Dacia predstavila Sandrider – Avanturistički brend u susret Dakaru
Dacia je predstavila model Sandrider, prototip koji će voziti tim Dacia Sandriders na Dakar reliju kao i na Svetskom rally-raid šampionatu od 2025. godine
Inspirisan konceptnim vozilom Dacia Manifesto, model Sandrider će moći da se takmiči u premijernoj klasi Ultimate T1+. Učešće u motosportu je način da Dacia stavi na test svoj pristup esencijalizmu, a naročito svoju posvećenost održivoj dekarbonizaciji, i to na najzahtevnijim terenima: Sandrider će imati pogon na sintetičko gorivo proizvođača Aramko.
Nastavljajući
svoju poteru za redefinisanjem ključnih stvari, Dacia, brend sa terenskim
duhom, potvrdila je učešće na Dakar reliju i Svetskom rally-raid šampionatu
(W2RC) od 2025. godine. Uhvativši se u koštac sa nekim od najzahtevnijih i
najsurovijih terena na svetu, Dacia predstavlja svog takmaca, model Sandrider,
prototip stvoren za pobedu. Inspirisan konceptnim vozilom Manifesto, koje je
Dacia laboratorija za nove ideje predstavila 2022. godine, Sandrider je potpuno
novo vozilo kreirano specijalno za rally-raid trke. Ovo vozilo crpi sportsku
ekspertizu od Renault grupe i britanske kompanije Prodrive, specijalizovane za
moto-sportove.
U skladu sa poznatim Dacia pristupom, Sandrider je proizveden sa fokusom na stvari od suštinskog značaja za moto-sport, odnosno na rezultate i pobedu. Ovaj inovativni prototip pametno koristi sve mogućnosti koje nude uredbe u kategoriji Ultimate T1+, s fokusom prvenstveno na agilnost i težinu. U potpunosti ispunjava osnovne potrebe kako vozača tako i suvozača, koji su aktivno uključeni u njegov razvoj od samog početka. Od početka projekta i u susret velikom broju testiranja, vozači i suvozači stavili su svoje izdašno iskustvo i znanje na raspolaganje dizajnerima i inženjerima, uglavnom kroz praktične dizajn sesije uz pomoć virtuelne stvarnosti. Sandrider je izuzetno posebna Dacia, ali ipak je Dacia, što znači da je sasvim u skladu sa glavnim vrednostima brenda.
Esencijalni dizajn
Stilizovan od
strane dizajnera brenda Dacia, eksterijer bez dodatnih ukrasa modela Sandrider
fokusira se na suštinu. Ovaj automobil ima samo neophodne panele karoserije.
Nema dekorativnih ili suvišnih delova i naravno, poseban akcenat je stavljen na
aerodinamiku. Pristup brenda je usredsređen na osnovne potrebe vozača i
suvozača, pa tako kratka, plutajuća hauba ima oštar dizajn, koji nestaje iz
vidnog polja posade. Antirefleksna farba korišćena na gornjem delu kontrolne
table – tehnika preuzeta iz avio-industrije – takođe doprinosi vidljivosti. Kada
se radi o kabini, dizajneri i inženjeri kompanije Dacia poseban akcenat stavili
su na potrebe, navike i ograničenja vozača i suvozača. Modularna kontrolna
table omogućava svakom članu posade da prilagode ergonomiju i izgled pojedinih
funkcija sopstvenim potrebama.
Robustan i terenski dizajn
Dakar reli i drugi
reli skupovi su neki od najzahtevnijih događaja moto-sporta na svetu. Iz tog
razloga, Sandrideru je bio neophodan pristup koji će dovesti Dacijin robustan,
terenski koncept do krajnjih granica. To podrazumeva jačanje vozila, sa čvrstim
okvirom i branicima, ugljeničnom karoserijom, vešanjem sa dvostrukim polugama i
pogon 4x4 za zahtevne uslove rally-raid trka. Inovativni električni sistem
zadržava optimalnu snagu za sve dodatke u paketu, čak i u najtežim uslovima.
Pored osnovnih funkcija dizajna, pristup osmišljavanja robusnog terenskog vozila takođe se proteže na aspekte koji mogu izgledati kao dodatni detalji, ali zapravo znatno olakšavaju život članovima posade. Na primer, Sabelt sedišta presvučena su posebnom antibakterijskom tkaninom koja samostalno reguliše vlažnost. Rezervni točkovi su otkriveni radi lakšeg rukovanja. Takođe, posadi je omogućen brz pristup alatu i nije neophodno otvaranje kutije. Još neki od primera uključuju magnetne ploče ugrađene u karoseriju Sandrider-a kako bi se sprečilo da se šrafovi za pričvršćivanje točkova izgube u pesku. Ovaj savet dolazi direktno iz iskustva vozača Dacijinog tima i sproveden je u delo koristeći poznati način razmišljanja brenda Dacia. Sandrider je opremljen BF Goodrich gumama nove generacije koje pružaju optimalno prianjanje na svim vrstama terena, uz maksimalnu otpornost na udarce i ubode.
Ekološki pametan pristup
Dacia je odlučna
da postane lider u održivoj dekarbonizaciji i u potpunosti je uključena u
obavezu organizatora Dakar relija i drugih relija da moto-sport učine
održivijim. Inženjeri su uložili veliki napor da ovaj automobil učine lakšim i
da smanje potrošnju goriva. Ukupna težina modela Sandrider smanjena je za oko
15 kg u poređenju sa ostalim prototipovima. Ovakav ishod postignut je
zahvaljujući lakšoj cevastoj šasiji, izbacivanju svih suvišnih panela
karoserije i korišćenju ugljeničnih vlakana za ostalo. Dizajneri su takođe
uklonili sva dekorativna obeležja, a inženjeri su se odlučili za kompaktniji i
lakši motor. Kad je reč o raspodjeli mase između prednjeg i zadnjeg kraja, kako
bi se unapredili prianjanje i dinamičke performanse znatno je povećano
opterećenje na prednjem kraju.
Štaviše, poseban akcenat stavljen je na aerodinamiku kako bi se smanjila potrošnja goriva, istovremeno unapređujući performanse. Inženjeri su uspeli da smanje otpor vazduha za 10 odsto i podizanje za 40 odsto u poređenju sa ostalim prototipovima. U sklopu svog posla, posebnu pažnju posvetili su otvorima za vazduh koji rashlađuju motor. Upravljanje temperaturom je krucijalno u ekstremnim uslovima Dakar i drugih relija. Za održavanje prijatne temperature u kabini, dizajneri modela Sandrider koristili su anti-infracrvene pigmente direktno ugrađene u ugljenične panele karoserije vozila. Za ovaj postupak podnesen je patent. Motor modela Sandrider pokreće sintetičko gorivo proizvođača Aramko. Jednostavno, pristupačno rešenje za smanjenje uticaja na životnu sredinu. Sintetička goriva kompanije Aramko kombinuju obnovljivi vodonik sa izdvojenim CO2, i na taj način pružaju gorivo sa niskim sadržajem ugljenika koje je kompatibilno sa današnjim motorima.
Prva trka je zakazana za oktobar
Nakon današnjeg predstavljanja, Sandrider će započeti veliki broj testiranja u nekoliko zemalja. Njegov debi u moto-sportu održaće se na Rallye du Maroc 2024, marokanska deonica Svetskog rally-raid šampionata (W2RC) od 5. do 11. oktobra, 2024. Tim Dacia Sandriders, zvanični tim Dacije, takmičiće se na svom prvom Dakar reliju i drugim deonicama Svetskog prvenstva u reliju 2025. godine. Tim Dacia Sandriders okuplja tri ekipe koje odlikuju iskustvo, talenat i entuzijazam. Francuski reli vozač Sebastien Loeb (49) osvojio je Svetsko prvenstvo u reliju devet puta zaredom od 2004. do 2012. godine. On je najuspešniji vozač moto-sporta i često se smatra najvećim reli vozačem svih vremena.
Sebastien Loeb učestvuje na Dakar reliju od 2016. godine. Partner će mu biti suvozač Fabian Lurquin. Cristina Gutierrez Herrero (32), je vodeće ime u svetu kros-kantri relija. Već je učestvovala na osam Dakar relija između 2017. i 2024. Cristina je 2021. godine osvojila Svetski kup u kros-kantri relijima, kategorija T3. U januaru 2024. postala je druga žena koja je pobedila u kategoriji (Challenger) na Dakar reliju, posle Jutta Kleinschmidt koja je bila prva u ukupnom poretku. Cristinin suvozač biće Pablo Moreno Huete. Nasser Al-Attiyah je petostruki pobednik Svetskog kupa u kros-kantri relijima i dvostruki pobednik Svetskog rally-raid šampionata. On je istinska legenda Dakara, jer je pet puta pobedio na ovom spektakularnom događaju. Naserov suvozač će biti Mathieu Baumel.
Glavne odlike modela Sandrider
FIA kategorija: Ultimate T1+
Šasija: cevasta
Karoserija:
ugljenična vlakna
Motor: trolitarski
dvostruki turbo V6 sa direktnim ubrizgavanjem
Maksimalna
snaga: 265 kW/360 bhp na 5.000 rpm
Maksimalni obrtni
moment: 539 Nm na 4,250 rpm
Pogon: 4X4
Menjač:
sekvencijalni od šest brzina
Prednji/zadnji
amortizeri: dupla poluga
Hod vešanja: 350
mm
Felne: aluminijumske
od 17 inča
Gume: BF Goodrich,
37 inča
Dužina x širina x
visina: 4,140 x 2,290 x 1,810 mm
Međuosovinsko
rastojanje: 3.000 mm
Prednji/zadnji prepust: 590/550 mm
Komentari(0)