Cupra Tavascan - Prvi potpuno električni kupe terenac ovog Brenda

Cupra Tavascan je „emotivan terenac“ usmeren na vozački doživljaj, koji nudi izbor šasija sa Sport DCC tehnologijom i progresivno upravljanje

    foto: CUPRA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




CUPRA Tavascan je prvi potpuno električni kupe terenac brenda, a drugi po redu potpuno električni model nakon modela Born. Predstavlja otelovljenje električne vizije brenda CUPRA i ostaje veran konceptu automobila iz 2019. Model Tavascan predstavlja impuls za novi upadljivi dizajn - dizajn eksterijera donosi sportske proporcije. Spreda, matriks LED svetla sa potpisom sa tri trougla je momentalno prepoznatljiv. Enterijer je arhitektonsko delo zahvaljujući karakterističnoj centralnoj kičmi zajedno sa uskim ventilima za vazduh - skoro nevidljivim!

Zasnovan na MEB platformi Volkswagen grupe, CUPRA Tavascan integriše najmoderniju tehnologiju – pogon, šasiju, povezanost, bezbednost, i pogodnost – upakovanu u dizajn za novu generaciju vozača. Kao „emotivni terenac“ usmeren na vozački doživljaj, CUPRA Tavascan nudi DCC Sport tehnologiju dinamičke šasije, sportsko vešanje i progresivno upravljanje. Ovi atributi i dodatak guma sa performansama postavljenih na kovane aluminijumske felne od 21 inča pružaju jedinstveno sportsko iskustvo vožnje.

Prvi potpuno električni kupe terenac brenda biće dostupan u dve varijante snage: 210 kW (286 PS) i 250 kW (340 PS); verzija sa većom snagom ima dva motora za pogon svih točkova, što pruža vrhunske performanse uz maksimalnu trakciju. Takođe ima dovoljno kapaciteta za autonomiju od oko 550 km* zahvaljujući bateriji sa neto kapacitetom od 77 kWh.

Digitalizacija je u centru CUPRA Tavascan modela; ovaj potpuno električni kupe terenac integriše sistem za informacije i zabavu od 15 inča - najveći do sada u CUPRA modelima - koji je visoko prilagodljiv i uključuje novi dizajnirani i razvijeni sistem sa komunikacije između ljudi i mašine (HMI). CUPRA Tavascan takođe prvi put u istoriji sadrži vrhunski audio sistem sa 12 zvučnika razvijen u saradnji sa premijum audio kompanijom Sennheiser. Bezbednost i udobnost su u fokusu, sa nizom naprednih sistema pomoći vozaču. Nova verzija Connected Travel Assist sistema poboljšava performanse kroz podatke dobijene sa cloud-a - posebno na slabo obeleženim putevima. Automatizovana promena trake je takođe dostupna, što predstavlja korak napred u udobnosti pri vožnji na autoputevima. CUPRA Tavascan takođe uključuje napredne funkcionalnosti parkiranja, uključujući daljinsko asistirano parkiranje (RPA). Dizajniran i razvijen u Barseloni, CUPRA Tavascan će se proizvoditi u fabrici Volkswagen grupe Anhui u Kini, koja je savremeni globalni centar za inovacije u oblasti električne mobilnosti.

Korak dalje

Nesvakidašnji brend-izazivač ide korak dalje u svom putovanju u potpuno električnu budućnost predstavljanjem modela CUPRA Tavascan. Prvi heroj u novoj eri brenda, CUPRA Tavascan nije samo prvi potpuno električni kupe terenac, već i impuls za njegov novi dizajnerski jezik, koji će se koristiti na budućim elektrifikovanim automobilima u liniji modela. CUPRA Tavascan se pridružuje CUPRA Born-u i šest plug-in hibridnih varijanti: CUPRA Leon, CUPRA Leon Sportstourer i CUPRA Formentor modelima, svaki dostupan u dve plug-in hibridne verzije. A CUPRA Tavascan, koji će doći na tržište 2024. godine, brzo će biti praćen CUPRA Terramar-om takođe 2024. godine, i CUPRA UrbanRebel-om, gradskim električnim automobilom brenda, u 2025. godini.

Izgrađen na električnoj arhitekturi Volkswagen Grupe - MEB, dostupne su dve opcije za pogon. Na vrhu ponude je VZ verzija sa 250kW (340PS), koja snagu prenosi na asfalt pomoću sistema pogona na sve točkove koji integriše elektromotor na prednjoj i zadnjoj osovini za vrhunsko iskustvo vožnje. Postoji i verzija sa pogonom na zadnje točkove koja pruža 210kW (286PS) sa elektromotorom postavljenim na zadnju osovinu. Performanse svih vozila su u skladu sa tehnologijom baterija, sa dovoljnom količinom energije za putovanje oko 550km* sa jednim punjenjem.

CUPRA Tavascan očuvao je želju brenda da isporuči automobil namenjen vozačima, ali koji prikazuje novu i izražajnu interpretaciju performansi. Podesiva šasija kroz DCC Sport sistem, progresivno upravljanje i pneumatiku za performanse montiranu na kovane aluminijumske 21-inčne felne povezuju vozača sa automobilom i putem kako bi pružili jedinstveno iskustvo vožnje.

Tavascan je dug 4.644mm

CUPRA Tavascan je dug 4.644mm, širok 1.861mm, visok 1.597mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.766mm. Njegove dimenzije balansiraju potrebu za lakoćom vožnje sa zahtevima svakodnevne upotrebe, ali u obliku koji povećava njegovu privlačnost.

Dizajn eksterijera

CUPRA Tavascan predstavlja važan pomak za brend CUPRA, ne samo kao prvi kupe terenac na električni pogon, već i kao impuls za novi, upečatljiv dizajnerski jezik koji će se preneti na buduće elektrifikovane automobile u gami brenda. Ostvarenje sna: CUPRA Tavascan ostaje veran konceptnom vozilu predstavljenom na sajmu automobila IAA Frankfurt 2019, što je bio prvi korak u dovođenju sna o kupe terenacu na električni pogon na tržište.

Horhe Dijez

-CUPRA Tavascan donosi nekonvencionalan stil sa progresivnim i emocionalnim pristupom segmentu kupe terenaca - rekao je Horhe Dijez, direktor dizajna brenda CUPRA. - To je nova interpretacija električnih performansi, koja je hrabra i organska, izgrađena na snažnim linijama i sportskom i svrsishodnom stavu.

Ikona za novu eru: CUPRA je uvek bila brend izazivač, a sada je ovu titulu udahnula u dizajn svog prvog potpuno električnog kupe terenaca, i njegovu jedinstvenu ličnost i legendarni izgled. Prednji deo CUPRA Tavascan-a predstavlja novu generaciju automobila sa impozantnim i misterioznim izgledom sa bogatim detaljima. Fokalna tačka su farovi u obliku oka sa tri trougla. Ovi osvetljeni trouglovi su praćeni naprednim funkcijama osvetljenja, poput Matrix beam-a. Matrix funkcija omogućava potpuno automatski sistem osvetljenja, koji izbegava zaslepljivanje drugih vozila koja se kreću u smeru kojim se vozilo kreće ili u suprotnom smeru. CUPRA koncept osvetljenja čini ovaj električni kupe terenac momentalno prepoznatljivim. Izgled je dodatno obogaćen osvetljenim CUPRA logom - jednim od prvih serijskih modela koji su osvetlili svoj logo u Evropi - koji ponosno ukrašava haubu sa svojim duboko oblikovanim površinama.

Upečatljiv izgled

Prednji deo CUPRA Tavascan-a oblikovan je da ne samo pruži upečatljivu estetiku, već se takođe oslanja na vrhunske performanse, poboljšavajući aerodinamiku. Na dnu vozila, linije se prelivaju u usisnike vazduha, dodajući praktičnu funkciju konačnom dizajnu, usmeravajući vazduh unutra radi poboljšanja termalnih karakteristika ovog potpuno električnog kupe terenaca. Inspirisan trkačkom stazom: Kada prebacite pogled na bočni deo CUPRA Tavascan-a, ukazuju se njegove atletske i sportske proporcije. Dizajn koji naglašava performanse i senzaciju brzine ovog električnog kupe terenaca. To se postiže jezikom dizajna koji proteže snažne konture površine u obliku klina, direktno od „ajkuline njuške“ do gepeka.

Tu je i koncept „kacige“ u kojem je sjajni crni A stub povezan sa vetrobranskim staklom i bočnim staklima, stvarajući panoramski efekat sličan viziru trkačkog vozača, dodatno naglašavajući osećaj performansi. Svi ovi koncepti su inspirisani CUPRA Tavascan XE trkačkim automobilom, koji se takmiči u skroz električnoj seriji Extreme E. Dizajn u pokretu: CUPRA Tavascan-ov profil je pojačan dizajnom točkova. Ponuda obuhvata felne od 19, 20 i 21 inča, od mašinski obrađenih i kovanih legura koje naglašavaju karakter ovog električnog kupe terenaca na putu, i imaju praktične prednosti.

Aerodinamički poklopci na točkovima bolje usmeravaju protok vazduha, smanjujući turbulenciju i pomažući CUPRA Tavascan-u da maksimizuje efikasnost. Spoj dizajna i inženjerstva nastavlja se i na zadnjem delu vozila.

Svaki element je važan

Dizajn zadnjeg dela modela CUPRA Tavascan zasniva se na karakterističnim oblicima zadnjih svetala i nastavlja CUPRA koncept svetla; trouglasti grafički motiv zajedno sa osvetljenim CUPRA znakom zauzima centralno mesto. Čak i kada nisu osvetljene, očito je da je u pitanju CUPRA model: jedinstven i odmah prepoznatljiv. Koncept osvetljenja doprinosi obliku zadnjeg dela CUPRA Tavascan-a koji naglašava osećaj širine i čvrstine, ponovo naglašavajući progresivan i emotivan dizajn ovog SUV-a. Svaki element je deo ovog pristupa dizajnu, pa čak i reflektori koji odaju utisak veće širine.

Dizajnerski motivi i inženjerski pristupi se spajaju kako bi se postigao snažan karakter CUPRA Tavascan-a i poboljšale performanse. To se naglašava u dizajnu difuzora na zadnjem delu vozila, koji osim što povećava širinu vozilu, povećava i aerodinamičku efikasnost. Osvetljenje je ključni deo spoljašnje atmosfere CUPRA Tavascan-a; svetlo za dobrodošlicu osvetljava pod sa CUPRA znakom. Osim toga, LED diode su integrisane i u ručice vrata, ne samo dodajući novu imaginativnu karakteristiku vozilu, već i praktičnost, olakšavajući njihovo korišćenje kada padne mrak. Novi karakter je pojačan paletom boja: Tavascan Blue, White Silver, Atacama Desert, Urano Grey, Hypernova Red i Century Bronze Matt.

Dizajn enterijera

Izvajane spoljašnje linije CUPRA Tavascan-a su prenete u unutrašnjost automobila. Prostor koji spaja materijalne i tehnološke koncepte kako bi stvorio kabinu koja pruža savršenu ravnotežu između orijentacije vozača i udobnosti putnika. Centralna kičma: Glavna karakteristika koja obezbeđuje zaista nekonvencionalan dizajn je centralna kičma, strukturalni centralni deo koji podržava celokupan enterijer i pomaže u definisanju karaktera svih pokretnih elemenata. Kičma unutrašnjosti spaja telo konzole sa instrument tablom CUPRA Tavascan-a; izvajana, strukturalna, arhitektonska karakteristika koja pruža osećaj lakoće.

Sedišta za doživljaj: Osećaj se proširuje kada sednete na vozačko sedište iza CUPRA upravljača, prve tačke dodira sa potpuno električnim kupe terenacom. CUPRA Tavascan će biti opremljen sportskim bucket sedištima u okviru standardne ponude. Kasnije će biti dostupna i CUP Bucket sedišta sa novim modelom. Skulpturalna arhitektura sedišta koristi laganu strukturu koja omogućava novi koncept u dizajnu sedišta, ali ne smanjuje podršku. Elegancija sedišta se poboljšava izborom boja - Soul Black, Dark Night ili Enceladus Grey Metallic, a poslednja je posebno dizajnirana za CUP Bucket sedišta, najluksuzniji izbor.

Sedišta dodaju teksturu unutrašnjosti sa izborom održivih materijala; tekstil - sa do 90% recikliranog poliestera - ili mikrovlakna - sa do 50% recikliranih mikrovlakana. Pritom, 3D parametrička mreža obogaćuje izgled i osećaj, istovremeno pojačavajući osećaj lakoće unutrašnjosti.

Spoj digitalnog i taktilnog dizajna: CUPRA Tavascan koristi savršenu kombinaciju najnovije tehnologije i revolucionarnog stila. Njegov plutajući 15-inčni centralni ekran sistema za informacije i zabavu - najveći do sada u CUPRA modelu - predstavlja fokus digitalnog pristupa CUPRA Tavascan-a, usmerenog prema vozaču. CUPRA Tavascan takođe integriše novo dizajniran i razvijen sistem komunikacije između čoveka i mašine (HMI), čime se sistem za informacije i zabavu još više optimizuje i postaje još intuitivniji. Tanji centralni otvori za ventilaciju omogućavaju mu da stoji komforno, što olakšava i digitalna instrument tabla iza upravljača. Rasveta ima značajnu ulogu u kreiranju unutrašnjeg raspoloženja CUPRA Tavascan-a. LED tehnologija se koristi u celoj kabini - uključujući prednje i zadnje paneli vrata - kako bi se dodala emocionalna ambijentalna svetlost koja ističe lebdeće elemente enterijera, kao što su elegantna kontrolna tabla i izvajana centralna konzola, ne zanemarujući pri tome funkcionalnost i komunikaciju sa putnicima.

Od jednostavnosti svetiljki za čitanje do ambijentalnog osvetljenja pažljivo postavljenog u držačima za čaše, osvetljene elemente kao što su paneli na vratima - prednjim i zadnjim - i uz prag, rasveta je deo karaktera ovog potpuno električnog kupe terenca, stvarajući suptilnu pozornicu iznutra. Dekorativni bakarni elementi naglašavaju CUPRA osećaj u unutrašnjosti, dok mešavina boja Soul Black sa izborom Deep Plum ili Dark Ice Metal boja za oblaganje vrata, centralne grebene i drugih delova dodaje kontrast. Prostor, kako u prednjem tako i u zadnjem delu, optimizovan je da pruži savršenu udobnost, dok pametna opcija za skladištenje znači da postoji dovoljno prostora za sve potrebe svakodnevnog života. Svakodnevna funkcionalnost se proteže i na prtljažnik - električna poklopac prtljažnika se može otvoriti virtuelnom pedalom - što obezbeđuje 540 litara prostora.

Pogonski system

Pogonski sistem CUPRA Tavascan-a je podešen tako da obezbedi što uzbudljiviju vožnju. Zahvaljujući MEB platformi Volkswagen grupe, integriše napredne sisteme za potpuno električni pogon koji omogućavaju jedinstveno iskustvo. CUPRA Tavascan VZ: Ovo se najbolje pokazuje na CUPRA Tavascan VZ, vrhunskoj verziji. Njegova postavka sa dva motora (zadnji motor: 210 kW; prednji motor: 80 kW) obezbeđuje još veću dinamiku, i može da dostavi do 30% snage vozila na prednje točkove kada je potrebna veća vuča. Što je još impresivnije, s obzirom na snagu vozila od 250 kW (340KS) i obrtni momenat od 545Nm (zadnji motor) i 134Nm (prednji motor). Mogućnost izbora CUPRA moda - Range, Comfort, Performance, CUPRA, Individual i Traction (za verziju sa pogonom na sve točkove) - poboljšava iskustvo vozača.

Sistem pogona na sva četiri točka koristi stalno sinhroni motor sa maksimalnom brzinom preko 13.000 o/min integrisan iznad zadnje osovine, ispred centra točkova. Obrtni momenat se prenosi pomoću jednog stepena prenosa sa diferencijalom, ujednačavajući isporuku kako bi se obezbedile dosledne performanse koje karakterišu brend CUPRA.

Pomaže mu motor postavljen u prednjem delu, kada kontrolna jedinica u vozilu detektuje potrebe za obrtnim momentom na prednjim točkovima.

Asinhroni motor koji se nalazi na prednjoj osovini ima minimalne gubitke trenja kada nije aktivan, a pogonska jedinica na prednjoj osovini koaksijalno montirana je lagana i teška samo 60 kg. Kao električno vozilo, nije potrebna mehanička veza, poput klasične kardanske osovine, kvačila ili diferencijala, između ove dve osovine, čime se sistem čini brzim i efikasnim.

Dva motora imaju trenutnu komunikaciju, upravljajući opterećenjem brzo i efikasno. Svakom se daju nove komande svake milisekunde preko odgovarajuće energetske elektronike, a promena obrtnog momenta između točkova je neprimetna, čineći podešavanja neprimetnim za putnike. Mogućnost prebacivanja obrtnog momenta između sva četiri točka uvećava ne samo upravljivost i sigurnost, već i ubrzanje. Od starta CUPRA Tavascan VZ može dostići 50 km/h za samo 2,4 sekunde (od 0 do 100 km/h za samo 5,6 sekundi).

Endurance paket opreme: Performanse nisu ukorenjene isključivo u CUPRA Tavascan VZ verziji, one su i ključni aspekt i Endurance verzije. Ova verzija koristi istu tehnologiju motora postavljenog pozadi (pogon na zadnje točkove), isporučujući 210kW (286PS)/545Nm. Napredna tehnologija baterije: U centru modela Tavascan jeste njegova baterija koja integriše vodeno hlađene, prizmatične ćelijske module litijum-jonske baterije, smeštene u aluminijumskoj strukturi koja je deo karoserije vozila, povećavajući krutost i održavajući težinu niskom i centralno smeštenom. To je dizajn koji nudi najbolji balans između centra ravnoteže modela CUPRA Tavascan i smanjenja uticaja težine baterije, koristeći taj sistem kako bi se proširile dinamične sposobnosti vozila.

U Endurance izdanju, neto baterija od 77kWh sa pogonom na zadnje točkove, nudi autonomiju od oko 550km na osnovu zvaničnog WLTP ciklusa testiranja. CUPRA Tavascan VZ sa dvostrukim motorom i pogonom na sve točkove najviše specifikacije pruža autonomiju od oko 520 km iz svog kompleta baterija od 77 kWh. Efikasnosti sistema doprinosi i interni sistem toplotnog upravljanja koji održava temperaturu baterije, tako osiguravajući njen optimizovan rad. Baterija uključuje osnovnu ploču sa integrisanim kanalima za vodu spojenim na cevovod rashladne tečnosti.

Povećana efikasnost: Elektrifikacija donosi i druge pogodnosti. Kada se papučica gasa otpusti, motor deluje kao generator za vraćanje energije nazad u bateriju (ovo se dešava kada je izabran režim „B“ umesto „D“) gurajući energiju nazad u pogonski sklop i smanjujući habanje kočnica. Nivoom rekuperacije energije se takođe može upravljati preko regenerativnih menjača na volanu, omogućavajući izbor između 4 različita nivoa. CUPRA Tavascan takođe integriše toplotnu pumpu kao opcionu opremu. Tehnologija funkcioniše tako što efikasnije zagreva unutrašnjost. Posebno je korisno kada temperatura okoline opadne.

Performanse punjenja

CUPRA Tavascan takođe uključuje pogodne opcije punjenja. Drugo potpuno električno vozilo u CUPRA liniji može dodati dodatnih 100 km dometa za samo 7 minuta. A kada nivo napunjenosti baterije padne na samo 10%, može se napuniti do 80% za nešto manje od pola sata koristeći punjač od najmanje 135kW. I bilo da punite kod kuće ili na putu, CUPRA Tavascan se prilagođava; može se priključiti na AC i DC mreže za punjenje, čineći punjenje jednostavnim i bez muke. A da biste uklonili stres sa kućnog punjenja, CUPRA može da isporuči rešenje koje najbolje odgovara okolnostima kupca. CUPRA nudi niz opcija punjenja što znači da kupci mogu imati instaliranu zidnu kutiju specifičnu za CUPRA.

CUPRA Charger (koji je plug & play), CUPRA Charger Connect (koji nudi Wi-Fi vezu) ili CUPRA Charger Pro (sa 4G i Vi-Fi) – dajući im potpunu kontrolu nad tim kako i kada pune bateriju CUPRA Tavascan-a. A za potpunu kontrolu, aplikacija CUPRA Easy Charging kontroliše sve što je u vezi sa punjenjem: bez obzira koja je infrastruktura za punjenje dostupna, uvek vam je na dohvat ruke i laka za upravljanje, što znači da ste uvek spremni za sledeće putovanje.

Šasija

Elektrifikacija i performanse su savršeni spoj, a ovaj brend izazivač ga podiže na sledeći nivo sa svojim modelom CUPRA Tavascan. Inspirisana MEB arhitekturom Volkswagen grupe, modularna matrica električnog pogona je dizajnirana posebno da pruži inženjerima polaznu tačku za isporuku vozila sa najboljim mogućim upravljanjem. A razvojni tim CUPRA Tavascan u Barseloni (Martorel) koristio je komplet alata za to. Osnova za uspeh: Robusna šasija koristi dobro poznate tehnologije kao osnovu za performanse vožnje i upravljanja. Prednji MacPherson podupirači i napredni dizajn sa više karika pozadi podešeni su tako da osiguraju da Tavascan pruža glatku i intuitivnu povratnu informaciju na ulaze upravljača, bilo da vozite autoputem ili pokrivate teren na manjim, tehničkim putevima. Baterija je pozicionirana centralno između osovina, što znači da je raspodela težine tačno uspostavljena; u CUPRA Tavascanu je oko 50% (49:51) i težina je niska što pomaže da se centar gravitacije pomeri nadole, poboljšavajući agilnost.

Progresivno upravljanje modelom CUPRA Tavascan daje vozaču potpunu kontrolu, uz pomoć aktiviranja kočnice i osećaja, pomažući kupe terenacu da se oseća sigurno u bilo kom stanju. Prilagođen vozaču: Dodajte ovome ESC – koji se može konfigurisati u sportskom podešavanju (ESC OFF) – kao i mogućnost podešavanja šasije zahvaljujući sportskom sistemu dinamičke kontrole šasije (DCC), a CUPRA Tavascan je kupe terenac koji se može prilagoditi stilu vožnje onoga ko je za volanom bez obzira na putovanje. Ali to se ne postiže isključivo naprednim sistemima za pomoć vozaču. Osećaj ceste se takođe prenosi preko točkova CUPRA Tavascan. Kupe terenac ima niz opcija od 19”, 20” i 21” za generisanje što je moguće više povratnih informacija između puta i vozača, uz pomoć́ guma sa performansama (kada je opremljen kovanim aluminijumskim felnama od 21 inča): nosi 255 mm široke gume i napred i pozadi (19'': 235 mm napred, 255 mm pozadi). CUPRA Tavascan balansira svoju dinamičku sposobnost sa praktičnošću, prikazanu dimenzijama vozila; dugačak je 4.644 mm, širok 1.861 mm, visok 1.597 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.766 mm.

Komentari(0)

sortiraj