Dacia Duster - Štedljivi drumski div

Popularni rumunski terenac pruža izuzetan spoj ekonomičnosti i snage. Ovaj gorostas ne prestaje da očarava jedinstvenim spojem okretnosti, uživanja u vožnji, vrhunskim komforom i štedljivim agregatom

    foto: Dragan Stanimirović
    Podeli
  • Dacia Duster
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Ljubitelji četvorotočkaša danas se mogu više nego ikada osloniti na rumunskog proizvođača automobila. Dacia sa sigurnošću ide krupnim koracima napred i iz godinu u godinu sve je naprednija, i to zahvaljujući Renaultu. Ovo tvrdimo jer smo na testu imali ovaj model u verziji 1.5 dCi sa motorom snage od 110 KS. Čekajući novog Dustera, koji će u Srbiji biti predstavljen naredne godine, za ovaj model možemo reći da je odlazeći, mada će u prodaji biti još neko vreme, tačnije dok se vozila sa lagera ne prodaju. Glavni adut ovog četvorotočkaša je svakako agregat, kao i šestostepeni automatski menjač.

Duster kao razumna opcija

Čim smo seli u ovu rumunsku grdosiju sve nam se samo reklo. Ovo vozilo jednostavno razume potrebe srpskog kupca sa „plitkim džepom“, koji želi da vozi džipče za skroman novac. Šalu na stranu, Daster predstavlja razumnu opciju vozačima koji sebi ne mogu da priušte nešto skuplje modele, a imaju potrebu za vozilom koje je sposobno da se snađe i van asfaltne podloge. Duster nije četvorotočkaš za one koji žele da budu viđeni, jer je teško da će se za njim devojke na ulici okretati, ali je svakako najatraktivnije vozilo u okviru ovog automobilskog brenda.

Njegov dinamičan izgled predstavlja dobar spoj enterijera i jednostavnog stila. Ono što moramo reći jeste da je kod Dustera samo jedno sigurno, a to je da je lakše u njemu uživati nego ga opisati. Ukoliko imate priliku da kročite u ovaj četvorotočkaš, na prvu loptu iznenadiće vas beskrajni prostor i opcije za smeštaj raznih predmeta. Praktična kućišta za odlaganje sitnica nalaze se u različitim područjima putničke kabine. Daster je dugačak 4,31 metar, širok je 1,82, u visinu se proteže na 1,69, a međuosovinsko rastojanje je 2,67 metara. Težak je 1.374 kilograma i vodi se kao kompaktni SUV. Prikladan je za gradsku vožnju, kao i na otvorenom putu, a na neravnom terenu oseća se više nego domaćinski. Jednostavno, ovaj četvorotočkaš će vas sigurno voziti u kojem god pravcu da krenete. Prtljažni prostor od skoro 500 litara se obaranjem zadnje klupe može povećati na nešto više od 1.600 litara. Funkcionalan pristup prtljažniku olakšan je posebno primenom niskog praga utovara. U njega možete spakovati, što se kaže, od igle do lokomotove.

Agregat i menjač na prvom mestu

Ipak, glavni adut, kao što smo rekli, kod testiranog Dustera je agregat i automatski menjač. Ispod haube se nalazi moderan i izuzetno agilan turbo dizelaš. Iako ovaj model nije imao pogon na sva četiri točka, izvlačio nas je kako na ravnom putu, tako i na neravnom terenu bez i manjih problema. Definitivno, ovaj motor je proveren i za svaku pohvalu.

Najbitnije kod srpskog vozača je potrošnja. Ona, za težinu koju nosi ovaj rumunski automobil, i nije velika. Štedljivi motor na otvorenom putu iz rezervoara istera samo šest litara dizela, a u gradskoj vožnji i velikim saobraćajnim gužvama u prestonici nije nam prelazio 8,5 litara. Moramo priznati da nismo bili ni najmanje laki na gasu, pa ukoliko umerenije vozite, potrošnja će biti sigurno još manja za koji procenat. Duster do stotke stiže za 12,5 sekundi, a maksimalna brzina koju smo isterali na cajgeru bila je 165 km/h.

Drugi adut ovog četvorotočkaša je odlični EDC šestostepeni automatski menjač sa duplim kvačilom. Ranije smo testirali ovaj model i sa manuelnim stepenom prenosa koji se pokazao isto kvalitetno, ali ukoliko planirate da imate ovog četvorotočkaša u svom dvorištu, naš iskreni savet, Duster sa automatskim menjačem je prava kupovina. Odlično je uparen sa agregatom. Maksimalno je efikasan i ima dobar odziv. Stepen prenosa se odvija bez „zakašnjenja“ i prema našem skromnom mišljenju je položio svoj prvi test u Dusteru.

Udoban i prostran

Njegova unutrašnjost, kao što smo rekli, je izuzetno prostrana i nudi jedinstvenu udobnost vozaču i putnicima na svim sedištima. Instrument tabla je jednostavna, smeštena je tako da naginje ka prednjem sedištu, fino je postavljena i cela je u domenu vozačevog vidokruga. Prednjači plastika, ali neko će reći koliko para toliko i muzike! Unutrašnji ambijent zaokružen je svetlom i kontrastnim senkama koje dodatno naglašavaju prostranost enterijera. Na centralnom delu dominira 7-inčni ekran na kojem se pojavljuju sve važne informacije o vozilu - kamera za vožnju unazad, navigacija...

Nju i ističemo kao manu! Kvalitetna je, ali je izuzetno nisko postavljena, pa ukoliko je jako sunčan dan na nju se nemojte oslanjati jer se bukvalno na ekranu ništa ne vidi! Tokom drajverisanja vozač ima maksimalnu preglednost. Volan je precizan, upravljiv, odlično leži na putu, a nivo buke u vozilu je znatno smanjena od njegovog prethodnika. Ono što treba naglasiti, komfora bukvalno ima za pet odraslih putnika, kako za glavu, ramena, ruke, noge... Jednostavno sa njim, kao i dizel agregatom i automatskim menjačem, putovanje ne može da bude dosadno.

Diči se svojim robusnim izgledom, širokim zaobljenim vratima, zaštitnom opremom, visokim klirensom... Dusterova spoljašnjost je izražajnog oblika, prednja svetla daju savremen izgled, a branik i maska su dobro upakovani u karoseriju. Dizajn bočnih strana vozila dodatno naglašava zanimljiv izgled. Obogaćen je i naglašen zaštitnim lestvicama, krovnim nosačima...

Veliki Duster

Za kraj treba reći da su Renault i Dacia Dustera prodali u više od milion primeraka od njegovog postojanja, tačnije u proteklih sedam godina. Jedno je sigurno, a to je, da je Dacia sa modelom Duster zadala domaći zadatak ostalim automobilskim kompanijama, kako napraviti jeftin, dobar SUV model i prodati ga po ceni gradskog automobila. Definitivno Dacia Duster zadovoljava svaku potrebu vozača i pokazuje u svakom trenutku svoje terenske kvalitete. Hteo to neko da kaže ili ne, definitivno revolucija u svetu terenskih vozila je moguća, a to je doneo veliki DUSTER!

Dragan Stanimirović

LIČNA KARTA

Zapremina 1.5 dCi

Snaga 110 KS

Ubrzanje 12,5 sekundi

Potrošnja 6-8,5l

Maksimalna brzina 165km/h

Cena od 11.940 do 17.040 evra

Više slika Dacia Duster možete videti na našoj Facebook stranici makina.rs

Komentari(0)

sortiraj