Dacia Duster - Štedljivi drumski div
Popularni rumunski terenac pruža izuzetan spoj ekonomičnosti i snage. Ovaj gorostas ne prestaje da očarava jedinstvenim spojem okretnosti, uživanja u vožnji, vrhunskim komforom i štedljivim agregatom
Ljubitelji četvorotočkaša danas se mogu više nego ikada osloniti na rumunskog proizvođača automobila. Dacia sa sigurnošću ide krupnim koracima napred i iz godinu u godinu sve je naprednija, i to zahvaljujući Renaultu. Ovo tvrdimo jer smo na testu imali ovaj model u verziji 1.5 dCi sa motorom snage od 110 KS. Čekajući novog Dustera, koji će u Srbiji biti predstavljen naredne godine, za ovaj model možemo reći da je odlazeći, mada će u prodaji biti još neko vreme, tačnije dok se vozila sa lagera ne prodaju. Glavni adut ovog četvorotočkaša je svakako agregat, kao i šestostepeni automatski menjač.
Duster kao razumna
opcija
Čim smo seli u ovu rumunsku grdosiju sve nam se samo reklo.
Ovo vozilo jednostavno razume potrebe srpskog kupca sa „plitkim džepom“, koji
želi da vozi džipče za skroman novac. Šalu na stranu, Daster predstavlja
razumnu opciju vozačima koji sebi ne mogu da priušte nešto skuplje modele, a
imaju potrebu za vozilom koje je sposobno da se snađe i van asfaltne podloge.
Duster nije četvorotočkaš za one koji žele da budu viđeni, jer je teško da će
se za njim devojke na ulici okretati, ali je svakako najatraktivnije vozilo u
okviru ovog automobilskog brenda.
Njegov dinamičan izgled predstavlja dobar spoj enterijera i jednostavnog
stila. Ono što moramo reći jeste da je kod Dustera samo jedno sigurno, a to je
da je lakše u njemu uživati nego ga opisati. Ukoliko imate priliku da kročite u
ovaj četvorotočkaš, na prvu loptu iznenadiće vas beskrajni prostor i opcije za
smeštaj raznih predmeta. Praktična kućišta za odlaganje sitnica nalaze se u
različitim područjima putničke kabine. Daster je dugačak 4,31 metar, širok je
1,82, u visinu se proteže na 1,69, a međuosovinsko rastojanje je 2,67 metara. Težak
je 1.374 kilograma i vodi se kao kompaktni SUV. Prikladan je za gradsku vožnju,
kao i na otvorenom putu, a na neravnom terenu oseća se više nego domaćinski. Jednostavno,
ovaj četvorotočkaš će vas sigurno voziti u kojem god pravcu da krenete. Prtljažni
prostor od skoro 500 litara se obaranjem zadnje klupe može povećati na nešto
više od 1.600 litara. Funkcionalan pristup prtljažniku olakšan je posebno
primenom niskog praga utovara. U njega možete spakovati, što se kaže, od igle
do lokomotove.
Agregat i menjač na
prvom mestu
Ipak, glavni adut, kao što smo rekli, kod testiranog Dustera
je agregat i automatski menjač. Ispod haube se nalazi moderan i izuzetno agilan
turbo dizelaš. Iako ovaj model nije imao pogon na sva četiri točka, izvlačio
nas je kako na ravnom putu, tako i na neravnom terenu bez i manjih problema. Definitivno,
ovaj motor je proveren i za svaku pohvalu.
Najbitnije kod srpskog vozača je potrošnja. Ona, za težinu
koju nosi ovaj rumunski automobil, i nije velika. Štedljivi motor na otvorenom
putu iz rezervoara istera samo šest litara dizela, a u gradskoj vožnji i
velikim saobraćajnim gužvama u prestonici nije nam prelazio 8,5 litara. Moramo
priznati da nismo bili ni najmanje laki na gasu, pa ukoliko umerenije vozite,
potrošnja će biti sigurno još manja za koji procenat. Duster do stotke stiže za
12,5 sekundi, a maksimalna brzina koju smo isterali na cajgeru bila je 165
km/h.
Drugi adut ovog četvorotočkaša je odlični EDC šestostepeni
automatski menjač sa duplim kvačilom. Ranije smo testirali ovaj model i sa
manuelnim stepenom prenosa koji se pokazao isto kvalitetno, ali ukoliko
planirate da imate ovog četvorotočkaša u svom dvorištu, naš iskreni savet, Duster
sa automatskim menjačem je prava kupovina. Odlično je uparen sa agregatom.
Maksimalno je efikasan i ima dobar odziv. Stepen prenosa se odvija bez „zakašnjenja“
i prema našem skromnom mišljenju je položio svoj prvi test u Dusteru.
Udoban i prostran
Njegova unutrašnjost, kao što smo rekli, je izuzetno prostrana
i nudi jedinstvenu udobnost vozaču i putnicima na svim sedištima. Instrument
tabla je jednostavna, smeštena je tako da naginje ka prednjem sedištu, fino je
postavljena i cela je u domenu vozačevog vidokruga. Prednjači plastika, ali neko
će reći koliko para toliko i muzike! Unutrašnji ambijent zaokružen je svetlom i
kontrastnim senkama koje dodatno naglašavaju prostranost enterijera. Na
centralnom delu dominira 7-inčni ekran na kojem se pojavljuju sve važne
informacije o vozilu - kamera za vožnju unazad, navigacija...
Nju i ističemo kao manu! Kvalitetna je, ali je izuzetno nisko postavljena, pa ukoliko je
jako sunčan dan na nju se nemojte oslanjati jer se bukvalno na ekranu ništa ne
vidi! Tokom drajverisanja vozač ima maksimalnu preglednost. Volan je precizan, upravljiv,
odlično leži na putu, a nivo buke u vozilu je znatno smanjena od njegovog prethodnika.
Ono što treba naglasiti, komfora bukvalno ima za pet odraslih putnika, kako za
glavu, ramena, ruke, noge... Jednostavno sa njim, kao i dizel agregatom i
automatskim menjačem, putovanje ne može da bude dosadno.
Diči se svojim robusnim izgledom, širokim zaobljenim vratima,
zaštitnom opremom, visokim klirensom... Dusterova spoljašnjost je izražajnog
oblika, prednja svetla daju savremen izgled, a branik i maska su dobro
upakovani u karoseriju. Dizajn bočnih strana vozila dodatno naglašava zanimljiv
izgled. Obogaćen je i naglašen zaštitnim
lestvicama, krovnim nosačima...
Veliki Duster
Za kraj treba reći da su Renault i Dacia Dustera prodali u
više od milion primeraka od njegovog postojanja, tačnije u proteklih sedam
godina. Jedno je sigurno, a to je, da je Dacia sa modelom Duster zadala domaći
zadatak ostalim automobilskim kompanijama, kako napraviti jeftin, dobar SUV
model i prodati ga po ceni gradskog automobila. Definitivno Dacia Duster
zadovoljava svaku potrebu vozača i pokazuje u svakom trenutku svoje terenske
kvalitete. Hteo to neko da kaže ili ne, definitivno revolucija u svetu
terenskih vozila je moguća, a to je doneo veliki DUSTER!
Dragan Stanimirović
LIČNA KARTA
Zapremina 1.5 dCi
Snaga 110
KS
Ubrzanje 12,5
sekundi
Potrošnja 6-8,5l
Maksimalna brzina 165km/h
Cena od 11.940 do 17.040 evra
Više slika Dacia Duster možete videti na
našoj Facebook stranici makina.rs
Komentari(0)