Cupra Tavascan - Prvi potpuno električni kupe terenac ovog Brenda
Cupra Tavascan je „emotivan terenac“ usmeren na vozački doživljaj, koji nudi izbor šasija sa Sport DCC tehnologijom i progresivno upravljanje
CUPRA Tavascan je prvi potpuno električni kupe terenac brenda, a drugi po redu potpuno električni model nakon modela Born. Predstavlja otelovljenje električne vizije brenda CUPRA i ostaje veran konceptu automobila iz 2019. Model Tavascan predstavlja impuls za novi upadljivi dizajn - dizajn eksterijera donosi sportske proporcije. Spreda, matriks LED svetla sa potpisom sa tri trougla je momentalno prepoznatljiv. Enterijer je arhitektonsko delo zahvaljujući karakterističnoj centralnoj kičmi zajedno sa uskim ventilima za vazduh - skoro nevidljivim!
Zasnovan na MEB platformi Volkswagen grupe, CUPRA
Tavascan integriše najmoderniju tehnologiju – pogon, šasiju, povezanost,
bezbednost, i pogodnost – upakovanu u dizajn za novu generaciju vozača. Kao
„emotivni terenac“ usmeren na vozački doživljaj, CUPRA Tavascan nudi DCC Sport tehnologiju dinamičke
šasije, sportsko vešanje i progresivno upravljanje. Ovi atributi i dodatak guma
sa performansama postavljenih na kovane aluminijumske felne od 21 inča pružaju
jedinstveno sportsko iskustvo vožnje.
Prvi potpuno električni kupe terenac brenda biće
dostupan u dve varijante snage: 210 kW (286 PS) i 250 kW (340 PS); verzija sa
većom snagom ima dva motora za pogon svih točkova, što pruža vrhunske
performanse uz maksimalnu trakciju. Takođe ima dovoljno kapaciteta za
autonomiju od oko 550 km* zahvaljujući bateriji sa neto kapacitetom od 77 kWh.
Digitalizacija je u centru CUPRA Tavascan modela; ovaj
potpuno električni kupe terenac integriše sistem za informacije i zabavu od 15 inča - najveći do sada u CUPRA
modelima - koji je visoko prilagodljiv i uključuje novi dizajnirani i razvijeni
sistem sa komunikacije između ljudi i mašine (HMI). CUPRA Tavascan takođe prvi
put u istoriji sadrži vrhunski audio sistem sa 12 zvučnika razvijen u saradnji
sa premijum audio kompanijom Sennheiser. Bezbednost i udobnost su u fokusu, sa
nizom naprednih sistema pomoći vozaču. Nova verzija Connected Travel Assist
sistema poboljšava performanse kroz podatke dobijene sa cloud-a - posebno na
slabo obeleženim putevima. Automatizovana promena trake je takođe dostupna, što
predstavlja korak napred u udobnosti pri vožnji na autoputevima. CUPRA Tavascan
takođe uključuje napredne funkcionalnosti parkiranja, uključujući daljinsko
asistirano parkiranje (RPA). Dizajniran i razvijen u Barseloni, CUPRA Tavascan
će se proizvoditi u fabrici Volkswagen grupe Anhui u Kini, koja je savremeni
globalni centar za inovacije u oblasti električne mobilnosti.
Korak dalje
Nesvakidašnji brend-izazivač ide korak dalje u svom
putovanju u potpuno električnu budućnost predstavljanjem modela CUPRA Tavascan.
Prvi heroj u novoj eri brenda, CUPRA Tavascan nije samo prvi potpuno električni
kupe terenac, već i impuls za njegov novi dizajnerski jezik, koji će se
koristiti na budućim elektrifikovanim automobilima u liniji modela. CUPRA
Tavascan se pridružuje CUPRA Born-u i šest plug-in hibridnih varijanti: CUPRA
Leon, CUPRA Leon Sportstourer i CUPRA Formentor modelima, svaki dostupan u dve
plug-in hibridne verzije. A CUPRA Tavascan, koji će doći na tržište 2024.
godine, brzo će biti praćen CUPRA Terramar-om takođe 2024. godine, i CUPRA
UrbanRebel-om, gradskim električnim automobilom brenda, u 2025. godini.
Izgrađen na električnoj arhitekturi Volkswagen Grupe -
MEB, dostupne su dve opcije za pogon. Na vrhu ponude je VZ verzija sa 250kW
(340PS), koja snagu prenosi na asfalt pomoću sistema pogona na sve točkove koji
integriše elektromotor na prednjoj i zadnjoj osovini za vrhunsko iskustvo
vožnje. Postoji i verzija sa pogonom na zadnje točkove koja pruža 210kW (286PS)
sa elektromotorom postavljenim na zadnju osovinu. Performanse svih vozila su u
skladu sa tehnologijom baterija, sa dovoljnom količinom energije za putovanje
oko 550km* sa jednim punjenjem.
CUPRA Tavascan očuvao je želju brenda da isporuči automobil
namenjen vozačima, ali koji prikazuje novu i izražajnu interpretaciju
performansi. Podesiva šasija kroz DCC Sport sistem, progresivno upravljanje i
pneumatiku za performanse montiranu na kovane aluminijumske 21-inčne felne
povezuju vozača sa automobilom i putem kako bi pružili jedinstveno iskustvo
vožnje.
Tavascan je dug 4.644mm
CUPRA Tavascan je dug 4.644mm, širok 1.861mm, visok
1.597mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.766mm. Njegove dimenzije
balansiraju potrebu za lakoćom vožnje sa zahtevima svakodnevne upotrebe, ali u
obliku koji povećava njegovu privlačnost.
Dizajn eksterijera
CUPRA Tavascan predstavlja važan pomak za brend CUPRA,
ne samo kao prvi kupe terenac na električni pogon, već i kao impuls za novi,
upečatljiv dizajnerski jezik koji će se preneti na buduće elektrifikovane
automobile u gami brenda. Ostvarenje sna: CUPRA Tavascan ostaje veran
konceptnom vozilu predstavljenom na sajmu automobila IAA Frankfurt 2019, što je
bio prvi korak u dovođenju sna o kupe terenacu na električni pogon na tržište.
Horhe Dijez
-CUPRA Tavascan donosi nekonvencionalan stil sa
progresivnim i emocionalnim pristupom segmentu kupe terenaca - rekao je Horhe
Dijez, direktor dizajna brenda CUPRA. - To je nova interpretacija električnih
performansi, koja je hrabra i organska, izgrađena na snažnim linijama i
sportskom i svrsishodnom stavu.
Ikona za novu eru: CUPRA je uvek bila brend izazivač,
a sada je ovu titulu udahnula u dizajn svog prvog potpuno električnog kupe
terenaca, i njegovu jedinstvenu ličnost i legendarni izgled. Prednji deo CUPRA
Tavascan-a predstavlja novu generaciju automobila sa impozantnim i misterioznim
izgledom sa bogatim detaljima. Fokalna tačka su farovi u obliku oka sa tri
trougla. Ovi osvetljeni trouglovi su praćeni naprednim funkcijama osvetljenja,
poput Matrix beam-a. Matrix funkcija omogućava potpuno automatski sistem
osvetljenja, koji izbegava zaslepljivanje drugih vozila koja se kreću u smeru
kojim se vozilo kreće ili u suprotnom smeru. CUPRA koncept osvetljenja čini
ovaj električni kupe terenac momentalno prepoznatljivim. Izgled je dodatno
obogaćen osvetljenim CUPRA logom - jednim od prvih serijskih modela koji su
osvetlili svoj logo u Evropi - koji ponosno ukrašava haubu sa svojim duboko
oblikovanim površinama.
Upečatljiv izgled
Prednji deo CUPRA Tavascan-a oblikovan je da ne samo
pruži upečatljivu estetiku, već se takođe oslanja na vrhunske performanse,
poboljšavajući aerodinamiku. Na dnu
vozila, linije se prelivaju u usisnike vazduha, dodajući praktičnu funkciju
konačnom dizajnu, usmeravajući vazduh unutra radi poboljšanja termalnih
karakteristika ovog potpuno električnog kupe terenaca. Inspirisan trkačkom
stazom: Kada prebacite pogled na bočni deo CUPRA Tavascan-a, ukazuju se njegove
atletske i sportske proporcije. Dizajn koji naglašava performanse i senzaciju
brzine ovog električnog kupe terenaca. To se postiže jezikom dizajna koji
proteže snažne konture površine u obliku klina, direktno od „ajkuline njuške“
do gepeka.
Tu je i koncept „kacige“ u kojem je sjajni crni A stub
povezan sa vetrobranskim staklom i bočnim staklima, stvarajući panoramski
efekat sličan viziru trkačkog vozača, dodatno naglašavajući osećaj performansi.
Svi ovi koncepti su inspirisani CUPRA Tavascan XE trkačkim automobilom, koji se
takmiči u skroz električnoj seriji Extreme E. Dizajn u pokretu: CUPRA
Tavascan-ov profil je pojačan dizajnom točkova. Ponuda obuhvata felne od 19, 20
i 21 inča, od mašinski obrađenih i kovanih legura koje naglašavaju karakter
ovog električnog kupe terenaca na putu, i imaju praktične prednosti.
Aerodinamički poklopci na točkovima bolje usmeravaju
protok vazduha, smanjujući turbulenciju i pomažući CUPRA Tavascan-u da
maksimizuje efikasnost. Spoj dizajna i inženjerstva nastavlja se i na zadnjem
delu vozila.
Svaki element je važan
Dizajn zadnjeg dela modela CUPRA Tavascan zasniva se
na karakterističnim oblicima zadnjih svetala i nastavlja CUPRA koncept svetla;
trouglasti grafički motiv zajedno sa osvetljenim CUPRA znakom zauzima centralno
mesto. Čak i kada nisu osvetljene, očito je da je u pitanju CUPRA model:
jedinstven i odmah prepoznatljiv. Koncept osvetljenja doprinosi obliku zadnjeg
dela CUPRA Tavascan-a koji naglašava osećaj širine i čvrstine, ponovo
naglašavajući progresivan i emotivan dizajn ovog SUV-a. Svaki element je deo
ovog pristupa dizajnu, pa čak i reflektori koji odaju utisak veće širine.
Dizajnerski motivi i inženjerski pristupi se spajaju
kako bi se postigao snažan karakter CUPRA Tavascan-a i poboljšale performanse.
To se naglašava u dizajnu difuzora na zadnjem delu vozila, koji osim što
povećava širinu vozilu, povećava i aerodinamičku efikasnost. Osvetljenje je
ključni deo spoljašnje atmosfere CUPRA Tavascan-a; svetlo za dobrodošlicu
osvetljava pod sa CUPRA znakom. Osim toga, LED diode su integrisane i u ručice
vrata, ne samo dodajući novu imaginativnu karakteristiku vozilu, već i
praktičnost, olakšavajući njihovo korišćenje kada padne mrak. Novi karakter je
pojačan paletom boja: Tavascan Blue, White Silver, Atacama Desert, Urano Grey,
Hypernova Red i Century Bronze Matt.
Dizajn enterijera
Izvajane spoljašnje linije CUPRA Tavascan-a su prenete
u unutrašnjost automobila. Prostor koji spaja materijalne i tehnološke koncepte
kako bi stvorio kabinu koja pruža savršenu ravnotežu između orijentacije vozača
i udobnosti putnika. Centralna kičma: Glavna karakteristika koja obezbeđuje
zaista nekonvencionalan dizajn je centralna kičma, strukturalni centralni deo
koji podržava celokupan enterijer i pomaže u definisanju karaktera svih
pokretnih elemenata. Kičma unutrašnjosti spaja telo konzole sa instrument
tablom CUPRA Tavascan-a; izvajana, strukturalna, arhitektonska karakteristika
koja pruža osećaj lakoće.
Sedišta za doživljaj: Osećaj se proširuje kada sednete
na vozačko sedište iza CUPRA upravljača, prve tačke dodira sa potpuno
električnim kupe terenacom. CUPRA Tavascan će biti opremljen sportskim bucket
sedištima u okviru standardne ponude. Kasnije će biti dostupna i CUP Bucket
sedišta sa novim modelom. Skulpturalna arhitektura sedišta koristi laganu
strukturu koja omogućava novi koncept u dizajnu sedišta, ali ne smanjuje
podršku. Elegancija sedišta se poboljšava izborom boja - Soul Black, Dark Night
ili Enceladus Grey Metallic, a poslednja je posebno dizajnirana za CUP Bucket
sedišta, najluksuzniji izbor.
Sedišta dodaju teksturu unutrašnjosti sa izborom
održivih materijala; tekstil - sa do 90% recikliranog poliestera - ili
mikrovlakna - sa do 50% recikliranih mikrovlakana. Pritom, 3D parametrička
mreža obogaćuje izgled i osećaj, istovremeno pojačavajući osećaj lakoće
unutrašnjosti.
Spoj digitalnog i taktilnog dizajna: CUPRA Tavascan
koristi savršenu kombinaciju najnovije tehnologije i revolucionarnog stila.
Njegov plutajući 15-inčni centralni ekran sistema za informacije i zabavu -
najveći do sada u CUPRA modelu - predstavlja fokus digitalnog pristupa CUPRA
Tavascan-a, usmerenog prema vozaču. CUPRA Tavascan takođe integriše novo
dizajniran i razvijen sistem komunikacije između čoveka i mašine (HMI), čime se
sistem za informacije i zabavu još više optimizuje i postaje još intuitivniji.
Tanji centralni otvori za ventilaciju omogućavaju mu da stoji komforno, što
olakšava i digitalna instrument tabla iza upravljača. Rasveta ima značajnu
ulogu u kreiranju unutrašnjeg raspoloženja CUPRA Tavascan-a. LED tehnologija se
koristi u celoj kabini - uključujući prednje i zadnje paneli vrata - kako bi se
dodala emocionalna ambijentalna svetlost koja ističe lebdeće elemente
enterijera, kao što su elegantna kontrolna tabla i izvajana centralna konzola,
ne zanemarujući pri tome funkcionalnost i komunikaciju sa putnicima.
Od jednostavnosti svetiljki za čitanje do
ambijentalnog osvetljenja pažljivo postavljenog u držačima za čaše, osvetljene
elemente kao što su paneli na vratima - prednjim i zadnjim - i uz prag, rasveta
je deo karaktera ovog potpuno električnog kupe terenca, stvarajući suptilnu
pozornicu iznutra. Dekorativni bakarni elementi naglašavaju CUPRA osećaj u
unutrašnjosti, dok mešavina boja Soul Black sa izborom Deep Plum ili Dark Ice
Metal boja za oblaganje vrata, centralne grebene i drugih delova dodaje
kontrast. Prostor, kako u prednjem tako i u zadnjem delu, optimizovan je da
pruži savršenu udobnost, dok pametna opcija za skladištenje znači da postoji
dovoljno prostora za sve potrebe svakodnevnog života. Svakodnevna
funkcionalnost se proteže i na prtljažnik - električna poklopac prtljažnika se
može otvoriti virtuelnom pedalom - što obezbeđuje 540 litara prostora.
Pogonski system
Pogonski sistem CUPRA Tavascan-a je podešen tako da
obezbedi što uzbudljiviju vožnju. Zahvaljujući MEB platformi Volkswagen grupe,
integriše napredne sisteme za potpuno električni pogon koji omogućavaju
jedinstveno iskustvo. CUPRA Tavascan VZ: Ovo se najbolje pokazuje na CUPRA
Tavascan VZ, vrhunskoj verziji. Njegova postavka sa dva motora (zadnji motor:
210 kW; prednji motor: 80 kW) obezbeđuje još veću dinamiku, i može da dostavi
do 30% snage vozila na prednje točkove kada je potrebna veća vuča. Što je još
impresivnije, s obzirom na snagu vozila od 250 kW (340KS) i obrtni momenat od
545Nm (zadnji motor) i 134Nm (prednji motor). Mogućnost izbora CUPRA moda -
Range, Comfort, Performance, CUPRA, Individual i Traction (za verziju sa
pogonom na sve točkove) - poboljšava iskustvo vozača.
Sistem pogona na sva četiri točka koristi stalno
sinhroni motor sa maksimalnom brzinom preko 13.000 o/min integrisan iznad
zadnje osovine, ispred centra točkova. Obrtni momenat se prenosi pomoću jednog
stepena prenosa sa diferencijalom, ujednačavajući isporuku kako bi se
obezbedile dosledne performanse koje karakterišu brend CUPRA.
Pomaže mu motor postavljen u prednjem delu, kada
kontrolna jedinica u vozilu detektuje potrebe za obrtnim momentom na prednjim
točkovima.
Asinhroni motor koji se nalazi na prednjoj osovini ima
minimalne gubitke trenja kada nije aktivan, a pogonska jedinica na prednjoj
osovini koaksijalno montirana je lagana i teška samo 60 kg. Kao električno
vozilo, nije potrebna mehanička veza, poput klasične kardanske osovine, kvačila
ili diferencijala, između ove dve osovine, čime se sistem čini brzim i
efikasnim.
Dva motora imaju trenutnu komunikaciju, upravljajući
opterećenjem brzo i efikasno. Svakom se daju nove komande svake milisekunde
preko odgovarajuće energetske elektronike, a promena obrtnog momenta između
točkova je neprimetna, čineći podešavanja neprimetnim za putnike. Mogućnost
prebacivanja obrtnog momenta između sva četiri točka uvećava ne samo
upravljivost i sigurnost, već i ubrzanje. Od starta CUPRA Tavascan VZ može
dostići 50 km/h za samo 2,4 sekunde (od 0 do 100 km/h za samo 5,6
sekundi).
Endurance paket opreme: Performanse nisu ukorenjene
isključivo u CUPRA Tavascan VZ verziji, one su i ključni aspekt i Endurance
verzije. Ova verzija koristi istu tehnologiju motora postavljenog pozadi (pogon
na zadnje točkove), isporučujući 210kW (286PS)/545Nm. Napredna tehnologija
baterije: U centru modela Tavascan jeste njegova baterija koja integriše vodeno
hlađene, prizmatične ćelijske module litijum-jonske baterije, smeštene u
aluminijumskoj strukturi koja je deo karoserije vozila, povećavajući krutost
i održavajući težinu niskom i centralno smeštenom. To je dizajn koji nudi
najbolji balans između centra ravnoteže modela CUPRA Tavascan i smanjenja
uticaja težine baterije, koristeći taj sistem kako bi se proširile dinamične
sposobnosti vozila.
U Endurance izdanju, neto baterija od 77kWh sa pogonom
na zadnje točkove, nudi autonomiju od oko 550km na osnovu zvaničnog WLTP
ciklusa testiranja. CUPRA Tavascan VZ sa dvostrukim motorom i pogonom na sve
točkove najviše specifikacije pruža autonomiju od oko 520 km iz svog kompleta
baterija od 77 kWh. Efikasnosti sistema doprinosi i interni sistem toplotnog
upravljanja koji održava temperaturu baterije, tako osiguravajući njen
optimizovan rad. Baterija uključuje osnovnu ploču sa integrisanim kanalima za
vodu spojenim na cevovod rashladne tečnosti.
Povećana efikasnost: Elektrifikacija donosi i
druge pogodnosti. Kada se papučica gasa otpusti, motor deluje kao generator za
vraćanje energije nazad u bateriju (ovo se dešava kada je izabran režim „B“
umesto „D“) gurajući energiju nazad u pogonski sklop i smanjujući habanje
kočnica. Nivoom rekuperacije energije se takođe može upravljati preko
regenerativnih menjača na volanu, omogućavajući izbor između 4 različita
nivoa. CUPRA Tavascan takođe integriše toplotnu pumpu kao opcionu opremu.
Tehnologija funkcioniše tako što efikasnije zagreva unutrašnjost. Posebno je
korisno kada temperatura okoline opadne.
Performanse punjenja
CUPRA Tavascan takođe
uključuje pogodne opcije punjenja. Drugo potpuno električno vozilo u
CUPRA liniji može dodati dodatnih 100 km dometa za samo 7 minuta. A kada nivo
napunjenosti baterije padne na samo 10%, može se napuniti do 80% za nešto manje
od pola sata koristeći punjač od najmanje 135kW. I bilo da punite kod
kuće ili na putu, CUPRA Tavascan se prilagođava; može se priključiti na AC i
DC mreže za punjenje, čineći punjenje jednostavnim i bez muke. A da biste
uklonili stres sa kućnog punjenja, CUPRA može da isporuči rešenje koje
najbolje odgovara okolnostima kupca. CUPRA nudi niz opcija punjenja što znači
da kupci mogu imati instaliranu zidnu kutiju specifičnu za CUPRA.
CUPRA Charger (koji
je plug & play), CUPRA Charger Connect (koji
nudi Wi-Fi vezu) ili CUPRA Charger Pro (sa 4G i Vi-Fi) – dajući im
potpunu kontrolu nad tim kako i kada pune bateriju CUPRA Tavascan-a. A za
potpunu kontrolu, aplikacija CUPRA Easy Charging kontroliše sve što
je u vezi sa punjenjem: bez obzira koja je infrastruktura za punjenje dostupna,
uvek vam je na dohvat ruke i laka za upravljanje, što znači da ste uvek spremni
za sledeće putovanje.
Šasija
Elektrifikacija i performanse su savršeni spoj, a ovaj brend izazivač ga podiže na sledeći nivo sa svojim modelom CUPRA Tavascan. Inspirisana MEB arhitekturom Volkswagen grupe, modularna matrica električnog pogona je dizajnirana posebno da pruži inženjerima polaznu tačku za isporuku vozila sa najboljim mogućim upravljanjem. A razvojni tim CUPRA Tavascan u Barseloni (Martorel) koristio je komplet alata za to. Osnova za uspeh: Robusna šasija koristi dobro poznate tehnologije kao osnovu za performanse vožnje i upravljanja. Prednji MacPherson podupirači i napredni dizajn sa više karika pozadi podešeni su tako da osiguraju da Tavascan pruža glatku i intuitivnu povratnu informaciju na ulaze upravljača, bilo da vozite autoputem ili pokrivate teren na manjim, tehničkim putevima. Baterija je pozicionirana centralno između osovina, što znači da je raspodela težine tačno uspostavljena; u CUPRA Tavascanu je oko 50% (49:51) i težina je niska što pomaže da se centar gravitacije pomeri nadole, poboljšavajući agilnost.
Progresivno upravljanje modelom CUPRA Tavascan daje vozaču potpunu kontrolu, uz pomoć aktiviranja kočnice i osećaja, pomažući kupe terenacu da se oseća sigurno u bilo kom stanju. Prilagođen vozaču: Dodajte ovome ESC – koji se može konfigurisati u sportskom podešavanju (ESC OFF) – kao i mogućnost podešavanja šasije zahvaljujući sportskom sistemu dinamičke kontrole šasije (DCC), a CUPRA Tavascan je kupe terenac koji se može prilagoditi stilu vožnje onoga ko je za volanom bez obzira na putovanje. Ali to se ne postiže isključivo naprednim sistemima za pomoć vozaču. Osećaj ceste se takođe prenosi preko točkova CUPRA Tavascan. Kupe terenac ima niz opcija od 19”, 20” i 21” za generisanje što je moguće više povratnih informacija između puta i vozača, uz pomoć́ guma sa performansama (kada je opremljen kovanim aluminijumskim felnama od 21 inča): nosi 255 mm široke gume i napred i pozadi (19'': 235 mm napred, 255 mm pozadi). CUPRA Tavascan balansira svoju dinamičku sposobnost sa praktičnošću, prikazanu dimenzijama vozila; dugačak je 4.644 mm, širok 1.861 mm, visok 1.597 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2.766 mm.
Komentari(0)