Dacia predstavlja treću generaciju Dustera
Dizajn potpuno novog Dustera je čvršći i robusniji! Potpuno nova verzija Dustera 4x4 podiže terenske sposobnosti na nove visine. Dolazi sa održivijim materijalima i hibridnim pogonima
Duster je i dalje porodični SUV koji pruža najbolju vrednost za novac u svojoj kategoriji! Potpuno nova platforma CMF-B Dustera poboljšava iskustvo u automobilu. Prepun je novih tehnologija za dodatno povećanje bezbednosti i udobnosti. Duster je rođen 2010. godine, “remontovan” je prvi put 2017. i uspeo se do vrha prepisivanjem pravilnika o SUV-u. U svojoj 13 godina dugoj karijeri, osvojio je više od 40 nagrada, proizvodnja je na 2,4 miliona jedinica, a njegova popularnost koja stalno raste, svrstala ga je kao najprodavaniji SUV u Evropi u svim segmentima u maloprodajnom tržištu 2022. Oko 1.000 Duster SUV-ova silazi sa proizvodnih linija u Dačijinoj fabrici u Piteštiju, Rumunija, svakog dana, otprilike jedan u minutu!
CMF-B platforma
povećava performance
Potpuno novi Duster je izgrađen na platformi CMF-B, koja igra
centralnu ulogu u Daciinoj industrijskoj strategiji. Ova konkurentna i izuzetno
fleksibilna platforma je prvo korišćena na najnovijim modelima Sandero i
Logan, a zatim i na Jogger-u. Pruža svu svestranost koja je Dacia potrebna za
optimalno primenu svog ambicioznog plana proizvoda.
Patris Levi Benčeton
-Nova CMF-B platforma je ključna prednost za razvoj Dacia
linije, danas i sutra. Možemo da vidimo sav njegov potencijal na potpuno novom
Dusteru. On sadrži visokoefikasne elektrificirane pogonske sklopove, značajno
poboljšava performanse u svim segmentima i zadržava privlačnost i pristupačnost
zbog kojih je postao hit - kaže Patris Levi Benčeton, potpredsednik Dacia
proizvoda za performance.
Na platformi CMF-B, potpuno novi Duster ima više prostora za
putnike i prtljag nego prethodna generacija i samo je malo duži u celini.
Napredni inženjering platforme takođe smanjuje vibracije i buku sa puta,
poboljšavajući udobnost vozača uz zadržavanje iste ukupne dužine od 4,34 metra.
Razvoj novog Dustera značajno je poboljšao njegovo dinamičko ponašanje
optimizacijom zaštitnih šipki. Povećanjem krutosti svojih stabilizatora,
vozilo postiže značajno smanjenje prevrtanja karoserije (manje od 21% u 4x2)
što se pretvara u veću stabilnost pri skretanju ili promeni pravca. Verzija 4x4
takođe ima koristi od ovog napretka (pad od 17%) za veću raznovrsnost na svim
vrstama puteva. Povećana krutost šasije je nadoknađena tokom vožnje van puta
potpuno novim elektronskim sistemom upravljanja.
Podešavanja prigušenja, odnos servo upravljača i podešavanje,
kao i gume su takođe evoluirali. Oni su prerađeni kako bi se obezbedio
precizniji odgovor u različitim uslovima vožnje. Buka kotrljanja je poboljšana
za - 2dB u proseku, što značajno smanjuje ukupan nivo buke u vozilu i pruža
prijatnije iskustvo vožnje za putnike (-3db = 2 puta manje buke). CMF-B
platforma je takođe krenula sa potpuno novim Dusterom na svom putu ka
elektrifikaciji jer može da primi pogonske agregate koristeći blage hibridne i
potpuno hibridne tehnologije.
Jači i agresivniji
dizajn
Dacia je ponovo izmislila Dusterov dizajn. I dalje ima
upečatljiv izgled koji je prethodne generacije pogurao na vrh, posebno njegov
čvrsti, čvrsti SUV karakter, ali ih gura više, dalje i jače sa Daciinim novim,
prepoznatljivim dizajnom. Potpuno novi Duster sa ponosom predstavlja svoj
renoviran dizajn.
David Durand
-Pre nego što smo čak i počeli da radimo na potpuno novom
stilu Dustera, izbrusili smo njegove proporcije, kako bismo pronašli snažan, uravnotežen
stav. Kada dobijete proporcije pravo rano, nisu vam potrebne veštine da biste
kasnije podesili stil - objašnjava David Durand, direktor dizajna Dacia.
Sve osnovne stvari, bez
izmišljotina
„Sve osnovne stvari, bez izmišljotina“! Ova Dacia filozofija
se primenjuje na potpuno novi Dusterov dizajn kao i svaki drugi model. Dizajneri
su počeli sa jednostavnim zapreminama - kabinom, haubom, krilima… Zatim su ih
sastavili u jasnu celinu, da bi modelu dali moderan, dobro izgrađen stil, sa
namerno zategnutim, samouverenim linijama. Jednostavni oblici i zapremine
doprinose snazi dizajna, uključujući oštru, vertikalnu stranu, zakošene
štitnike lukova točkova, velika vrata prtljažnika i bočne prozore… Potpuno novi
Duster je zaštićen modernim kaišem koji se omotava skroz oko njega. Bočni
štitnici podvozja se povezuju sa obeležjima, a zatim sa lukovima točkova, koji
se zauzvrat spajaju sa prednjim i zadnjim branicima, čineći potpuno novi
Duster robusnijim i na otvorenom nego ikad!
Dizajn potpuno novog Dustera je dosledan, ide u korak sa
vremenom i kombinuje njegov spoljašnji i robustan karakter sa održivijom
ivicom. Prednje i zadnje klizne ploče su obojene u masi. Nekorišćenje boje je dobro
za životnu sredinu i za kupce - ogrebotine i ogrebotine neće promeniti
originalnu boju. Bočni štitnici podvozja, štitnici lukova točkova, zaštitni
znakovi, trouglovi na prednjem braniku i zadnjem delu štitnika napravljeni su
od čvrstog materijala koji su dizajnirali Daciini inženjeri i hemičari
LiondellBasell-a, Starkle. Ovaj materijal, koji je predstavljen na konceptnom
automobilu Manifesto, reciklira se do 20 odsto. Njegov sastav uključuje bele
čestice koje mu daju išaran izgled, čime je Dačija odlučila da se razmeće
umesto da ga farba (detalji ispod).
Ovaj osećaj takođe dolazi od visoke, vertikalne i velike
nove kontrolne table i širokog pojasa. Oblik ventilacionih otvora, koji
podsećaju na lukove točkova, doprinosi doslednom osećaju. Kao i spolja,
unutrašnjost dolazi sa svim bitnim stvarima, što znači karakteristike koje
služe svrsi. Mnogo je posla uloženo u ergonomiju, uključujući centralni ekran
od 10,1 inča koji je postavljen u vidno polje vozača i pod uglom od 10° prema
njima.
Novi automatski menjač, u kombinaciji sa HIBRID 140 motorom,
je posebno lak za korišćenje. Zaravnjene površine volana na vrhu i na dnu čine
ga izuzetno udobnim za rukovanje. Duster ne bi bio Duster bez pametnog i
praktičnog enterijera koji korisnicima olakšava svakodnevni život. Sve je
dizajnirano tako da se osećate kao kod kuće, napred i nazad.
Na kraju, novi potpis u obliku slova I naglašava vezu između
unutrašnjosti i eksterijera potpuno novog Dustera. Unutrašnjost, površina
ventilacionih otvora je u obliku slova I (i bakar u okviru Ektreme), a I se
takođe pojavljuje oko naslona za ruke na panelu vrata. Naziv marke u sredini
volana zamenjen je logotipom Dacia. Napolju, prednja i zadnja svetla potpuno
novog Dustera su raspoređena u obliku slova I, a isti oblik je vidljiv na
felgama od legure, koje takođe ne sadrže hrom (način na koji su materijali
polirani je ono što im daje sjaj).
-Želeli smo da dizajn potpuno novog Dustera učinimo
privlačnijim nego ikad, tako što ćemo stil učiniti još suštinskijim Duster i
Dacia, energično i ponosno ponovo potvrđujući naše vrednosti: robustan i
spoljašnji, suštinski, ali cool i ekološki. Oštrouman - David Durand, direktor
dizajna Dacia.
Komentari(0)