehnologije i voznih karakteristika vozila.
Dizajn i oprema
Snažan, robustan stil novog Toyotinog SUV-a posebno je
skrojen za evropsko tržište, s jedinstvenom kombinacijom prednjih i zadnjih
svetala, prednjom maskom s dvostrukim trapezom, uz proširene trodimenzionalne
blatobrane i izduženu kabinu urbanog SUV-a. Corolla Cross je dugačka 4460 mm,
široka 1825 mm, visoka 1620 mm, i ima međuosovinsko rastojanje od 2640 mm.
Smeštena je između Toyote C-HR i RAV4, u samom središtu veoma
konkurentnog evropskog tržišta C-SUV segmenta, i nudi udobnost, praktičnost i
svestranost neophodne za aktivne porodice s malom decom. Unutrašnjost
obezbeđuje izvanrednu preglednost svim putnicima, dovoljno prostora za glavu i
noge putnika na prednjim i zadnjim sedištima, velike otvore zadnjih vrata, više
svetlosti i osećaj prostranosti koji pruža panoramski krovni otvor. Prtljažni
prostor kombinuje lako pristupačnu, nisku visinu poda sa širokim otvorom vrata
što ga čini pogodnim za utovar velikih predmeta, kao što su kolica ili bicikli.
Nova, peta generacija
hibridnog sistema
Corolla Cross je prvi Toyotin model na globalnom nivou koji
koristi nov hibridni sistem pete generacije. Toyotina peta generacija
samopunjivog, potpuno hibridnog FWD (prednji pogon) ili AWD-i (inteligentni
pogon na svim točkovima) pogonskog sklopa nadograđena je na već poznate
karakteristike svog prethodnika, sada sa još više obrtnog momenta, više
električne energije, većom efikasnošću i dodatnim zadovoljstvom u vožnji.
Transmisija je iznova konstruisana, uporedo s novim sistemima
za podmazivanje i razvod ulja niskog viskoziteta. To doprinosi poboljšanju
efikasnosti i snage, pre svega zahvaljujući smanjenim električnim i mehaničkim
gubicima. S najnovijim litijum-jonskim baterijama, novi sistem baterija je
moćniji i 40% lakši nego ranije. I snaga elektromotora i benzinskog motora su
poboljšani, što je rezultiralo povećanjem ukupne snage sistema za više od 8%.
Verzija FWD sa 2,0-litarskim hibridnim pogon isporučuje 146
kW/197 KS, pružajući ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 8,1 sekundu. Verzija
AWD-i ima dodatni, snažni električni motor na zadnjoj osovini koji daje
impresivnih 30,6 kW. Zadnji motor se automatski uključuje, kako bi pružio bolji
kontakt s podlogom, samopouzdanje u vožnji i bezbrižnost, čak i u uslovima
slabog prianjanja. Ovako opremljena, AWD-i Corolla Cross ima isti nivo ubrzanja
kao FWD verzija.
Performanse hibridnog sistema 5. generacije takođe su dodatno
poboljšane. Sistem je sada još linearniji, predvidljiv je i lak za kontrolu
prilikom ubrzanja, s brzinom vozila koja je više usklađena s brojem obrtaja
motora, kako bi se obezbedilo intuitivnije i prirodnije iskustvo u vožnji. To
je postignuto ponovnim proračunom odnosa između vozačevog pritiska na pedalu
gasa i stvarnog odziva pogonskog sklopa.
Napredne tehnologije
Brojne napredne tehnologije primenjene su prilikom
konstruisanja potpuno nove Corolle Cross. Osim nadograđenog HMI interfejsa
(Human Machine Interface) s najnovijom multimedijalnom tehnologijom, kontrolni
panel prilagođen evropskim ukusima sadrži i potpuno novu, multifunkcionalnu
digitalnu instrument tablu dijagonale 12,3 inča za vozača, i centralni
multimedijalni ekran od 10,5 inča.
Digitalna instrument tabla dijagonale 12,3 inča sadrži
potpuno novi hardver i softver. Najveća u segmentu, nudi maksimalan prostor za
neophodan sadržaj, brojne podatke i opcije prilagođavanja ili personalizacije,
kao što su potrošnja goriva, rad hibridnog sistema i navigacije.
S novim, bržim procesorom, najmoderniji multimedijalni
infotejment sistem, s ekranom visoke rezolucije, osetljivim na dodir i
dijagonale 10,5 inča, obuhvata bežični Apple CarPlay, Android Auto konekciju
kablom, kao i Toyota Smart Connect paket.
Kupci sada mogu da iskuse sve pogodnosti internet navigacije,
da dobiju informacije o stanju na putu, asistenciju glasovnog pomoćnika i
ažuriranje putem mreže. Osim toga, paket povezanih usluga iz aplikacije MyT
uključuje analitiku vožnje, lokaciju automobila, pa čak i funkcije daljinske
kontrole kao što su upravljanje radom klima uređaja i zaključavanje vrata.
Bezbednost
Konačno, potpuno nova Corolla Cross opremljena je sistemom
T-Mate, koji spaja najnoviju generaciju Toyotinog Safety Sense bezbednosnog paketa
s drugim aktivnim sistemima za pomoć u vožnji i prilikom parkiranja, što ne
samo da čini vožnju lakšom i bezbednijom, već u mnogim situacijama dodatno
štiti sve putnike u vozilu, kao i druge učesnike u saobraćaju. Po prvi put,
sistem upozorenja na mogućnost sudara (Pre-Collision System – PCS) pruža
mogućnost smanjenja ubrzanja pri maloj brzini i pomoć pri uključenju u
saobraćaj na raskrsnici, kao i poboljšanu detekciju dolazećeg saobraćaja i
pomoć pri skretanju na raskrsnici.
Ostale nove funkcije paketa Toyota Safety Sense uključuju
sistem za zaustavljanje u slučaju opasnosti (Emergency Driving Stop System -
EDSS) i bežično internet ažuriranje (Over The Air - OTA), čime se funkcije
održavaju ažurnim, a dodaju se i nove tokom radnog veka vozila. Pored toga,
poboljšanja su napravljena na prilagodljivom tempomatu punog opsega (Full Speed
Range Adaptive Cruise Control - FSR ACC), kao i na sistemima za pomoć pri
praćenju vozne trake (LTA) i sistemima za pomoć u prepoznavanju saobraćajnih
znakova na putu (RSA).
T-Mate pruža pomoć u vožnji preko monitora mrtvog ugla
(BSM), uz dodatnu pomoć za bezbedan izlazak iz vozila (Safety Exit Assist -
SEA), automatskim sistemom dugih svetala (AHB), zatim asistencijom prilikom
parkiranja Toyota Teammate Advanced Park, monitorom za panoramski pregled oko
vozila (PVM), upozorenjem na saobraćaj iza vozila s automatskim kočenjem
(RCTAB), kao i inteligentnim senzorima koji kontrolišu prostor oko vozila
(ICS).
Upotpunjujući nivo pasivne sigurnosti u novoj Corolli Cross,
koji je već osiguran primenom platforme GA-C visoke čvrstine, novi, prednji
centralni vazdušni jastuk je dizajniran da u slučaju bočnog sudara spreči
međusobni kontakt putnika na prednjim sedištima.
Od predstavljanja 1966. godine, više od 50 miliona Corolla
prodato je širom sveta. Nova Corolla Cross će dodatno ojačati Toyotino
prisustvo u C-segmentu, i podržati ambiciozni cilj kompanije – plasman 400.000
vozila do 2025. godine - što je jednako tržišnom udelu od 9% u najkonkurentnijoj
evropskoj kategoriji automobila.
Pored praktičnosti prostranog SUV-a i dinamičnosti
najnaprednije hibridne tehnologije, uz povezivanje i bezbednosne sisteme,
potpuno nova Corolla Cross pomaže modernoj porodici kako bi uživala u
svakodnevnim izazovima. Isporuke kupcima počeće na jesen 2022. godine, u
zavisnosti od tržišta.
Komentari(0)