Dacia predstavlja treću generaciju Dustera

Dizajn potpuno novog Dustera je čvršći i robusniji! Potpuno nova verzija Dustera 4x4 podiže terenske sposobnosti na nove visine. Dolazi sa održivijim materijalima i hibridnim pogonima

    foto: DACIA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Duster je i dalje porodični SUV koji pruža najbolju vrednost za novac u svojoj kategoriji! Potpuno nova platforma CMF-B Dustera poboljšava iskustvo u automobilu. Prepun je novih tehnologija za dodatno povećanje bezbednosti i udobnosti. Duster je rođen 2010. godine, “remontovan” je prvi put 2017. i uspeo se do vrha prepisivanjem pravilnika o SUV-u. U svojoj 13 godina dugoj karijeri, osvojio je više od 40 nagrada, proizvodnja je na 2,4 miliona jedinica, a njegova popularnost koja stalno raste, svrstala ga je kao najprodavaniji SUV u Evropi u svim segmentima u maloprodajnom tržištu 2022. Oko 1.000 Duster SUV-ova silazi sa proizvodnih linija u Dačijinoj fabrici u Piteštiju, Rumunija, svakog dana, otprilike jedan u minutu!

CMF-B platforma povećava performance

Potpuno novi Duster je izgrađen na platformi CMF-B, koja igra centralnu ulogu u Daciinoj industrijskoj strategiji. Ova konkurentna i izuzetno fleksibilna platforma je prvo korišćena na najnovijim modelima Sandero i Logan, a zatim i na Jogger-u. Pruža svu svestranost koja je Dacia potrebna za optimalno primenu svog ambicioznog plana proizvoda.

Patris Levi Benčeton

-Nova CMF-B platforma je ključna prednost za razvoj Dacia linije, danas i sutra. Možemo da vidimo sav njegov potencijal na potpuno novom Dusteru. On sadrži visokoefikasne elektrificirane pogonske sklopove, značajno poboljšava performanse u svim segmentima i zadržava privlačnost i pristupačnost zbog kojih je postao hit - kaže Patris Levi Benčeton, potpredsednik Dacia proizvoda za performance.

Na platformi CMF-B, potpuno novi Duster ima više prostora za putnike i prtljag nego prethodna generacija i samo je malo duži u celini. Napredni inženjering platforme takođe smanjuje vibracije i buku sa puta, poboljšavajući udobnost vozača uz zadržavanje iste ukupne dužine od 4,34 metra. Razvoj novog Dustera značajno je poboljšao njegovo dinamičko ponašanje optimizacijom zaštitnih šipki. Povećanjem krutosti svojih stabilizatora, vozilo postiže značajno smanjenje prevrtanja karoserije (manje od 21% u 4x2) što se pretvara u veću stabilnost pri skretanju ili promeni pravca. Verzija 4x4 takođe ima koristi od ovog napretka (pad od 17%) za veću raznovrsnost na svim vrstama puteva. Povećana krutost šasije je nadoknađena tokom vožnje van puta potpuno novim elektronskim sistemom upravljanja.

Podešavanja prigušenja, odnos servo upravljača i podešavanje, kao i gume su takođe evoluirali. Oni su prerađeni kako bi se obezbedio precizniji odgovor u različitim uslovima vožnje. Buka kotrljanja je poboljšana za - 2dB u proseku, što značajno smanjuje ukupan nivo buke u vozilu i pruža prijatnije iskustvo vožnje za putnike (-3db = 2 puta manje buke). CMF-B platforma je takođe krenula sa potpuno novim Dusterom na svom putu ka elektrifikaciji jer može da primi pogonske agregate koristeći blage hibridne i potpuno hibridne tehnologije.

Jači i agresivniji dizajn

Dacia je ponovo izmislila Dusterov dizajn. I dalje ima upečatljiv izgled koji je prethodne generacije pogurao na vrh, posebno njegov čvrsti, čvrsti SUV karakter, ali ih gura više, dalje i jače sa Daciinim novim, prepoznatljivim dizajnom. Potpuno novi Duster sa ponosom predstavlja svoj renoviran dizajn.

David Durand

-Pre nego što smo čak i počeli da radimo na potpuno novom stilu Dustera, izbrusili smo njegove proporcije, kako bismo pronašli snažan, uravnotežen stav. Kada dobijete proporcije pravo rano, nisu vam potrebne veštine da biste kasnije podesili stil - objašnjava David Durand, direktor dizajna Dacia.

Sve osnovne stvari, bez izmišljotina

„Sve osnovne stvari, bez izmišljotina“! Ova Dacia filozofija se primenjuje na potpuno novi Dusterov dizajn kao i svaki drugi model. Dizajneri su počeli sa jednostavnim zapreminama - kabinom, haubom, krilima… Zatim su ih sastavili u jasnu celinu, da bi modelu dali moderan, dobro izgrađen stil, sa namerno zategnutim, samouverenim linijama. Jednostavni oblici i zapremine doprinose snazi dizajna, uključujući oštru, vertikalnu stranu, zakošene štitnike lukova točkova, velika vrata prtljažnika i bočne prozore… Potpuno novi Duster je zaštićen modernim kaišem koji se omotava skroz oko njega. Bočni štitnici podvozja se povezuju sa obeležjima, a zatim sa lukovima točkova, koji se zauzvrat spajaju sa prednjim i zadnjim branicima, čineći potpuno novi Duster robusnijim i na otvorenom nego ikad!

Dizajn potpuno novog Dustera je dosledan, ide u korak sa vremenom i kombinuje njegov spoljašnji i robustan karakter sa održivijom ivicom. Prednje i zadnje klizne ploče su obojene u masi. Nekorišćenje boje je dobro za životnu sredinu i za kupce - ogrebotine i ogrebotine neće promeniti originalnu boju. Bočni štitnici podvozja, štitnici lukova točkova, zaštitni znakovi, trouglovi na prednjem braniku i zadnjem delu štitnika napravljeni su od čvrstog materijala koji su dizajnirali Daciini inženjeri i hemičari LiondellBasell-a, Starkle. Ovaj materijal, koji je predstavljen na konceptnom automobilu Manifesto, reciklira se do 20 odsto. Njegov sastav uključuje bele čestice koje mu daju išaran izgled, čime je Dačija odlučila da se razmeće umesto da ga farba (detalji ispod).

Ovaj osećaj takođe dolazi od visoke, vertikalne i velike nove kontrolne table i širokog pojasa. Oblik ventilacionih otvora, koji podsećaju na lukove točkova, doprinosi doslednom osećaju. Kao i spolja, unutrašnjost dolazi sa svim bitnim stvarima, što znači karakteristike koje služe svrsi. Mnogo je posla uloženo u ergonomiju, uključujući centralni ekran od 10,1 inča koji je postavljen u vidno polje vozača i pod uglom od 10° prema njima.

Novi automatski menjač, u kombinaciji sa HIBRID 140 motorom, je posebno lak za korišćenje. Zaravnjene površine volana na vrhu i na dnu čine ga izuzetno udobnim za rukovanje. Duster ne bi bio Duster bez pametnog i praktičnog enterijera koji korisnicima olakšava svakodnevni život. Sve je dizajnirano tako da se osećate kao kod kuće, napred i nazad.

Na kraju, novi potpis u obliku slova I naglašava vezu između unutrašnjosti i eksterijera potpuno novog Dustera. Unutrašnjost, površina ventilacionih otvora je u obliku slova I (i bakar u okviru Ektreme), a I se takođe pojavljuje oko naslona za ruke na panelu vrata. Naziv marke u sredini volana zamenjen je logotipom Dacia. Napolju, prednja i zadnja svetla potpuno novog Dustera su raspoređena u obliku slova I, a isti oblik je vidljiv na felgama od legure, koje takođe ne sadrže hrom (način na koji su materijali polirani je ono što im daje sjaj).

-Želeli smo da dizajn potpuno novog Dustera učinimo privlačnijim nego ikad, tako što ćemo stil učiniti još suštinskijim Duster i Dacia, energično i ponosno ponovo potvrđujući naše vrednosti: robustan i spoljašnji, suštinski, ali cool i ekološki. Oštrouman - David Durand, direktor dizajna Dacia.

Komentari(0)

sortiraj