Dacia Jogger - Nešto novo i drugačije
Novim i povoljnim porodičnim modelom u verzijama sa 5 ili 7 sedišta, Dacia spremno juriša na C-segment. Dacia Jogger je četvrti stub proizvodne strategije Brenda
Nakon predstavljanja potpuno električnog malog gradskog automobila Spring, kompakta Sandero Stepway i SUV-a Duster, Dacia je odlučila da osveži svoj porodični model i opremi ga sa sedam sedišta. Predstavljanje Dacia Joggera je deo strategije obnove ponude brenda, a do 2025. godine bi trebalo da budu predstavljena još dva modela. Ovaj svestrani porodični automobil ispunjava sva očekivanja s obzirom da spaja dužinu karavana, prostranost monovolumena i izgled SUV-a. Zapravo, on je klasa za sebe. Jogger, kao punokrvni član porodice Dacia, nudi najbolji odnos cene, prostranosti i svestranosti.
Sa imenom koje asocira na sport, prirodu i pozitivnu
energiju, Dacia Jogger nastavlja da promoviše novi identitet brenda. Kratko i
međunarodno, Jogger, ovo ime simbolizuje njegovu izdržljivost i svestranost
upotrebe. Dacia Jogger je savršeni životni saputnik za porodice koje vole
izlete u prirodi i avanture. Model će prvobitno biti dostupan sa dve verzije
motora: sa potpuno novim benzinskim motorom TCe 110 i benzinsko-plinskim
motorom TCe 100 ECO-G. Dacia je jedini proizvođač koji sve svoje modele nudi sa
benzinskim i dvogorivnim motorom ECO-G, a 2023. će ponudu proširiti i hibridnom
tehnologijom. Dacia Jogger će biti najpristupačniji hibridni model sa sedam
sedišta na tržištu! Narudžbine se primaju od novembra 2021. u 30 zemalja
(prvenstveno u Evropi, ali i u Turskoj, Izraelu a zatim i u Maroku). Dacia
Jogger stiže u prodaju u svim državama u ferbuaru 2022.
Dinamični profil
Prednji profil novog modela se ističe širokom i prepoznatljivom
maskom, snažnim blatobranima koji guraju točkove prema uglovima karoserije i
isklesanom vodoravnom poklopcu motora. Točkovi postavljeni u ravni sa
blatobranima i zadnji spojler su zaslužni za dinamičan izgled, dok vertikalna
zadnja svetla doprinose širem utisku prtljažnika, istovremeno naglašavajući
zadnje blatobrane zbog čega automobil deluje stabilno i uravnoteženo. Dacia
Jogger pustolovan izgled duguje krovnim nosačima, izraženim lukovima blatobrana
i visokom razmaku od tla (200 mm kada je vozilo neopterećeno) zahvaljujući čemu
je spreman da pokori bilo koji teren.
Izdašne dimenzije
Opremljena je velikim točkovima (660 mm) i gumama visokog
profila zbog kojih deluje robusno. Veliki međuosovinski razmak (2,9 m), prostor
za glavu od 912 mm i vertikalni zadnji kraj (vertikalna zadnja svetla, izuzetno
širok poklopac prtljažnika i niski utovarni prag) zaslužni su za obilje
putničkog i prtljažnog prostora. Povećana dužina zadnjih vrata i linije bočnih
prozora (40 mm) olakšavaju pristup i boravak na zadnjim sedištima. Sa dužinom
od 4,55 m, Dacia Jogger je najduži model u ponudi brenda. Njegove dimenzije su
odgovor na zehteve porodica koje traže svestrano vozilo za svakodnevnu
upotrebu. Prednja i zadnja svetla
odražavaju Dacijin svetlosni potpis u obliku slova Y, pri čemu su prednja
dnevna i kratka svetla izvedena u LED tehnologiji. Osim što smanjuju potrošnju,
LED svetla garantuju snažnije osvetljenje i bolju vidljivost danju i noću.
Modularni krovni nosači
Neke verzije Dacia Jogger će biti opremljene modularnim i
lako prilagodljivim krovnim nosačima. S obzirom da su prilagođeni
najrazličitijim vrstama putovanja na njima možete da prenesete teret do 80 mkilograma.
Ovaj inovativni sistem je u potpunosti usklađen sa načelima brenda: pametan je,
praktičan, jednostavan i ekonomičan.
Prostran i udoban
Dacia Jogger zadovoljava potrebe za prostorom i svestranošću
koje su toliko važne u svakodnevici svake porodice. Sa ukupno 24 litara
prostora za odlaganje u putničkom prostoru, novi model garantuje udobnost svim putnicima
- bili oni napred, u sredini ili pozadi! Od drugog nivoa opreme čitavom širinom
komandne table se proteže tekstilna traka što povećava utisak prostranosti
kabine. Instrument tabla i ekran multimedijalnog sistema, su smešteni iznad
trake, dok su lako dostupne komande (klima-uređaj, sistemi za pomoć u vožnji)
smeštene ispod nje. Isti tekstilni umetci krase i naslone za ruke na prednjim
vratima. Dacia Jogger u unutrašnjosti nudi 24 l prostora za skladištenje,
dovoljno za sve putnike. Glavni pretinci su 7-litarski pretinac za rukavice,
pretinci u vratima napred i pozadi u koje stane 1-litarska boca, 1,3-litarski
zatvoreni pretinac središnje konzole i šest držača za čaše.
Svestrano vozilo
U drugom redu je smeštena klupa za 3 osobe preklopiva u
odnosu 2/3 : 1/3, dok su u trećem redu dva preklopiva sedišta koja se mogu i
izvaditi. Dacia Jogger ima zapreminu prtljažnika od 1819 litara VDA kada su sva
sedišta preklopljena. Uz 4,55 m dužine i izdašan međuosovinski razmak od 2,9 m,
Dacia Jogger je najprostraniji model na tržištu. Drugi i treći red sedišta
imaju jednak nivo udobnosti kao i količinu prostora za noge i kolena. Pristup
trećem redu sedišta u Daciji Jogger je izuzetno jednostavan zahvaljujući
sklopivom drugom redu sedišta. Prostor za glavu (855 mm) i kolena (127 mm) u
trećem redu je jedan od najvećih na tržištu putničkih vozila za sedam putnika,
što znači da se tu može udobno smestiti dvoje odraslih putnika.
Praktičan i modularan
prtljažnik
Prtljažnik može da ima do 708 litara (VDA) u verziji sa pet sedišta
i 160 litara (VDA) u verziji sa sedam sedišta, a kad je treći red sedišta
preklopljen, zapremina iznosi 565 litara. S obzirom da je prtljažni prostor
visok (661 mm) i dugačak (1150 mm), preklapanjem jednog od sedišta iz trećeg
reda, u njega će bez problema stati dečija kolica ili dečiji bicikl.
Jednostavnim uklanjanjem trećeg reda sedišta, cela porodica će imati dovoljno
prostora za svu opremu za putovanje, alat ili za kućnog ljubimca. Kako bi
prevoz i smeštanje različitih predmeta bili jednostavni i sigurni, prtljažni
prostor je opremljen elastičnim trakama i
sa četiri prstena za pričvršćivanje tereta. Tu se nalazi i 12 V
utičnica. Dacia Jogger ima tri kukice za vešanje: dve u prtljažniku i jednu na
suvozačevom mestu. Savršeno rešenje za odlaganje ručne torbe!
Dacia Jogger je dostupan sa tri opcije multimedijalnog
sistema kako bi svako mogao da izabre pravu verziju za sebe: pametni sistem
Media Control može da se koristiti u kombinaciji sa pametnim telefonom i bez
njega, Media Display dostupan je sa 8-inčnim dodirnim ekranom, dok Media Nav
omogućava navigaciju uz pomoć pametnog telefona i bežičnu replikaciju ekrana
pametnog telefona. Media Control je pravi multimedijalni sistem. Uključuje dva
zvučnika, postolje za punjenje u komandnoj tabli, Bluetooth, USB priključak,
komande na upravljaču i prikaz informacija radio uređaja preko 3,5-inčnog
digitalnog TFT ekrana putnog računara.
Sistem Media Display uključuje četiri zvučnika, USB
priključak i visoko postavljen 8-inčni dodirni ekran blago nagnut prema vozaču
za još veću vidljivost i ergonomičniju upotrebu. Intuitivan i praktičan
interfejs sa Bluetoothom kompatibilan je sa sistemima Android Auto i Apple
CarPlay. Preko novog prozora „Automobil” pristupa se postavkama sistema za
pomoć u vožnji. I na kraju, sistem Media Nav sa ugrađenom navigacijom i Wi-Fi
omogućava bežično povezivanje sa sistemima Apple Carplay i Android Auto.
Audiosistem uključuje šest zvučnika i dva USB priključka.
Dacia Jogger porodicama pruža sve što im je potrebno kako bi
ostale povezane u vožnji: pametno postolje za punjenje, 3,5-inčni digitalni TFT
ekran i, u zavisnosti od verzije, do tri 12 V utičnice za punjenje elektronskih
uređaja. Serijska oprema uključuje i komande na upravljaču za tempomat i
graničnik brzine kao i automatska svetla. U zavisnosti od tržišta, Dacia Jogger
nudi niz dodatne i opcione opreme: grejana prednja sedišta, automatski
klima-uređaj sa digitalnim ekranom, karticu „Slobodne ruke” sa funkcijom
daljinskog otključavanja prtljažnika, automatsko uključivanje svetala da biste
lakše uočili svoj Dacia Jogger noću, automatske brisače, električnu parking
kočnicu, kameru za vožnju unazad, upozorenje na vozilo u mrtvom uglu kao i
prednje i zadnje parking senzore. Dacia Jogger je konstruisan na savremenoj
platformi, ima ojačanu karoseriju, šest vazdušnih jastuka kao i najnovije
sisteme za pomoć u vožnji i sigurnosne karakteristike.
Platforma nove
generacije
Platforma CMF-B, koja se već ugrađuje u novi Sandero Stepway
i novi Logan, u samom je središtu Dacijine strategije za modele iz B i C
segmenta. Dacia Jogger ima jedinstven zadnji modul kojim postiže dužinu od 4,55
m pa se može pohvaliti prostranošću i svestranošću modela iz C-segmenta. Dobra
aerodinamičnost postignuta je posebnim dizajnom kućišta točkova, pokretnim
prednjim klapnama i ležajevima koji smanjuju trenje. S obzirom da je
konstruisan na savremenoj platformi i ojačan vrlo otpornom i krutom
karoserijom, Dacia Jogger sjajno odoleva udarcima. Strukturna poboljšanja
karoserije uključuju ojačani prostor motora (bočni nosači i spuštena šasija) i
putnički prostor. Senzori pritiska na vratima povezani sa akcelerometrom rano
prepoznaju da je došlo do bočnog sudara i tako ubrzavaju aktivaciju vazdušnih
zavesa i bočnih vazdušnih jastuka i tako sprečavaju nastanak povreda u predelu
trbuha, prsa i glave. Aktivan od 7 do 170 km/h, ovaj sistem preko prednjeg
radara računa udaljenost od vozila ispred vas (od 7 do 80 km/h za nepokretna
vozila). Ako uoči opasnost od neizbežnog sudara, vozača će upozoriti vizuelnim
i zvučnim signalom. Sistem će zatim - pojačati snagu kočenja u slučaju da vozač
nedovoljno snažno zakoči, odnosno ako i dalje postoji opasnost od sudara, -
snažno zakočiti ako vozač sam to propusti da učini.
Sistem za pomoć pri
parkiranju
Ovaj sistem čine četiri radarska senzora napred i pozadi,
kamera za vožnju unazad i dinamičke linije za navođenje. Uključuje zvučna i
vizuelna upozorenja koja manevrisanje pretvaraju u dečiju igru. Dacia Jogger je
serijski opremljen najnovijom generacijom graničnika brzine i elektronskog nadzora
stabilnosti, dok su u nekim verzijama kao opcije dostupne i komande tempomata
na upravljaču.
Ponuda efikasnih
benzinskih i plinskih motora
Kupcima Dacije Jogger na raspolaganju je raznovrsna ponuda
motora, prilagođena potrebama svake porodice: novi 1,0-litarski benzinski motor
TCe 110 i benzinsko-plinski motor ECO-G 100. Motori su opremljeni funkcijom
Start&Stop i ispunjavaju zehteve norme Euro 6D Full.
Dacia Jogger dolazi sa novim benzinskim motorom i 6-stepenim ručnim menjačem.
TCe 110 je jednolitarski, trocilindarski turbomotor sa direktim ubrizgavanjem
koji razvija 110 KS (81 kW). Zahvaljujući alumijumskom bloku motora manje je
težak, dok ga obrtni moment od 200 Nm pri 2900 okr/min zapravo čini
najsnažnijim motorom u ponudi Dacije Jogger.
Novi TCe 110 se izdvaja i tehničkim poboljšanjima kao što su
veća snaga, manja potrošnja goriva i niže emisije CO2. Njegova varijabilna faza
otvaranja ventila, pumpa za ulje promenljivog obima i upotreba različitih
visoko efikasanih materijala doprineli su snažnijim performansama i manjoj
potrošnji goriva. Ugrađena izduvna grana, filter krutih čestica i središnja
brizgaljka pomažu da se smanji emisije CO2. Benzinski motor TCe 110 zbog toga
nudi najnapredniju tehnologiju za vrhunski doživljaj vožnje i najbolju ravnotežu
performansi i potrošnje. Dacia je jedini proizvođač koji u svim svojim modelima
nudi benzinske i motore sa dva goriva (TNG), odnosno motore sa oznakom ECO-G. S
obzirom da se ti motori ugrađuju direktno u fabrici, kupcima je zagarantovana
sigurnost i pouzdanost. Period garancije proizvođača, servisni intervali,
troškovi servisa i kapacitet prtljažnika jednaki su verzijama sa benzinskim
motorom.
Potrošnja 1-litaskog motora ECO-G 100 u mešovitom ciklusu vožnje (WLTP) kreće se od 7,6 l / 100 km (pri čemu se emituje 121 g CO2/km). Prosečne emisije CO2 za verzije sa benzinsko-plinskim motorom su za 10 % niže od ekvivalentnih benzinskih verzija. Šta više, sa benzinsko-plinskim pogonom moguće je povećati domet na 1000 km zahvaljujući porstojanju dva rezervoara: 40-litarskom rezervoaru za plina i 50-litarskom rezervoaru za benzin. Dacia pametno koristi snagu plinskog pogona kako bi zagarantovala još jednostavniju upotrebu, veći užitak u vožnji, niže emisije CO2 i veći domet. Neke zemlje za benzinska i dvogorivna LPG vozila nude finansijske podsticaje i porezne olakšice, povoljnije punjenje, izuzeće od plaćanja naknada za zagađenje i slobodno vožnju kroz centar grada.
Komentari(0)