Dacia Sandero Stepway TNG - Plin se benzinom izbija
Dacia Sandero Stepway uspešno je nasledio svog prethodnika! Na prvo mesto stavljen je kvalitet, funkcionalnost, kao i štedljiv motor, sa kojim možete preći u kombinaciji više od 1300 kilometara
Da, dobro ste pročitali! Ovaj model sa benzinskim i TNG agregatom, poštujući saobraćajne propise, prelazi više od 1300 kilometara. Dacia je uspela tehnološki da uskladi ovaj „zajednički“ agregat na maksimum, jer kada sa benzina prebacite na plin ili obrnuto, bukvalno nećete osetiti razlike na koji pogon vozite novog Stepway-a! Treba odmah reći za ovaj automobil da je jedan od najjeftinijih na tržištu. Ukoliko bi trebali da ga opišemo ukratko, pišemo da je i dalje na prvom mestu relativno dobar automobil za “malo para”! Krasi ga impresivna silueta, fluidne horizontalne linije, novi brendirani potpis u obliku slova Y sa LED svetlima i visoka odignutost od tla. Ima moderan dizajn kako spolja, tako i unutra vozila, a sa novim logotipom ovaj automobilski brend podiže se na viši nivo. Ovo su samo neki od novih detalja koja krase popularni Dačijin model.
Odlične dimenzije
vozila
Modernog je dizajna, koji istovremeno zrači dinamikom i
robusnošću. Rumunski četvorotočkaš je dugačak 4.099 mm, širok je 1.848, dok se
u visinu proteže na finih 1.587 mm. Visoka
odignutost od tla mu daje zapravo mogućnost da bude prilagodljiv i van
asfaltnih podloga što je inženjerima i bio cilj kada su „krojili“ ovaj automobil,
kako na ovom tako i u prethodnim modelima. Ističemo, sa ovim četvorotočkašem su
napravili pun pogodak!
Benzin - TNG pun
pogodak
Kao što smo na početku teksta rekli Dacia Sandero Stepway ECO-G ispod haube ima dve vrste pogona -
jedan je na benzin, a drugi na tečni naftni gas. Kako za proizvođača tako i za
budućeg vlasnika vozila možemo reći da je ova kombinacija - PUN POGODAK! Na testu se našao trocilindrični
1.0 agregat koji raspolaže sa ukupnih 100 konjskih snaga! Sasvim dovoljno za
sve potrebe jednog porodičnog i umerenog vozača. Ukoliko tražite “startnost” za
pet sekundi, ovaj automobil onda nije za vas. Bilo da je “na benzinu” ili “na plinu”, do stotke stiže
za 11,5 sekundi, sasvim dovoljnih da se bezbedno odvezete i iskrcate na mesto
vašeg odredišta. Na cajgeru može da istera čitavih 170 “na sat”, ali za ovakvim
vidom vožnje nema baš nekakve potrebe, jer ova brzina je “mučna” za ovo vozilo
na duge staze. Pravu snagu i uživanje u vožnji ovaj lepotan na četiri točka
pokazuje od 120 do 140 km/h.
Ima putni računar gde u svakom trenutku možete videti koliko
je ostalo plina u rezervoaru, kao i njegovu trenutnu potrošnju i autonomiju,
gde ranije u “TNG vozilima”, nije bio slučaj. Levo od volana, nalazi se uređaj
gde u svakom trenutku možete pritiskom na dugme prebacite željeni pogon -
benzin ili gas. Sa plinskim pogonom Sandero Stepway ECO-G u proseku ispušta 11 odsto
manje CO2 od ekvivalentnog benzinskog motora. Sa dva rezervoara ima domet veći
od 1300 kilometara - rezervoar za plin ima zapreminu od 50 litara (korisni
kapacitet ograničen je na 40 litara iz bezbednosnih razloga), a rezervoar za
benzin ima dodatnih 50 litara.
Odličan i provereni
manuelni menjač
Uparen je sa odličnim šestostepenim manuelnim menjačem. Za
njega još dodajemo da ima veoma kratak hod ručice menjača, kao i izuzetno
precizno menjanje stepena prenosa. U svoje pregrade ulazi glatko i
maksimalno precizno.
Niža potrošnja goriva i
bolje karakteristike vožnje
Nova modularna platforma, motori niže potrošnje i privlačan
aerodinamični dizajn, kao rezultat ima veću udobnost u vožnji i nižu emisiju
CO2 i drugih zagađivača. Nova modularna platforma donosi veću otpornost i
krutost sa manje mase. Smanjuje emisiju zagađivača, a pritom ispunjava strože
zahteve na testovima sudara i ekološke standarde. Novi Sandero Stepway ima
drugačiju prednju osovinu sa pravougaonim krakovima vešanja koji efikasno
apsorbuju udarce i omogućavaju precizno upravljanje. Produženim međuosovinskim
razmakom povećana je stabilnost u zavojima i smanjeno naginjanje karoserije.
Novi nosači motora smanjuju vibracije u kabini.
Kod novog Sandera Stepway motori iz ponude ispunjavaju
standard Euro 6D-Full koji je stupio na snagu 1. januara - TCe 90 jednolitarski
trocilindarski turbomotor sa šestostepenim ručnim menjačem ili CVT automatskim
menjačem, TCe 100 ECO-G - novi 1-litarski trocilindarski turbo motor sa dva
goriva i šestostepenim ručnim menjačem. Dacia je jedini proizvođač automobila
koji ceo asortiman svojih modela nudi sa motorima sa dve vrste goriva i pogonom
na benzin i plin. Uvođenje ove tehnologije, dokazane u motoru TCe 100 ECO-G, u
Dačijine fabrike garancija su bezbednosti i pouzdanosti. Period trajanja
garancije proizvođača, troškovi održavanja i servisni intervali , kao i zapremina
prtljažnika isti su kao i kod benzinske verzije (rezervoar za plin nalazi se na
mestu gde se inače nalazi rezervni točak).
Izuzetno lepa spošljašnjost vozila
Sandero Stepway ojačava svoj krosover karakter
prepoznatljivim prednjim delom koji se ističe jedinstvenom rešetkom hladnjaka i
novim svetlosnim potpisom u obliku slova Y. Dinamičan prednji deo, moćni
naplaci, nove zaštitne obloge i veliki razmak od tla pružaju mu robustan i
energičan izgled pravog gradskog terenca. LED prednja svetla sa prepoznatljivim
Dacijinim svetlosnim potpisom u obliku slova Y kao i prednja sjajno crna maska
sa belim ukrasima oko logotipa proširuju ceo prednji kraj i daju vozilu još
upečatljiviji karakter.
Automatski farovi i brisači vetrobranskog stakla vam pružaju
bolju vidljivost, dok krovni otvor jednostavno poziva na uživanje u svežem
vazduhu. Njegova dinamičnost je naglašena vidnim izmenama. Najbolji dokaz toga
su spoljašnji retrovizori u skladu sa karoserijom. Njihov oblik obezbeđuje
najviši nivo aerodinamičnosti i smanjuje nivo buke u putničkom prostoru. Genijalni
modularni krovni nosači koji štede prostor transformišu se u poprečne krovne
nosače kako biste svoje stvari mogli da postavite direktno na njih, bez potrebe
za kupovinom novog kompleta.
Prefinjena unutrašnjost
Njegov prostrani enterijer u svakom trenutku će vam dati
komfor, udobnost i sigurnu i preciznu vožnju. Sedišta su maksimalno široka i
udobna za sve putnike u vozilu, i to slobodno možemo reći na duge staze. Komande
i ručice su smeštene na dohvat ruke kako biste sa lakoćom pristupili svim
funkcijama. Pored toga nudi brojna mesta za odlaganje kao što su držači za
čaše, pretinci u vratima, zatvoreni pretinac ispred suvozača i pretinac za
odlaganje sitnih predmeta na središnjoj konzoli. U njih ćete moći da odložite
sve svoje predmete i uspešno prkosite izazovima gradskog života. Više udobnosti
pruža i širi prostor u visini ramena na prednjim sedištima. Putnici na zadnjim
sedištima imaju više prostora za noge. Sandero Stepway je bez sumnje
neprevaziđen u pogledu udobnosti.
Sandero Stepway nudi svu tehnološku opremu koja je potrebna
jednom savremenom vozaču. Daljinski otključajte vozilo bez traženja ključa i
još lakše uđete u prefinjeni putnički prostor. Hromirani umeci, posebne
presvlake sa šavovima, sedišta i upravljač podesivi po visini i dubini,
podesivi nasloni za glavu i zatvoreni pretinci za odlaganje dodatno naglašavaju
praktičnost i udobnost Sandera Stepway. Pametni telefon se može povezati uz
pomoć USB kabla kako bi pristupili omiljenim aplikacijama na ekranu osetljivom
na dodir.
Unutrašnjost je dobro osvetljena zbog visoko postavljenih
prozora i predstavlja pravo uživanje za sve putnike. Istaknuti elementi na
instrument tabli daju visok sjaj ovom vozilu. Na srednjoj konzoli ističe se
audio-sistem novije generacije. Unutrašnjost je obnovljena kvalitetnim
materijalima i opremljena praktičnim tehnologijama kako bi pružila još veću udobnost. Daljinski ga
otključajte i smestite se u vozilo u čijoj ćete se udobnoj i savremenoj
unutrašnjosti odmah osećati prijatno. Horizontalno orijentisana kontrolna tabla
spaja prefinjenost i praktičnost. Osmišljena je tako da se prilagodi vozaču i
olakša mu pristup svim funkcijama - komande klima-uređaja, ugrađeni 8-inčni
ekran sa navigacijom i funkcijom preslikavanja ekrana pametnog telefona uz
pomoć USB kabla, prednji parking senzori sa upozorenjem na moguće prepreke kao
i podešavanje upravljača po visini i dubini. Pažnja je posvećena samo na ono
što je zaista važno kako biste uživali u svakom minutu vožnje.
Odličan prtljažni prostor
Dacia Sandero Stepway sa velikim prtljažnikom i zadnjim
sedištem koje se sklapa, pruža svu modularnost prostora koji vam je potreban. U prtljažnom prostoru ima dosta mesta za torbe i pregršt sitnica.
Ima odličnih 328 litara. Jednostavnim
preklapanjem sedišta zadnje klupe uživaćete
u još više prtljažnog prostora gde se dobija čak 1108 litara (u dm3 - po
standardu VDA).
Bezbednost za desetku
Inženjeri ove automobilske marke trude se da ništa nije
važnije od stalnog poboljšanja bezbednosti vozila, a posebno putnika. Možete da
se opustite sa automatskim kočenjem u slučaju nužde, pomoći pri kretanju na
uzbrdici, šest vazdušnih jastuka (standard) i senzorom za "mrtvi
ugao". Dacia Sandero Stepway pruža sve što vam je potrebno za bezbrižnu
vožnju bez stresa. Ponekad, koncentracija i brza reakcija nisu dovoljne. Možete
se osloniti na Sandero Stepway kako biste izbegli ili ublažili manje nezgode sa
drugim vozilima. On detektuje rizik od sudara. Ako ne odreagujete ili to ne
učinite dovoljno brzo, sistem aktivira i optimizuje kočenje.
Teško je imati potpunu preglednost kada prelazite iz jedne
trake u drugu. Bočni prednji i zadnji senzori Sandera Stepway daju upozorenje u
slučaju rizika od sudara sa drugim vozilom bočno ili otpozadi. Tokom gradske
vožnje razmotrite sva parking mesta, čak i kada su zaista mala. Već pri prvoj
vožnji osvojiće vas senzor koji upozorava audio i vizuelnim signalom čim se
detektuje prepreka ispred ili iza vozila. Nema potrebe za nerviranjem kada
krećete sa uzbrdice. Ova funkcija odmah sprečava vozilo da krene unazad kada
pustite kočnicu. Više nije potrebna ručna kočnica kao pomoć, pokretanje vozila
na uzbrdici postaje prilično lako.
Odlična kupovina u
skupom vremenu prodaje novih automobila
Za kraj treba iskreno reći da ovaj model nudi mnogo više od novca za koji se prodaje. Dacia Sandero Stepway prodaje se samo u dve verzije, i to kao “čist” benzinac i u kombinaciji benzin i TNG. U prvoj varijanti za ovaj odličani četvorotočkaš treba “keširati” 15.490 evra, dok u drugoj verziji “na plin” treba izdvojiti 16.190 evra. Uz ove modele se dobija i pet godina produžene garancije ili 100.000 pređenih kilometara. Jednostavno, svaka dobra preporuka za kupovinu ovog novog Dačijinog četvorotočkaša.
LIČNA KARTA
Zapremina 1.0 ECO-G
Ukupna snaga 100 KS
Menjač manuelni šestostepeni
Ubrzanje 11,5 sekundi
Maksimalna brzina 170 km/h
Cena od evra 15.490 do 16.190 evra
Komentari(0)