Dacia Sandero Stepway TNG - Plin se benzinom izbija

Dacia Sandero Stepway uspešno je nasledio svog prethodnika! Na prvo mesto stavljen je kvalitet, funkcionalnost, kao i štedljiv motor, sa kojim možete preći u kombinaciji više od 1300 kilometara

    foto: Gordana Nikolić
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Da, dobro ste pročitali! Ovaj model sa benzinskim i TNG agregatom, poštujući saobraćajne propise, prelazi više od 1300 kilometara. Dacia je uspela tehnološki da uskladi ovaj „zajednički“ agregat na maksimum, jer kada sa benzina prebacite na plin ili obrnuto, bukvalno nećete osetiti razlike na koji pogon vozite novog Stepway-a! Treba odmah reći za ovaj automobil da je jedan od najjeftinijih na tržištu. Ukoliko bi trebali da ga opišemo ukratko, pišemo da je i dalje na prvom mestu relativno dobar automobil za “malo para”! Krasi ga impresivna silueta, fluidne horizontalne linije, novi brendirani potpis u obliku slova Y sa LED svetlima i visoka odignutost od tla. Ima moderan dizajn kako spolja, tako i unutra vozila, a sa novim logotipom ovaj automobilski brend podiže se na viši nivo. Ovo su samo neki od novih detalja koja krase popularni Dačijin model.

Odlične dimenzije vozila

Modernog je dizajna, koji istovremeno zrači dinamikom i robusnošću. Rumunski četvorotočkaš je dugačak 4.099 mm, širok je 1.848, dok se u visinu proteže na finih 1.587 mm. Visoka odignutost od tla mu daje zapravo mogućnost da bude prilagodljiv i van asfaltnih podloga što je inženjerima i bio cilj kada su „krojili“ ovaj automobil, kako na ovom tako i u prethodnim modelima. Ističemo, sa ovim četvorotočkašem su napravili pun pogodak!

Benzin - TNG pun pogodak

Kao što smo na početku teksta rekli Dacia Sandero Stepway ECO-G ispod haube ima dve vrste pogona - jedan je na benzin, a drugi na tečni naftni gas. Kako za proizvođača tako i za budućeg vlasnika vozila možemo reći da je ova kombinacija - PUN POGODAK! Na testu se našao trocilindrični 1.0 agregat koji raspolaže sa ukupnih 100 konjskih snaga! Sasvim dovoljno za sve potrebe jednog porodičnog i umerenog vozača. Ukoliko tražite “startnost” za pet sekundi, ovaj automobil onda nije za vas. Bilo da je “na benzinu” ili “na plinu”, do stotke stiže za 11,5 sekundi, sasvim dovoljnih da se bezbedno odvezete i iskrcate na mesto vašeg odredišta. Na cajgeru može da istera čitavih 170 “na sat”, ali za ovakvim vidom vožnje nema baš nekakve potrebe, jer ova brzina je “mučna” za ovo vozilo na duge staze. Pravu snagu i uživanje u vožnji ovaj lepotan na četiri točka pokazuje od 120 do 140 km/h.

Ima putni računar gde u svakom trenutku možete videti koliko je ostalo plina u rezervoaru, kao i njegovu trenutnu potrošnju i autonomiju, gde ranije u “TNG vozilima”, nije bio slučaj. Levo od volana, nalazi se uređaj gde u svakom trenutku možete pritiskom na dugme prebacite željeni pogon - benzin ili gas. Sa plinskim pogonom Sandero Stepway ECO-G u proseku ispušta 11 odsto manje CO2 od ekvivalentnog benzinskog motora. Sa dva rezervoara ima domet veći od 1300 kilometara - rezervoar za plin ima zapreminu od 50 litara (korisni kapacitet ograničen je na 40 litara iz bezbednosnih razloga), a rezervoar za benzin ima dodatnih 50 litara.

Odličan i provereni manuelni menjač

Uparen je sa odličnim šestostepenim manuelnim menjačem. Za njega još dodajemo da ima veoma kratak hod ručice menjača, kao i izuzetno precizno menjanje stepena prenosa. U svoje pregrade ulazi glatko i maksimalno precizno.

Niža potrošnja goriva i bolje karakteristike vožnje

Nova modularna platforma, motori niže potrošnje i privlačan aerodinamični dizajn, kao rezultat ima veću udobnost u vožnji i nižu emisiju CO2 i drugih zagađivača. Nova modularna platforma donosi veću otpornost i krutost sa manje mase. Smanjuje emisiju zagađivača, a pritom ispunjava strože zahteve na testovima sudara i ekološke standarde. Novi Sandero Stepway ima drugačiju prednju osovinu sa pravougaonim krakovima vešanja koji efikasno apsorbuju udarce i omogućavaju precizno upravljanje. Produženim međuosovinskim razmakom povećana je stabilnost u zavojima i smanjeno naginjanje karoserije. Novi nosači motora smanjuju vibracije u kabini.

Kod novog Sandera Stepway motori iz ponude ispunjavaju standard Euro 6D-Full koji je stupio na snagu 1. januara - TCe 90 jednolitarski trocilindarski turbomotor sa šestostepenim ručnim menjačem ili CVT automatskim menjačem, TCe 100 ECO-G - novi 1-litarski trocilindarski turbo motor sa dva goriva i šestostepenim ručnim menjačem. Dacia je jedini proizvođač automobila koji ceo asortiman svojih modela nudi sa motorima sa dve vrste goriva i pogonom na benzin i plin. Uvođenje ove tehnologije, dokazane u motoru TCe 100 ECO-G, u Dačijine fabrike garancija su bezbednosti i pouzdanosti. Period trajanja garancije proizvođača, troškovi održavanja i servisni intervali , kao i zapremina prtljažnika isti su kao i kod benzinske verzije (rezervoar za plin nalazi se na mestu gde se inače nalazi rezervni točak).

Izuzetno lepa spošljašnjost vozila

Sandero Stepway ojačava svoj krosover karakter prepoznatljivim prednjim delom koji se ističe jedinstvenom rešetkom hladnjaka i novim svetlosnim potpisom u obliku slova Y. Dinamičan prednji deo, moćni naplaci, nove zaštitne obloge i veliki razmak od tla pružaju mu robustan i energičan izgled pravog gradskog terenca. LED prednja svetla sa prepoznatljivim Dacijinim svetlosnim potpisom u obliku slova Y kao i prednja sjajno crna maska sa belim ukrasima oko logotipa proširuju ceo prednji kraj i daju vozilu još upečatljiviji karakter.

Automatski farovi i brisači vetrobranskog stakla vam pružaju bolju vidljivost, dok krovni otvor jednostavno poziva na uživanje u svežem vazduhu. Njegova dinamičnost je naglašena vidnim izmenama. Najbolji dokaz toga su spoljašnji retrovizori u skladu sa karoserijom. Njihov oblik obezbeđuje najviši nivo aerodinamičnosti i smanjuje nivo buke u putničkom prostoru. Genijalni modularni krovni nosači koji štede prostor transformišu se u poprečne krovne nosače kako biste svoje stvari mogli da postavite direktno na njih, bez potrebe za kupovinom novog kompleta.

Prefinjena unutrašnjost

Njegov prostrani enterijer u svakom trenutku će vam dati komfor, udobnost i sigurnu i preciznu vožnju. Sedišta su maksimalno široka i udobna za sve putnike u vozilu, i to slobodno možemo reći na duge staze. Komande i ručice su smeštene na dohvat ruke kako biste sa lakoćom pristupili svim funkcijama. Pored toga nudi brojna mesta za odlaganje kao što su držači za čaše, pretinci u vratima, zatvoreni pretinac ispred suvozača i pretinac za odlaganje sitnih predmeta na središnjoj konzoli. U njih ćete moći da odložite sve svoje predmete i uspešno prkosite izazovima gradskog života. Više udobnosti pruža i širi prostor u visini ramena na prednjim sedištima. Putnici na zadnjim sedištima imaju više prostora za noge. Sandero Stepway je bez sumnje neprevaziđen u pogledu udobnosti.

Sandero Stepway nudi svu tehnološku opremu koja je potrebna jednom savremenom vozaču. Daljinski otključajte vozilo bez traženja ključa i još lakše uđete u prefinjeni putnički prostor. Hromirani umeci, posebne presvlake sa šavovima, sedišta i upravljač podesivi po visini i dubini, podesivi nasloni za glavu i zatvoreni pretinci za odlaganje dodatno naglašavaju praktičnost i udobnost Sandera Stepway. Pametni telefon se može povezati uz pomoć USB kabla kako bi pristupili omiljenim aplikacijama na ekranu osetljivom na dodir.

Unutrašnjost je dobro osvetljena zbog visoko postavljenih prozora i predstavlja pravo uživanje za sve putnike. Istaknuti elementi na instrument tabli daju visok sjaj ovom vozilu. Na srednjoj konzoli ističe se audio-sistem novije generacije. Unutrašnjost je obnovljena kvalitetnim materijalima i opremljena praktičnim tehnologijama kako bi pružila još veću udobnost. Daljinski ga otključajte i smestite se u vozilo u čijoj ćete se udobnoj i savremenoj unutrašnjosti odmah osećati prijatno. Horizontalno orijentisana kontrolna tabla spaja prefinjenost i praktičnost. Osmišljena je tako da se prilagodi vozaču i olakša mu pristup svim funkcijama - komande klima-uređaja, ugrađeni 8-inčni ekran sa navigacijom i funkcijom preslikavanja ekrana pametnog telefona uz pomoć USB kabla, prednji parking senzori sa upozorenjem na moguće prepreke kao i podešavanje upravljača po visini i dubini. Pažnja je posvećena samo na ono što je zaista važno kako biste uživali u svakom minutu vožnje.

Odličan prtljažni prostor

Dacia Sandero Stepway sa velikim prtljažnikom i zadnjim sedištem koje se sklapa, pruža svu modularnost prostora koji vam je potreban. U prtljažnom prostoru ima dosta mesta za torbe i pregršt sitnica. Ima odličnih 328 litara. Jednostavnim preklapanjem sedišta zadnje klupe uživaćete u još više prtljažnog prostora gde se dobija čak 1108 litara (u dm3 - po standardu VDA).

Bezbednost za desetku

Inženjeri ove automobilske marke trude se da ništa nije važnije od stalnog poboljšanja bezbednosti vozila, a posebno putnika. Možete da se opustite sa automatskim kočenjem u slučaju nužde, pomoći pri kretanju na uzbrdici, šest vazdušnih jastuka (standard) i senzorom za "mrtvi ugao". Dacia Sandero Stepway pruža sve što vam je potrebno za bezbrižnu vožnju bez stresa. Ponekad, koncentracija i brza reakcija nisu dovoljne. Možete se osloniti na Sandero Stepway kako biste izbegli ili ublažili manje nezgode sa drugim vozilima. On detektuje rizik od sudara. Ako ne odreagujete ili to ne učinite dovoljno brzo, sistem aktivira i optimizuje kočenje.

Teško je imati potpunu preglednost kada prelazite iz jedne trake u drugu. Bočni prednji i zadnji senzori Sandera Stepway daju upozorenje u slučaju rizika od sudara sa drugim vozilom bočno ili otpozadi. Tokom gradske vožnje razmotrite sva parking mesta, čak i kada su zaista mala. Već pri prvoj vožnji osvojiće vas senzor koji upozorava audio i vizuelnim signalom čim se detektuje prepreka ispred ili iza vozila. Nema potrebe za nerviranjem kada krećete sa uzbrdice. Ova funkcija odmah sprečava vozilo da krene unazad kada pustite kočnicu. Više nije potrebna ručna kočnica kao pomoć, pokretanje vozila na uzbrdici postaje prilično lako.

Odlična kupovina u skupom vremenu prodaje novih automobila

Za kraj treba iskreno reći da ovaj model nudi mnogo više od novca za koji se prodaje. Dacia Sandero Stepway prodaje se samo u dve verzije, i to kao “čist” benzinac i u kombinaciji benzin i TNG. U prvoj varijanti za ovaj odličani četvorotočkaš treba “keširati” 15.490 evra, dok u drugoj verziji “na plin” treba izdvojiti 16.190 evra. Uz ove modele se dobija i pet godina produžene garancije ili 100.000 pređenih kilometara. Jednostavno, svaka dobra preporuka za kupovinu ovog novog Dačijinog četvorotočkaša.

LIČNA KARTA

Zapremina 1.0 ECO-G

Ukupna snaga 100 KS

Menjač manuelni šestostepeni

Ubrzanje 11,5 sekundi

Maksimalna brzina 170 km/h

Cena od evra 15.490 do 16.190 evra

Komentari(0)

sortiraj