Corolla - Kruna od cveća
Toyota Corolla proslavlja 52 godine postojanja. Prvi model sa ovim imenom počeo da se proizvodi još davne 1966. godine i jedan je od najpopularnijih automobila svih vremena
Nijedan četvorotočkaš u istoriji ne može da se pohvali sa toliko dugovečnom popularnošću kao kompaktni Toyotin model. Od njenog nastanka do danas prodalo se više od 44 miliona Corolla, a svakih 40 sekundi negde na svetu se proda još jedan primerak. Od 1974. godine ona je broj jedan, sve vreme se nalazeći na prvom mestu najznačajnijih i najprodavanijih modela u automobilskoj istoriji.
Titulu
najprodavanijeg modela na svetu drži od 1997. godine, kada je pretekla
legendarni model Volkswagen Beetle, koji se prodavao od 1938. godine. Corolla
je tada zauzela važno mesto u automobilskoj istoriji, kao model koji je
motorizovao svet.
Dominira u prodaji širom sveta
Na
listi najpopularnijih modela u istoriji, Corolla je takođe pretekla Golf, koji
se nudi od 1974. godine, kao i Ford F,koji se proizvodi od 1948. godine.
Japanski model je voljen zbog pouzdanosti, niskih troškova održavanja i
estetike. Već nekoliko godina Corolla dominira u godišnjim prodajnim
izveštajima. Svaki peti model koji proizvede Toyota je Corolla. U 2015. godini
vlasnici širom sveta registrovali su preko milion primeraka neke generacije
ovog modela. U 2013. godini 40-milioniti primerak 11. generacije je sišao sa
proizvodnih traka. Danas skoro svaki kontinent ima fabriku u kojoj nastaje
Corolla, a prodaje se u 150 zemalja.
Naziv
Corolla označava krunu od cveća i deo je nezvanične tradicije davanja imena
modelima japanskog brenda koja počinju sa „C“. U 1966. godini, kada je ovaj
model imao tržišni debi, ponuda Toyote je sadržavala luksuzni model Crown i
srednje-veliku Coronu. U sledećim godinama pridružile su im se Celica, Carina,
Corsa (koja je negde nastupala kao Tercel), Camry i Cressida.
Shinischi
Yasui, glavni inženjer poslednje generacije Corolle, objašnjava da je za
popularnost ovog automobila najzaslužnija posvećenost principima koje je
naglasio Tatsuo Hasegawa, šef tima koji je kreirao prvu generaciju - „Corolla
donosi sreću i prosperitet ljudima širom sveta“.
Nastanak popularne Corolle
Istorija
modela Corolla počinje tokom ranih šezdesetih godina, u vreme kada je postajalo
jasno da mala Toyota Publica sa motorom od 800 cm3 ne zadovoljava
potrebe japanskog društva koje je rapidno ekonomski napredovalo. Ono što je
bilo potrebno je automobil koji će da popuni prazninu između modela Publica i
Corona, a koje će biti opremljeno motorom zapremine 1.5 litara.
Cena
je trebalo da bude niska, kako bi mogle da je priušte porodice, a dizajn i
oprema dovoljno atraktivni za ostvarenje sna srednje klase. Zadatak da razvije
novi automobil dobio je inženjer Tatsuo Hasegawa, koji je imao reputaciju
kompetentnog inženjera i tehnologa.
-Popularan
automobil mora da zadovolji više različitih i često konfliktnih zahteva - rekao
je Hasegawa i dodao: - Čak i kada obezbeđuje maksimalan komfor i vozi se veoma
dobro, neće biti po ukusu kupaca ako je održavanje skupo većini vozača.
Dobar
primer takvog pristupa je i izbor motora. Toyota se opredelila za nov vodeno
hlađen četvorocilindarski motor, koji je dobio oznaku K, a koji je imao
zapreminu od 1.100 cm3, što je bilo 0,1 litar veće od konkurencije.
Dodatna zapremina je omogućavala veću snagu (60 KS) i viši nivo zadovoljstva u
vožnji. Toyota Publica je bila previše mala za sve imućnije društvo, a Corona
previše velika. Ono što je svima trebalo je automobil koji će se uklopiti
između ova dva modela.
Generacija 1966 – 1970
Corolla
je bila opremljena inovativnim, kompaktnim „mekferson“ oslanjanjem, koje se
odlikovalo i manjom masom, a obezbeđivalo visok nivo udobnosti. Međutim, to je
bio mehanizam koji do tada nije bio poznat inženjerima Toyote.
-Prvi
prototip se raspao nakon što je prevezao samo 500 metara. Posle mnogo izmena u
dizajnu, uspeli smo da dosegnemo perfekciju, pa smo koristili to oslanjanje i u
budućim modelima - priseća se Hasegawa.
Prva
Toyota Corolla je predstavljena u oktobru 1966. godine, neposredno ped
otvaranje Salona automobila u Tokiju. Iste godine, 5. i 6. novembra, novi model
je predstavljen na posebno organizovanim prezentacijama kod 86 oficijelnih
dilera u Japanu. Model je bio ponuđen kao sedan, u verzijama sa dvoja i četvora
vrata.
Corolla je postala senzacija
Čak
1,3 miliona ljudi je prisustvovalo prezentacijama, a veliko interesovanje je
ubrzo preraslo u rekordnu prodaju. Do maja 1967. godine mesečna prodaja je već
premašivala 10.000 primeraka. Istog meseca, Toyota je predstavila i karavan
verziju. Prodaja je ubrzo premašila 167.000 primeraka u 1968. godini, odnosno
248.000 sledeće godine.
To je bio početak prve masovne proizvodnje u automobilskoj industriji. Upravo je Corolla učvrstila dominantnu poziciju Toyote na japanskom tržištu i kreirala je standard pojma „popularan automobil“, koji nedugo zatim je osvojila i sve svetske ulice…
Komentari(0)